Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem po czyszczeniu przepustnicy i IAC

VII przepustnica accord IAC czyszczenie problem obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
317 odpowiedzi w tym temacie

#106 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:17, 24.03.2014

Panowie,jestem po wizycie w ASO.Podpięli HA pod HDA-a (wszystkie nastawy w normie) wyzerowali ECU i nic nie pomogło.Po przyjeździe wywaliłem białą wtyczkę od ECU na 30 sek. i nauka wolnych obrotów.Te wszystkie zabiegi u mnie nic nie dały.Gość z ASO twierdzi że absolutnie nie wolno ruszać TPS-a.Powiedział żebym kupił (przepustnice) używaną kompletną z zaworem IAC i czujnikiem TPS nie ruszanym/kręconym.Jeżeli ktoś miałby taką to proszę o kontakt (forum).

I jeszcze jedno info odnośnie uczenia wolnych obrotów(dotyczy HA 7gen przepustnica na lince).Jak powiedział,uczenie obrotów biegu jałowego odbywa się po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej (po drugim włączeniu wentylatora) i od tego czasu silnik pozostawić na około 15 min aż wolne obroty się ustawią.Tak dokładnie powiedział.


  • 0
maniek

#107 ury00

ury00
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:irlandia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport automat cl7 k20z2
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:32, 24.03.2014

blow , problem biegu jałowego i wolnych obrotów nie dotyczy K24 i elektronicznej przepustnicy w po liftach.
Przepustnica do czyszczenia, jak zdejmiesz rurę dolotu to zobaczysz .

dzieki bardzo za odp. sciagne rure i zobacze. czy zeby to sprawdzic a pozniej wykrecic przepustnice do czyszzenia to musze acu odlaczac? i po czyszczeniu trzeba uczyc sie obrotow biegu jalowego w przypadku automata? i czy mozna uzyc jakiegos sprey-u do czyczenia przepustnic czy lepiej wszystko demontowac? 


  • 0

#108 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:40, 24.03.2014

Panowie,jestem po wizycie w ASO.Podpięli HA pod HDA-a (wszystkie nastawy w normie) wyzerowali ECU i nic nie pomogło.Po przyjeździe wywaliłem białą wtyczkę od ECU na 30 sek. i nauka wolnych obrotów.Te wszystkie zabiegi u mnie nic nie dały.Gość z ASO twierdzi że absolutnie nie wolno ruszać TPS-a.Powiedział żebym kupił (przepustnice) używaną kompletną z zaworem IAC i czujnikiem TPS nie ruszanym/kręconym.Jeżeli ktoś miałby taką to proszę o kontakt (forum).

I jeszcze jedno info odnośnie uczenia wolnych obrotów(dotyczy HA 7gen przepustnica na lince).Jak powiedział,uczenie obrotów biegu jałowego odbywa się po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej (po drugim włączeniu wentylatora) i od tego czasu silnik pozostawić na około 15 min aż wolne obroty się ustawią.Tak dokładnie powiedział.

Samo wyzerowanie ECU nic tu nie da oni mieli Ci zrobić nastawy biegu jałowego (przywrócić sterownik biegu jałowego- czyt. przywrócić jego pierwotne parametry).

Zrobili to? 

Czy zresetowali kompa i uczyli Hanke biegu jalowego jak my na odpalonym silniku po resecie HDS-em ??

 

I z TPS-em to bzdura jak cholera bo ja kupiłem używaną przepustnice i demontowałem TPS-a bo zakładałem od swojej przepustnicy i ustawiłem na 0.45V i auto mi działa cały czas. Wiec Mit obalony.

Po za tym powiedzmy ze komuś mogl sie popsuć w aucie TPS (bo to tylko potencjometr w obramowaniu) i co ma wtedy kupowac cala przepustnice po to? Hahaha

Bzdura jakiej nie słyszałem.

 

 

 

dzieki bardzo za odp. sciagne rure i zobacze. czy zeby to sprawdzic a pozniej wykrecic przepustnice do czyszzenia to musze acu odlaczac? i po czyszczeniu trzeba uczyc sie obrotow biegu jalowego w przypadku automata? i czy mozna uzyc jakiegos sprey-u do czyczenia przepustnic czy lepiej wszystko demontowac? 

Zanim zaczniesz wyciągać przepustnice akumulator odłącz bo sobie pochrzanisz jak ja.
Co do psikania sprayem to obilo mi sie o uszy ze w elektronicznych przepustnicach NIE WOLNO uzywac jakichkolwiek specyfikow, bo podobno cos tam jest pokryte teflonem (chyba talerz) i rozwali Ci owy teflonik.
Ale czy tak jest to nie wiem, jak mowie gdzies na forum to widzialem
Moze ktos potwierdzic?

Użytkownik taryfa edytował ten post 14:53, 24.03.2014

  • 0

#109 ury00

ury00
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:irlandia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport automat cl7 k20z2
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:58, 24.03.2014

 

Zanim zaczniesz wyciągać przepustnice akumulator odłącz bo sobie pochrzanisz jak ja.

Co do psikania sprayem to obilo mi sie o uszy ze w elektronicznych przepustnicach NIE WOLNO uzywac jakichkolwiek specyfikow, bo podobno cos tam jest pokryte teflonem (chyba talerz) i rozwali Ci owy teflonik.
Ale czy tak jest to nie wiem, jak mowie gdzies na forum to widzialem
Moze ktos potwierdzic?

 

 

ok teraz juz wiem zeby aku odlaczyc. ciekawe tylko jak ten sprey do elektryczycznych przepustnic. bo jesli sie nie mylisz to bede musial ja zdemontowac i tak wyczyscic.


  • 0

#110 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:02, 24.03.2014

Samo wyzerowanie ECU nic tu nie da oni mieli Ci zrobić nastawy biegu jałowego (przywrócić sterownik biegu jałowego- czyt. przywrócić jego pierwotne parametry).

Zrobili to? 

Czy zresetowali kompa i uczyli Hanke biegu jalowego jak my na odpalonym silniku po resecie HDS-em  ??

 

I z TPS-em to bzdura jak cholera bo ja kupiłem używaną przepustnice i demontowałem TPS-a bo zakładałem od swojej przepustnicy i ustawiłem na 0.45V i auto mi działa cały czas. Wiec Mit obalony.

Po za tym powiedzmy ze komuś mogl sie popsuć w aucie TPS (bo to tylko potencjometr w obramowaniu) i co ma wtedy kupowac cala przepustnice po to? Hahaha

Bzdura jakiej nie słyszałem.

 

 

 

 

Z tego co gość mówił to właśnie dali nastawy fabryczne.Zerowałem to ja sam poprzez odłączenie wtyczki od kompa.Nie mierzyłem TPS-a przed ASO ale ostatnio jak ja ustawiałem to był na 0.27V bo na takim ustawieniu miałem najniższe obroty.Tak jak już wcześniej pisałem jak ustawiłem na 0.45V to obroty stały na 1500 rpm .Czy TPS musi być ustawiony na 0.45V czy tak jak muzyczka pisał"To wygląda tak : czujnik jak zauważyliście pracuje w zakresie około 0,5-4,5 V. Robiąc zerowanie ecm wartość minimalna jest przypisywana że jest to wartość odniesienia - czyli jeśli ustawimy 0,4 to uzna to za punkt początkowy przy zerowaniu, tak samo będzie jak ustawimy 0,6 V  :). W fabryce przykręcają czujnik na środku zakresu a resztę robią po podłączeniu pod kompa czyli zerują ustawienia  i kodują immo. A jak podjedziesz do aso to tylko zerknie na parametry kliknie zeruj ecm i po robocie, dla picu weźmie wkrętak, że niby tam coś przestawił  :) bo musi kosztować  :) Zapominałem dodać o 10 minutowej pracy na biegu jałowym po po zerowaniu ecm  :). Możecie też spróbować wyjąć białą skrajną wtyczkę z kompa przy wyłączonym zapłonie - kasuje się wtedy ustawienia ecm i można też tak skasować check engin..."


  • 0
maniek

#111 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:10, 24.03.2014

Ja ustawiałem przed ASO na 0.45V i po ASO sprawdzałem i jest tyle samo.

I u mnie wszystko śmiga już po ASO i białej wtyczce.


  • 0

#112 ArtAccord

ArtAccord
  • Forumowicz
  • 90 postów
  • Skąd:Rzeszów/Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:21, 27.03.2014

Chciałem zapytać o jedną rzecz.

 

Wyczyścili przepustnice i na zimnym silniku (przed czyszczeniem także) zaobserwowałem, że w momencie dośc silnego docisku gazu (oczywiscie bez przesady) i gwałtownym puszczeniu szarpie autem jakbym dostał strzała od tira. Na ciepłym jest już ok.

 

Czy jest to normalnie dysfunkcja na zimnym silniku czy trzeba będzie szukać niespodzianek?

 

pozdrawiam


  • 0

#113 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2,946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:14, 27.03.2014

Wyczyścili przepustnice i na zimnym silniku (przed czyszczeniem także) zaobserwowałem, że w momencie dośc silnego docisku gazu (oczywiscie bez przesady) i gwałtownym puszczeniu szarpie autem jakbym dostał strzała od tira. Na ciepłym jest już ok.

Masz LPG czy objaw jest tylko na lpg czy na benzynie - bo obstawiam świece ....


  • 0

#114 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:34, 27.03.2014

Ja się przyłączę do pytania ArtAccord. Mam dokładnie to samo, objaw jest zarówno na gazie jak i na benzynie, z tym że na benzynie czuć to o wiele słabiej. Ale występowało też przed założeniem instalacji. Nie czyściłem jeszcze przepustnicy, mam zamiar to zrobić, jedno co mnie powstrzymuje to kłopoty chłopaków w tym wątku dlatego pilnie śledzę wydarzenia:) Świece nowe. Ciągle obstawiam że to problem brudnej przepustnicy i obstawiam że po nagrzaniu brudów zwyczajnie chodzi to wszystko płynniej i stąd poprawa.


  • 0

#115 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2,946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 13:06, 27.03.2014

pga Problem wolnych obrotów po czyszczeniu przepustnicy nie dotyczy twojego modelu :)
​ A stan przepustnicy  zawsze można sprawdzić czystości odkręcając łącznik elastyczny od przepustnicy idący do filtra powietrza, wtedy widać stan przepustnicy jak na dłoni ..


  • 0

#116 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:56, 27.03.2014

Dzięki muzyczka, właśnie widziałem że pisałeś że ten problem nie dotyczy k24 i elektronicznej przepustnicy  w poliftach. Tak z ciekawości zapytam, mógłbyś wytłumaczyć dlaczego, to jest coś związanego z IAC?


  • 0

#117 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:10, 27.03.2014

Ja ustawiałem przed ASO na 0.45V i po ASO sprawdzałem i jest tyle samo.

I u mnie wszystko śmiga już po ASO i białej wtyczce.

Trochę się zaplątałem w tym wszystkim.Możesz mi napisać krok po kroku jak "naprawiłeś"obroty? i co dokładnie zrobiłeś dotychczas ale nie przyniosło efektów?

 

ps.dzisiaj przyszła mi przepustnica,jest trochę brudna.Czyścić ją czy nie coby nic nie zepsuć?


  • 0
maniek

#118 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:21, 27.03.2014

Trochę się zaplątałem w tym wszystkim.Możesz mi napisać krok po kroku jak "naprawiłeś"obroty? i co dokładnie zrobiłeś dotychczas ale nie przyniosło efektów?

 

ps.dzisiaj przyszła mi przepustnica,jest trochę brudna.Czyścić ją czy nie coby nic nie zepsuć?

Wkładaj brudna (tylko gardziel lekko sama szmatka przetrzyj gardziel z obu stron (nie używaj żadnych preparatów).

 

Ja odłączyłem akumulator,

wymontowałem swoja przepustnice założyłem brudna (juz z IAC),

przełożyłem TPS-a,

podłączyłem aku,

ustawiłem TPS-a na 0.45V (minus z akumulatora),

odpaliłem (silnik ciepły był przy wymianie) i nic sie nie poprawiło,

pojezdzilem tak 2 dni - nic sie nie zmienilo,

pojechałem do ASO,

zrobili nastawę biegu jałowego (tak mniemam bo nie powiedzieli co zrobili),

po powrocie z ASO wypiolem białą wtyczke na 10-20 sekund (ale nie rozłączałem akumulatora tylko wyłączyłem wszystkie instrumenty elektryczne jak nawiew radio itp, wyjąłem kluczyki ze stacyjki - silnik cieply),

podłączyłem białą wtyczkę i odpaliłem i wsio działa.

 

Ten motyw z biala wtyczka chyba tylko dziala jak np po jezdzie autem wypniesz ją (ale nie tykasz akumulatora wogole ma byc podlaczony) i wepniesz to zatrybi, wczesniej jak rozlanczalem aku i podlanczalem potem wypinalem wtyczke to gucio to dawalo, ale chyba aso z tym resetem na HDS-ie najwiecej dalo.


Użytkownik taryfa edytował ten post 14:27, 27.03.2014

  • 0

#119 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:59, 27.03.2014

Wkładaj brudna (tylko gardziel lekko sama szmatka przetrzyj gardziel z obu stron (nie używaj żadnych preparatów).

 

Ja odłączyłem akumulator,

wymontowałem swoja przepustnice założyłem brudna (juz z IAC),

przełożyłem TPS-a,

podłączyłem aku,

ustawiłem TPS-a na 0.45V (minus z akumulatora),

odpaliłem (silnik ciepły był przy wymianie) i nic sie nie poprawiło,

pojezdzilem tak 2 dni - nic sie nie zmienilo,

pojechałem do ASO,

zrobili nastawę biegu jałowego (tak mniemam bo nie powiedzieli co zrobili),

po powrocie z ASO wypiolem białą wtyczke na 10-20 sekund (ale nie rozłączałem akumulatora tylko wyłączyłem wszystkie instrumenty elektryczne jak nawiew radio itp, wyjąłem kluczyki ze stacyjki - silnik cieply),

podłączyłem białą wtyczkę i odpaliłem i wsio działa.

 

Ten motyw z biala wtyczka chyba tylko dziala jak np po jezdzie autem wypniesz ją (ale nie tykasz akumulatora wogole ma byc podlaczony) i wepniesz to zatrybi, wczesniej jak rozlanczalem aku i podlanczalem potem wypinalem wtyczke to gucio to dawalo, ale chyba aso z tym resetem na HDS-ie najwiecej dalo.

Dzięki.

Ja robiłem prawie tak samo jak ty tzn.TPS miałem ustawionego na 0,27V.Reszta wszystko tak jak ty.Może dlatego u mnie nie zadzialało.

 

PS.

we wtorek jestem umówiony na drugą wizytę w ASO.Mam zabrać ze sobą zakupioną przepustnice i oni mają tam wymienić i ustawić parametry.

 

Jak kupiłeś tą używkę(przepustnice) mierzyłeś TPS-a?Czy fabrycznie jest ustawione na 0,45V?


  • 0
maniek

#120 ArtAccord

ArtAccord
  • Forumowicz
  • 90 postów
  • Skąd:Rzeszów/Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:33, 27.03.2014

Masz LPG czy objaw jest tylko na lpg czy na benzynie - bo obstawiam świece ....

 

LPG jest - swiece nowki wiec nie rozumiem skąd taka sytuacja.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, przepustnica, accord, IAC, czyszczenie, problem, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq