Ostatnio pisalem z kolega sebo_runner i podalem mu takie instrukcje jakie zadzialaly u mnie i jemu tez pomoglo.
U mnie zadziałało tak:
1) Silnik zimny (po całonocnym staniu), wsiadasz i włączasz zapłon.
2) Otwierasz maskę, ustawiasz tps (dobrym, nie chinolem) miernikiem na właściwą wartość (ja sie wpinałem sie w te 2 kabelki co idą od wtyczki TPS-u + i - [nie bierz minusa z aku! Tylko z TPS-u])
3) Wyłączasz zapłon, Kluczyki w kieszenie (Nie w stacyjce!) i wypinasz wszystkie wtyczki od kompa (ECU mieści sie pod radiem na dole przy podłodze)
4) odłączasz aku (obie klemy) na jakieś 10 min
5) wsiadasz do auta wciskasz pedał STOP na 10 sek (rozładowuje resztki prądu w układzie)
6) podpinasz aku (po tych 10 minutach)
7) podpinasz wtyczki od ECU
8) wsiadasz do auta i włączasz na zapłon [NIE ODPALAJ AUTA] i wszystkie elektryczne urządzenia na OFF (wszystko co ciągie prąd - radio, nawiewy, lusterka, nawet wtyczka co wchodzi w gniazdo zapalniczki itp na OFF)
9) odpalasz i czekasz aż odpali sie 2 razy wiatrak [NIE Dotykac pedałów pod żadnym pozorem, jak dotkniesz jest po zawodach i wracasz do punktu 3)] (to potrwa około 35-45 min zanim sie nagrzeje i odpali wiatrak 2 razy)
I tu może wystartować Ci na 1500 rpm na starcie i długo bedzie sie tak trzymać - spokojnie, napij sie zimnego piwka i czekaj aż 2 razy sie włączy i wyłączy wiatrak, do tego czasu bedzie delikatnie schodził sam z obrotów powoli do tych właściwych.
Ja sie bałem że bedzie stał na tych obrotach ale dopiero pod koniec po jakiś 35 minutach zaczął dopiero schodzić w dół z obrotami
Wiatraki sie włączą na bank, tylko uzbroi sie w cierpliwość bo może to trwać nawet 45 minut. Najlepiej jak odpalisz auto miej maskę otwartą i usiądź przed autem żebyś słyszał jak sie załączy wiatrak. Musi sie odpalić 2 razy potem gasisz auto.
Jak nie masz innego miernika niż chinol to pożycz od kogoś jakiś pożądniejszy na dobrych kablach. Ja na początku robiłem chinolem i nie szło za cholere tego ustawić. Potem skombinowałem pożądny sprzet i za pierwszym razem sie udało.
Tps ustawiasz:
0,45V zamknięta przepustnica
a 4,5V otwarta przepustnica (jak ustawisz 0.45V na zamkniętej przepustnicy to potem niech ktoś delikatnie wciska pedał gazu a Ty patrz na mierniku czy wzrasta liniowo - jak nie wzrasta liniowo to TPS walnięty -i w pełni otwartej przepustnicy nie powinno przekroczyć 4.5V powinno być poniżej tego. Jak przekroczy TPS walnięty.