Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Płyn Chłodniczy-wysoka temperatura

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#46 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:48, 05.06.2012

myslę, ze wyparowuje


myślę że nie


Płynu ubywa, ale wycieków ani przecieków żadnych nie ma



Co jeszcze mogę sprawdzić?


uszczelkę pod głowicą
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#47 Dymek00

Dymek00
  • Forumowicz
  • 384 postów
  • Skąd:Slask
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:52, 05.06.2012

Plynu ubywa ci z wyrownawczego czy z chlodnicy?
  • 0
Zapraszam do oglądania i komentowania.
Accord VI - Klik
Jeśli pomogłem to kliknij "pomógł" :)

#48 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:57, 05.06.2012

W ogóle z obiegu. Czyli jednak najprawdopodobniej uszczelka?
  • 0

#49 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:00, 05.06.2012

Czyli jednak najprawdopodobniej uszczelka?


jeśli nie ma wycieków to niestety tak, bo parowanie ze szczelnego obiegu raczej nie wchodzi w grę
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#50 gregand

gregand
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:PŁOCK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 05.06.2012

Jestem po wymianie termostatu, termowłącznika oraz czujnika temperatury (ten do deski rozdzielczej) i w rezultacie nie ma zadnej poprawy. Jak wskazówka dojdzie prawie na max załaczają się wentylatory i potem cyklicznie załaczają sie dalej a temperatura trzyma się troszkę ponad 3/4. Tylko jak rośnie temperatura to wskazówka szaleje wzrasta spada w przeciagu sekundy - na chłopski rozum dziwne zachowanie. Wyjechałm na trasę i temperaturka taka jak być powinna. Nie mam pojęcia co jest grane. Płynu nie ubywa. Może układ zapowietrzony czy co?? Jak go odpowietrzyć jak cos.
Dodam, że te ceregiele zaczęły sie niedługo po tym jak wymieniłem płyn chłodzący.
Panowie co mam robić dalej bo ręce mi powoli opadają.
Autko nie robi się jakies mułowate czy coś, jedzie ładnie.
Pozdrawiam.
  • 0

#51 Rafalzmc

Rafalzmc
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:02, 05.06.2012

Pompa wody była by uszkodzona?
  • 0

2742e3c176.jpg


#52 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:26, 05.06.2012

gregand, tyle, że temperatura nie powinna tak wysoko iść - wentylator powinien się włączyć jeszcze przed połową skali. Może masz zły termowłącznik wentylatora? Lub zły czujnik temperatury pokazujący temp na tablice rozdzielczą? Bo tak to wygląda - inna oporność i inne wskazania na tablicy.
  • 0

#53 gregand

gregand
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:PŁOCK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 05.06.2012

Jak jadę po trasie to mam temperaturę książkową. Jak się zatrzymam to wtedy temperatura rośnie. I wtedy wskazówka jakoś nie konwencjonalnie sie porusza. Przed chwilą jak włączyłem na maksa ogrzewanie wnętrza to temperatura spadła przed połowę. Jak wyłączę to rośnie. A na termowłączniku starym jak i nowym zachowania są takie same. Czy mi sie coś zapowietrzyło?? Może wymienie płyn, przedmucham układ i zaleję nowym jak Bóg przykazał? To ostatnie co przychodzi mi do głowy.

Jeszcze mam takie spostrzeżenie, że na wtyczce od czujnika temperatury była taka gumowa izolacja, taki kondonik i niedawno on mi się porwał i został tylko ten plastik co sie nasadza na czujnik. Ale to chyba nie tędy droga.
  • 0

#54 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:45, 05.06.2012

Możliwe, że to jakiś bąbel powietrza.
Bo to wygląda jak przytkany jakiś kanał na dużym obiegu a mały obieg go omija.
Po odpaleniu węże są twarde?
  • 0

#55 gregand

gregand
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:PŁOCK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:49, 05.06.2012

Tak by mi wyglądało, że przewody mogą byc trochę za twarde. Co tu robić? To co zapowietrzonego mam dziada?
  • 0

#56 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:59, 05.06.2012

Pasuje spróbowac odpowietrzyć.
Ja jeszcze nie miałem problemu z odpowietrzaniem.

Po wymianie termostatu odkręciłeś ogrzewanie na full, odpalasz auto i chwilę pracuje.
Silnik pracuje do osiągnięcia pełnej temperatury.
Gasisz silnik, studzisz, odkręcasz korek i sprawdzasz ilość płynu w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym.

W ten sposób układ powinien się odpowietrzyć bez problemu.
  • 0

#57 gregand

gregand
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:PŁOCK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:11, 05.06.2012

Przy wymianie termostatu na 100% nie było ogrzewanie na full. Wymienie płyn w całym układzie na nowy jak powinno sie to zrobić i zobaczymy. Czy układ można jakoś przepłukać albo przedmuchać sprężarką czy nie wskazane?? A i jaki najlepiej płyn zalać?? Tyle mi pozostało na ta chwilę. jak zrobie te zabiegi to dam znac czy jest okey.
  • 0

#58 Dymek00

Dymek00
  • Forumowicz
  • 384 postów
  • Skąd:Slask
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:22, 05.06.2012

Płyn np Prestone .
  • 0
Zapraszam do oglądania i komentowania.
Accord VI - Klik
Jeśli pomogłem to kliknij "pomógł" :)

#59 gregand

gregand
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:PŁOCK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:28, 05.06.2012

To jutro po pracy działam.
Czytałem przed chwilką, że jest jakis korek spustowy gdzieś w bloku??

[ Dodano: 2012-06-06, 09:50 ]
Panowie czy moge przedmuchac układ chłodzenia sprężonym powietrzem?? Czy czegos nie uszkodzę??
Pozdrawiam.
  • 0

#60 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:29, 06.06.2012

Można dmuchnąć w górną rurę od chłodnicy.
Tylko jak będziesz spuszczał płyn, to ogrzewanie na max.

A zanim zaczniesz wymieniać płyn - po prostu ogrzewanie na max i pojeździj trochę - możliwe, że masz powietrze w nagrzewnicy i przez to te skoki. Jak otworzysz nagrzewnicę, to po otwarciu termostatu (jak auto się nagrzeje) może się samo odpowietrzyć.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq