Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VI

Stukanie F18B2 - filmik

VI f18b2 stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
117 odpowiedzi w tym temacie

#76 czesiek3891

czesiek3891
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Psary, śląskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 20:54, 22.09.2015

Pany od chwili w której nagrałem ten filmik minęło ponad pół roku w tym czasie zrobiłem ponad 10 tys km i gdyby to była panewka to przypuszczam, że już dawno silnik by się nadawał na złom. W tym czasie zmieniłem rozrząd, wyregulowałem zawory i wymieniłem olej (olałem maxlife 10w40 zalałem liqui moly 5w40 w  technologi syntetycznej) wcześniej robiąc płukankę i o dziwo silnik bierze teraz mniej oleju niż przed zmianą. Ogólnie pracuje ciszej, a ja zapomniałem o odgłosach stukania. Kasowniki VTEC tak nie napieprzają jest to dość specyficzny odgłos szczególnie słyszany w dolnym zakresie obrotów gdy silnik z nich schodzi. Ich wymiana jest droga i nic poza tym że jest to mniej słyszalne nic nie daje. Poza tym silniki nie są nowe i nie pracują jak nowe.


  • 0

#77 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:07, 23.09.2015

Pany od chwili w której nagrałem ten filmik minęło ponad pół roku w tym czasie zrobiłem ponad 10 tys km i gdyby to była panewka to przypuszczam, że już dawno silnik by się nadawał na złom. W tym czasie zmieniłem rozrząd, wyregulowałem zawory i wymieniłem olej (olałem maxlife 10w40 zalałem liqui moly 5w40 w  technologi syntetycznej) wcześniej robiąc płukankę i o dziwo silnik bierze teraz mniej oleju niż przed zmianą. Ogólnie pracuje ciszej, a ja zapomniałem o odgłosach stukania. Kasowniki VTEC tak nie napieprzają jest to dość specyficzny odgłos szczególnie słyszany w dolnym zakresie obrotów gdy silnik z nich schodzi. Ich wymiana jest droga i nic poza tym że jest to mniej słyszalne nic nie daje. Poza tym silniki nie są nowe i nie pracują jak nowe.

słuszna uwaga, mało jest for gdzie ludzie tak wnikliwie oberwuja / obsłu*cenzura*ą swoje samochody i przejmują się najmniejszym stukiem. dawaj znać jak objawy się kiedyś nasilą albo jednak coś się wykrzaczy. 


  • 0

#78 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 09:36, 23.09.2015

Tłok


  • 0

#79 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 11:15, 23.09.2015

Tłok

ale co tłok????


  • 0

#80 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:34, 23.09.2015

Tak jak pisałem to dzwięk luźnego tłoka w cylindrze


  • 0

#81 czesiek3891

czesiek3891
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Psary, śląskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 20:06, 23.09.2015

Po czym to wnosisz? Nie zgadzam się z Tobą.


  • 0

#82 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 20:21, 23.09.2015

Po dzwiękach. Tak jak napisałem wcześniej niech sprawdzi moją metodą.Na odległość to wróżenie z fusów. Ostatnio robiłem K20A4 bardzo podobny dzwięk .Po rozebraniu góry okazało się że winą są dwa tłoki (widoczne dwie rysy wzdłuż cylindra) Sprawdzenie tą metodą nie zaszkodzi a może pomóc w diagnozie. 


  • 0

#83 czesiek3891

czesiek3891
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Psary, śląskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 18:48, 29.09.2015

Po dzwiękach. Tak jak napisałem wcześniej niech sprawdzi moją metodą.Na odległość to wróżenie z fusów. Ostatnio robiłem K20A4 bardzo podobny dzwięk .Po rozebraniu góry okazało się że winą są dwa tłoki (widoczne dwie rysy wzdłuż cylindra) Sprawdzenie tą metodą nie zaszkodzi a może pomóc w diagnozie. 

No ok ale możesz coś bliżej napisać co było z tymi tłokami bo od samych rys to nie wydaje mi się żeby był takie dźwięki


  • 0

#84 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 20:56, 29.09.2015

Już Ci piszę :) rysy na cylindrach  -  na całej długości. Szerokość rys  1 cm .Co tu dużo pisać :). Jeżeli ktoś u ciebie w okolicy ma warsztat gdzie na wyposażeniu jest endoskop warsztatowy to po wykręceniu świec można dobrze obejrzeć cylindry. Obejdzie się wtedy bez demontażu elementów silnika.


  • 0

#85 Thomas1991

Thomas1991
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:05, 06.10.2015

ktoś doszedł co to puka? mam podobny dzwięk ale tylko na ciepłym. Silnik był cały rozebrany panewki nowe pierscienie głowica po regeneracji.rozrzad nowy sprzęgło. Zostają ,,LMA". Jakim cudem tłok może być ,,luźny" ? po założeniu nowych pierscieni nie powinno się nic dziać... mogę się mylic. U mnie zaczął pukać gdy ruszyłem jakis metr do przodu a przed ruszniem jak go poskładałem i odpaliłem była totalna cisza... jak zmienie kasowniki to dam znać czy to było to


  • 0

#86 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:18, 06.10.2015

Już Ci piszę :) rysy na cylindrach  -  na całej długości. Szerokość rys  1 cm .Co tu dużo pisać :). Jeżeli ktoś u ciebie w okolicy ma warsztat gdzie na wyposażeniu jest endoskop warsztatowy to po wykręceniu świec można dobrze obejrzeć cylindry. Obejdzie się wtedy bez demontażu elementów silnika.

A ja nadal tego nie rozumiem. żeby tłok mógł pukać według twojej teorii muszą zadziałać prawa fizyki. A nawet jak rysa będzie szerokości 1 cm to tłok nie będzie się odbijał w cylindrze bo pozostała płaszczyzna koła będzie go podtrzymywać. musiała by to być głęboka rysa na szerokości ok 40% cylindra i dość głęboka. Tym bardziej że silnik pracuje w układzie zamkniętym w którym prawie cała siła a raczej jej zwrot jest skierowany równolegle do ścian cylindra więc nawet zakładając luźny tłok to jakiekolwiek pukanie było by praktycznie ciężkie aby usłyszeć. Dalej idąc tą teorią jeśli będzie szeroka i duża rysa tak aby pukanie mogło być słyszalne to silnik brałby więcej oleju niż Pb... Więc ja mimo wszystko poprosił bym o naświetlenie jakim cudem może to być tłok biorąc twoje rozważanie? Co innego jak  szlag trafi sworzeń tłokowy i pierścienie zabezpieczające ten sworzeń... 


  • 0

#87 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:49, 06.10.2015

A ja nadal tego nie rozumiem. żeby tłok mógł pukać według twojej teorii muszą zadziałać prawa fizyki. A nawet jak rysa będzie szerokości 1 cm to tłok nie będzie się odbijał w cylindrze bo pozostała płaszczyzna koła będzie go podtrzymywać. musiała by to być głęboka rysa na szerokości ok 40% cylindra i dość głęboka. Tym bardziej że silnik pracuje w układzie zamkniętym w którym prawie cała siła a raczej jej zwrot jest skierowany równolegle do ścian cylindra więc nawet zakładając luźny tłok to jakiekolwiek pukanie było by praktycznie ciężkie aby usłyszeć. Dalej idąc tą teorią jeśli będzie szeroka i duża rysa tak aby pukanie mogło być słyszalne to silnik brałby więcej oleju niż Pb... Więc ja mimo wszystko poprosił bym o naświetlenie jakim cudem może to być tłok biorąc twoje rozważanie? Co innego jak  szlag trafi sworzeń tłokowy i pierścienie zabezpieczające ten sworzeń... 

Kiedynek siły jest równoległy do scian cylindra tylko w najwyższym i najniższym położeniu tłoka. W innych przypadkach reakcja korbowodu wywiera siłę skośną do ścianek cylindra......


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#88 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:43, 06.10.2015

Kiedynek siły jest równoległy do scian cylindra tylko w najwyższym i najniższym położeniu tłoka. W innych przypadkach reakcja korbowodu wywiera siłę skośną do ścianek cylindra......

Nie skumałeś idei mojej wypowiedzi. Zgadza się występują w trakcie pracy siły "skośne" przenoszone na czop korby gdzie później rozkładają się na jeszcze kolejne składowe ale w odniesieniu do układu bazowego jakim jest wał. A jak jako układ bazowy bierzesz cylinder a układ pracujący w nim którego działanie rozpatrujesz to wtedy inaczej wygląda wykres sił, który swoją drogą też uwzględnia wypadkową siłę działającą nie równolegle do gładzi cylindra ale jest ona zbyt mała żeby miała jakikolwiek związek z tematem. A w mojej wypowiedzi nie chodzi mi o wywód na temat sił tylko o próbę uzyskania rzetelnej informacji która nie będzie się kłóciła z zdrowym rozsądkiem i fizyką. Bo takowej w temacie nie ma. 

Jest pierwsza odp. 

Tłok

2

rysa na gładzi cylindra

3

Rysa szerokości 1 cm

 

Ale powiedz mi h1tman czy ty się z nimi zgadzasz jak już się włączyłeś w tą konwersacje korygując mój post a nie wnosząc nic do tematu?

Nie odbierz mnie źle ale widzę masę tematów gdzie offtopy robią z tematu śmietnik albo w temacie odpowiedzi są na takim poziomie, że ma się wrażenie iż ojciec na chwile kompa zostawił i dziecko coś sobie napisało. Dlatego też prosiłem o rozwinięcie myśli "tłok".  


  • 0

#89 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:52, 06.10.2015

ale pierdzielicie

a jeśli wam coś postukuje to co? Jeśli nic poza tym stukaniem sie nie dzieje, silnik pracuje super, pali ok, nie pali oleju itp itd -  Wydacie 5 tys na remont albo kupicie drugi używany silnik? Serio???!!!!!

Juz od kilku lat temat przerabiany i kazda f18/20 popukuje - jedno mniej drugie bardziej

Mi tak popukuje juz od 120 tys km i wszystko działa super - więc nie przesadzajmy panowie


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#90 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:05, 06.10.2015

ale pierdzielicie

a jeśli wam coś postukuje to co? Jeśli nic poza tym stukaniem sie nie dzieje, silnik pracuje super, pali ok, nie pali oleju itp itd -  Wydacie 5 tys na remont albo kupicie drugi używany silnik? Serio? ??!!!!!

Juz od kilku lat temat przerabiany i kazda f18/20 popukuje - jedno mniej drugie bardziej

Mi tak popukuje juz od 120 tys km i wszystko działa super - więc nie przesadzajmy panowie

To fakt :) 

Ale ja ciągnę temat bo mnie zaintrygowała wypowiedź tłok czy też rysa na gładzi powoduje takie pukanie :p


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, f18b2, stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq