Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Accord 1.8 Vtec-podrasowanie?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
58 odpowiedzi w tym temacie

#31 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 02:10, 22.06.2014

inspirujac sie projektem Zigiego:)
chciałem zapytać,
czy montaż kolektorów(dolotowy kompletny z przepustnica) z h23 przyniesie jakis przyrost ? Listwa wtryskówa pod obd1 (od Zigiego dowiedziałem sie ze z b18 będzie dobrym rozwiązaniem)

Do tej zmiany warto zmienic dolot z seryjną pucha(władka KN) na Cai bądź krótki ze stożkiem?
Wydech powinien być modyfikowany ? Kat do opróżnięnia i zmiana rur na większa średnice, tylko jaka będzie najkorzystniejsza?
Na myśl przyszło mi doprezenie (czy w Tym silniku warto to zrobić?)

W dalszej kolejności przejście na obd1 i zmiana kompa na p28(chyba ze polecacie inny) i strojenie:)

proszę o komentarze. Oraz o poprawięnie mnie jeśli gdzies popełniłem błąd:) ekspertem nie jestem

Użytkownik 93karol edytował ten post 02:20, 22.06.2014

  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#32 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:08, 22.06.2014

Dokładnie to co napisałeś miał Zigi - wyczerpał chyba temat wykresem. Nikt więcej Ci nie powie, bo tylko Zigi sprawdził to w rzeczywistości.

Wysłane z lacia HTC One
  • 0

#33 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 19:49, 12.01.2015

Czy seryjny kolektor f18b2 mozna poddac portingowi? Czy jednak glowica z seryjnym kolektorem ma takie same srednice kanałów?
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#34 luk10m

luk10m
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Nowy Sącz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:48, 05.03.2015

Jestem posiadaczem od niedawna podobnej Hondy jak kolega rozpoczynający ten temat czyli 1.8 LS, podsumowując temat podniesienie mocy tylko przy tzw. chiptuningu w tym silniku nie ma większego sensu? Może ktoś już ma doświadczenie z tym związane, jakie są koszty takiego zabiegu i czy nie ma potem problemów z gazem?


  • 0

#35 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 17:20, 05.03.2015

Nic nie ugrasz tzw. Chiptuningiem... niestety
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#36 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:40, 05.03.2015

Chiptuning ogólnie stosuje się w dieslach i w tych silnikach jest to podstawa przy podnoszeniu mocy silnika . Co do f18 to taki zabieg nic nie wniesie do tematu . Widziałem już kilka aukcji allegro z tym ''gadżetem '' i obietnicami przyrostu mocy . Jak chcesz coś ugrać to tak jak u mnie zmiana kolektora wydechowego na kwasiak  przelotowy wydech , CAI dla poprawienia dźwięku silnika oraz zmiana kompa na p28 i oczywiście strojenie na koniec.


  • 0

#37 luk10m

luk10m
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Nowy Sącz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:59, 06.03.2015

Dzięki za odpowiedź, zostanę na razie przy standardzie.


  • 0

#38 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 20:49, 06.03.2015

http://www.ebay.pl/i...=item5d44359359

 

Co to za wynalazek?

NIe moge do tłumaczyc opisu;/


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#39 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:06, 06.03.2015

podrasowac 1.8 mozna tylko przez pomalowanie zacisków na czerwono, założenie grilu z atr'a, fela 17stka. i Zyskujesz 0KM :) a tak powaznie ten silnik jest ciężki do modów, byly chyba dwa projekty z 1.8 z turbo, wszystkie ucichły :)


  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#40 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 22:54, 06.03.2015

A odpowiedz na pytanie?;) chcialbym sie dowiedziec co to i dlaczego tyle kosztuje
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#41 senseitbk

senseitbk
  • Klubowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:19, 13.06.2016

Pozwolę sobie odgrzać stary temat (a co się będę).

Mam 1.8 ES wersja po lifcie z obd2 i próbuję znaleźć jakąś sensowną informację na temat tego co mogę zrobić, więc jak ktoś jest w stanie mi odpowiedzieć w prostych słowach na 3 pytania:
1) czy muszę zmieniać kompa (nie wiem dokładnie który mam, ale z tego co tu czytam, problem występuje jak ktoś ma wcześniejszą wersję na obd1)?
2) czy sama zmiana kompa na tego z wersji 2.0 mogła by coś zmienić (czytałem że jest zniwelowane zjawisko "zalewania/przelewania" wtryskiwaczy na niskich obrotach, v-tec się włącza szybciej - czy to ze się włącza szybciej nie powoduje mniejszego kopa?)

3) czy ktoś co robił taką akcję zauważył jakieś plusy np. związane z mniejszym spalaniem?

 

Wiadomo, chciałbym małym kosztem (jak wszyscy) zwiększyć moment, bo głównie po mieście śmigam, a z prędkości na trasach jestem całkiem zadowolony. Wiem że cudów nie będzie, jak i z CAI (aczkolwiek micha mi się zawsze cieszy jak się łaskawie v-tec odezwie przy 4k obrotów, pomimo że poza głośnością większej różnicy nie ma, może ewentualnie w jeździe jest bardziej "elastyczny", ale osiągi się nie zmieniły)


  • 0

#42 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:58, 13.06.2016

Chcesz zmienić komputer tylko po to aby 'mniej palił silnik i VTEC inaczej działał'? Gdzie ty takie głupoty wyczytałeś? Na seryjnym silniku nic nie ugrasz bo ten silnik ma być oszczędny i taki właśnie jest. Działa na 12 lub 16 zaworach i kolektor dolotowy pracuje w dwóch trybach w zależności od prędkości obrotowej silnika. Silniki Hondy nie należą do paliwożernych o ile ktoś wie jak używać takiego silnika. Chcesz poprawy w dynamice auta to zmień skrzynie i to będzie najlepsze budżetowe rozwiązanie
  • 0

#43 senseitbk

senseitbk
  • Klubowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:44, 13.06.2016

No właśnie im więcej wątków w internetach tym dziwniejsze informacje człowiek znajduje, a wchodzenie w szczegóły bez wcześniejszego przygotowania jest bezsensowne, stąd też moje pytania.
Załącznie wcześniejsze vteca mnie o tyle interesuje, że w przedziwny sposób, jak jadę spokojnie delikatnie "na emeryta" to pali mi ok 13/100, a jak jadę ostrzej, pod czerwone pole "na młodego-gniewnego", w trasie rzadko wrzucając 5, to wychodzi mi 11/100 (testowane przez miesiąc, tankowania na jednej stacji, z tego samego miejsca i dystrybutora). Jazda miasto/trasa 60/40


  • 0

#44 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:12, 13.06.2016

Dziwne bo mi F20 paliło 10l przy normalnej spokojnej jeździe w cyklu mieszanym LPG czy benzyny. Najmniej wyszło chyba niecałe 9l ale to już nie była jazda. H22 przy takim samym stylu jazdy co F20 pali 10l a przy na prawdę dynamicznej czy tam ostrej 12 i tak też paliło mi F20. W F serii jeżdżąc delikatnie silnik pracuje na 12 zaworach do ok 4 tys obrotów i na długich kanałach w kolektorze ssącym. Przy butowaniu 16 zaworów działa od ok 2500 obrotów chyba a od ok 4 tys kolektor ssący jest przestawiony na krótkie kanały i moment przestawienia się kolektora jest słyszalny i często uważany za VTECa co jest błędem. Mówiąc krótko jeśli obchodzisz się delikatnie z pedałem gazu to silnik ma być oszczędny a pod obciążeniem już zachowuje się jak każdy inny. Musisz próbować różnych stylów jazdy aby odkryć złoty środek pomiędzy ekonomią i dynamiką. Nikt ci nie powie co i jak. Spróbuj pojeździć na benzynie tak aby korzystać z tego co ma do zaoferowania Eco VTEC. Później w ten sam sposób jeździj na gazie. Na dobrze dostrojonej instalacji wyniki powinny być podobne.
  • 0

#45 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:08, 13.06.2016

chcesz poprawić dół obrotów to wsadź kolektor sportowy 4-2-1 on daje przyrost w całym zakresie a najbardziej do 3300obr czyli do normalnej jazdy, f serie to pracują na 12v albo vtec czyli ssące zawory idą z jednej najwyższej krzywki razem


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq