Skocz do zawarto艣ci


RODO w HAKP

Zdj臋cie
VI

B艂膮d knock sensora i druga sonda lambda

VI knock sensor sonda lambda

  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 post贸w
  • Sk膮d:Wroc艂aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:04, 12.07.2014

1. Ostatnio wymienia艂em czujnik spalania stukowego, jako jedna z czynno艣ci maj膮cych odmuli膰 mojego Accorda. Cz臋sto po wci艣ni臋ciu mocno gazu na niskich obrotach silnik buczy a mocy i przyspieszenia jest jak na lekarstwo (gdy wejdzie VTEC jest duuu偶o lepiej).
Oryginalny czujnik nie dawa艂 b艂臋du ale tak jak my艣la艂em rozpad艂 si臋 w trakcie wymiany. Mechnik wkr臋ci艂 nowy czujnik i po jakim艣 czasie wywali艂 b艂ad knock sensora. B艂膮d powraca po skasowaniu.
Jaka mo偶e by膰 przyczyna? Czy wkr臋cenie ze z艂ym momentem mo偶e powodowa膰 takie objawy? Czujnik kupi艂em od hondmara:
http://allegro.pl/cz...4276614819.html

2. Czy druga sonda lambda jest dok艂adnie taka sama jak pierwsza? Czy mog臋 je zamieni膰 (pomijaj膮c inne wtyczki, jedna jest 偶e艅ska druga m臋ska)?

3. Czy przy niesprawnej drugiej sondzie komputer bierze pod uwag臋 wskazania pierwszej sondy? Czy te偶 uznaje 偶e system sond jest niesprawny i pracuje z domy艣lnymi warto艣ciami?
Mam b艂膮d grza艂ki drugiej sondy od dawna ale by艂em przekonany 偶e nie ma to wp艂ywu na dzia艂anie silnika, a ostatnio ju偶 zw膮tpi艂em.


U偶ytkownik Davka edytowa艂 ten post 23:48, 12.07.2014

  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3,079 post贸w
  • Sk膮d:August贸w
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 23:28, 12.07.2014

Je偶eli jest b艂膮d sondy to sterownik przechodzi w tryb awaryjny i u偶ywaj sta艂ej mapy: obroty - czas wtrysku. Je偶eli masz walni臋t膮 grza艂k臋 to zr贸b emulacj臋 za pomoc膮 rezystor贸w. 16 Ohm, 20W powinno za艂atwi膰 spraw臋. Jak ogarniesz spraw臋 sondy, to bierz si臋 knock sensor.

Numery sond w EPC
http://japancars.ru/...&nplblk=B__0200
Temat z sondami
http://www.accordklu...ambda-do-f20b6/
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 post贸w
  • Sk膮d:Wroc艂aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:51, 12.07.2014

Ale jeste艣 pewny 偶e b艂膮d drugiej sondy czyli tej za katalizatorem te偶 powoduje przej艣cie w ten tryb?

Dodam 偶e za teori膮 偶e tak si臋 nie dzieje przemawia zdarzenie, 偶e gdy mechanik zamontowa艂 mi kiedy艣 sond臋 uniwersaln膮, kt贸ra nie pasowa艂a - to auto w og贸le nie chcia艂o jecha膰 po rozgrzaniu, wciska艂em peda艂 gazu a on si臋 d艂awi艂 i hamowa艂 praktycznie do zera. Czyli jakby jednak bra艂 pod uwag臋 t膮 sond臋 ze z艂ymi sygna艂ami. Musz臋 zaznaczy膰 jednak fakt 偶e jest 1% szans 偶e wtedy akurat druga sonda jeszcze dzia艂a艂a.

 

Dzi臋ki za porad臋 z rezystorami, spr贸buj臋 tak rozwi膮za膰 ten problem.

Tylko czy mam ten rezystor wstawi膰 przy samej sondzie? Podobno tam lut mo偶e pu艣ci膰 od temperatury. Jaka艣 wi臋ksza rada co do samego monta偶u?


U偶ytkownik Davka edytowa艂 ten post 12:56, 15.07.2014

  • 0

#4 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 post贸w
  • Sk膮d:Wroc艂aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:39, 14.07.2014

I jeszcze jedno pytanie:

 

4. Jakim momentem trzeba dokr臋ci膰 knock sensor?


  • 0

#5 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 post贸w
  • Sk膮d:Wroc艂aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:13, 30.07.2014

Odpowiem sobie sam, bo pewnie si臋 przyda komu艣. A konkretniej zacytuj臋 koleg臋 wolka, kt贸ry mi pom贸g艂:

 

Ad.1. Knock sensor dokr臋camy si艂膮 31 Nm - 藕le dokr臋cony wywala b艂膮d. chyba 偶e jest czujnik uszkodzony

Ad.3. ECU w takim wypadku nie bierze wskaza艅 pierwszej sondy pod uwag臋 bo b艂膮d kt贸rejkolwiek sondy przestawia ECU w inny tryb i auto wi臋cej pali

 

Pr贸bowa艂em oszuka膰 komputer rezystorem 16Ohm 20W ale nadal b艂膮d wyst臋puje od razu - by膰 mo偶e 藕le co艣 zrobi艂em ale nie b臋d臋 ju偶 kombinowa艂 dalej tylko kupi艂em druga sond臋 i wymieni臋 w przysz艂ym tygodniu. Plus polec臋 mechanikowi dokr臋cenie knock sensora odpowiednim momentem i zobaczymy czy pomo偶e.


U偶ytkownik Davka edytowa艂 ten post 14:15, 30.07.2014

  • 0

#6 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 post贸w
  • Sk膮d:Wroc艂aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:19, 05.08.2014

Podsumowanie po wizycie u mechanika i przeja偶d偶ce 20km:

 

Ad.1 Po dokr臋ceniu si艂膮 30Nm b艂膮d knock sensora znikn膮艂 - tak偶e potwierdzam 偶e si艂a dokr臋cenia czujnika ma kluczowe znaczenie!

 

Ad.2 Druga sonda to OHC 501-H23 i ma d艂u偶szy przew贸d oraz inn膮 wtyczk臋 ni偶 pierwsza, co do samego dzia艂ania to nie wiem czy si臋 r贸偶ni.

 

Ad.3 Mimo 偶e w drugiej sondzie mia艂em tylko b艂膮d grza艂ki, to na wykresie pod kompem by艂a tylko p艂aska linia w okolicach 1.1V. Po wymianie sondy na sprawn膮 druga sonda pokazuje zmienny wykres tak jak pierwsza i po przejechaniu ok.20km komputer przeszed艂 wszystkie testy sondy (jedynie katalizatora nie zdo艂a艂 przetestowa膰). Oszukiwanie kompa przez rezystor mocy nie da艂o rezultatu ale jest mo偶liwo艣膰 偶e nie by艂o dobrego styku gdzie艣. Tak偶e wygl膮da na to 偶e przy b艂臋dzie grza艂ki drugiej sondy komputer uznaje ca艂y system sond za niesprawny (przynajmniej w programie Torque pod艂膮czonym pod OBD2) - nie mog臋 tego jednak potwierdzi膰 na 100%.

 

EOT :)


U偶ytkownik Davka edytowa艂 ten post 18:57, 05.08.2014

  • 0

#7 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4,965 post贸w
  • Sk膮d:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 05:52, 06.08.2014

Druga sonda miala dwa oznaczenia H19 i tak jak twoja H23. Ale najwa偶niejsze ze wszystko juz ci dzia艂a :-)
  • 0

#8 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 post贸w
  • Sk膮d:Wroc艂aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:28, 13.08.2014

Niestety b艂膮d knock sensora wyskoczy艂 ponownie po ostrej je藕dzie autem i wyskakuje nadal po czyszczenia b艂臋d贸w. Dzwoni艂em do ASO i niestety oryginalny czujnik to 300z艂 + robocizna 150z艂.

Ma kto艣 dost臋p do sprawdzonego, dzia艂aj膮cego czujnika? Sw贸j kupi艂em od "hondmar" z Allegro za 70z艂.

 

 

W dodatku chyba sobie sam zniszczy艂em katalizator (nie-oryginalny kupiony z 2-3 lata temu) je偶d偶膮c 1,5 roku bez sprawnych sond. Bo teraz kiedy s膮 sprawne to wywala b艂膮d zbyt ma艂ej wydajno艣ci katalizatora. Czy wrzucenie tulejki "emuluj膮cej" do drugiej sondy usunie ten b艂膮d? Nie widzi mi si臋 kupowanie kolejnego kata.


U偶ytkownik Davka edytowa艂 ten post 10:55, 13.08.2014

  • 0

#9 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2,935 post贸w
  • Sk膮d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 14:28, 13.08.2014

Tulejka da rade
Mi pomog艂a

Wys艂any z Tapatalk
  • 0

#10 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 post贸w
  • Sk膮d:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:31, 25.11.2014

Dzwoni艂em do ASO i niestety oryginalny czujnik to 300z艂 + robocizna 150z艂.

 

W kt贸rym Aso czujnik jest po 300

daj namiar 


  • 0

#11 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 post贸w
  • Sk膮d:Wroc艂aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:35, 25.11.2014

Sorry za zamieszanie (nie sprostowanie w tym w膮tku). Po z艂o偶eniu zam贸wienia w ASO okaza艂o si臋 偶e knock sensor kosztuje ok 800z艂 i tyle niestety zap艂aci艂em.


  • 0





R贸wnie偶 z jednym lub wi臋ksz膮 ilo艣ci膮 s艂贸w kluczowych: VI, knock sensor, sonda, lambda

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 2

0 u偶ytkownik贸w, 2 go艣ci, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq