Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

szarpanie na wolnych obrotach i przy 2500obr/min

VI frm

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 frm

frm
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:59, 21.03.2014

witam mam taki problem jestem posiadaczem acc 6 gen silnik 2.0 f20b6 zasilanie pb + lpg  na gazie świeci sie check , który to na komputerze pokazuje złą dawke paliwa ale z tym narazie dałem sobie spokój bo chce żeby dobrze latał najpierw na benzynie a potem bende martwił się gazem. Otóż na wolnych obrotach silnik troszke nie równo pracuje tak jakby nim lekko szarpało (na lpg chodzi dobrze) i jeszcze jak się rozpędzam to przy 2500 obr czuć takie szarpnięcie , a po przekroczeniu 4000 obr tak jakby tracił na mocy i sie słabiej rozpędzał , co to może być?? od czego zacząć P.S zaznacze jeszcze że te szarpnięcia czuć też na lpg.


  • 0

#2 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:53, 21.03.2014

Na poczatek kiedy wymieniałeś:

filtr powietrza, filtr paliwa, świece

i kiedy robiona była regulacja zaworów?


  • 0

#3 frm

frm
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:12, 22.03.2014

filtr paliwa dzisiaj a reszta nie jestem w stanie określić bo hanie kupiłem 3 tygodnie temu i próbuje dojść do tego co to się dzieje i wymieniam po kolei! A więc z tego co napisałeś to jeszcze pasuje się przyglądnąć zaworom ,  świece i filtr powietrza na początek?


  • 0

#4 frm

frm
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:04, 29.03.2014

dzisiaj zrobiłem regulacje zaworów , zmiana świec , filtr powietrza przy okazji przeczyściłem egr i vteca  i nadal bez zmian silnik na pb na wolnych nie równo pracuje przy 2500 obr czuć szarpnięcie i po 4000 obr chyba nie włącza się vtec bo nie czuć różnicy w przyśpieszaniu!! przy samodiagnostyce wyszedł bład nr  45 mieszanka zbyt bogata lub zbyt uboga. Jak byłem na kompie to gość mi to samo powiedział a check sie świeci tylko na gazie a na benzynie już jeżdze tydzień i nic a mimo to silnik nie równo pracuje , już nie wiem czego się czepić?? :depresja:


  • 0

#5 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:17, 29.03.2014

przy samodiagnostyce wyszedł bład nr  45 mieszanka zbyt bogata lub zbyt uboga.

To za ubogo czy za bogato?

Sonda Lambda odpowiada ze paliwo i moc auta. Podjedz do kogoś z lepszym kompem i podaj dokładny kod błędu.


  • 0

#6 luk-zac

luk-zac
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:32, 30.03.2014

proponuje ci sprawdzic jakie masz zlacze diagnostyczne, jesli masz obd2 to kup zlacze elm 327 (niecale 50 zł) i  sam zdiagnozujesz problem szarpania w czasie jazdy. w moim przypadku dwoch elektrykow nie znalazlo zle dzialajacej sondy lambda (nie wiem czy wogule zagladali a kase brali). u mnie auto szarpie podczas przyspieszania przy okolo 2000 obrotów a obroty faluja w calym zakresie na biegu jalowym, czekam wlasnie na nowa sonde.


Użytkownik luk-zac edytował ten post 12:34, 30.03.2014

  • 0

#7 frm

frm
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:56, 30.03.2014

no ja miałem sonde zmienianą nieoryginalną i dlatedo zaczołem od niej , zakupiłem używany oryginał tu na forum ale nie pomogło!!!


To za ubogo czy za bogato?

Sonda Lambda odpowiada ze paliwo i moc auta. Podjedz do kogoś z lepszym kompem i podaj dokładny kod błędu.

no właśnie tego nie jestem pewien bo na samodiagnostyce wyszło że bład nr 45 a na kompie jak byłem to mówił że błąd nr 171 i że dawkapaliwa zła!!


  • 0

#8 Optyk

Optyk
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Mielec/Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:03, 30.03.2014

U mnie świecił się check na benzynie i na gazie też szarpało tak jak u Ciebie, więc na pierwszy ogień poszła sonda lambda wykręciłem ją sobie i oto co ujrzałem:

wp-20140329-004.jpg

 

Chociaż na kompie nic nie wskazywało na sondę to jednak była przepalona, kupiłem nowy zamiennik za 500zł i check zgasł jeśli chodzi o lpg, na benzynie nadal się świeci ale nie ma mowy o szarpaniu czy też falujących obrotach, co do checku na benzynie autko jeszcze raz odwiedzi elektryka tylko tym razem bardziej ogarniętego.


  • 0

#9 Sławek81

Sławek81
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:RZE
  • Silnik:1,6
  • Wersja:M62AZ1
  • KM:90
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:ED/ SW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:51, 02.04.2014

U mnie występowało szarpnięcie podczas przyspieszania przy ok 2300-2600 obr/min, na benzynie i na lpg było bez różnicy.

Szarpnięcie przestało występować jak zmieniłem kable WN. Stare kable były chyba od nowości auta..


  • 0

#10 frm

frm
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:52, 05.04.2014

ja próbowałem zmieniać kable od kolegi ale na nich nie jezdziłem , na wolnych obrotach dalej szarpie i jeszcze czyściłem IAC i VTEC-a  bez zmian nic nie pomaga , wie ktoś może ile kosztuje w ASO podpięcie do kompa?? i czy mają jakiś lepszy komputerek i coś dokładniej zdiagnozują czy to samo co w warsztacie i dalej szukaj wiatru w polu


  • 0

#11 frm

frm
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:42, 11.04.2014

jest ktoś może z Rzeszowa lub okolic kto ma takiego acc jak ja z motorem F20B6 kto zgodziłby się na umówienie w jakimś wolnym czasie i podmianke aparatu z przewodami na chwilkę żeby zobaczyć czy coś to pomoże bo nie chce wywalać kasy w błoto jak nie mam zdiagnozowanego problemu a takie coś polecili mi w aso!!! :om:


  • 0

#12 miro31

miro31
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ils, F20Z1
  • KM:ok 150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 29.04.2014

jest ktoś może z Rzeszowa lub okolic kto ma takiego acc jak ja z motorem F20B6 kto zgodziłby się na umówienie w jakimś wolnym czasie i podmianke aparatu z przewodami na chwilkę żeby zobaczyć czy coś to pomoże bo nie chce wywalać kasy w błoto jak nie mam zdiagnozowanego problemu a takie coś polecili mi w aso!!! :om:

Nie masz jakiegoś szrotu w okolicy? za małe pieniądze można zamienniki oryginalne dostać. U mnie szarpało na zimnym jak cholera jechać ciężko było, sondę miałem z allegro jakąś podróbkę bo od początku dziwnie pracowała, teraz zamieniłem i kupiłem na okolicznym szrocie z identyko silnika tylko oryginalną ngk i jest efekt. Szarpanie się uspokoiło na pb bez zarzutu ale na lpg zostało małe szarpnięcie przy ok 2200 obr, ale da się jeździć. Pozdro :ok


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, frm

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq