Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z iab

VI iab zawór problem

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 jerryki

jerryki
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 26.03.2017

Witam!

 

Ostatnio odebrałem swoją Hanię f18b2 od mechanika. Naprawa czy raczej konserwacja miała polegać na czyszczeniu przepustnicy i egr. Jedyny problem który był przed oddaniem to zacinający się pedał gazu-czasem przycinał się w pozycji 0 i dopiero po mocniejszym naciśnięciu było słychać "klik" a potem już działał do końca. Niestety po odbiorze przestałem słyszeć charakterystyczne dudnienie po przekroczeniu 4000rpm, wróciłem się do mechanika jeszcze wtedy będąc pewnym że to problem z VTEC, ale odesłał mnie z kwitkiem, mówiąc że oni to przy zmiennych fazach nic nie robili. Potem do edukowałem się tutaj że przy tych 4krpm włącza się iab a nie VTEC i tu pojawia się pytanie

-Czy mechanicy mogli coś popsuć przy iab czyszcząc przepustnicę?

-Co prawdopodobnie mogło ulec zepsuciu i jakie będą koszta tego naprawy

Dla jasności dodam jeszcze, że Hanka stoi teraz i ma wymieniany przewód elastyczny wydechu i że w przewodzie dolotowym między filtem a przepustnicą jest małe pęknięcie


  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2637 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:08, 26.03.2017

Sprawdź czy zawór IAB na postoju pracuje. Kolega naciska gaz powyżej 4000rpm a Ty patrzysz na zawór czy jest wysterowanie.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#3 jerryki

jerryki
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:08, 26.03.2017

Jakby pracował to raczej bym słyszał, bo to jednak wyraźny dźwięk, ale dobra. Jutro odbieram auto to zobaczę. Wiesz może gdzie dokładnie ten zawór się znajduje?


  • 0

#4 marek1145

marek1145
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:14, 26.03.2017

patrz od gory od strony zbiorniczka plynu hamulcowego


Użytkownik marek1145 edytował ten post 19:14, 26.03.2017

  • 0

#5 jerryki

jerryki
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:19, 26.03.2017

Oki, dziękuję za pomoc dam znać jutro wieczorkiem co i jak


  • 0

#6 jerryki

jerryki
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:35, 28.03.2017

Także zaczyna się robić ciekawie. Odebrałem dziś samochód z warsztatu, Iab działa- załącza się przy tych 4k ale nadal go nie słychać. Zaczyna robić się ciekawie ponieważ zaczął gasnąć na luzie np. jak dojeżdżam do świateł i wysprzęglam to spada do 200 obr i ma problemy z powrotem wyżej bez pomocy pedału gazu lub gaśnie. Jak już doczłapałem się do domu to spróbowałem coś poregulować linką przepustnicy ale wyszło na to samo poza tym że jak przegazuję delikatnie do ok. 2000 rpm to spada do 1.500rpm i sie zatrzymuje a jak przegazuję porządnie do 5000 rpm to spada na te 200 i ew. gaśnie. Dodam że NIE sprawdzałem układu zapłonowego ani silnika korkowego i że na gazie czasem czuć jakby go niedopalał


  • 0

#7 marek1145

marek1145
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:08, 29.03.2017

Moze te male pekniecie w rurze dolotowej miedzy filtrem a przepustnica zrobilo sie wieksze? I zrob reset kompa


  • 0

#8 jerryki

jerryki
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:23, 29.03.2017

pęknięcie ma ok 4-5 cm. mogę zrobić zdjęcie. reset kompa tj. akus na pare minut i potem do włączenia wentylatora 2 razy?


  • 0

#9 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5793 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 55
Super

Napisano 13:40, 29.03.2017

ehh to ci wyczyścili przepustnice

no więc tak
zdejmowali do czyszczenia przepustnice?
czyścili zawór IAC - "silniczek wolnych obrotów"

opcje sa takie
- czyścili psikając czymś w przepustnice i ją wycierając
- jeśli nie dawałes im uszczelki pod przepsutnice to na milion % jej nie zdejmowali
- nie czyścili w związku z powyższym silniczka krokowego

Dla mnie to wszystko jest od poczatku do wyczyszczenia
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2637 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:57, 29.03.2017

Seth dobrze gada. Polać mu.

Wysłane z Tapatalk
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, iab, zawór, problem

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq