Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem po czyszczeniu przepustnicy i IAC

VII przepustnica accord IAC czyszczenie problem obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
317 odpowiedzi w tym temacie

#241 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:01, 07.05.2014

Jak TPS ustawiony na 0,5v to falowania nie ma ale obroty nie schodzą na postoju niżej jak 1400-1500rpm,natomiast podczas jazdy do 2000rpm.

Jak ustawie na 0,34V to szaleją.

Napięcie linki gazu sprawdzone- jest luźna,przepustnica domyka się do końca- sprawdzone przez odpięcie rury dolotowej.

Jak mogę sprawdzić czy zawór IAC się nie przycina?

 

 

 

Dzisiaj podpiąłem ELMa programem SCAN MASTER ELM i zainteresowały mnie dwa parametry:

1.pozycja przepustnicy TP

2.rzeczywiste położenie przepustnicy

Wartości są mierzone w procentach ale się nie zgrywają np.

1 - 8,2% , 2 - 2,3%

Wydaje mi się że powinny być takie same,rosną przy wciskaniu gazu i w pewnym momencie się wyrównują (przy 67%),

Jak poruszam TPSa to obie wartości się zmieniają ale nie mogę je "zgrać"ze sobą.

Czy ktoś z was może mi doradzić?

Podejrzewam TPS-a.


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 20:28, 07.05.2014

  • 0
maniek

#242 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:39, 07.05.2014

Na chłopski rozum powinny być takie same bo komp na podstawie odczytu z TPS wie czy i jak mocno otwiera się przepustnica.
Chociaż trzeba wiedzieć co to są za wartości.
Jedna to napewno TPS a dryga to nie wiem.
A w jaki sposób podłączyłeś miernik do TPS?
Chodzi mi jak wsadziłeś końcówki miernika do wtyczki?

Użytkownik krzyzak24 edytował ten post 20:35, 07.05.2014

  • 0

#243 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:39, 07.05.2014

Minus z AKU a sygnał przekułem srodkowy kabel na wtyczce TPS-a


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 20:46, 07.05.2014

  • 0
maniek

#244 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:16, 08.05.2014

Jak TPS ustawiony na 0,5v to falowania nie ma ale obroty nie schodzą na postoju niżej jak 1400-1500rpm,natomiast podczas jazdy do 2000rpm.

Jak ustawie na 0,34V to szaleją.

Napięcie linki gazu sprawdzone- jest luźna,przepustnica domyka się do końca- sprawdzone przez odpięcie rury dolotowej.

Jak mogę sprawdzić czy zawór IAC się nie przycina?

 

 

 

Dzisiaj podpiąłem ELMa programem SCAN MASTER ELM i zainteresowały mnie dwa parametry:

1.pozycja przepustnicy TP

2.rzeczywiste położenie przepustnicy

Wartości są mierzone w procentach ale się nie zgrywają np.

1 - 8,2% , 2 - 2,3%

Wydaje mi się że powinny być takie same,rosną przy wciskaniu gazu i w pewnym momencie się wyrównują (przy 67%),

Jak poruszam TPSa to obie wartości się zmieniają ale nie mogę je "zgrać"ze sobą.

Czy ktoś z was może mi doradzić?

Podejrzewam TPS-a.

 Wartości mierzone w procentach są do sprawdzenia tps-a i jak się różnią to jest ok.


  • 0

#245 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:50, 08.05.2014

O kurde , to mnie zaskoczyłeś...

A prawie byłem pewny że to TPS.

Czy moge zresetować i potem nauczyć obroty biegu jałowego za pomocą ELM-a?

Co należy zrobić aby po przestawieniu TPS-a na wyższą wartość np.0,45V lub 0,513V obroty spadły do normalnych?


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 09:50, 08.05.2014

  • 0
maniek

#246 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:20, 08.05.2014

O kurde , to mnie zaskoczyłeś...

A prawie byłem pewny że to TPS.

Przecież było pisane jak sprawdzić TPS czy nie walnięty. 

 

 

Czy moge zresetować i potem nauczyć obroty biegu jałowego za pomocą ELM-a?

Nie.

Elm to tylko zwykła zabawka to zczytywania i kasowania błędów ECU oraz podglądu niektórych danych (jak sonda lambda).


  • 0

#247 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:24, 08.05.2014

Mimo wszystko podejrzenia moje są skierowane na TPS-a,albo zła pozycja albo ECM nie może się w jakiś dziwny sposób przestawić na nowe położenie TPS-a.


  • 0
maniek

#248 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:27, 08.05.2014

Garść przemyśleń (przepraszam za długość postu):

1. IACV

Przycinanie zaworu można sprawdzić obracając rotor palcami – ma chodzić płynnie i bez zacięć (trzeba go oddzielić od przepustnicy i rozebrać). Warto sprawdzić stan przesłony – może być porysowana i nieszczelna. Nie wiem czy takie uszkodzenia mogą mieć wpływ na prawidłową pracę, ale czytałem o sprawdzaniu szczelności poprzez dmuchanie w kanał wlotowy IACV z zamkniętą przesłoną (ustami).

 

Trzeba sprawdzić poprawność ułożenia rotora względem „napędu” (podobno da się to źle złożyć).

 

2. Podwyższone obroty

Sprawdziłbym jeszcze raz możliwość zaciągania lewego powietrza. Jeśli obroty były poprawne przed czyszczeniem to zacząłbym od nieszczelności w obrębie przepustnicy:

- IACV: może mieć uszkodzoną uszczelkę lub przesłonę zaworu, może też się przycinać (ciekawe czy da się podejrzeć jakimś skanerem jego pracę (chyba w %),

- przepustnica: może jednak nie domyka się do końca, wystarczy grudka nagaru. Czy dolna krawędź ma pasek z farby i jest on uszkodzony?

Niektórzy zwracali uwagę też na oring pod MAP sensorem, stan uszczelki obudowy przepustnicy i dokręcenie śrub mocujących przepustnicę.

 

Jeśli dobrze pamiętam to w K20 za wolne obroty odpowiada tylko IACV: nie ma żadnych innych kanałów obejściowych w obrębie przepustnicy (np. FITV i „śrubka wolnych obrotów”). W związku z tym po zatkaniu wlotu IACV silnik powinien zgasnąć lub przynajmniej się mocno zdławić. Jeśli tego nie robi to znaczy, że powietrze dostaje się albo przez przepustnicę (nieszczelna) albo inną „dziurą”. Jeśli po zatkaniu całego wlotu przepustnicy silnik się nie zadławi to znaczy, że trzeba szukać tej „innej dziury”: uszczelka przepustnicy, MAP sensor, EGR, EGR plate, serwo, PVC, EVAP, uszczelka kolektora ssącego, przewody połączone z dolotem, mechanizm obrotowy pod TPS (nie wiem czy jest taka możliwość).

Może warto poodpinać i pozaślepiać wszystkie przewody podciśnieniowe w celu sprawdzenia?

 

A może czujnik temperatury podaje błędne dane i obroty się nie zmniejszają? da się go podejrzeć skanerem?

 

Grzebiąc po forach znalazłem jeszcze jedną możliwość: ECM dostaje informację o włączeniu jakiegoś urządzenia (w przypadku, o którym czytałem było to sprzęgło klimy z uszkodzonym przekaźnikiem) i podbija obroty w celu kompensacji obciążenia.

 

3. TPS

Jeszcze jeden link o sprawdzaniu TPS (pkt 7):

http://troubleshootm...he-tps-sensor-2

Jak widać ważne jest jeszcze popukanie w czujnik – i to by się zgadzało z informacjami o braku odporności na wibracje.

O procentach wychylenia przepustnicy (zczytywanych z TPS) było tutaj (post 9!):

http://www.accordklu...rzepustnicy-tp/

Warto sprawdzić jakiemu napięciu na TPS odpowiada rekomendowane 9,2% (rzeczywiste?). Ale to tak z ciekawości tylko.

To, że wartość procentowa względna (?) jest powyżej 0 świadczy, że nauka wolnych obrotów NIE została przeprowadzona prawidłowo. O tym dalej. Mogę się oczywiście mylić stawiając taką tezę.

 

4.       Nauka wolnych obrotów

http://www.civicforu...cy-w-1-8-I-VTEC

 

Dotyczy silnika R18 i nie wiem czy wszystkie porady da się zastosować, ale warto chyba poczytać. W skrócie:

Do nauki wolnych obrotów rekomendowane jest odpięcie EVAP (zaślepienie przewodu?).

Nauki nie da się przeprowadzić na podwyższonych obrotach (dlatego pisałem wcześniej o szukaniu innej usterki, np. nieszczelności). Może ktoś kto posiada HDS (i silnik K20) mógłby to sprawdzić, np. poprzez celowe rozszczelnienie dolotu i wzrost obrotów biegu jałowego?

Podgląd nauki (rozpoczęcie i zakończenie) jest możliwe w HDS. Czy jest możliwe w innych skanerach?

 

Wnioski (moje, może nieprawdziwe) są takie: najpierw trzeba doprowadzić obroty biegu jałowego do porządku (szczelność dolotu, sprawdzenie IACV, ustawienie TPS albo wymiana na sprawny, korekta linki gazu jeśli potrzeba), a dopiero potem przeprowadzać adaptację. 


Użytkownik Marmark edytował ten post 11:34, 08.05.2014

  • 0

#249 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:13, 08.05.2014

No to dzisiaj ciąg dalszy zabawy z TPS-em i ECM.

Tylko jak zmniejszyć obroty po przestawieniu TPS-a na kąt 9,2 ?

Może ktoś potwierdzić że ta druga wartość(rzeczywiste położenie przepustnicy) odpowiada za nauczenie przepustnicy (nauczona=0 , nienauczona większa od 0)?


  • 0
maniek

#250 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:52, 12.05.2014

A może „częste mycie skraca życie”?

 

Wszyscy wiemy, że manual do K24 ostrzega przed spryskiwaniem przepustnicy agresywnymi środkami. Chodzi o ryzyko „zniszczenia powłoki molibdenowej”. Informacje o tej powłoce znalazłem również na forach civica, jazza, CRV, acury i wielu innych marek samochodów (np. subaru, ford, nissan, mitsubishi). Podejrzewam, że przepustnice w K20 są smarowane/uszczelniane w ten sam sposób. Nie wiem czemu manual o tym nie mówi. Może to jest tak, że powłokę otrzymują tylko te egzemplarze, które nie przechodzą testu zacinania/szczelności.

Powłokę można pomylić z brudem. Jej zmycie sprawia, że przepustnica traci szczelność i puszcza tak dużo powietrza, że nawet zamknięty IACV nie jest w stanie sprowadzić wolnych obrotów do poprawnego poziomu.

Ponadto jest jeszcze ta „śruba ustawiana fabrycznie”. Prawdopodobnie jest ona ustawiana z uwzględnieniem grubości powłoki smarującej/uszczelniającej. Po wymyciu powłoki ten „odbojnik” sprawia, że przepustnica jest lekko uchylona. Można spróbować ją wykręcić do momentu, w którym przepustnica zacznie się przycinać :

“I think if you remove the coating around the edge, you have to readjust the idle stop screw (allen screw). A good reference point would be so that a piece of paper can still move through without ripping.”

Pierwotne położenie śruby radziłbym zaznaczyć. Trzeba też sprawdzić, czy linka gazu pozwoli na domknięcie.

Jeśli to pomoże to OK, jeśli nie to poniżej daję trochę linków do poczytania.

Trafiłem jeszcze na opis wymiany uszczelnień osi przepustnicy (dotyczyło to porsche) – nie wiem czy to dobry trop, nie znam budowy TB w K20 tak dobrze.

Linki:

http://www.1000rr.ne...te-coating.html

http://www.civicforu...y-question.html

post 37 i 48:

http://tl.acurazine....ad.php?t=903938

Przykładowe procedury naprawcze:

http://www.skylinesa...ottle-body-fix/

http://forum.miata.n...ad.php?t=521573

http://www.youtube.c...h?v=DmBKLefwvV4

 

Stosowane preparaty:

 

Molykote 321

http://www.tomei-p.c...hers_gauge.html

 

Niektórzy stosują np. „grey RTV silicone” (rozcieńczone) – nie wiem, czy to się nie urwie i poleci do silnika.

Może na próbę cofnąć śrubę regulacji przepustnicy, a jej krawędzie posmarować np. olejem silnikowym (jako tymczasowe uszczelnienie) i sprawdzić co z wolnymi obrotami?


  • 0

#251 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:58, 13.05.2014

Być moze dobry trop.

U siebie jak czyściłem przepustnice to zwracałem uwagę aby wyczyścić ją "do gołej blachy".

Na dodatek używałem rozpuszczalników i benzyny ekstrakcyjnej.

Dzisiaj zaglądnąłem do przepustnicy i zauważyłem wytartą w/w warstwę w dwóch miejscach.Tam właśnie są prześwity(szczeliny).

Także może tu być problem.

A obroty po sprawdzeniu całej elektroniki silnika ,bez zmian :depresja: .


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 11:00, 13.05.2014

  • 0
maniek

#252 wojtas12343

wojtas12343
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 16:31, 24.10.2014

Korbol ogarnąłeś temat? Bo ja u siebie zmieniałem przepustnice na odpiętym aku i teraz obroty skaczą od 1000 do 2000rpm. Jakieś pomysly?


  • 0

#253 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:57, 24.10.2014

Wyjmij wtyczke od ECU na minute i naucz biegu jalowego.
A jak nie pomoze to uczenie przez hds-a.
  • 0

#254 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:13, 15.01.2015

Odświeże temat

Po wielokrotnych wizytach w ASO i podmianach trzech przepustnic nic się nie zmieniło.

Kasy zostało trochę utopionej a problem dalej jest.

Panowie z ASO powiedzieli żebym dał sobie już spokój z tymi przepustnicami  i jeździł tak jak jest.

Poczekam na przypływ gotówki i zacznę znowu drążyć temat.

Byłby ktoś z forum kto by pomógł?


  • 0
maniek

#255 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:33, 16.01.2015

Ja będe na początku maja w PL, jak chcesz możemy spróbować, wezme ze sobą HDS-a i pokombinujemy. Tylko, że masz do mnie kawał drogi (Włocławek)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, przepustnica, accord, IAC, czyszczenie, problem, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq