Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Spalanie oleju, wycieki, nierówna praca silnika, wypadanie zapłonów

VI accord honda spalanie oleju wypadanie zapłonów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
113 odpowiedzi w tym temacie

#16 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:50, 16.12.2016

a jest możliwe że było ponad max oleju i go jakoś przelało albo wywalilo uszczelniacz przez za duza ilosc oleju w silniku czy cos w ten desen.

Nie ma takiej możliwości żeby sie przez to olej przedostał do płynu chłodzącego. Co najwyżej by go mogło wywalić na zewnątrz przez simmering albo przez odmę.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#17 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:08, 16.12.2016

jak jest w polowie wskazówka to już masz za wysoką temperature ma być poniżej połowy.

15590065_1267568486637031_86078235749504

 

Ja zacytuję instrukcję obsługi:

 

 

Wskaźnik temperatury silnika

Wskaźnik ten podaje temperaturę cieczy w układzie chłodzenia silnika. W trakcie normalnej eksploatacji wskazówka nie powinna przekraczać połowy skali (...)

 

U mnie właśnie nie przekracza połowy skali. Tak w ogóle to czy parę kresek ma znaczenie, czy ten wskaźnik jest super dokładny? Chyba jednak nie do końca, nie jest to wskaźnik cyfrowy, tak samo jak z paliwem, nigdy nie wiadomo ile dokładnie mamy benzyny w baku. Samochód stary i już nic w nim nie będzie działało idealnie, więc nie ma co się czepiać szczegółów

 

Ktoś potwierdzi na 100% czy mój silnik nie ma chłodnicy oleju?


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 13:55, 16.12.2016

  • 0

#18 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:05, 16.12.2016

Ja zacytuję instrukcję obsługi:

 

 

U mnie właśnie nie przekracza połowy skali. Tak w ogóle to czy parę kresek ma znaczenie, czy ten wskaźnik jest super dokładny? Chyba jednak nie do końca, nie jest to wskaźnik cyfrowy, tak samo jak z paliwem, nigdy nie wiadomo ile dokładnie mamy benzyny w baku. Samochód stary i już nic w nim nie będzie działało idealnie, więc nie ma co się czepiać szczegółów

 

Ktoś potwierdzi na 100% czy mój silnik nie ma chłodnicy oleju?

Nie nie ma chłodnicy oleju i nie czepianie, bo wszystkich co znam a  mają Accordy VI mają tak jak ja ci pokazuje :) Jedyne co masz to chłodniczka oleju wspomagania, ale jak nazwa sama w sobie mowi   :)


Użytkownik Troy edytował ten post 14:07, 16.12.2016

  • 0

#19 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:46, 16.12.2016

Jeśli chodzi o spuchnięty wąż górny to czy korek chłodnicy, który obecnie mam jest odpowiedni i czy powinien być maksymalnie dociśnięty, bo są jakby dwa stopnie docisku? Jest to dokładnie taki korek:

 

B0JbEm2bR31V.jpg


  • 0

#20 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:06, 16.12.2016

na maksa zakrecasz i tyle, ja mam oem i nwm jakie stopnie docisku.


  • 0

#21 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:47, 16.12.2016

A jesteś pewien tego korka?

Że trzyma to ciśnienie a nie większe? 

Bo nie byłbyś pierwszym któremu korek robił cyrki. Masz możliwość podmiany na inny?


  • 0

#22 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:43, 17.12.2016

Gorzej jak przez korek poszły uszczelniacze. 


  • 0

#23 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:59, 17.12.2016

Korka nie jestem pewien, tak jak całego samochodu bo mam go od niedawna.

 

Troy

O których uszczelniaczach piszesz?


  • 0

#24 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:55, 17.12.2016

Mówisz, że samochód masz od niedawna, rozumiem że przy zakupie zaglądałeś do chłodnicy i oleju nie było. Jak myślisz że ubywanie oleju było związane z wyciekami przez pokrywę zaworów i uszczelniacz na wale to życzę Ci tego żeby tak było ale raczej marna nadzieja. Bardziej stawiałbym pierścienie olejowe i uszczelniacze zaworowe do roboty.

Przed odstawieniem do mechanika ile brała oleju?

Wiem że to mało prawdopodobne ale, może zabawni mechanicy szukając klientów wiedząc, że olej Ci ubywa, sami wlali ten olej do chłodnicy licząc, że jak to zauważysz to oddasz im do roboty.

Ja radzę wymienić ten płyn chłodniczy na świeży i obserwować co się będzie działo i ewentualnie szykować się do kompleksowego remontu


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/


#25 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:49, 17.12.2016

Mówisz, że samochód masz od niedawna, rozumiem że przy zakupie zaglądałeś do chłodnicy i oleju nie było. Jak myślisz że ubywanie oleju było związane z wyciekami przez pokrywę zaworów i uszczelniacz na wale to życzę Ci tego żeby tak było ale raczej marna nadzieja. Bardziej stawiałbym pierścienie olejowe i uszczelniacze zaworowe do roboty.

Przed odstawieniem do mechanika ile brała oleju?

Wiem że to mało prawdopodobne ale, może zabawni mechanicy szukając klientów wiedząc, że olej Ci ubywa, sami wlali ten olej do chłodnicy licząc, że jak to zauważysz to oddasz im do roboty.

Ja radzę wymienić ten płyn chłodniczy na świeży i obserwować co się będzie działo i ewentualnie szykować się do kompleksowego remontu

Ale tutaj jest ryzyko, czym wiecej przejechanych kilometrow a ma uszkodzone np upg lub głowice, to pogarsza tylko sytuacje.


  • 0

#26 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:35, 17.12.2016

dlatego nie ma co gdybać tylko podjechać na sprawdzenie czy w układzie chłodzenia są spaliny, przecież są takie testery które się zakręca zamiast korka i poprzez zmianę zabarwienia pokazują czy są spaliny w układzie chłodzenia.


  • 0

#27 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:04, 17.12.2016

Jasne, że nie ma co gdybać, jak zrobię ten test to dam znać co i jak

 

Zrobiłem test na spaliny w ukł. chłodzenia, nic nie wykazało, w zbiorniczku wyrównawczym nic nie bulgocze. Silnik pracował ok. 40 minut, trzymałem kilka minut na wyższych obrotach, pracował na benzynie jak i na LPG. Wąż górny chłodnicy oczywiście spuchnięty jak najedzona anakonda, dolny normalny i zimny ale ogrzewanie normalnie jest. Temperatura teraz zamiast w połowie skali to lekko poniżej. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu kilku minut odkręciłem korek chłodnicy, po jego wyciągnięciu poszła z chłodnicy niezła fontanna i zalało trochę komorę silnika, wąż górny już miękki i normalnego kształtu. Żaden z wentylatorów nie włączył się. Przy temp. otoczenia 2-3 stopnie z rury biały dym, i na LPG i na benzynie, nie jakoś przesadnie dużo ale trochę tego było, przy gazowaniu więcej ale osiedla nie zadymiło. Na benzynie silnik dosyć ładnie pracuje ale na LPG klepią chyba zawory. Auto stało lekko krzywo bo jedną strona na krawężniku, takie mam warunki pod blokiem ale to chyba nie ma znaczenia

 

Instalacja LPG Agis Mini, reduktor Alaska, zawór Alaska, zbiornik Bormech, wielozawór Tomasetto, instalacja z 2010r.

 

Jak myślicie co jest grane; korek chłodnicy, termostat? Może górny wąż chłodnicy do wymiany?

 

Przyznam, że test jest z allegro ale działa bo jak dmuchnąłem ustami w ten tester to po chwili płyn zrobił się słomkowo żółty. Tester podłączałem do zbiorniczka wyrównawczego, wężyk z chłodnicy był włożony, wlew zbiorniczka uszczelniłem szmatką. Pod chłodnicę w Hondzie tego chyba lepiej nie podłączać, na pewno będzie wywalało płyn.

 

Najgorsze chyba jest to, że auto było w warsztacie dłuższy czas i nie powinni wypuścić go w takim stanie, po prostu nie ma gdzie pojechać żeby ktoś się znał na czymś innym niż niemieckich markach, nawet w Nissanie nie zdiagnozowali padającego przekaźnika pompki paliwa - sam do tego doszedłem.


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 18:39, 20.12.2016

  • 0

#28 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:17, 21.12.2016

Wziąłem się dziś za wymianę płynu chłodniczego. Przedtem chciałem przepłukać układ wodą demineralizowaną. Spuściłem stary płyn ok. 3,5-4,0l tylko z układu w wyrównawczym nic nie było. Później zalałem wodę demineralizowaną ok. 4l, próbowałem odpowietrzyć układ i doprowadzić do otwarcia termostatu ale nie wiem czy mi się to udało. Zlałem tę wodę - dalej jest mętna ciecz z oleistymi plamami. Pewnie jeszcze ze 2 razy muszę przepłukać układ.

 

Auto było odpalone a ogrzewanie włączone na max i ustawione na ciepły nadmuch, trzymałem też kilka minut na wyższych obrotach

 

Odpowietrzać próbowałem dwoma sposobami:

- odpalanie/gaszenie silnika i dolewanie płynu do chłodnicy, w zbiorniczku wyrównawczym poziom na max

- popuszczenie korka spustowego chłodnicy i wylanie nieco płynu, dolanie płynu do chłodnicy

 

Teraz pytania:

1. Kiedy i w jakich warunkach termostat powinien otworzyć się?

2. Dlaczego po zalaniu wody demineralizowanej chłodnica była zimna podczas kiedy silnik rozgrzany?

3. Dolny wąż ciągle zimny, w sumie po jakimś czasie był letni ale nie wiem czy to nie od silnika, w każdym razie jak spuszczałem płyn to jak zleciał z bloku silnika przez ten przewód to wtedy czułem, że jest ciepły. Co to oznacza?

4. Czy aby dobrze odpowietrzyć układ auto musi stać na idealnie równej powierzchni?

5. Czy mógłbym zdemontować termostat w celu porządnego przepłukania układu i poobserwowania węży, chłodnicy, chodzi o pracę silnika na postoju, nie zamierzam tak jeździć?


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 18:51, 21.12.2016

  • 0

#29 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:44, 21.12.2016

1. zawsze się termostat otwiera w większym bądź mniejszym stopniu

2. może termostat się zawiesił w stanie zamkniętym

3. patrz punkt 2.

4. musi stać na równej powierzchni 

5. tak, możesz zdemontować termostat.

 

Przy nalewaniu płynu musisz odkręcić nakrętkę na termostacie aby go wstępnie odpowietrzyć. Potem układ się już sam odpowietrza.


Użytkownik h1tman edytował ten post 19:46, 21.12.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#30 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:05, 21.12.2016

Jeśli masz tłuste plamy to sama woda nic nie da.Do wody dodaj np taki środek 

http://www.wynns.pl/...OLING FLUSH.php


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, accord, honda, spalanie oleju, wypadanie zapłonów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq