Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

remont silnika ? Honda Accord VI F18b2

VI

Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
217 odpowiedzi w tym temacie

#31 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 14:35, 31.07.2009

tarjei86, stary kupuj silnik z angola... szkoda że masz daleko do wawki bo dał bym ci ziomala co za 400 zł przekłade by zrobił w dwa dni max (Pan Włodek w polecanych zakładach w mazowieckiem podany) .potem do marka na modlinska podpiał by LPG i temat załatwiony. mały OT po zmianie na Valvoline w sumie jest to samo i pali ok litra na tysiąc kilometrów. jak latam w trasie mniej by go brał ale ja akurat po wawie smigam więc korki swiatła i inne bzdety....

#32 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 16:52, 31.07.2009

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem, który od lat robi mi samochody...poza tym, ma głowę na karku, bo przygotowuje samochody rajdowe itp. Ale nie o tym rzecz, bo zaraz będzie burza ;-)
Podjąłem z nim decyzję, że wlejemy na razie do mojego Acc olej Motul. Nie wiem dokładnie który mi wybierze, ale mówił coś o 15W, czy nawet 20W. Powiedział, że ten olej, mimo że syntetyk, ma tak dobrany skład estrów i taką lepkość, że powinno to wyjść na dobre mojemu silnikowi. Przynajmniej na jakiś czas....żebym mógł jeździć....
W miedzy czasie polecił mi szukać jakiegoś silnika zdrowego 1.8 albo 2.0, tak żebym mu go dostarczył na warsztat i będzie mi go ogarniał na późniejszą przerzutkę do mojego auta.
To chyba najrozsądniejsze wyjście, ponieważ nie stać mnie w chwili obecnej na wyłożenie 3-4 tysięcy, a może i więcej... na naprawdę porządny remont silnika :-/
Motul kosztował mnie będzie ok 270 zł...mam go mieć w przyszłym tygodniu, bo muszą go zamówić dopiero. Zatem cierpliwie poczekam, wymienię olej i filtry...no i zobaczymy co z tego będzie...

Jakby ktoś przypadkiem gdzieś słyszał, że jest do sprzedania naprawdę godny polecenia silnik 1.8 albo 2.0 VTEC do tego Acc - proszę o kontakt PW, albo mailowy...jestem w stanie nawet jechać gdzieś poza śląsk, jeśli silnik będzie pewny...

Dzięki za dotychczasowe rady ;-)

#33 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:15, 01.08.2009

Kupując drugi silnik, kupujesz kota w worku.

Niby tak kolego ale wierz mi, że zdejmując głowicę w takim silniku na gazie "otwierasz puszkę pandory" albo "wykopujesz studnię bez dna"....jak kto woli a ceny tych remontów które podajecie to nie wiem skąd macie. Widać że nie robiliście takich rzeczy w swoim aucie...
PS. kupuj kolego silnik z anglii

#34 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:17, 01.08.2009

tarjei86


- po pierwsze sprawdz kompresje, po drugie zrob probe olejowa i podaj roznice w cisnieniu z olejem i bez. Porownaj z danymi katalogowymi i daj znac. Ocenisz orientacyjnie stan pierscieni.

- pomierz cisnienie oleju na zimnym odrazu po rozruchu, na cieplym odrazu po rozruchu, ogolnie na wolnych po paru sekundach chodzenia. Porownaj z danymi katalogowymi i daj znac. Bedziesz mial pojecie jaki jest stan panewek i czy trzymaja cisnienie.

Panewki i pierscienie niby wyjda z testow ok to wymieniaj glowice. Kosz jest maly. 150zl planowanie, 150zl uszczelka, okolo 5-6 roboczo godzin sciagniecie i tyle samo zalorzenie przez osobe robiaca to na codzien (czyt. warsztat) *400-800zl. Nie kupuj od bylekogo kto nie wie co to jest. najlepiej wykrec z rozbitka itp.

Im bardziej sie nie znasz tym wiecej zaplacisz..

#35 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:55, 01.08.2009

Niby tak kolego ale wierz mi, że zdejmując głowicę w takim silniku na gazie "otwierasz puszkę pandory" albo "wykopujesz studnię bez dna"....jak kto woli a ceny tych remontów które podajecie to nie wiem skąd macie. Widać że nie robiliście takich rzeczy w swoim aucie...
PS. kupuj kolego silnik z anglii


Tak też usłyszałem od mojego mechanika...z tym, że podliczył mi koszta takie mniej więcej na oryginalnych cześciach i z ew.szlifowaniem czegoś, nie pamiętam czego...tłoków? kanałów? mniejsza o to....ale z tymi wszystkimi rzeczami, planowaniami itp itd, podliczył że może się to zamknąć w kwocie 4-5 tys. zł nawet...co nie napawa mnie optymizmem...

namlooc, dzięki za rady. Jutro pogadam z tym mechanikiem, żeby zrobił mi to, o czym mówisz...sprawdzimy i opiszę tutaj co i jak.

Przy okazji chciałem podziękować wszystkim za dotychczasowe rady i zaangażowanie. Mam nadzieję, że uda mi się to jakoś ogarnąć, bo ten samochód był i jest spełnieniem moich marzeń...i nie chciałbym go zamieniać na żaden inny ;-)

#36 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:38, 01.08.2009

zamknąć w kwocie 4-5 tys. zł nawet

o ja pie*dole same kur*y i zlodzieje :| uciekaj czym predzej z tego warsztatu.

[ Dodano: 2009-08-01, 23:43 ]
Jezeli mowa o samej glowicy to:
16x8= 128zl uszczelniacze zaworowe

150zl uszczelka

od 400zl do 500zl planowanie, dotarcie zaworow, wymiana uszczleniaczy

od 500 do 800zl robocizna zdejmij/zaloz glowice

max 1700zl...4-5tys bo to jest zlodziejstwo

#37 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:04, 02.08.2009

to wymieniaj glowice. Kosz jest maly.

Pod warunkiem, że a)znajdziesz głowicę w dobrym stanie(lub w ogóle jakąś), b)kupisz za rozsądne pieniądze a tu niestety ceny są 600-800zł. c)handlarze częściami będą chcieli Ci sprzedać.... Silnik kupisz goły za 700-1200zł, z anglii co nigdy nie jeździł na gazie. A jak kupisz głowicę to właściwie za niewiele mniejsze pieniądze, ch.. wie skąd i wydasz jeszcze ok 1400zł żeby ją doprowadzić do stanu idealnego.

4-5tys bo to jest zlodziejstwo

i chyba przeginanie pały :evil:

#38 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:15, 15.05.2012

Panowie mam ten sam problem- bierze olej Hanka ;/

Ale byłem u mechanika, chłop doradził mi abym wyregulował poziom oleju i sprawdził silnik na małych obrotach oraz na wysokich ;) zrobiłem 100 km nie przekraczając 3 tys obrotów sprawdziłem poziom oleju i ? nic nie ubyło ;) następnie 100 km sportowej jazdy (takiej jak lubie :D ) i niestety braki oleju są. Czy może być to przyczyna załączania sie systemu VTEC ? może to coś mieć z tym wspólnego ? silnik: 1.8 i jeździ na oleju Castrol 10w/40, jeśli chodzi o dym gdy go przegazuje to na wysokich obrotach zaleci troche na niebiesko, na wolnych zero dymku. Macie jakieś teorie ? :)

#39 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:44, 15.05.2012

Na vtec-u olej bierze, to normalne. Problem jest wtedy kiedy znika go za dużo.

#40 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:21, 17.05.2012

właśnie problem jest w tym że stanowczo za dużo... w okolicach 1 litra na 250 km ;)

#41 Dymek00

Dymek00
  • Forumowicz
  • 384 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:28, 17.05.2012

moze zmiana na olej mineralny cos pomoze :]
Zapraszam do oglądania i komentowania.
Accord VI - Klik
Jeśli pomogłem to kliknij "pomógł" :)

#42 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:31, 17.05.2012

w okolicach 1 litra na 250 km ;)


moze zmiana na olej mineralny cos pomoze :]


chyba zalanie betonem :-)

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#43 Dymek00

Dymek00
  • Forumowicz
  • 384 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:39, 17.05.2012

Ale nie zmniejszy poboru oleju? przeciez jest niby gęstszy
Zapraszam do oglądania i komentowania.
Accord VI - Klik
Jeśli pomogłem to kliknij "pomógł" :)

#44 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:43, 17.05.2012

Ale nie zmniejszy poboru oleju? przeciez jest niby gęstszy


przy poborze litr na 250km??!!! toż to się leje do cylindrów

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#45 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:44, 17.05.2012

własnie to raczej chyba nie jest dobry pomysł co do mineralnego bo gdzies czytałem że można sie wowczas spodziewac ze silnik nie pochodzi wiecej niz 100 tys ;/




IPB Skin By Virteq