Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

remont silnika ? Honda Accord VI F18b2

VI

Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
217 odpowiedzi w tym temacie

#61 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2,652 postów
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:37, 04.06.2012

ja tam nie narzekam na ten silnik (F20Z1), oleju nie bierze, bo to nie jest vtec, przebieg 220 000km, kolor oleju brązowy, na pewno nie czarny.
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#62 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:14, 04.06.2012

Jak się dba to się jeździ ;-)

Trzeba uważać na poziom płynów i sprawność układu chłodzenia a silnik odwdzięczy się dużym przebiegiem ...

Happy Owner Never Drives Anything else.


#63 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:34, 04.06.2012

przede wszystkim to accordki z silnikami 1.8 i 2.0 to nie to samo co silniki typu dohc vtec, choc i one biora olej(zreszta nie ma na swiecie takiego auta co nie bierze oleju, jednym 100ml jednym mniej ale bierze bo cos musi) kwestia tylko dbania o kondycje silnila, wymiany, przeglady, styl jazdy itp. seria f nie jest do szalenstw, to cywilne wersje, inna technologia bardziej do jazdy na codzien niz do krecenia pod 7 tys. chodz dzielnie to znosza bo inne marki tego nie wytrzymia tak dlugo, chociarzby na fakt taki, ze trzeba regulowac zawory a w innych markach sa hydrauliki, tyle ze one by sie rozpadly przy tych obrotach co japonczyki kreca, w wysokoobrotowych silnilach stosuje sie reczna regulacje luzow zaworowych noe mylic z duzym fiatem czy maluchem heh
VTEC

#64 klamcaklamca

klamcaklamca
  • Forumowicz
  • 28 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:49, 03.01.2014

Odnowię trochę stary temat, zaczynają się pojawiać u mnie problemy z olejem, mianowicie bierze go sporo, na prawdę sporo, pytanie pierwsze, czy olej 5W50 jest dobry dla mojego silnika?

#65 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1,036 postów
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 05:05, 03.01.2014

pytanie pierwsze, sporo - czyli ile?

#66 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 06:39, 03.01.2014

Ile dokładnie bierze Ci oleju na 1000km ?
Jaki dokładnie stosujesz olej - marka, model?
Czy z wydechu dymi na niebiesko przy dodawaniu gazu?
Sprawdzałeś czy nie ma nigdzie wycieków?

#67 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:31, 26.04.2014

Siema. Zastanawiam się nad remontem w/w silnika. Przerabiał to ktoś? Jak wyglądają ceny gratów OEM? Głowica, pierścienie ewentualne sprawdzenie silnika? Wolę zapytać tutaj nim oddam samochód do mechanika



#68 Saint

Saint
  • Forumowicz
  • 50 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:54, 26.04.2014

Jak bardzo skatowany to nie warto naprawiać, tylko znaleźć dobry silnik i swap.

Możesz od razu wstawić F20B6 2.0L bo różnią się niewiele i nic nie trzeba zmieniać/dorabiać.



#69 Guest_NitrousNDF_*

Guest_NitrousNDF_*
  • Guests

Napisano 09:32, 27.04.2014

Przerabiałem ten temat jeszcze nie tak dawno temu, bo w tym miesiącu. Miał być robiony remont F18B2 ale nie mogliśmy znaleźć odpowiednich zamienników tłoków o odpowiednim rozmiarze, a cena oryginalnych mnie zwaliła z nóg...

Koniec końcem pod maskę zawitał 2.0L Silnik F20B6 w dobrym stanie, teraz pozostało tylko lać, jeździć i dbać.

Oczywiście wraz z nowym silniczkiem wpadł nowy rozrząd, nowe uszczelniacze, nowe filtry itd.


Użytkownik NitrousNDF edytował ten post 10:03, 27.04.2014


#70 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:46, 28.04.2014

napisz do pejota i wszystkiego sie dowiesz ;)



#71 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:08, 28.04.2014

co do swapa na F20 to czy wystarczy podmienić sam słupek + komp? czy lepiej robić kompletną rzeźbę? Czy poza swapem F20 zwieniam coś jeszcze? Jaki to wydatek? oczywiście bez robocizny?



#72 Guest_NitrousNDF_*

Guest_NitrousNDF_*
  • Guests

Napisano 13:29, 28.04.2014

Komp od 1.8 pasuje. Wystarczy że znajdziesz zdrowy słupek F20B6 i wszystko, powtarzam WSZYSTKO pasuje. Wyjmujesz 1.8 i wkładasz 2.0, prosta sprawa.

Kolektor zakładasz 4-2-1 od 1.8, komp też zostawiasz od 1.8 i masz problem z głowy z sondami lambda.

 

Jeśli chodzi o koszty to zależy.. ja za słupek F20B6 dałem 7 stów i to u mnie w mieście na miejscu. Ktoś na forum z daleka mi proponował 1.8 za ponad 9 stów, więc jak widać, ceny są różne. W dodatku jak się wkłada nieznany silnik, trzeba od razu zrobić sobie rozrząd, nowy olej, filtry, uszczelniacze, uszczelki i inne takie pierdółki.

 

Jeśli zrobisz sobie taką przekładkę sam to Cie tak dużo nie wyniesie, jeśli oddasz do warsztatu to coś koło 2 tysięcy wyjdzie pewnie



#73 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:51, 28.04.2014

przeglądałem aukcje słupków F20 i ceny od 500 do 1000 ale średnio 250 km w kraj a do Radomia jechać...cholera trochę strach bo już jednego kota w worku mam z tamtąd...co do rozrządu, płynów to wiem, laikiem nie jestem :P a masz namiary na tepa od którego kupiłeś słupek? zadowolony jesteś? a i najważniejsze, ile wyniosła Cie cała zabawa?



#74 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5,949 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:02, 28.04.2014

a co takiego strasznego jest z silnikiem ze trzeba go remontowac? panwka puka czy olej łyka litrami? 


 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#75 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:46, 28.04.2014

olejoholik z niego, popija a co za tym idzie kopci powyżej 3 tys a na VTECu zachowuje się jak dwusów :/

 

czy mogę podpiąć słupek F20 który chodził z automatem na całym osprzęcie, skrzyni i kompie od F18?


Użytkownik Sysunia edytował ten post 15:17, 28.04.2014





IPB Skin By Virteq