Skocz do zawartości


RODO w HAKP

sonda lambda do F20B6


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:15, 22.05.2009

Witam, mam następujący problem: padła mi sonda lambda-pierwszy czujnik. Szukałem w necie zamienników ale żadnego nie znalazłem, czyżby do tego silnika (F20B6 2,0 benzyna) nikt nie robił takiego czujnika? Do innych bez problemu można znaleźć, a do tego nie ma. Może ktoś z was wie czy np. z silnika 1,8 F18B będzie poprawnie działał, albo czy opłaca się włożyć zamiennik Boscha-sonda uniwersalna. Bedę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc. Dzięki.

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 12:41, 22.05.2009

Tak się sprawa rysuje z sondami:

2.0 1999 36532-PDC-E01
2.0 2001 36537-PDC-E00

1.8 1999 36531-PDE-E02 (I)
1.8 2001 36531-PDE-E02 (I)
1.8 2001 36532-PDE-E02 (II)

Jakbyś podał VIN, można by upewnić się na 100%. Przynajmniej rok i wersję wyposażenia. Poza tym nie kupuj sond boscha, tylko i wyłącznie NGK. Chcesz oszczędzić? Przykro mi bardzo, nie da rady.

Do zobaczenia na trasie.


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:26, 22.05.2009

Pablo dzięki za odpowiedź. Według serwisu powinna to być sonda 36531-PDE-E02 Do silnika F20B6 2,0 z 2000 roku NR VIN SHHCH7740YU00 chyba będzie to ta częć VIN o którą Ci chodziło. Ta Boscha też mi nie bardzo podchodzi, ale nie wiem czy mogę wsadzić np. taką z silnika 1,8? Jak możesz mi jeszcze pomóc to podpowiedz mi którą NGK mam kupić, bo do tego silnika nie znalazłem, są tylko do starszych modeli z 94 roku 2,0 o mocy 100kw, a ja mam 108kw. W serwisie oryginałkosztuje 900zł a trochę cienko z groszem.

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:53, 22.05.2009

Fabrycznie siedzą pewnie Denso. Niestety z ich dostępnością jest ciężko. Poza tym znalazłem katalog tylko do amerykańskich wersji Hondy. Z NGK nie ma problemu, a raczej jest mniejszy.
http://www.ngkntk.pl...DA&m=Accord VII
Nie wiem czemu nie ma silnika F20. Do V gen F20 jest
http://www.ngkntk.pl...NDA&m=Accord VI
W intercarsie sondy NGK są po 700zł, jak dobrze poszukasz znajdziesz za 550zł. Najważniejsze to długość sondy (końcówki pomiarowej). Sonda musi wchodzić na taką samą głębokość w strumień spalin. Jeżeli będzie inaczej, będzie inna wartość napięcia = "check engine". Do tego taka sama wtyczka i nie za krótki kabel. W Twoim aucie jest chyba tylko sonda regulacyjna (przed katalizatorem).
Ja bym sprawdził sondy od F20 Vgen oraz pierwszą sondę od F18 VIgen. Czy mają taką samą długość i czy da się wkręcić w ogóle.

Jak ktoś ma namiary na katalog Denso uwzględniający silniki w europejskich Hondach oraz namiary na tani sklep z sondami, niech się podzieli.

A Ciebie kolego to ja zapraszam do zarejestrowania się na forum i do dołączenia do naszego grona. :-D

[ Dodano: 2009-05-22, 20:12 ]
Ciekawa sprawa:
F18B VIgen
http://www.ngkpartfi...tra.php?id=1230
F20B Vgen
http://www.ngkpartfi...tra.php?id=1226
Ale wyraźnie napisali, że nie do F20B6. O co chodzi? Dziura w ofercie NGK.
Do Type-R VIgen taka sama co do F18B
http://www.ngkpartfi...tra.php?id=1233
No ale przecież w Type-R siedzi H22, czy się mylę?
Te katalogi NGK do bani są, pełno błędów. Tak samo z przewodami zapłonowymi.
Ja obstawiam, że będzie taka sama co do F18B



Drogi moderatorze, przerób ten wątek na normalny w dziale silniki, bo sprawa ciekawa i trzeba pomóc koledze. Można ew. na mnie zrobić wątek.

Do zobaczenia na trasie.


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:51, 22.05.2009

He He już jestem zalogowany wedle życzenia. Jak będę w stanie komuś pomuc, to bardzo chętnie to uczynię. Pozdrawiam. Nawiązując do wątku, to chyba poszukam używanej sondy do tego silnika i będzie po sprawie, jak padnie wcześnie to stracę 140 zł.

#6 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 14:42, 23.05.2009

Drogi moderatorze, przerób ten wątek na normalny w dziale silniki


Zgodnie z propozycją :B

Temat ciekawy bo też mam F20B6 i nie wiem kiedy mnie czeka wymiana (oby nie) ale dla jasności pozostałych czytających zaraz napiszę maila do NGK z zapytaniem o sondę do tego silnika.

Nawiązując do wątku, to chyba poszukam używanej sondy do tego silnika


Czytając Twój pierwszy post też mi to chodziło po głowie ;-) ale zobaczymy co odpowie NGK.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#7 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 15:20, 23.05.2009

Dobrze by było odczytać oryginalne oznaczenia sondy. Ciekawe czy średnica rury w miejscu gdzie jest wkręcona sonda jest taka sama. Coś mi świta w głowie, że F20B ma kolektor wylotowy 4-1, a F18B 4-2-1, prawda to? Niby podobne silniki a jednak różnice znaczne. Można by przełożyć kolektor :-P

Do zobaczenia na trasie.


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:48, 23.05.2009

Siwy dzięki za miłe przyjęcie na forum. Jestem ciekaw co ci odpowiedzą z NGK. pablo.see nie mam pewności, ale na pierwszy "rzut oka" jest 4-1. Wiem ,że temat ciekawy bo i nietypowy problem, to pierwsza część która nie ma zamiennika, a przynajmniej go nie znalazłem. Wszystkie inne do tej pory dostawałem bez problemu.

#9 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 16:54, 23.05.2009

To i ja się do tematu podepnę. Od czasu wymiany katalizatora na nowy, mam check engine non stop. Po samo diagnozie okazało się, że problem leży po stronie grzejnika pomocniczej sondy lambda, czy jakoś tak ;-) no i teraz pytanie - wg was sonda się uszkodziła przy wymianie, czy została źle zamontowana ? Nie wiem jak to zdiagnozować, a dodam, iż w nowym katalizatorze nie było otworu montażowego na tę drugą sondę, stąd mechanik nawiercił takowy i zrobił go identycznie jak to było w oryginale. No i nie wiem gdzie szukać rozwiązania tej sytuacji. Macie jakieś pomysły ?

#10 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:29, 24.05.2009

a dodam, iż w nowym katalizatorze nie było otworu montażowego na tę drugą sondę, stąd mechanik nawiercił takowy i zrobił go identycznie jak to było w oryginale


Czyli zamontowałeś zamiennik i tu może być problem.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#11 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:12, 24.05.2009

Czyli zamontowałeś zamiennik i tu może być problem.


No tyle to ja wiem ;-) ale pytanie brzmi - jak ten problem można rozwiązać ;-) bo zastanawiam się, jak sprawdzić, czy sonda jest uszkodzona, czy problemem jest np. jej nieprawidłowe umiejscowienie...

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:43, 27.05.2009

Wysłałem maila do NGK i odpisali mi, że nie mają sondy do silnika F20B6 2,0 zostaje tylko oryginał, albo używka chyba,że od innego silnika będzie pasowała.

#13 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:22, 28.05.2009

heh a mi niestety nie odpisali, pewnie stwierdzili, że wystarczy jednemu odpowiedzieć i wystarczy :-/

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:42, 29.05.2009

Dziś szukałem używanej i trochę trudno dostać, bo podobno w tym silniku tak mają, że się psują, a ta od 1,8 ma za krótkie przewody. Pozostaje tylko kupić używkę i radzę szybko się decydować bo chodzą jak ciepłe bułeczki ja już jedną przegapiłem na Allegro.

#15 arwi

arwi
  • Forumowicz
  • 66 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:47, 09.06.2009

Witam!
W moim samochodzie również komputer wykazał uszkodzoną sondę. Mam pytanie czy ogłoszenia widniejące na allegro z tego typu częściami warto dokonywać zakupu?
http://www.allegro.p...9_2_2_nowa.html

http://www.allegro.p...rd_prelude.html

Generalnie preferujecie jak zdążyłem się zorientować sondy firmy NGK ??




IPB Skin By Virteq