Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

KOmpresor

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#16 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:51, 26.10.2011

Proszę temat N/A:

http://hondaprelude....w=unread#unread

Np:


Problem jest taki, że o ile oni wsadzają ATR'a np.:
Sprężynki ATR
Talerzyki ATR
Wałki ATR

To niestety blok i głowica już jest inna....zupełnie inna. Tłoki też zazwyczaj inne....wszystko inne. To, że te kilka elementów ATR ma lepsze, nie oznacza, że ten silnik to bajka, bo tak nie jest. Sam się o tym przekonałem. Zresztą wielu się przekonało. A7 lubią paść. Te silniki są cholernie delikatne, co jest swego rodzaju abstrakcją. Wysoka temperatura, kompresja itp robi swoje. Ja nigdzie nie powiedziałem, że kompresor jest lepszy czy bardziej opłacalny, albo czy nadaje się do H-serii - bo nie wiem i nie wypowiadam się na ten temat, jest to dla mnie ciekawostka. Od tego są tęższe głowy. Ja tylko stwierdzam, że A7 to ryzykowny silnik do budowy mocnego N/A. Bez wymiany większości rzeczy - to strach coś więcej robić. Chyba, że ma się odpowiednią gotówkę. Obróbka głowicy na Krasnobrodzkiej to jest kupa siana, a tylko u nich masz w miarę gwarancję, że będzie dobrze.
  • 0

#17 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 26.10.2011

Trzeba po prostu dbać. najważniejsze stan oleju i płynu chłodzącego.
To że niby A7 lubi olej, nie znaczy że jest blee. Każde H22A lubi.
Przecież A7 nie różni się niczym więcej od zwykłego H22A, tylko to co wymieniłem.
Słyszałeś aby korba pękła, tłoki i cylindry się przytarły??
Silnik jest mocniej doprężony więc trzeba dbać.
Piszesz że lubią paść A7 a Ci co padło?
Gdzie jest delikatny?? A co powiesz o H23 ?? gdzie w każdym po 180k padają panewki, tam jest dopiero słabizna a nawet nie ma VTECa!
H22A czy H22A7 jak już rozbierzesz to pewnie dla świętego spokoju byś obadał wał i panewki, nie ma różnicy czy to A czy A7.
Troszkę są w innych rozmiarach korby i tłoki, ale to zależy właśnie co chcesz uzyskać jakie CR.
Trzeba to wystroić i będzie hulało.

Wiesz jakbym miał robić coś z b16 czy d16 to Eaton a H22A? to N/A.
:-P
Czółko i czekamy na jakieś projekty z tych dwóch kierunków.
  • 0
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#18 Baza

Baza
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:42, 26.10.2011

Kurde no wkręciliście mi korbę teraz... Faktycznie w tematyce H22 jestem zółtodziób bo całe życie latałem B-serią.
I Wiem że w B16 Eaton robi kawał roboty bez odprężania. Pisał ktoś że nie wie jak kompresor sobie poradzi z dużą pojemnością.
Ale Eatony pochodzą z Mercedesów a tam nie ma 1.6 ;-)
Tak czy inaczej temat jeszcze do obmyślenia bo faktycznie nie chcę załatwić silnika bo taki fajny zdrowiutki jest :mrgreen:
To jest właśnie to że ATR'a nie było w USA bo tak to już na hondatechu by człowiek po prpostu znalazł gotowy projekt i zobaczył jak się to sprawdza.
  • 0

"MADRZY LUDZIE PRÓBUJĄ PRZYSTOSOWAĆ SIĘ DO ŚWIATA, ZAŚ LUDZIE GŁUPI PRZYSTOSOWUJĄ ŚWIAT DO SIEBIE- DLATEGO ŚWIATEM RZĄDZĄ GŁUPCY"
-OZZY OSBOURNE
 


#19 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 26.10.2011

Pisał ktoś że nie wie jak kompresor sobie poradzi z dużą pojemnością.
Ale Eatony pochodzą z Mercedesów a tam nie ma 1.6 ;-)

ale Mercedes kręci się max do 5,800 a nie od 5,800 do 7,800
  • 0
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#20 Baza

Baza
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:17, 26.10.2011

Prawda ale B16 kręci jeszcze wyżej a overboost zawsze można wywalić i tak jest u mojego kolegi.Rezultat-od około 8tyś zaczyna świszczeć spod maski ;-) Zresztą w polsce jeździ masa K20 EP3 z JRSC i Eatonami a te też kręcą ponad 8.
  • 0

"MADRZY LUDZIE PRÓBUJĄ PRZYSTOSOWAĆ SIĘ DO ŚWIATA, ZAŚ LUDZIE GŁUPI PRZYSTOSOWUJĄ ŚWIAT DO SIEBIE- DLATEGO ŚWIATEM RZĄDZĄ GŁUPCY"
-OZZY OSBOURNE
 


#21 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 12:37, 26.10.2011

Tyle, że K-seria chyba nie ma takiej kompresji? Poprawcie mnie jeśli się mylę :roll: no tak czy siak - czeka Cię rozbieranie silnika i wymiana elementów - czy to pójdziesz w N/A, czy w kompresor.

krajes, owszem - o cylindrach słyszałem....zresztą - u mnie w bloku z A7 też były przytarte, m.in. dlatego poszedł na złom. Ja wiem, że trzeba dbać, ale zmierzam do tego, że nie wiesz jak dbał ktoś przed Tobą. A A7 źle traktowane kiedykolwiek w swoim życiu - potrafi się odwdzięczyć bardzo niekorzystnie dla Twojego portfela. Dlatego te silniki są jak śmierdzące jajko - nie wybaczają błędów w eksploatacji. I tu dochodzimy do momentu w którym pewnie się zgodzimy - silnik i tak trzeba rozebrać, sprawdzić podzespoły, w przypadku kompresora - na pewno zmienić tłoki, w przypadku N/A dobrze obrobić. Nie mniej - w jednym przypadku można szybko zyskać KM, ale równie szybko stracić motorownię....w drugim przypadku trzeba się nieźle napocić i włożyć sporo kasy, aby w N/A osiągnąć ciekawe wyniki.
  • 0

#22 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:40, 26.10.2011

I tu dochodzimy do momentu w którym pewnie się zgodzimy - silnik i tak trzeba rozebrać, sprawdzić podzespoły, w przypadku kompresora - na pewno zmienić tłoki, w przypadku N/A dobrze obrobić. Nie mniej - w jednym przypadku można szybko zyskać KM, ale równie szybko stracić motorownię....w drugim przypadku trzeba się nieźle napocić i włożyć sporo kasy, aby w N/A osiągnąć ciekawe wyniki.


Należy to do wyboru przez inwestora. :-P
  • 0
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#23 Baza

Baza
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:46, 26.10.2011

Załamaliście mnie. Natknąłem się na niemiecki topic o ATR w którym silnik z przebiegiem 120tyś po doładowaniu 0,3bar wysrał się po 2 miesiącach.
Może faktycznie lepiej tam w ogóle nie cisnąć paluchów.Lepiej zrobić jakiś profi wydech(cichy) owinąć kolektor bandażem,pomyśleć nad dolotem i wystroić.Co będzie to będzie ale nie warto ryzykować motorownią bo goły słupek kosztuje oj kosztuje.
  • 0

"MADRZY LUDZIE PRÓBUJĄ PRZYSTOSOWAĆ SIĘ DO ŚWIATA, ZAŚ LUDZIE GŁUPI PRZYSTOSOWUJĄ ŚWIAT DO SIEBIE- DLATEGO ŚWIATEM RZĄDZĄ GŁUPCY"
-OZZY OSBOURNE
 


#24 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 15:00, 26.10.2011

goły słupek kosztuje oj kosztuje.


i znajdź jeszcze taki, który naprawdę jest wart uwagi :roll: z tych wszystkich ofert np. na allegro to niewiele jest godnych uwagi...nikt nie sprawdza tych silników ponad ew. odpalenie i stwierdzenie, że nie kopci :roll:
  • 0

#25 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:27, 26.10.2011

Może faktycznie lepiej tam w ogóle nie cisnąć paluchów

Będziesz miał czas i chęci to rozłóż motor i zobacz co w środku siedzi, jakis tan i co można zrobić.
Przy okazji zrobić głowicę :-P i mas paręnaści kucy więcej
  • 0
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#26 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:36, 26.10.2011

ale zescie wybiegli poza ogolny watek :P
ale dobrze, dobrze :)
  • 0
Drive Or Die

#27 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 16:21, 26.10.2011

no Panowie, powiem wam że o taki wątek właśnie mi chodziło.
od kilku dni chodzi mi po głowie właśnie montaż kompresora do mojego f20b7.
szkoda,że nie było mnie wczoraj na forum, bo włączyłbym się wcześniej do dyskusji, a raczej dodałbym kilka pytań od siebie.
koszta, mniej więcej są znane, ale czy ktoś z was może dopomóc tym co są w potrzebie i powrzucalibyście jakieś linki do schematów, nie wiem, rysunków, zdjęć, czy filmów dotyczących właśnie montażu kompresora.
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#28 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 26.10.2011

no w koncu cos w zamierzonym temacie :P
  • 0
Drive Or Die

#29 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:21, 26.10.2011

krisss111, takiej kawy na ławę to nie dostaniesz raczej ;-) większość takich projektów wykonuje się w firmach, gdzie ludzie biorą za to kasę i nie będą tego wylewać ot tak za friko. Podczas instalacji kompresora jest sporo pułapek. Zresztą tak jak ogólnie w tuningu.

Nie mniej jednak - wydaje mi się, że montaż kompresora w zwykłym 2.0 będzie o wiele prostszy niż właśnie w przypadku H22.....i przede wszystkim - spoooooro tańszy ;-)
  • 0

#30 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:27, 26.10.2011

kurde ludzie, a co z F22B5?? :P :P :P :P :P
  • 0
Drive Or Die





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq