Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem po czyszczeniu przepustnicy i IAC

VII przepustnica accord IAC czyszczenie problem obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
317 odpowiedzi w tym temacie

#226 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:34, 23.04.2014

Czyli co nikt nie ma pomysłów?

Tylko muzyczka?

Wielu z was mialo problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy ale każdy razwiązał go w inny sposób.

Czyli nie jest jakieś rozwiązanie standartowe.

PS. w PON byłem u kolejnego mechanika.Tym razem to mój  kolega.Znowu komp wpięty,zero błędów.Narazie oddałem sam do lakiernika.Ustaliliśmy  że potrzebny nam manual z elektroniką(wartościami poszczególnych czujników) aby sprawdziś czy któryś nie podaje błędnych danych.

 

Z mojej długiej obserwacji podejrzenia jednak padają na TPS bo przy jeżdzie 20 km/h na dwójce ciężko jest utrzymać tą prędkość nie szarpiąc silnikiem.To samo jest na trójce przy 30km/h,tak jakby ktoś dodawał gaz i odejmował.

Jak u was było po czyszczeniu przepustnicy z eliminowaniem skaczacych obrotów?


  • 0
maniek

#227 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:18, 24.04.2014

Jeśli chodzi o wolną jazdę tak 20km/h to nie pamiętam, ale generalnie jak już miał te 1,3k obrotów to jechał normalnie, nic nie szarpał. Może masz jednak coś z czujnikiem położenia pedału gazu?


  • 0

#228 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:53, 24.04.2014

W mojej HA nie ma czujnika położenia pedału gazu.


Może mi ktoś z szanownych forumowiczów strzelić fotkę wskaźnika temperatury ?(po włączeniu wiatraka lub w czasie krecenia)

Mołbym tez prosić o wskazówki gdzie mogę znaleźdz serwis manuala do K20A6 (2003-2007)?

Jakie wartości powinny mieć czujniki temperatury?


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 15:54, 24.04.2014

  • 0
maniek

#229 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2,946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:10, 25.04.2014

Co do wskaźników to w zależności od auta. Na przykładzie silnika k24 w moim aucie nie ma różnicy jak się włączy wiatrak u kolegi jedną kreskę pójdzie do góry i opadnie. I nie wiem czy to kwestia oprogramowania w liczniku czy.... tak samo zauważyłem że w poliftach  obroty są wskazywane 900 a na kompie jest 700 i oile wskazanie 900 jest nie prawidłowym odczytem to wszyscy się cieszą a jak widzą 700 to mówią że strasznie małe te obroty ..:)
Co do czujnika położenia gazu - a to takie czarne czym kręcisz i ustawiasz na 0,45 daje informację o poleżeniu pedału gazu, chyba że mowa o przetworniku APP ...
Ale dlaczego to nie działa prawidłowo po resecie ECU.....??


  • 0

#230 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:52, 25.04.2014

Jeśli chodzi o wskaźnik temp. na desce to zrobiłem zdjęcie zaraz po załączeniu wiatraka (101 stopni) i zaraz po wyłączeniu (92-93 stopnie).

 

Zaraz po włączeniu wiatraka:

https://onedrive.liv...hint=photo,.jpg

 

Zaraz po wyłączeniu wiatraka:

https://onedrive.liv...hint=photo,.jpg

 

Nie ma kompletnie żadnej różnicy, nie wiem, może powinienem poczekać może wskazówka by trochę opadła. Choć z drugiej strony zauważyłem że w zakresie prawidłowych temperatur, tak około 90-105 ta wskazówka zbytnio się nie rusza. Ale powyżej i poniżej tych temperatur to przesuwa się zdrowo. Tak jak pisałem wcześniej, przy 120 stopniach miałem 3/4 skali.


  • 0

#231 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:56, 25.04.2014

Co jeszcze mogę zrobić z tymi obrotami?

Aktualnie honda jest u lakiernika ale jak wróci chciałbym po raz kolejny szukać przyczyny tych obrotów.

Co mogę jeszcze zrobić?Sciągać chyba z piąty raz przepustnice?czyścić,smarować,sprawdzać lewe powietrze,regulować TPS,podpinać do kompa,resetować ECM,wyczyścić EGR(nie był czyszczony),pomierzyć czujniki temperatury?

Co jeszcze?


Jeśli chodzi o wskaźnik temp. na desce to zrobiłem zdjęcie zaraz po załączeniu wiatraka (101 stopni) i zaraz po wyłączeniu (92-93 stopnie).

 

Zaraz po włączeniu wiatraka:

https://onedrive.liv...hint=photo,.jpg

 

Zaraz po wyłączeniu wiatraka:

https://onedrive.liv...hint=photo,.jpg

 

Nie ma kompletnie żadnej różnicy, nie wiem, może powinienem poczekać może wskazówka by trochę opadła. Choć z drugiej strony zauważyłem że w zakresie prawidłowych temperatur, tak około 90-105 ta wskazówka zbytnio się nie rusza. Ale powyżej i poniżej tych temperatur to przesuwa się zdrowo. Tak jak pisałem wcześniej, przy 120 stopniach miałem 3/4 skali.

U mnie jest dokładnie tak samo,czyli wskazanie na desce mamy identyczne.

Normalnie ręce opadają.

20 dni do wyjazdu ....


  • 0
maniek

#232 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:02, 28.04.2014

Cisza...cisza....

 

Pomóżcie gdzie jeszcze zaglądnąc,poprawić,naprawić...


  • 0
maniek

#233 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:12, 28.04.2014

Z chęcią bym pomógł ale też pomysły mi się skończyły, sprawdzałeś chyba wszystko co się da.


  • 0

#234 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:43, 30.04.2014

korbol2007

 

Dopiero przymierzam się do czyszczenia przepustnicy u siebie, ale ponieważ lubię być dobrze przygotowany do pracy to zrobiłem rozpoznanie tematu „falowania obrotów po czyszczeniu przepustnicy”.

Przeczytałem sporo na tutejszym forum i zajrzałem co na ten temat wiadomo w USA. Okazało się, że problem jest powszechny. Prawdopodobnie „diabeł tkwi w szczegółach” - liczy się dokładność.

Moje wnioski (na razie niestety tylko teoretyczne, mam nadzieję, że będą pomocne):

 

1. Czyszczenie przepustnicy bez jej zdejmowania zwykle zwiększa problem – brud spłukany z niej może trafić do IACV. Może się  dodatkowo pogorszyć po użyciu zmywacza do hamulców lub innego agresywnego środka.

2. Powinno się zdemontować IACV i wyczyścić.

IACV najlepiej rozmontować, tj. zdjąć „elektronikę” i wszystkie uszczelnienia (mogą puchnąć od specyfików do czyszczenia).

Koniecznie należy zapamiętać położenie rotora względem obudowy (!).

Bez rozmontowania nie można sprawdzić czy zawór obraca się płynnie.

Psikać, dmuchać, obracać palcami (widziałem też podpiętą wkrętarkę). Wskazane jest smarowanie ułożyskowania zaworu – w zależności od środka jaki został użyty do płukania. Wd40 podobno może być, ktoś smarował też paroma kroplami oleju  i też było OK.

 

Najczęstsze przyczyny falowania obrotów poczyszczeniu przepustnicy (moje subiektywne zestawienie):

 

1.       Niedokładne umycie IACV (i brak sprawdzenia czy się płynnie obraca).

2.       Zacieranie/zawieszanie się IACV w wyniku wypłukania środka smarnego.

3.       Nieprawidłowe ustawienie zaworu podczas montażu. Podobno da się w pewnym zakresie regulować.

4.       Nieszczelność na uszczelce przepustnicy (inne nieszczelności też należy brać pod uwagę).

5.       Brak odpowietrzenia układu chłodzenia (lub uzupełnienia płynu jeśli dużo wyleci).

6.       Nieprawidłowe napięcie linki gazu – trzeba skontrolować.

7.       Nieprawidłowa nauka wolnych obrotów.

 

Wszystko to było już opisane na forum, ale jest porozrzucane po wątkach.

 

Ponadto pogrzebałem trochę o EGR i TPS (ze względu na szarpanie).

Wydaje się, że w przypadku EGR właściwe jest postępowanie kompleksowe, tj. czyszczenie EGR i „EGR plate” oraz sprawdzenie czy zawór w ogóle działa (i czy robi to płynnie – bez oporu). Chyba gdzieś była instrukcja jak go rozłożyć.

 

TPS: sprawdzenie go miernikiem (oporność lub napięcie) w skrajnych położeniach i ustawienie na tej podstawie (względem przepustnicy) nie jest absolutnie żadnym wyznacznikiem jego sprawności. Problem występuje chyba we wszystkich markach samochodów.  Przyczyny zwykle są takie:

- wytarte ścieżki przewodzące (przerwy),

- słaby kontakt pomiędzy ślizgaczem, a ścieżką (w czasie wibracji silnika),

- przerwane połączenia wewnętrzne (temperatura, wibracje).

Da się to zdiagnozować np. oscyloskopem, miernikiem analogowym (wahnięcia wskazówki) lub sprzętem umożliwiającym np. zapis wyników na komputerze – poszarpany wykres będzie świadczył o uszkodzeniu. Najbardziej chyba miarodajny pomiar byłby podczas pracy silnika (wibracje).

Pokażę tylko kilka linków do poczytania:

http://www.mazdaspee...pic.php?t=56011

http://honda-tech.co...d.php?t=2694041

http://forums.beyond...d/t-351592.html


Użytkownik Marmark edytował ten post 12:44, 30.04.2014

  • 1

#235 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:55, 05.05.2014

korbol2007

 

Dopiero przymierzam się do czyszczenia przepustnicy u siebie, ale ponieważ lubię być dobrze przygotowany do pracy to zrobiłem rozpoznanie tematu „falowania obrotów po czyszczeniu przepustnicy”.

Przeczytałem sporo na tutejszym forum i zajrzałem co na ten temat wiadomo w USA. Okazało się, że problem jest powszechny. Prawdopodobnie „diabeł tkwi w szczegółach” - liczy się dokładność.

Moje wnioski (na razie niestety tylko teoretyczne, mam nadzieję, że będą pomocne):

 

1. Czyszczenie przepustnicy bez jej zdejmowania zwykle zwiększa problem – brud spłukany z niej może trafić do IACV. Może się  dodatkowo pogorszyć po użyciu zmywacza do hamulców lub innego agresywnego środka.

2. Powinno się zdemontować IACV i wyczyścić.

IACV najlepiej rozmontować, tj. zdjąć „elektronikę” i wszystkie uszczelnienia (mogą puchnąć od specyfików do czyszczenia).

Koniecznie należy zapamiętać położenie rotora względem obudowy (!).

Bez rozmontowania nie można sprawdzić czy zawór obraca się płynnie.

Psikać, dmuchać, obracać palcami (widziałem też podpiętą wkrętarkę). Wskazane jest smarowanie ułożyskowania zaworu – w zależności od środka jaki został użyty do płukania. Wd40 podobno może być, ktoś smarował też paroma kroplami oleju  i też było OK.

 

Najczęstsze przyczyny falowania obrotów poczyszczeniu przepustnicy (moje subiektywne zestawienie):

 

1.       Niedokładne umycie IACV (i brak sprawdzenia czy się płynnie obraca).

2.       Zacieranie/zawieszanie się IACV w wyniku wypłukania środka smarnego.

3.       Nieprawidłowe ustawienie zaworu podczas montażu. Podobno da się w pewnym zakresie regulować.

4.       Nieszczelność na uszczelce przepustnicy (inne nieszczelności też należy brać pod uwagę).

5.       Brak odpowietrzenia układu chłodzenia (lub uzupełnienia płynu jeśli dużo wyleci).

6.       Nieprawidłowe napięcie linki gazu – trzeba skontrolować.

7.       Nieprawidłowa nauka wolnych obrotów.

 

Wszystko to było już opisane na forum, ale jest porozrzucane po wątkach.

 

Ponadto pogrzebałem trochę o EGR i TPS (ze względu na szarpanie).

Wydaje się, że w przypadku EGR właściwe jest postępowanie kompleksowe, tj. czyszczenie EGR i „EGR plate” oraz sprawdzenie czy zawór w ogóle działa (i czy robi to płynnie – bez oporu). Chyba gdzieś była instrukcja jak go rozłożyć.

 

TPS: sprawdzenie go miernikiem (oporność lub napięcie) w skrajnych położeniach i ustawienie na tej podstawie (względem przepustnicy) nie jest absolutnie żadnym wyznacznikiem jego sprawności. Problem występuje chyba we wszystkich markach samochodów.  Przyczyny zwykle są takie:

- wytarte ścieżki przewodzące (przerwy),

- słaby kontakt pomiędzy ślizgaczem, a ścieżką (w czasie wibracji silnika),

- przerwane połączenia wewnętrzne (temperatura, wibracje).

Da się to zdiagnozować np. oscyloskopem, miernikiem analogowym (wahnięcia wskazówki) lub sprzętem umożliwiającym np. zapis wyników na komputerze – poszarpany wykres będzie świadczył o uszkodzeniu. Najbardziej chyba miarodajny pomiar byłby podczas pracy silnika (wibracje).

Pokażę tylko kilka linków do poczytania:

http://www.mazdaspee...pic.php?t=56011

http://honda-tech.co...d.php?t=2694041

http://forums.beyond...d/t-351592.html

Jestem po kolejnym wyciąganiu przepustnicy.Dokładnie ją oglądnąłem,przeczyściłem ,zamontowałem,odpiąłem AKU,nauka wolnych obrotów zroniona i dalej nic.Posprawdzałwm węże gumowe dochodzące do rury dolotowej przepustnicy czy nie są popękane,zatkane i dalej nic.Nie dotykałem  zaworu EGR.

Czy może mieć coś wspólnego z obrotami?


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 19:55, 05.05.2014

  • 0
maniek

#236 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:56, 06.05.2014

Znalazłem jeszcze takie coś:

http://www.betterche...-idle-surge.htm

 

Szczególnie pkt 4 (uszczelka IACV) oraz 6 i 7 (uczenie obrotów, wywołanie i kasowanie błędów). 


  • 0

#237 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:34, 06.05.2014

No ,powiem Ci że pierwszy raz to widze... .Zastosuje u siebie jak tylko przyjdzie mi ELM(zamówiłem wczoraj) bo nie mam czym skasować błędów ani zrobić reseta ECM.


  • 0
maniek

#238 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:38, 06.05.2014

To trochę wygląda na potwierdzenie tego że u mnie naprawiło się właśnie poprzez wywołanie błędu. I nie trzeba do tego ELM'a. Żeby wywołać błąd odpinasz IACV albo (jak ja zrobiłem) czujnik temp. A żeby wykasować odpinasz aku.


  • 0

#239 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:06, 06.05.2014

Dzisiaj zrobiłem tak jak pisaliście,tzn:odpiąłem wtyczkę od krokowca,włączyłem zapłon,wywaliło CHECK,potem zapaliłem silnik(wariował jak głupi) nastepnie  wyłączyłem.Zapiąłem wtyczke,odpiąlem minus AKU i nauka wolnych obrotów od drugiego włączenia wiatraka przez 10 min.Efekt ten sam.

Po tym wszystkim zmierzyłem TPSa i miał 0,34V.Ustawiłem na 0,5V odpiąłem wtyczki jeszcze raz od IAC,TPS i czujnika powietrza w dolocie aby wywołać błędy.Znowu odpięcie minusa AKU i nauka wolnych obrotów.w tym momencie już nie zeszły niżej jak 1400rpm.Przejechałem się i tak jakj u was było tzn.Na wysprzęglaniu do 2000rpm, na postuju 1500-1400rpm.Jeden pozytyw to brak szarpnięć przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.

Co o tym myśleć?

Czasu mam naprawdę mało , tylko 10 dni.


  • 0
maniek

#240 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:55, 06.05.2014

To znaczy, że falowanie ustało/zmniejszyło się?

A napięcie linki gazu sprawdzałeś?

Może przepustnica się nie domyka do końca.

Na jednym z forów znalazłem informację, że dużą różnicę robi obniżenie napięcia TPS do 0,48 V.

Tutaj do poczytania:

http://honda-tech.co...d.php?t=2947986

(nie bierzemy pod uwagę fragmentu o kręceniu śrubką - patrz post 8 w/w linku).


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, przepustnica, accord, IAC, czyszczenie, problem, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq