Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

KOmpresor

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:03, 25.10.2011

Hejka :D

Zapewne zrugacie mnie za to ze nie uzywam opcjii szukaj, otoz uzywam, ale nie otrzymalem satysfakcjonujacej odpowiedzi...

Moi mili, CI co pewnie maja, i Ci co sa w trakcie modzenia, zapewne odpowiedza mi bez zajakniecia :D

1. kompresor-jak dziala?? gdzie sie go montuje?? czy jest problem z montazem tego samemu??
2. podzespoly - domniemam ze oprocz samego kompresora, w sklad zestawu wchodza inne czesci, jakie??
3. Naped - hmm co napedza kompresor- hydraulicznie, pneumatycznie, a moze mechanicznie??

no i oczywiscie realne koszta, niekoniecznie na nowych podzespolach i czesciach, bo w dzisiejszych czasach, nia kazdy moze sobie na to pozwolic...


p.s. Prosze wziac pod uwage, ze ten temat bedzie nie tylko dla mnie do wiadomosci, ale byc moze pomoze rozwiac watpliwosci innym nowym uzytkownikom... :)



pozdrawiam Marcinooo :B
  • 0
Drive Or Die

#2 Baza

Baza
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:59, 25.10.2011

Kompresor to sprężarka mechaniczna.Napędzany z paska.Dokładasz kolo pasowe którym regulujesz przełożenie(doładowanie).
Do montażu oczywiście potrzebne orurowanie,zawór upustowy i strojenie jak przy Turbo.To tak w mega skrócie.
Minusem w porównaniu z TurboBurbo jest duże zapotrzebowanie samej sprężarki na moc.W napędzanie kompresora musi się zaangażować kilka koników.Największą zaletą jest idiotoodporność samego urządzenia. Olej w mechanizmie zmienia się raz na 30-50tyś.Nie trzeba rozgrzewać przed przyciskaniem ani studzić po ostrej jeździe jak w przypadku turbo gdzie po katowaniu trzeba pozostawić auto na kilka minut na wolnych obrotach żeby schłodzić panewki wirnika. Kolejny in-plus to możliwość zastosowania sprzęgła elektromechanicznego które może odłączyć za pomocą jednego pstryknięcia napęd od kompresora i wtedy mamy zwykłe N/A. Mi osobiście odgłos kompresora bardzo się podoba ale na ten temat są różne opinie.
W polszy jest magik od Supercharged Cars,ma nick Przema i udziela się na crx-info. Ma na sumieniu kilka grubych projektów łącznie z CRX'em EE8 B16A2 Eaton m62 240KM przy doładowaniu 0,4 mojego kolegi Mreniasa. Sam wczoraj zakupiłem Eatona i na wiosnę mam nadzieję jak żona przymknie oko na finanse to zrobimy Supercharged ATR(wpisywałem w googlach i na youtubie ale jeszcze się nie spotkałem więc jest niewielka szansa że to może być lekko pionierski projekt bo w USA nie mieli ATR'ów więc nie przetarli szlaków)
  • 0

#3 kowal86

kowal86
  • Forumowicz
  • 319 postów
  • Skąd:WWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:27, 25.10.2011

pamiętaj, że atr bez odprężenia nie pojeździ. będziesz silnik zbierał z asfaltu.
  • 0

#4 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:31, 25.10.2011

pamiętaj, że atr bez odprężenia nie pojeździ. będziesz silnik zbierał z asfaltu.


spokojnie tłoki sprzeda na PTP i założy od H22A2 albo z jeszcze mniejszym CR z USA
  • 0
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#5 kowal86

kowal86
  • Forumowicz
  • 319 postów
  • Skąd:WWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 25.10.2011

no i tak by było najlepiej, tylko trzeba o tym pamiętać. żeby nie było - zakładam kompresor i latam. to niestety bardziej złożone :)
  • 0

#6 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:46, 25.10.2011

dobra, dobra... ale co z kosztami, uzywanego eatona mozna juz kupic za kilkaset zlotych, co dalej??

kompresor moztuje sie zamiast seryjnego kolektora dolotowego??
co z kompresja w F22B5?? da rade na doladowaniu, 0.4;0.5 bara??

uruchomilem ten temat, by kazdy mial jakis klarowny obraz z czym ma sie liczyc i co brac pod uwage... nieukrywam ze 150KM to dla mnie za malo,..
zreszta, gdybym nawet tylko zyskal tylko te 30-40KM, ale za to poprawil znacznie i zdecydowanie krzywa, to juz bym sie niezmiernie cieszyl...

pytanie tylko czy np taka instalacje kompresora samemu, w domu, dalo by rade zamknac w kosztach np 2000zl+strojenie...????????
  • 0
Drive Or Die

#7 kowal86

kowal86
  • Forumowicz
  • 319 postów
  • Skąd:WWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:01, 25.10.2011

bez szans. w 2000 się nie zamkniesz. żeby było w miarę ok to pewnie dobijesz do 3500 - 4000.
0.4 - 0.5 spokojnie.
widzę jednak, że masz nikłe pojęcie o temacie. najpierw proponuję przewertować setki stron o kompresorach / turbinach. jak to się montuje. z czym je. to jest tylko proste w działaniu, instalacja jest dość obszernym pojęciem i wcale nie takim prostym. w wielu miejscach można się naciąć na pułapki, których Ci wszystkich nie wymienię. czeka Cię kilka dni siedzenia w necie i zgłębiania tematu. i najlepiej nie na polskich forach, bo na nich zazwyczaj najwięcej do powiedzenia mają ludzie, którzy ch wiedzą :)
  • 0

#8 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:22, 25.10.2011

tak to prawda, pojecia nie mam zbyt duzego na ten temat, otoz i dlatego jest ta dyskusja... a wiec hmm czekam na rozjasnienie umyslu :D

pzdr 600
  • 0
Drive Or Die

#9 Baza

Baza
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:19, 26.10.2011

Kolektor dolotowy zostaje. Dajesz orurowanie zupełnie jak przy turbo a kompresor koło silnika. No ja własnie czytam o tematyce ATR'a i tak się zastanawiałem czy pojeździ na 0,3 bez odprężania ale skoro nie to znaczy że jeszcze się trzeba doedukować. Ma być bezpiecznie dla silnika. Zobaczymy co z tego wyjdzie.Zakładam budżet 5tyś. A Turbo za tą samą kasę można pomarzyć.Zresztą jakoś nei lubię zbytnio ślimaków.
  • 0

"MADRZY LUDZIE PRÓBUJĄ PRZYSTOSOWAĆ SIĘ DO ŚWIATA, ZAŚ LUDZIE GŁUPI PRZYSTOSOWUJĄ ŚWIAT DO SIEBIE- DLATEGO ŚWIATEM RZĄDZĄ GŁUPCY"
-OZZY OSBOURNE
 


#10 kowal86

kowal86
  • Forumowicz
  • 319 postów
  • Skąd:WWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:27, 26.10.2011

turbo za 5k ? z palcem w d**** :) jeszcze Ci zostanie.
  • 0

#11 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:07, 26.10.2011

kowal86, już nie jeden z PTP udowodnił, że to czcze gadanie....to nie jest silnik 1.8, tylko H22, gdzie jest niestety kosztowniejsza obsługa, jeśli się coś wysra. I tu nie ma szans na 5k jeśli chce się jeździć bezpiecznie ;-) za 5k to sobie można turbić 1.8, bo jak się zesra, to koszta znikome...
  • 0

#12 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:34, 26.10.2011

A zamiast bawić się w kompresor w H22 to zobacz jakie chłopaki mają wyniki na PTP po obróbce silnika.
I przynajmniej masz motor po remoncie i możesz upalać.

250 PS / 250 T
  • 0
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#13 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:44, 26.10.2011

krajes, no tu się troszkę nie zgodzę, że to tylko obróbka. Zwróć uwagę, ile oni wkładają kasy w te modyfikacje :roll: wyciąganie takich wyników z N/A to naprawdę nie lada wyczyn finansowy :-/ od obróbki głowicy to można zacząć, ale potem dochodzi masa innych rzeczy i każde 2-3PS to setki złotych. Kompresor to świetna sprawa w takim silniku, tylko trzeba to dobrze ogarnąć....jestem strasznie ciekawy, czy w 5k się uda zamknąć....

A nawiązując do tych 250/250......czytałeś co ten user porobił, żeby mieć taki wynik? ;-) z tego co ja śledzę tematy, to kilku jest userów z takimi wynikami....i kieszenie mają chyba głębsze, niż ja piwnicę...
  • 0

#14 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:15, 26.10.2011

dokladnie, siedzialem na PTP to tez to potwierdze...

hmm a co w przypadku F22b5?? tez trzeba odprezac?? czy przy tym silniku rowniez sa potrzebne az takie modyfikacje??
  • 0
Drive Or Die

#15 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:26, 26.10.2011

krajes, no tu się troszkę nie zgodzę, że to tylko obróbka. Zwróć uwagę, ile oni wkładają kasy w te modyfikacje :roll: wyciąganie takich wyników z N/A to naprawdę nie lada wyczyn finansowy :-/ od obróbki głowicy to można zacząć, ale potem dochodzi masa innych rzeczy i każde 2-3PS to setki złotych. Kompresor to świetna sprawa w takim silniku, tylko trzeba to dobrze ogarnąć....jestem strasznie ciekawy, czy w 5k się uda zamknąć....

A nawiązując do tych 250/250......czytałeś co ten user porobił, żeby mieć taki wynik? ;-) z tego co ja śledzę tematy, to kilku jest userów z takimi wynikami....i kieszenie mają chyba głębsze, niż ja piwnicę...


Ale masz pewny motor!
Wszyscy wkładają części właśnie z ATRa, kolektor ssący, wałki, tłoki, talerzyki i sprężynki.
To Ci odpada. A dalej sama obróbka i wiesz co masz!

Czy to będzie Eaton czy N/A to i tak strojenie to i tak sprzęgło itd.

Więc zostaje obróbka, powkładanie gratów na nowych uszczelkach i się obawiasz tylko się bawisz.
A założysz Eatona i co i się boisz czy się nie rozleci itd.

Uwierz jakby Eaton był tak dobry z H22A to by chłopacy już dawno jeździli.

Zresztą Eaton jest dobry do małych pojemności - więszke ciśnienie tj: w 1,6 takie 0,6 bara
A w silniku 2,2 myślisz ile Ci da przyrostu z 30???


Proszę temat N/A:

http://hondaprelude....w=unread#unread

Np:

H22A5 No3

Użytkownik: twórca - kamorek, właściciel - kamorek

Nazwa projektu: brak - od niedawna EngineKiller

Kategoria N/A > 2150 cm3

Baza:
- samochód: Honda Prelude V, BB6, 97 rok, waga auta - nieznan
- silnik: STOCK H22A5 (185KM) No.3

Uzyskany wynik:
na benzynie 95 V Power Shell
KM 245,7
Nm 254,9
0-100 km niemierzone
1/4 ET niemierzone

Dołączona grafika

historia: http://hondaprelude....hp?f=29&t=13971

Modyfikacje

Głowica:
Sprężynki ATR
Talerzyki ATR
Wałki ATR
Nowe uszczelniacze zaworowe OEM
Porting In/Ex by AutoSzlif
Regulowane kółka Crower
wyrównana powierzchnia by AutoSzlif

Blok:
H22A5 - honowanie na 87.25 by Krasnobrodzka Racing
tłoki Mahle Gold 11.5:1 + 0,25
korby Eagle + śruby ARP
wyważony układ korbowo-tłokowy by Krasnobrodzka Racing
pasowanie i montaż by Krasnobrodzka Racing
panewki główne i korbowe ACL
śruby podpory OEM
pompa oleju OEM - nowa

Układ wydechowy:
kolektor Fujitsubo Super Ex
wydech MgMotorsport - katalizator HiFlow + środek + TwinLoop 2,25"

Układ dolotowy:
CAI AEM + Fujita
Uszczelka kolektora - homemade heatshield
Zaślepiony EGR
Podkladki ala BlackTrax szt 2 - motyle wywalone
Przepustnica OmniPower 70mm + rozwiert kolektora

Układ napędowy:
Skrzynia U2Q7
Lekkie koło zamachowe Fidanza
Sprzegło Exedy
Short Shifter WaeponR

Elektronika:
Komputer P28 + Crome by Jogal

Koszt: boje się liczyć

Podziękowania:
w sumie dla każdego z PTP bo człowiek czyta i kombinuje


  • 0
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq