Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VI

Pomoc w diagnozie ukladu wydechowego ??? metaliczy odgłos

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:28, 02.07.2011

Witam,w ostatnim czasie tłumik końcowy zakwalifikował sę do wymiany co uczyniłem,załozony został nowy co w znacznym stopniu wyciszyło układ wydechowy jenak pozostał metaliczny odgłos,tłumikarz twierdzi że prawdopodobnie wypalony jest jeszcze tłumik środkowy mimo dobrego wyglady zewnętrznego,oczywiscie katalizator pozostał na swoim miejscu.


  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • SkÄ…d:DÄ™bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 09:38, 03.07.2011

jenak pozostał metaliczny odgłos,tłumikarz twierdzi że prawdopodobnie wypalony jest jeszcze tłumik środkowy mimo dobrego wyglady zewnętrznego,

jest to mozliwe, a dodatkowo jeszcze może osłona katalizatora lub złacze elastyczne
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:06, 03.07.2011

Osłony katalizatora brak,złacze elastyczne wygląda OK,pukajac od spodu w cały wydech nic nie brzęczy.
  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 11:53, 03.07.2011

Metaliczny odgłos z tylnej części nadwozia, czy z przodu?
Jakiej firmy założyłeś tłumik? Polmostrów?

Sprawdź sobie na początek, czy tłumik nie uderza o tylną belkę pod zderzakiem.
U mnie po założeniu ostatniego z Polmostrowa właśnie uderzał o tylna belke.

Z kolei z przodu auta masz kolektor wydechowy przykęcony do bloku z przodu (pod osłoną kolektora) i z tyłu również do bloku na blaszce (2xM8 i 2xM10 do bloku). Może któreś z mocować się poluzowało i dzwoni. Ja po zmianie kolektora na 4-2-1 z nierdzewki wywaliłem tylne łączenie, bo właśnie czasem sobie dzwonił wydech.
  • 0

#5 Goonzo

Goonzo
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • SkÄ…d:Tuchów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:17, 03.07.2011

A czy ten metaliczny dźwięk masz cały czas czy tylko przy jakiś większych obrotach?

Ostatnio robiłem cały układ wydechowy, wywaliłem katalizator i wspawałem rurkę w środek, wymieniłem tłumik środkowy i końcowy.
Po całej operacji pojawił się właśnie taki metaliczny dźwięk w okolicy 2500 obrotów. Spec który to robił mówił że jest to spowodowane brakiem kata i tym że tłumik końcowy nie jest oryginalny tylko zamiennik z bosala i nie tłumi dość dobrze. :-|

Ogólnie to mi to nie przeszkadza nawet :mrgreen:
  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 14:18, 03.07.2011

Goonzo, u Ciebie dzwoni rurka zamiast wkładu kata. Wstaw strumienice w obudowie kata i bedzie ok.

U mnie juz nic nie brzęczy - skróciłem rurę tłumika końcowego przy flanszy i mam spokój.
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:03, 03.07.2011

Tłumik zamiennik--niestety nie wiem jakiej firmy-wygladał bardzo porządnie i miał nawet oryginalna koncówke tak jak przy fabrycznym,brzecznie wystepuje przy pewnym zakresie obrotów jakieś 2500-i wyżej,efekt jest właśnie taki jak przy wyciętym katalizatorze,napewni nic sie nie obija o podwozie.
  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:07, 03.07.2011

A taka głupota jak nie podpięta któraś guma?
Sprawdź sobie czy masz zapiętą gumę przy łączeniu końcowego tłumika - zamiennik Polmostrowa ma za krótki drut do mocowania i spada z niego guma. Może tłumikarz założył i nie dospawał podkładki - bardzo dobrze się sprawdza.
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:34, 10.07.2011

Wydech sprawdziłem optycznie z kanału,wszystkie gumy na swoich miejscach,nic sie nie obija,obciera-wychodzi ze faktycznie srodkowy może byc winowajcą tego odgłosu i az szkoda go zmieniać bo zewnętrznie wyglada idealnie.Pojeżdze troche i pomyśle,może sie przyzwyczaje :-)
  • 0

#10 Goonzo

Goonzo
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • SkÄ…d:Tuchów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:51, 10.07.2011

Sprawdz czy nie masz tak jak ja zrobione, zamiast kata wspawana rurka a obudowa zostawiona co by się pan diagnosta nie przyczepił :mrgreen:
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq