Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Sondy lambda w Accordzie (1.8/2.0/2.3)

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
317 odpowiedzi w tym temacie

#286 małolat

małolat
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:Pomorze
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Accord 1.8iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:08, 06.07.2019

Jako że to mój pierwszy post chciałbym powitać wszystkich forumowiczów.

 

Mam przeczucie że każdy kto to przeczyta, wybuchnie śmiechem, lub wogóle oleje mnie ciepłym moczem.... ale zaryzykuje, może ktoś okaże trochę zrozumienia, i jednak pomorze.

 

Mój problem jest dość nietypowy.. caÅ‚kiem niedawno zakupiÅ‚em moje pierwsze auto, jest to Accord CH6 1.8iLS sprowadzony z niemiec, 170 tyÅ› przebiegu, stan ogólny blacharski bardzo dobry, mechaniczy wydawaÅ‚ siÄ™ też idealny. 

skrzynia biegów manualna pięciobiegowa, oznaczenie U2J4, silnik F18B2 100kW nie wiem jakie dane oraz oznaczenia mogą być istotne...

 

Na czym polega mój problem?

 

Zaczeło się od delikatnego poszarpywania na zimnym silniku. po pewnym czasie zaczoł nagminnie zapalać się check engine, odczytałem błąd nr 1 czyli sonda lambda.

Gdy podjołem się próby zamówienia nowej sondy, pan w motoryzacyjnym powiedział mi że powinienem mieć dwie sondy lambda, przed katalizatorem i w katalizatorze.

Gdy zajżałem pod samochód okazało się że mam tylko jedną sondę, i ???

nie mam katalizatora :o 

prawdopodobnie handlarz wycioł ten kat i sprzedał go osobno, zamiast tego mam wspawaną strumienicę czy puszkę rozprężną....

No dobra trudno. dałem się oszukać, oczywiście sprzedający wypina tyłek bo od sprzedaży upłynęło ponad 30 dni.

Generalnie auto mi się podoba, i nie chcę się go pozbywać. chciałbym go doprowadzić do stanu sprzed wycięcia kata, nawet mam możliwość kupienia używanego z wejściem na sondę i tu jest dopiero zonk.

skoro nie mam tej drugiej sondy, czy zamiast niej może być wpięty jakiś emulator? rezystor? cokolwiek?

nie mogÄ™ znaleźć pod autem miejsca gdzie druga sonda powinna być podpiÄ™ta. Nie mam żadnych wolnych kostek, ani paÅ‚Ä™tajÄ…cych siÄ™ zataÅ›mowanych czy zatrytkowanych kabelków.... 

Jest jedna wolna kostka, pod kolektorem ssącym zaraz nad pierwszą sondą lambda, w pobliżu filtra oleju. wchodzi do niej ok 10 przewodów na szybko nie liczyłem dokładnie, wszystkie w kolorze czarnym z żółtym paskiem. czy ta kostka ma związek z drugą sondą lambda?

 

Czy znajdzie się tu na tyle uprzejma osoba, aby podpowiedziała mi gdzie powinien przebiegać przewód (przewody) od drugiej sondy? jakie mają kolory? może jakieś zdjęcie gdzie przewody wchodzą w wiązkę silnika? może idą zupełnie gdzie indziej? gdzie powinny być w takim razie?

Myślę że mogą być ucięte i skrupulatnie zamaskowane, dlatego nie mogę ich znaleźć..

 

Wrócę jeszcze do wątku Pana z sklepu motoryzacyjnego. zapytał mnie, jakiego koloru mam koszulkę na przewodach wychodzących z sondy.

PowiedziaÅ‚ mi że przed 2000 rokiem byÅ‚y F18B2 z jednÄ… sondÄ…, i wtedy miaÅ‚y koszulkÄ™ w kolorze zielonym, natomiast po 2000 byÅ‚y dwie sondy z czego pierwsza miaÅ‚a koszulkÄ™ w kolorze niebieskim, i ja takÄ… wÅ‚aÅ›nie mam...  

 

domniemam po stanie sondy,( która jest tak zapieczona że nie mogę jej odkręcić ) stan nakrętek i połaczenia elastycznego wydechu i kolektora,że to nie było nigdy ruszane. czyli na 99,9% jest orginalna. jedyne miejsce gdzie widać ingeręcję to miejsca i spawy po katalizatorze, wyglądają bardzo świerzo...

 

Generalnie narazie jeżdżę tak autem, nawet przyzwyczaiłem się do tego delikatnego szarpania na zimnym i zapalających się checków, jednak mam obawy, bo lambda to przecież czujnik spalania stukowego, jeżeli działa nieprawidowo to może się skończyć dziurą w tłoku lub wypalonymi gniazdami zaworowymi... no chyba że się mylę (nie jestem specjalistą)

Auto jak się rozgrzeje to śmiga bardzo dobrze, czasem tylko, gdy wjadę za szybko w kałużę (domyślam się że woda spod kół obmywa i chłodzi rurę wydechową) powoduje to spadek mocy, i natchmiastowe zapalenie checka. wogóle jak jest mokro to częściej występuje błąd lambdy.

 

BÄ™dÄ™ bardzo wdziÄ™czny, za wszelkie chÄ™ci pomocy, bardzo pomocne byÅ‚oby zdjÄ™cie od spodu kogokolwiek kto posiada auto z dwiema sondami, jak to powinno wyglÄ…dać, i gdzie szukać kabelków. Gdybym znaÅ‚ kolory kabli, przeszukaÅ‚bym wtyczki, od komputera silnika, czy takie tam sÄ…. ewentualnie przymierzam siÄ™ do demontażu wiÄ…zki silnika w poszukiwaniu ukrytych kabli... 

Może ma ktoÅ› lepszy pomysÅ‚ jak to znaleźć? 

 

Dziękuję za zainteresowanie i przepraszam że się tak rozpisałem... to chyba najdłuższy post na forum.. :)

 

Pozdrawiam !


  • 0

#287 małolat

małolat
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:Pomorze
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Accord 1.8iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:58, 31.08.2019

Z całego serca głęboko dziękuję forumowiczom za udzielenie "pomocnej rady"

Nie wiem po co został utworzony cały ten wątek, na pewno nie po to aby w jakikolwiek sposób pomóc właścicielom tych aut.

Niestety wątek zawiera wiele nieprawdziwych informacji. Co mnie przeraża, nieprawdziwe informacje są zamieszczane przez moderatorów i pseudo użytkowników mających wysokie reputacje, jednak jako że nikt nie wyraził chęci pomocy a nawet zainteresowania, nie będę na siłę uzdrawiał tego środowiska.

Możecie dalej wciskać ludziom kity co im potrzeba, jednak ja uważam że wy to F18B2 co najwyżej widzieliÅ›cie na zdjÄ™ciu (jeżli wiecie co F18B2 wogóle oznacza) -  pewnie teraz zajżą do wikipedii.... dobra mniejsza z tym, nie kopmy leżącego.

W porównaniu do was ja posiadam takie auto, mogę to nawet udowodnić dowodem rejestracyjnym, i sam je doprowadziłem do porządku choć nie było łatwo :D:D:D

Życzę powodzenia w dalszym uprawianiu herezji i czarów nad sondami lambda.

PÅ‚akać mi siÄ™ chce jak przeglÄ…dam te 18 stron, 

To tyle co chciałem powiedzieć od siebie,pewnie teraz hejt i reputacja poleci mi,ale wiecie gdzie to mam ?? no właśnie :D

Accordzik śmiga aż miło dzięki temu że posługiwałem się intelektem, bo ledwo co ukończyłem szkołę zawodową, ale gdybym stosował rady z wątku,acco pewnie trafiło by na żyletki. To mój ostatni post, ale za jakiś czas zajżę czy jakiś admin usunął taki uwłaczający wam wpis.

Pozdrawiam !


  • 0

#288 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 12:57, 31.08.2019

Z całego serca głęboko dziękuję forumowiczom za udzielenie "pomocnej rady"

Nie wiem po co został utworzony cały ten wątek, na pewno nie po to aby w jakikolwiek sposób pomóc właścicielom tych aut.

Niestety wątek zawiera wiele nieprawdziwych informacji. Co mnie przeraża, nieprawdziwe informacje są zamieszczane przez moderatorów i pseudo użytkowników mających wysokie reputacje, jednak jako że nikt nie wyraził chęci pomocy a nawet zainteresowania, nie będę na siłę uzdrawiał tego środowiska.

Możecie dalej wciskać ludziom kity co im potrzeba, jednak ja uważam że wy to F18B2 co najwyżej widzieliÅ›cie na zdjÄ™ciu (jeżli wiecie co F18B2 wogóle oznacza) -  pewnie teraz zajżą do wikipedii.... dobra mniejsza z tym, nie kopmy leżącego.

W porównaniu do was ja posiadam takie auto, mogę to nawet udowodnić dowodem rejestracyjnym, i sam je doprowadziłem do porządku choć nie było łatwo :D :D:D

Życzę powodzenia w dalszym uprawianiu herezji i czarów nad sondami lambda.

PÅ‚akać mi siÄ™ chce jak przeglÄ…dam te 18 stron, 

To tyle co chciałem powiedzieć od siebie,pewnie teraz hejt i reputacja poleci mi,ale wiecie gdzie to mam ?? no właśnie :D

Accordzik śmiga aż miło dzięki temu że posługiwałem się intelektem, bo ledwo co ukończyłem szkołę zawodową, ale gdybym stosował rady z wątku,acco pewnie trafiło by na żyletki. To mój ostatni post, ale za jakiś czas zajżę czy jakiś admin usunął taki uwłaczający wam wpis.

Pozdrawiam !

hmmm ...  :hmmm: co by tu napisać w zwiÄ…zku z tym postem?  :diabelgrin:

ujmę to tak - większość tematów VI gen'a i niższych jest automatycznie zakopywana przez VII i VIII gen'a. ktoś tak po prostu zbudował to forum i jako użytkownicy nie mamy na to większego wpływu :zoltek:

niektóre posty sÄ… z przed kilku lat w tym temacie i jak trafnie zauważyÅ‚eÅ›, trzeba troszkÄ™ samemu pogłówkować o co tutaj chodzi, co jest nakierowaniem na problem, a co 'czarami i herezjami'  :diabelfaja:

dziennie postów dotyczących VI gen'a jest tyle, że są dosyć szybko zakopywane przez inne generacje (jestem tutaj dość aktywny i staram się wyłapywać VI gen'y)

sporo ludzi, modów, adminów, którzy mieli VI gen'a ma kupÄ™ roboty na gÅ‚owie, wyższÄ… generacjÄ™ i nie poÅ›wiÄ™cajÄ… forum tyle uwagi co kiedyÅ›, a przynajmniej nie VI gen'owi (ile razy można odpowiadać ludziom na te same pytania?  :diabelzadowol:) do tego dochodzi też Å›wiadomość ludzi ... spójrz ile tych Accord'ów lata po ulicach, a ile z nich ma ramki? albo, czy w ogóle sÅ‚yszaÅ‚a o forum? forum tworzÄ… ludzie, a jak ich nie ma, to i przepÅ‚yw informacji jest znikomy ;) rozumiem Twoje rozczarowanie, ale nie rozumiem podejÅ›cia do rozwiÄ…zania tematu :zoltek: jak Tobie ktoÅ› nie pomógÅ‚, to Ty też nikomu nie pomożesz, skoro rozwiÄ…zaÅ‚eÅ› swój problem? :> wyobraź sobie, że w niedÅ‚ugim czasie znowu ktoÅ› napisze jakiegoÅ› posta, czy udaÅ‚o Ci siÄ™ rozwiÄ…zać Twój problem, bo ma podobnie i nie otrzyma odpowiedzi, bo ... podszedÅ‚eÅ› do tematu egoistycznie i nie podzieliÅ‚eÅ› siÄ™ swojÄ… wiedzÄ…, jak rozwiÄ…zać dany problem. przez takie wÅ‚aÅ›nie zachowania forum siÄ™ nie rozwija, a roÅ›nie ilość postów, jacy to ludzie sÄ… źli, niekompetentni, niedoinformowani, samolubni i w ogóle H** wszystkim w  :pupa: bo mi nikt nie odpisaÅ‚  :diabelfaja: samo nic siÄ™ nie zrobi, informacji nie bÄ™dzie przybywać, bo ludzie nie chcÄ… nic tworzyć, ani niczym siÄ™ interesować, dzielić i z takim podejÅ›ciem bÄ™dzie tylko gorzej (#wina facebooka  :diabeljezyk: ja go nie mam, może dlatego tak czÄ™sto tu zaglÄ…dam :diabelzadowol:).

wracając do tematu, bo temat ogólnie po przesianiu masy zbędnych informacji nakierowuje na rozwiązanie problemu (nie jest oczywiste, ale większość ludzi powinna sobie z tym poradzić :zoltek: ).

 

ale skoro już tu trafiÅ‚em to rozwiejÄ™ pewne wÄ…tpliwoÅ›ci, które dotyczÄ… Twojego problemu  :cyklop:.

sonda w 1.8 przed liftem jest tylko jedna (element nr 20).

EXHAUST-PIPE-SILENCER-16L-18L-20L-Honda-

po lifcie sÄ… dwie. jedna za plecionkÄ… (nr 20), druga pomocnicza w katalizatorze (nr 21).

są też wyjątki które mają tylko jedną sondę i do tego nie mają osłony katalizatora :zoltek: . zależy od wersji wyposażenia i pochodzenia - np. arabia saudyjska, algieria ... mają tylko jedną sondę (poniżej link do tego właśnie modelu):

https://www.parts-ho.../B__0200/3/2857

 

polifta łatwo namierzyć po zderzakach, masce, a najłatwiej po złączu OBD :zoltek: (przedlifty z OBDII to ogromna rzadkość, ewentualne samoróbki się nie liczą :D ).

jak już grzebiemy przy złączu, a napisałeś, że wyskakuje Ci check nr 1 z kodów błyskowych, to należało by się wpiąć bezpośrednio w kompa auta multimetrem, albo przez OBD i sprawdzić co się z tą sondą dzieje, że wywala checka :zoltek:

w sytuacji wadliwej pracy sondy możemy podjąć siÄ™ jej wymiany. nie wymieniamy jej tylko dlatego, że wyskoczyÅ‚ check engine  :diabelfaja: (tak robiÄ… naciÄ…gacze i amatorzy. pan z motoryzacyjnego jest jednym, albo drugim  :diabeljezyk:). check mógÅ‚ wyskoczyć z różnych powodów: zÅ‚e napiÄ™cie z sondy, zwarcie, brak poÅ‚Ä…czenia ... sam brak katalizatora może wpÅ‚ynąć na sondÄ™ negatywnie i doprowadzić do jej uszkodzenia :zoltek: (kolejny temat rzeka).

sonda lambda NIE ODPOWIADA ZA SPALANIE STUKOWE. od spalania stukowego jest czujnik w bloku silnika. sonda lambda odpowiada za mieszankę paliwa (bogato/ubogo) i poniekąd Twoje rozumowanie jest słuszne odnośnie dziury w tłoku, czy też wypalonych zaworów ;) zawory polecą przy ubogiej mieszance, a tłok przy zbyt bogatej (temat jest bardziej złożony i nie będę go tutaj napędzał :zoltek: ).


  • 0

#289 Alvaro646

Alvaro646
  • Nowy
  • 14 postów
  • SkÄ…d:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:48, 15.12.2019

Witam mam pytanie dotyczÄ…ce sondy lambdy pomocniczej tej w katalizatorze,przeczytaÅ‚em wszystkie strony i dowiedziaÅ‚em siÄ™ że do mojego accorda 1.8 2001r polift pasujÄ… takie sondy z tymi oznaczeniami:     

Delphi ES20142-12B1  

NGK OZA333-H19

 

 

Którą z tych sond polecacie i która by się przyjęła najlepiej?

Będzie jasno na białym dla innych forumowiczów jaką sondę zamontować!!

W Honda Accord 1.8 2001r polift manual z dwoma sondami lambda. 


Użytkownik Alvaro646 edytował ten post 17:03, 15.12.2019

  • 0

#290 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • SkÄ…d:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 02:08, 24.12.2019

W żadnym temacie nie spotkaÅ‚em siÄ™ żeby ktoÅ› polecaÅ‚ Delphi, jeÅ›li bylo do wyboru NGK.... ja bym braÅ‚ NGK bez zastanowienia. 


  • 0

#291 dos

dos
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • SkÄ…d:Legnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:10, 11.05.2020

Ostatnio musiałem kupić sondy po kradzieży katalizatora a nie mogłem znaleźć jasnej informacji w całym wątku więc podaję jakie sondy kupiłem do mojego 1.8 automat polift z 2001:

Pierwsza sonda:

NGK OZA569-H1 (0499) - ta sonda odpowiada numerowi OEM z katalogu.

Cena 225 zł.

Z powodzeniem można podobno zastosować sondę uniwersalną NGK, ale u mnie wtyczka była rozwalona i nie było możliwości przełożenia przewodów.

Druga sonda:

NGK OZA333-H19

 

Update:

Koledzy po wymianie sond spalanie spadło mi o 10%, jestem w szoku. Mam wrażenie, że zmiana biegów jest płynniejsza i szybsza przy 1=>2 i 2=>3.

Tankowałem 3 razy i spalanie wyszło średnio w cyklu mieszanym 8,3, 8,6, 8,75

Wcześniej spalanie oscylowało w granicach 9,5-10,5L

 

Pozdrawiam.


Użytkownik dos edytował ten post 20:43, 22.07.2020

  • 0

#292 Felicjan85

Felicjan85
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • SkÄ…d:Milanówek
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:29, 22.07.2020

Ostatnio musiałem kupić sondy po kradzieży katalizatora a nie mogłem znaleźć jasnej informacji w całym wątku więc podaję jakie sondy kupiłem do mojego 1.8 automat polift z 2001:

Pierwsza sonda:

NGK OZA569-H1 (0499) - ta sonda odpowiada numerowi OEM z katalogu.

Cena 225 zł.

Z powodzeniem można podobno zastosować sondę uniwersalną NGK, ale u mnie wtyczka była rozwalona i nie było możliwości przełożenia przewodów.

Druga sonda:

NGK OZA333-H19

 

Update:

Koledzy po wymianie sond spalanie spadło mi o 10%, jestem w szoku. Mam wrażenie, że zmiana biegów jest płynniejsza i szybsza przy 1=>2 i 2=>3.

Tankowałem 2 razy i spalanie wyszło średnio w cyklu mieszanym 8,3 i 8,6. Zobaczę jak wyjdzie w tym miesiącu, jeżdżę więcej w mieście.

Wcześniej spalanie oscylowało w granicach 9,5-10,5L

 

Pozdrawiam.

 

Cześć,

 

pytanie do kolegi Dos'a: co wstawiÅ‚eÅ› w miejsce kata? 

 

Pytam ponieważ zdecydowałem się wyciąć katalizator i wstawiłem coś ala strumienice z alledrogo. Sondę nr 2 wykręciłem (poddała się bez problemu) i wkręciłem w emulator. No i pojawił się check. Zacząłem przekopywać forum i wyczytałem, że niektórzy forumowicze montowali emulator kątowy z mosiądzu. Niestety po zainstalowaniu drugiego emulatora problem nie zniknął.

 

Zastanawiam się nad kupnem nowej Sondy, ale pomyślałem że poszperam jeszcze na forum:)


  • 0

#293 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 18:48, 22.07.2020

Emulator kątowy musi mieć odpowiednią średnicę otworu żeby nie wywalało błędu. Może masz za dużą?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#294 dos

dos
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • SkÄ…d:Legnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:41, 22.07.2020

Cześć,

 

pytanie do kolegi Dos'a: co wstawiÅ‚eÅ› w miejsce kata? 

 

Pytam ponieważ zdecydowałem się wyciąć katalizator i wstawiłem coś ala strumienice z alledrogo. Sondę nr 2 wykręciłem (poddała się bez problemu) i wkręciłem w emulator. No i pojawił się check. Zacząłem przekopywać forum i wyczytałem, że niektórzy forumowicze montowali emulator kątowy z mosiądzu. Niestety po zainstalowaniu drugiego emulatora problem nie zniknął.

 

Zastanawiam się nad kupnem nowej Sondy, ale pomyślałem że poszperam jeszcze na forum:)

Siema, też kupiłem strumienicę z allegro z emulatorem i też mam check'a z drugiej sondy o zużytym katalizatorze. Czytałem forum i czasem ludzie mają ten problem. Ktoś tam go niby sklepał, żeby zmniejszyć otwór. Mi na razie nie chce się z tym nic robić. Zrób autodiagnostykę to powinno ci wyjść, czy sonda walnięta czy norma spalin przekroczona. Stawiam na emulator. A jak się uporasz to daj znać :)


  • 0

#295 Marcin7

Marcin7
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:30, 23.07.2020

W emulatorze za duża dziura i łapie błąd. U mnie co chwila wywala P0420. Można dokupić na allegro takie emulatory z wkładką jakby z kata lub zmniejszyć otwór. Też się do tego przymierzam, bo męczy mnie kasowanie co chwila błędu. A zamiast kata mam wspawaną pustą puchę po nim. Niestety też padłem ofiarą kradzieży. 2 sondę też musiałem kupić.
  • 0

#296 Felicjan85

Felicjan85
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • SkÄ…d:Milanówek
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:55, 23.08.2020

Cześć,

 

pozbyłem się w końcu checka powodowanego przez drugą sondę. Zastosowałem się do rady kolegów i zmniejszyłem otwór w emulatorze, a w zasadzie to go zaślepiłem.

 

WymieniÅ‚em obie sondy, ponieważ mam wrażenie że Hanka za dużo mi spalaÅ‚a, a że u kolegi DOS'a byÅ‚a odczuwalna poprawa to pomyÅ›laÅ‚em że warto. Obie sondy kupiÅ‚em firmy NTK po numerach OEM. ZrobiÅ‚em reset kompa i zobaczymy teraz jaka bÄ™dzie zmiana u mnie odnoÅ›nie spalania. 

 

Dla osób które ewentualnie będą brały się za wymianę sond, to proponuję zaopatrzyć się, przed operacją, w coś do naprawy gwintu. Ja zerwałem gwint na pierwszej sondzie i naprawiłem to wspawując kawałek ze sprawnym gwintem z innego tłumika, który przechowywałem w postaci złomu. Niestety nie łatwo jest dostać w metalowcach czy innych podobnych sklepach nakrętki 3/8 ", która odpowiadałaby by gwintem tak jaki ma sonda.


  • 0

#297 Felicjan85

Felicjan85
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • SkÄ…d:Milanówek
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:59, 28.08.2020

Jednak po ok jazdy 30 km bÅ‚Ä…d  63 wraca. ZupeÅ‚ne zaÅ›lepienie to jednak nie byÅ‚ dobry pomysÅ‚.

 

 

Jeszcze spróbujÄ™ zamontować emulator kÄ…towy z pÅ‚ynnÄ… regulacjÄ… przepÅ‚ywu, może to zaÅ‚atwi temat, a jak nie to podpalÄ™ HankÄ™ tak jak stoi :diabelfaja:  


  • 0

#298 guzbi

guzbi
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • SkÄ…d:PiÅ„czów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:02, 30.09.2020

Czy orientuje się ktoś, która sonda OEM jest w F20B6 przedlift w katalizatorze? Chodzi mi o kolory kabli, bo mam możliwość zakupu OEM używanej, jednak są dostępne 2 typy:
1. kolory kabli Czarny-Czarny-Bialy-Zielony (w białym peszlu)
2. kolory kabli Biały-Biały-Szary-Czarny (w czarnym peszlu)

Bo gość nie wie, która jest z 2.0 a która z 1.8 silnika.
Jest w stanie ktoś mi powiedzieć jak to jest w przypadku 2.0 w oryginale - jakie są kolory kabli? nie mam możliwości sprawdzić jak to było u mnie bo sonde ukradli razem z katem
 


Użytkownik guzbi edytował ten post 11:09, 30.09.2020

  • 0

#299 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 12:33, 01.10.2020

Czy orientuje się ktoś, która sonda OEM jest w F20B6 przedlift w katalizatorze? Chodzi mi o kolory kabli, bo mam możliwość zakupu OEM używanej, jednak są dostępne 2 typy:
1. kolory kabli Czarny-Czarny-Bialy-Zielony (w białym peszlu)
2. kolory kabli Biały-Biały-Szary-Czarny (w czarnym peszlu)

Bo gość nie wie, która jest z 2.0 a która z 1.8 silnika.
Jest w stanie ktoś mi powiedzieć jak to jest w przypadku 2.0 w oryginale - jakie są kolory kabli? nie mam możliwości sprawdzić jak to było u mnie bo sonde ukradli razem z katem
 

 

A na sondzie nie ma oznaczenia? Bo powinno być widoczne.


  • 0

#300 Top Gun

Top Gun
  • Nowy
  • 16 postów
  • SkÄ…d:Poznan
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:SHHCG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:06, 23.11.2020

u mnie wywala blad 65 , to mowisz ze delfi sonda w kacie dzialala dobrze , a gdzie kupowales sondy

Czolem, Panowie

 

Vi gen, F20B6

 

wycieli mi katalizator, itd itp, check mi sie pali, wiec musze wkrecic sonde

 

przez 2 ostatnie godziny czytalem forum i ...  ;/

 

mam sprzeczne informacje:

 

KrzysiekosH, dnia 18 Lut 2017 - 12:38, napisał: snapback.png

silnik f20b6

tylna czyli ta druga diagnostyczna prawdopodobnie jest inna i  jest problem bo maÅ‚o zamienników i maÅ‚o info,tez sÄ… wtedy taÅ„sze, żeby znaleźć sondy 1 (przy klektorze) i 2 (za katalizatorem) z jednej firmy to tylko znalazÅ‚em ngk (intercars) lub ori (ale to serwis daÅ‚ info ale modeli nie podaÅ‚) ,nie udaÅ‚o mi siÄ™ znaleźć info że z denso jest jako 2 sonda lub inny model,  a tak w temacie to polecali defli to kupilem,

 

wymieniłem obydwie sondy

1- denso  dox1452

2- defli es20142-12b1

 

za obydwie z przesyłką zapłaciłem 617zl

 

ktoś już wczesnej pisał ze na dox 0307 i defli tez działa

 

w sumie jestem ciekawy jaka jest sonda z denso jako pomocnicza/diagnoztyczna

 


 

 

znalazlem takze:

 

Napisano 11:29, 22.09.2014

pawelek782, dnia 08 Wrze 2014 - 14:07, napisał: snapback.png

Witam. KupiÅ‚em do swojego accorda vi z 1999r model silnika F20B6 sondy ponieważ w obydwu sÄ… padniÄ™te grzaÅ‚ki. Podstawowa Denso DOX0307 a pomocnicza Delphi ES20142-12B1. Potrzebuje szybkiej odpowiedzi czy te sondy bÄ™dÄ… dobre ? Bo puki ich nie rozpakuje to mogÄ™ zwrócić a jutro bÄ™dÄ™ je wymieniaÅ‚. 

Dla innych forumowiczów. ZaÅ‚ożyÅ‚em sondy i komputer nie pokazuje już żadnych bÅ‚Ä™dów, sonda pomocnicza (czyli ta w katalizatorze)  Delphi ES20142-12B1 pasuje i dziaÅ‚a poprawnie w silniku F20B6

 

 

 

moje pytanie jest spowodowane tym, ze czytalem wczesniej forum, zrozumialem z Waszych relacji, ze wlasciwa jest sonda DOX 1452

taka kupilem, zamontowalem, ale nie dziala

stad moja druga wizyta w tym temacie, i nabralem watpliwosci

 

prosze tylko o jednoznaczne uscislenie:

 

czy sondy DOX1452 i DOX 0307 to sa te sondy, ktore mnie interesuja? czyli tymi za katalizatorem?

czy tez sonda delphi es20142-12b1 jest ta sonda, ktora musze kupic? i wkrecic za katalizatorem?

 

pozdrawiam Was


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq