Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Cewka zapłonowa - trafna diagnoza?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 szumek80

szumek80
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Drawsko Pom.
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:39, 20.02.2014

Napiszcie mi proszę czy dobrze kombinuję.

 

1. Odpala praktycznie od kopa

2. Świece irydowe założone w ta niedzielę

3. Zawory regulowane 10tys km temu

4. Nowe przewody WN NGK, kopułka, palec

5. Olej Neste 0w20 i filtr 3tys km temu

6. Wydech końcowy i środkowy założone w listopadzie 2013 - nowe, przy okazji katalizator sprawdzony - czyściutki

7. Na zimnym ładnie ciągnie idzie jak zły

8. Nowy akumulator - styczeń 2014

 

a teraz problem: JAK SIĘ ROZGRZEJE TO GO TROCHĘ MULI (no chyba że się przyzwyczaiłem do mocy)

 

Obstawiam cewkę zapłonową, ale interesują mnie Wasze opinie.

 

Check nie wyskakuje , ale on chyba nie wskaże padającej cewki?

 

I jeszcze jedno w razie "w" jakiej firmy cewkę polecacie?


Użytkownik szumek80 edytował ten post 10:53, 20.02.2014

  • 0

#2 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:34, 20.02.2014

cewka to takie urządzenie co albo działa albo nie, albo ew zaczyna przerywać, więc to nie u Ciebie. teraz nie mam czasu ale później pomyślę co to może być


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#3 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:35, 20.02.2014

A świece dobrze dobrane, co z filtrem powietrza (czy czysty)? Kopułka i palec OEM czy jakiś nie daj Boże bosch (kiedyś założyłem kopułkę i palec boscha ... i za 5 minut wylądowaly w śmietniku . potem kupiłem nowe w Hondzie ) Długo masz ten samochód? Kiedyś (kiedy) było wg Ciebie lepiej?


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#4 szumek80

szumek80
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Drawsko Pom.
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:15, 21.02.2014

Więc tak:

1. Świece Denso IK20L - irydowe dobrane wg katalogu Denso

2. kopułka Yamaguchi (YEC Auto Parts): YD-631-30102-PAA-A01

3. palec Yamaguchi :K24012 (wg katalogu JC)

4. Filtr powietrza ok. 5tys przebiegu - muszę go obejrzeć

5. Auto mam ok. 4lat

 

Po kupnie był szał odnośnie osiągów, po dwóch tygodniach dałem go na wymianę rozrządu i po odbiorze jakby stracił trochę pary. Było to ok. właśnie 4lat temu. Ten trop zaprowadził mnie do Szczecina gdzie w polecanym na forum warsztacie "Solokar" złeciłem sprawdzenie ustawienia rozrządu i regulację zaworów - okazało się że zawory trzeba było poprawić, a rozrząd był dobrze ustawiony poza tym że pasek trochę za luźny. To zrobiono i poza tym przeprowadzono diagnostykę komputerową, która nie wykazała błędów.

 

Aha, no i kąt wyprzedzenia zapłonu - też sprawdzałem +/-12 stopni - czyli ok.

 

Więc może jakiś czujnik temparatury?

 

Jeszcze raz dodam, że nie ma tragedii. Autko jeździ i nie wiem czy ktoś kto wsiadłby do niego pierwszy raz wyczułby że coś nie teges.


  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:29, 21.02.2014

Właśnie cewka jeżeli ma mały opór na uzwojeniu wtórnym to może powodować nierówną pracę silnika albo gaśnięcie głównie po rozgrzaniu silnika a po ostygnięciu auto pali jak nowe.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 szumek80

szumek80
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Drawsko Pom.
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:56, 21.02.2014

Jeszcze jedno:

 

Poprzednie przewody WN wymienione po zakupie auta jakie mi założył "znachor" (specjalnie w cudzysłowiu) ich fajki nie siedziały dobrze na świecy (po otwarciu maski były luźne na świecach)- może to skaszaniło tą cewkę.

 

Następne kupiłem już HGK RC-HE73 i te już wchodzą z kliknięciem na świecę i dobrze siedzą.


  • 0

#7 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:23, 21.02.2014

Małyndm miał podobny przypadek i wymiana cewki pomogła.


  • 0

#8 szumek80

szumek80
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Drawsko Pom.
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:34, 21.02.2014

;) Dzięki, że się zainteresowaliście Chłopaki od ATR-ów !

 

Tylko teraz jakiej firmy ta cewka? Jakiś dobry zamiennik? Bo nie chcę pakować jakiegoś szita, za bardzo hanię lubię!


  • 0

#9 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:37, 21.02.2014

Chyba Pejot coś powinien mieć ;-)


  • 0

#10 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:30, 21.02.2014

jeszcze mi coś przyszło do głowy. A może hamulce Ci nie odbijają. Sprawdź czy koła obracają się w miarę swobodnie. Ad cewki to jak moja padała, to najpierw kilka razy mi przerwał w czasie jazdy a po kilku dniach po prostu zgasł nagle. Ale być może cewka może się tylko "nadpalić". A może to tylko subiektywne odczucie, że słabo ciągnie. Ja miałem kiedyś accordy 1,8 (dwa, jeden po drugim) i tam to wogóle było marnie. Jak zakuipiłem ATR to przez miesiąc nie zamykała mi się gęba z radości, a teraz po prostu nie wyobrażam sobie mniej niż 200KM ale jak by było 300 też bym przyjął :dres:


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#11 szumek80

szumek80
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Drawsko Pom.
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:39, 21.02.2014

Dzięki wielkie za porady i opinie. Pójdę tropem tej cewki. 

 

Jak ogarnę temat to napiszę co się zmieniło.


  • 0

#12 szumek80

szumek80
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Drawsko Pom.
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:36, 03.03.2014

No więc tak: cewka zamontowana nowa Magneti Marelli - nic się nie zmieniło.

 

Jeszcze taki objaw występuje, że na zimno odpala za 3,4 obrotem rozrusznika - po zakupie odpalał na dotyk (od razu).

 

Więc może czujnik ECT , albo czujnik spalania stukowego bądź jakiś inny. Dodam jeszcze, że check nie wyskakuje. Tylko czy awaria tych czujników może nie być potwierdzona checkiem?

 

Jak tak dalej będzie to niedługo będę miał wszystko nowe - wymienione. Mi to nie przeszkadza, ale żona mnie zabije bo kasa wypływa - na moje tzw. urojenia. 


Użytkownik szumek80 edytował ten post 12:33, 03.03.2014

  • 0

#13 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:08, 05.03.2014

Jeżeli zamula na rozgrzanym silniku to może być też wina czujnika spalania stukowego i niepoprawnego sterowania wyprzedzeniem zapłonu (są dostępne w necie za ok.70 zł).


Użytkownik Pejot edytował ten post 20:09, 05.03.2014

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#14 Venom91x

Venom91x
  • Forumowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Lublin (prawie)
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:12, 05.03.2014

A moze sonda lambda konczy zywot


  • 0

#15 szumek80

szumek80
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Drawsko Pom.
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:34, 06.03.2014

No właśnie, to wszechobecne "może". W piątek lub sobotę jadę na diagnostykę komputerową, bo chciałbym sprawdzić parametry pracy czujników termicznych, sondy, wyprzedzenie zapłonu na pracującym silniku mam nadzieję że się da. Dużo elementów zostało wymienionych, ale strzału w dziesiątkę wciąż brak. Liczę na ten komputer.

 

Tylko czy check nie powinien, sygnalizować tych awarii (sonda, czujniki termiczne, spalanie stukowe) ?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq