Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Jaki wydech do ATR'a

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Baza

Baza
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:59, 06.06.2013

Hej. Chcę się na przysżłosć zorientować co wkładać do ATR'a?? Mój OEM już ma kryzy dosyć mocno pokorodowane i wiem że kiedyś ta chwila nastąpi. Chcę nierdzewkę od kolektora. Nie chcę mega buczydła ale też nie pogardzę jak coś będzie jednak słychać. Moongoose który faktycznie daje jakieś przyrosty jest jest jak dla mnie za drogi.Nie wiem czy są jakieś dedykowane chińskie cat-back'i do ATR'a bo miałem w solce z silencerem i wcale nie było tak głośno.A po wyjęciu wkładki frajda mega.
Może ktoś coś poradzi? Ultera mam blisko ale nie wiem jak cenowo to wygląda mniej więcej do MG Motorsport trochę daleko i jeździć na przymiarki nie ma kiedy. Może ktoś ma coś wyprubowanego albo schemat jak budować wydech w ATR'ku.Kata wywalić oczywiśćie bo po tylu latach to już z niego i tak pożytku nie ma. Jaka średnica?? Czy rura od kolektora i same tylnie wydechy czy dawać środkowy przelotowy? Czekam na wszelkie sugestie lub namiary gdzie szukać/pytać?
  • 0

"MADRZY LUDZIE PRÓBUJĄ PRZYSTOSOWAĆ SIĘ DO ŚWIATA, ZAŚ LUDZIE GŁUPI PRZYSTOSOWUJĄ ŚWIAT DO SIEBIE- DLATEGO ŚWIATEM RZĄDZĄ GŁUPCY"
-OZZY OSBOURNE
 


#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:27, 06.06.2013

Ja w tym miesiącu na pewno podjadę do MG na rozmowy o końcowych, bo te ProEX'a jednak są za głośne... więc mogę ich poprosić - może zrobią sobie pomiary itp na przyszłość.

Na pewno nie ma sensu robić większej średnicy niż 2,5". Ja mam aktualnie 2.36" i jest OK, choć na hamowni jeszcze nie byłem - być może uda się przed strojeniem skoczyć na jakąś, to pokażę wykres.
Co do kata - można zrobić przelotowy, sportowy - mniej problemów na przeglądach. Ale osobiście poszedłbym w coś takiego: http://jarusnet.pl/2.../cat-converter/ lub coś takiego jak u mnie czy Athara.


Tłumik środkowy to absolutne must have - inaczej będzie darł ryja niemiłosiernie.
  • 0

#3 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:48, 06.06.2013

tarjei86 u siebie co masz ?

ten cat converter od jarusia bd pasowac jezeli chodzi o wymiary wzgledem kata oem ? czy trzeba cos przerabiac bo tez sie czaje na zmiane wydeszku.
  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#4 Baza

Baza
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:57, 06.06.2013

Tylko pytanie po co ten kat konwerter? jak wywale kata zrobię 2.5" po cąłości dam środkowy komorowy to zamiast kata chyba wystarczy rurka no nie?
  • 0

"MADRZY LUDZIE PRÓBUJĄ PRZYSTOSOWAĆ SIĘ DO ŚWIATA, ZAŚ LUDZIE GŁUPI PRZYSTOSOWUJĄ ŚWIAT DO SIEBIE- DLATEGO ŚWIATEM RZĄDZĄ GŁUPCY"
-OZZY OSBOURNE
 


#5 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:00, 06.06.2013

tarjei86 u siebie co masz ?


u siebie mam pełny przelot :-P i drze japę jak poj..any ;-)


Baza, owszem... rurka i emulator... ale na przeglądach będą się czepiać ;-)
  • 0

#6 Baza

Baza
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:12, 06.06.2013

Jeżeli chodzi tylko o przegląd to załóżmy że nie ma tematu bo nic innego to nie daje jak rozumiem tak??
Emulatory to wiem że na allegro są za jakieś grosze. To jest nic innego jak zaślepka przyspawana do rurki i w nią wkręcona sonda no nie?
Co do średnicy jeszcze. To 2.25" miałem w solce więc uważam że 2.5 w ATR'rze nie będzie przesadą no nie? Jaka jest średnica wewnętrzna seryjnego układu?
Zastanawiam się bo mam super magika od wydechów i by mi to zrobił tylko bym musial kupić dwa ostatnie tłumiki,środkowy i emulator a resztę to on już kupi,podogina i pospawa. Ewentualnie w Ulterze syn właściciela to mój znajomy z dawnych lat crx-klubu to mógłbym podjechać ale nie wiem czy mnie ceną nie zabiją a ich wydechy dedykowane są homologowane i sę ciche jak seria.
  • 0

"MADRZY LUDZIE PRÓBUJĄ PRZYSTOSOWAĆ SIĘ DO ŚWIATA, ZAŚ LUDZIE GŁUPI PRZYSTOSOWUJĄ ŚWIAT DO SIEBIE- DLATEGO ŚWIATEM RZĄDZĄ GŁUPCY"
-OZZY OSBOURNE
 


#7 otis

otis
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ATR
  • KM:223
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Ładne
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:26, 07.06.2013

Ja i spurek mamy zwykłe proste rury z nierdzewki zamiast kata oraz skróconą część 2-1 gdyż jest tam w środku zwężka. Mam Supersprinta i brzmi on bajecznie! Układ od kolektora do Y ma fi 60mm.
  • 0
<p>Mój ex Typ. <a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...ord-type-r/</a>

#8 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:11, 07.06.2013

skróconą część 2-1 gdyż jest tam w środku zwężka.


no tak, zapomniałem o tym - u mnie też zrobiony jest ten mod :ok
  • 0

#9 Baza

Baza
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:07, 07.06.2013

Układ od kolektora do Y ma fi 60mm.

Zewnętrznej czy wewnętrznej średnicy?

Ja i spurek mamy zwykłe proste rury z nierdzewki zamiast kata oraz skróconą część 2-1 gdyż jest tam w środku zwężka

Po wycięciu kata daliście emulator sondy czy też nie ma takiej potrzeby bo nie wywala błędów?I w którym miejscu jest ta zwężka?Tj.ile trzeba skrócić ostatni odcinek?
  • 0

"MADRZY LUDZIE PRÓBUJĄ PRZYSTOSOWAĆ SIĘ DO ŚWIATA, ZAŚ LUDZIE GŁUPI PRZYSTOSOWUJĄ ŚWIAT DO SIEBIE- DLATEGO ŚWIATEM RZĄDZĄ GŁUPCY"
-OZZY OSBOURNE
 


#10 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 15:34, 07.06.2013

Po wycięciu kata daliście emulator sondy czy też nie ma takiej potrzeby bo nie wywala błędów?


Nie ma opcji, aby nie wywaliło błędów - emulator musi być obowiązkowo.
Co do cięcia kolektora i wywalania zwężki - zarówno ja, jak i Otis - w tematach mamy fotki jak to wyglądało po operacji. Łatwo z nich możesz stwierdzić gdzie trzeba ciąć - zerknij.


Dołączona grafika Dołączona grafika
  • 0

#11 Baza

Baza
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:27, 07.06.2013

Składaliście później to na uszczelce czy pasta montażowa(chodzi mi o połączenie kolektora 4w2 i 2w1)
Pytam o emulator bo pisałem z Rafałem z RPMotorsport i mi mówił że żadnego emulatora nie potrzebuje bo nie ma gazu i nic się nie będzie działo ale jednak miałem rację że się nie obędzie bez.
I co z tą średnicą Otis??Zewnętrzna 60mm czy wewnętrzna rurki?
  • 0

"MADRZY LUDZIE PRÓBUJĄ PRZYSTOSOWAĆ SIĘ DO ŚWIATA, ZAŚ LUDZIE GŁUPI PRZYSTOSOWUJĄ ŚWIAT DO SIEBIE- DLATEGO ŚWIATEM RZĄDZĄ GŁUPCY"
-OZZY OSBOURNE
 


#12 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:41, 15.08.2013

Można pomyśleć o zamówieniu czegoś z UK, tam rynek jest troszkę bogatszy w części aftermarketowe do ATRów. Niestety są problemy z wysyłaniem poza UK. Potknąłem się tam o coś takiego jak Mangoose Exhoust, ogólnie polecam zajrzeć tu:

http://www.vtecdirec..._Exhaust_system

i tu

http://www.accordr.o...aust-catalogue/

Ten drugi link to dość fajne anglojęzyczne forum, można znaleźć sporo informacji.
  • 0

#13 Baza

Baza
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:27, 16.08.2013

Moongoose znam i to świetny wydech który daje realne przyrosty ale cena z importem też mocna.
  • 0

"MADRZY LUDZIE PRÓBUJĄ PRZYSTOSOWAĆ SIĘ DO ŚWIATA, ZAŚ LUDZIE GŁUPI PRZYSTOSOWUJĄ ŚWIAT DO SIEBIE- DLATEGO ŚWIATEM RZĄDZĄ GŁUPCY"
-OZZY OSBOURNE
 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq