Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Korozja w VI gen

VI korozja nadwozie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
238 odpowiedzi w tym temacie

#61 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:17, 09.05.2014

Dziękuję panowie. Czyli nie trzeba tego przyklejac bo wchodzi na wcisk?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalk 4
  • 0

#62 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:03, 09.05.2014

wchodzi na ścisk, nie klej tego niczym na bitexie sie sklei :)


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#63 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:09, 09.05.2014

Zdjąłem te gumki ale narazie tylko prawą stronę i nie ma grama rudej. Za jakiś czas zobaczę jak lewa.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalk 4
  • 0

#64 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:14, 09.05.2014

udało się ładnie założyć tak jak fabryka ? Ja kiedyś odlepiłem połowę i tez grama rdzy nie było ale już nie założyłem tak ładnie jak była


  • 0

#65 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:45, 09.05.2014

Jeszcze nie zakładałem. Oczyszcze ładnie wszystko, zabezpieczę i wtedy będę próbował założyć. Guma po zdjęciu trochę się zdeformowala.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalk 4
  • 0

#66 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 16:57, 12.05.2014

A jak tam u was wygląda miejsce pod rurkami wlewu paliwa i na samych rurkach (grubsza łączy korek wlewu, cieńsza to odpowietrznik).

U mnie rurki bardzo zardzewiałe, szczególnie bliżej połączenia z wężami gumowymi, wewnętrzna blacha nadkola tak przerdzewiała, że musiałem kawałek wyciąć i wstawić matę szklaną.

Co do bitexu, to mam miejscami ten specyfik. Po dokładnych oględzinach jest tak;

- gdzie go grubo położono to wygląda jak wyschnięta popękana ziemia

- gdzie był położony bezpośrednio na lakier (nie zmatowiony papierem) to ma szklistą strukturę, łatwo się łuszczy

- gdzie był położony w miejscu silnego naporu wody spod kół - to go już nie ma

- łatwo poddaje się zarówno benzynie ekstrakcyjnej, jak i nitro. Płyn do mycia silnika lekko zmywa.

 

- fabryczna powłoka "ala" guma nienaruszona ale robot chyba był źle ustawiony i nie wszędzie pokrył

 

Zatem reasumując Bitex stanowczo nie odpowiada moim normalnym wymaganiom. Dzisiaj kupiłem gumę w płynie firmy Novol GRAVIT 620 do nakładania ręcznego szorstkim pędzelkiem. Powłoka będzie jak w oryginale, nawet prysnę kolorkiem - zieloną perłą.


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#67 Mateusz2000

Mateusz2000
  • Forumowicz
  • 177 postów
  • Skąd:Potok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS Sport
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:16, 12.05.2014

Witam,

 

Co do miejsca pod rurkami wlewu paliwa to u mnie czysto jest. Przed zimą robiłem konserwacje i u mnie też był coś ala bitex i też wyglądał jak spękana ziemia. Tam gdzie pęknięcia musiałem drapać i sprawdzać czy ruda się nie zadomowiła ale na szczęście nie było tak źle.

Widzę że również była poruszana kwestia gum na nadkolach tylnych. Ja uważam, że jest to super sprawa pod warunkiem że dobrze leży.

Niestety po ściągnięciu nie można już ich na wcisk włożyć gdyż są za luźne (tak przynajmniej jest u mnie).

Ale tak jak kardas napisał po dobrym wyczyszczeniu bitex i na to gumki. Ułożenie jak z fabryki i woda się tam nie dostaje.

Polecam każdemu :D


  • 0

Mój Accordzik --->2a175ff66901dc6f.jpg


#68 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 23:34, 12.05.2014

A czytałeś Mateusz2000 co napisał Seth po mojej interwencji w sprawie Bitexu, który to Bitex polecał Kardas ?. Przeczytaj uważnie 2 ostatnie strony tego tematu i stwierdzisz, że Bitex nie jest dobrym rozwiązaniem. Gumki powinny wchodzić odpowiednio ciasno bez "sprayowania" Bitexem. Powtarzam gumki są elastyczne, odpowiednie ich ściśnięcie skrzydełkami do siebie przed założeniem rozwiązuje sprawę mocnego wcisku.

Cieszę się, że nie masz rdzy, miałeś dużo mniej roboty. Nie wiem dlaczego moje autko dorwała plaga rdzy ale chyba przez niestaranne pryśnięcie gumy w fabryce.

Pozdrawiam


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#69 Mateusz2000

Mateusz2000
  • Forumowicz
  • 177 postów
  • Skąd:Potok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS Sport
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:33, 13.05.2014

Ja nie mogłem ich ścisnąć bo drucik, który jest w tych gumach mi przerdzewiał i miejscami się połamał dlatego osadziłem to na bitexie.

Z tą rdzą to jest różnie. Akurat w tych miejscach co ty wspomniałeś u mnie rdzy nie ma, ale przednia i tylnia belka to jest tragedia. W ogóle przód po ściągnięciu zderzaka nie wyglądał najlepiej. O przednich lewych drzwiach nie wspominam, przy lusterku uszczelka mi się na niczym nie chce trzymać tak  ruda zeżarła.


  • 0

Mój Accordzik --->2a175ff66901dc6f.jpg


#70 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 08:32, 13.05.2014

To chyba autko musiało długo stać pod przeciekającą rynną i to nieszczęśliwie padało na lusterko :) .

Ja już pozbyłem się tylnej, oryginalnej belki, mogłem ją rękami łamać, na razie szukam używki - do przedniej jeszcze nie dotarłem

W wolnych chwilach leżę po Hanką i usuwam nagromadzone latami pokłady rudej. Z tego co widzę to progi miejscami chyba już nie do uratowania. No ale jakoś nie potrafię jej odmówić i ratuję co się da - jak w starym związku małżeńskim.


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#71 kamisio01

kamisio01
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1,8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:44, 13.05.2014

W mojej też nic zero korozji i oryginalne zabezpieczenie aczkolwiek niemiec garażował ale dla świętego spokoju poszła właśnie do zabezpieczenia (spód jak i profile zamknięte, a i belka zderzaka tylnego) koszt około 250 ale chyba warto.Nawet mechanicy mówil że jest ok jak kupowałem, że naprawde zdrowa blacha i spód i stwierdzili zeby zakonserwowac .Z tego co wiem to przewody hamulcowe lubią bardzo rdzewieć i trzeba je też dokładnie konserwować


  • 0

#72 Mateusz2000

Mateusz2000
  • Forumowicz
  • 177 postów
  • Skąd:Potok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS Sport
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:54, 13.05.2014

Nie wiem Czarnota czy stało pod rynną czy może gdzie indziej ale jak tak czytam różne opinie o korozji, to są miejsca, gdzie większość modeli rdzewieje tak samo. U mnie na przykład progi są bez żadnego nawet nalotu rdzy. To samo błotniki, czy podszybie. Akurat drzwi mi zaatakowało ale zabezpieczyłem przed dalszą korozją a uszczelkę podkleiłem.


  • 0

Mój Accordzik --->2a175ff66901dc6f.jpg


#73 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 09:05, 13.05.2014

Pewnie, że warto było - ominiesz mój etap walki. Sąsiedzi z zachodu chyba częściej myją swoje autka i z doświadczenia wiem, że tam furki mniej brudzą się od samej jazdy. Poza tym klimat u nich cieplejszy i nie walą tyle soli co nas. Tak z ciekawości Kamisio01 jakich środków (z nazwy) użyłeś do konserwacji. Etap wymiany przewodów hamulcowych i paliwowych mam już za sobą, teraz rdzewieje nowy komplet :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#74 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:14, 13.05.2014

U mnie podobnie jak u Mateusz2000, przy lewym lusterku postęp rudej był znaczący ale udało się oczyścić i zabezpieczyć. Dla odmiany prawa strona ok, lekki nalot był. Podszybie oraz progi też ok. Przedni oraz tylni pas troche pordzewiałe. Typowe miejsca dla tych autek. 


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#75 kamisio01

kamisio01
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1,8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:42, 13.05.2014

Pewnie, że warto było - ominiesz mój etap walki. Sąsiedzi z zachodu chyba częściej myją swoje autka i z doświadczenia wiem, że tam furki mniej brudzą się od samej jazdy. Poza tym klimat u nich cieplejszy i nie walą tyle soli co nas. Tak z ciekawości Kamisio01 jakich środków (z nazwy) użyłeś do konserwacji. Etap wymiany przewodów hamulcowych i paliwowych mam już za sobą, teraz rdzewieje nowy komplet :)

Jak będzie zrobione bo właśnie jest w trakcie konserwowania to ci powiem co to było.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, korozja, nadwozie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq