Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Długie przełączanie na gaz, problem z reduktorem

VI reduktor zavoli

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 pablos321

pablos321
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:30, 04.02.2014

Cześć

 

Od kilku dni mam problem z czasem przełączania gazu. Wiadomo taki mamy klimat i jest zima, więc reduktor grzeje się dłużej.

 

Ale chyba nie tak długo jak u mnie. Byłem z tym u swojego gaziarza i ciężko było mu stwierdzić czemu tak jest - mówi że reduktor wolno się grzeje po przejechaniu około 15 kilometrów normalnie można było go złapać ręką :/

 

Dzisiaj i wczoraj robiłem test na postoju i w ruchu . Czas przełączenia około 14 min w ruchu i 17 min na postoju .

 

Dodam że wcześniej tak nie było, byłem ostatnio na kontroli , profilaktycznie wczytaliśmy nowa mapę. Dodam że z gazem nigdy nie miałem problemu, z jakimiś kontrolkami silnika, dławieniem, v-teckiem instalacja działa super od września 2013 zrobiłem około 8 tys km.

 

Mój zestaw to

 

Stag 400+

Reduktor Zavoli

Hanki czerwone

 

Może miał ktoś podobny problem, dzięki za wszelkie sugestie

 

 

 


  • 0

#2 Łukasz.

Łukasz.
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:Maz/Garwolin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:58, 04.02.2014

poziom płynu chłodniczego wporządku ?


  • 0
,, Nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia są tylko trudne''

#3 pablos321

pablos321
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:29, 04.02.2014

Tak jest maks, sprawdzałem, miałem problem z 2 miesiące temu z pompą wody która ciekła ( nawiasem mówiąc gaz się przełączał szybko) , pompa wymieniona na gwarancji i dalej było ok, problem zaczął się tak na prawdę po ponownym wczytaniu mapy. Gazownik powiedział żeby sterownik gazu dobrze odczytał mapę mam przejechać z 40 km na benzynie, przejechałem ponad 50 km i gaz przełączył się normalnie- pyknięcie standardowe . I gdzieś około tygodnia ma problem z czasem przełączania . Temperatura ustawiona na 30 C.

 

Zastanawiam mnie kwestia tego reduktora że jest nie dogrzany i sam fakt że gaziarz mówi że są różne powody właśnie płynu chłodzącego ( chociaż jest full), pytanie czy naciskanie na wymianę reduktora coś da, czy nie będzie taki sam problem....


  • 0

#4 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 12:14, 04.02.2014

ustawienia staga pokaż jakie masz. pewnie jest czujnik temp źle wybrany


  • 0

#5 pablos321

pablos321
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:43, 04.02.2014

Dzwoniłem przed chwilą do gaziarza mówi że sprawdził czujnik i jest wszystko ok, właśnie wróciłem z samochodu jest 9 C na zewnątrz czekałem 12 min nie przełączyło się podniosłem obroty na 2 tyś i po około 40 sek przełączył się na gaz :/. , złapał temperaturę

 

Screena ze staga zrobię w środę bo podjadę do nich , nie wiem może być to problem któregoś z filtrów, nie siedzę w temacie instalacji jakoś mocno, zaskakujące jest to że przez cały czas było ok, gazik przełączał się szybko i teraz kilka dni jest problem....


  • 0

#6 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 13:33, 04.02.2014

wg mnie źle ustawiony sterownik og LPG


  • 0

#7 pablos321

pablos321
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:20, 04.02.2014

Wrzucę jutro temat z tym sterownikiem, dzięki wołek


Wołek ale zastanawia mnie kwestia zimnego reduktora jeżeli reduktor jest zimny to czujnik temperatury też ma problem. Ostatnio jak do nich jechałem ma około 10 km to gazik w połowie drogi się przełączył, ale w momencie sprawdzania reduktora był lekko ciepły....


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8882 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:08, 04.02.2014

Sprawdź też czy nie masz gdzieś zagiętego węża z płynem chłodniczym.


  • 0

#9 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 16:55, 04.02.2014

Gazmen pewnie podniósł temperaturę przełączania bo pewnie mapa się rozjeżdżała przy niskich temperaturach.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#10 pablos321

pablos321
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:40, 04.02.2014

Nie jest ustawiona na 30 C, co dziwne wyjechałem dzisiaj z pracy przejechałem nie wiem może 2 km obroty między 2-3 tyś gaz przełączył się w 3-4 min , nie kumam tego.


  • 0

#11 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:21, 04.02.2014

Może być przegięty kabelek od czujnika temp. reduktora, zapowietrzony reduktor, walnięty termostat.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#12 pablos321

pablos321
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:06, 06.02.2014

Nie zdążyłem do gaziarza ale jutro jadę już na 1100% kolejna ciekawostka. Cały czas problem z przełączeniem na gaz. Teraz jak włączam auto czekam 3-4 min podnoszę obroty na około 30 sek i przełącza na gaz. Kolejna nowość problem z temperaturą, wczoraj wracam do domu a tu wskazówka temp na fula, myślę WTF patrze a tu żaden wentylator na chłodnicy nie chodzi, załączam klimę wszystko chula. Myślę co jest?, wyłączam wtyczkę od głównego wentylatora myślę może czujnik ale nie podgrzewam czujnik opalarką po chwili włącza się wentylator, zgłupiałem nie mam już pojęcia co jest grane reduktor nie grzeje a wskazówka temp w samochodzie szaleje . Na jakiej zasadzie gaz jest podłączony do czujnika w samochodzie co może byś zwalone , że z jednej nie przełącza na gaz bo za zimno a z drugiej strony temp wewnętrzna szaleje że za gorąco i nie włącza czujnika w wentylatorze ?


  • 0

#13 pablos321

pablos321
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:30, 07.02.2014

Uff temat rozwiązany, dzięki wielkie okazała się pierdoła wracamy do gry :)


  • 0

#14 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 12:00, 07.02.2014

no i co było ???


  • 0

#15 pablos321

pablos321
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:48, 07.02.2014

Czujnik temperatury


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, reduktor, zavoli

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq