Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VI

Sworznie OEM czy zamienniki?

VI sworzeń

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_damian_acc_*

Guest_damian_acc_*
  • Guests

Napisano 13:45, 05.11.2016

Witam.

 

Można kupić zamienniki oryginalnych sworzni czy lepiej OEM? Skrzypi tylko lewy, prawy jest ok to wymieniać tylko jeden czy prawy też? W aucie mam OEM'owe, od nowości nie były wymieniane. Przebieg to 215 tys. na 100% pewny i prawdziwy.


  • 0

#2 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:51, 05.11.2016

Rozumiem, że chodzi o dolne sworznie? Jak tak to CTR/555 i wymieniaj oba. Lepiej tak niż koło stracić. A jak jeden skrzypi to zaraz będzie 2 do wymiany.
  • 0

#3 Guest_damian_acc_*

Guest_damian_acc_*
  • Guests

Napisano 14:01, 05.11.2016

Tak, chodzi o sworznie dolne.


  • 0

#4 bonik

bonik
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:bdg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:08, 05.11.2016

Bierz 555, starczy pewnie na 2x dłużej niż CTR, a różnica w cenie mała


  • 0

#5 bi4ly92

bi4ly92
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:LKS
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES VTi
  • KM:195 KM / 217 Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:20, 05.11.2016

Rozumiem, że chodzi o dolne sworznie? Jak tak to CTR/555 i wymieniaj oba. Lepiej tak niż koło stracić. A jak jeden skrzypi to zaraz będzie 2 do wymiany.

Nie zgodzę się, że jak jeden skrzypi to drugi jest do wymiany. W moim przypadku prawy (OEM) nie nadawał się do niczego przy przebiegu 218kkm a drugi wymieniłem dla świętego spokoju 17kkm później (mechanik po oględzinach oryginalnego stwierdził, że jego wymiana to wyrzucenie pieniędzy w błoto ale byłem nieugięty:)). Co do zamienników to także polecam 555 i CTR. Obecnie w użyciu mam obydwa i kilka dni temu przy diagnostyce zawieszenia okazało się, że obydwa są ok.


Bierz 555, starczy pewnie na 2x dłużej niż CTR, a różnica w cenie mała

Nie wiem akurat czy CTR starczy na dłużej niż 555 ale faktycznie różnica w cenie nie jest duża. Ja też wybrałbym 555.

 

Tutaj masz trochę więcej o samych sworzniach

 

http://www.accordklu...nych-w-hondzie/


  • 0

BxuFTmD.jpg

             Srebrne CG9 by bi4ly92


#6 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:07, 05.11.2016

U mnie tak było że wymieniłem jeden a za miesiąc jechałem bo drugi zaczął skrzypieć.

Decyzja należy do Ciebie.

pozdr


  • 0

#7 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 15:18, 05.11.2016

Bierz 555, starczy pewnie na 2x dłużej niż CTR, a różnica w cenie mała

 

zasłyszane od szwagra, czy sprawdzone jakimiś wiarygodnymi testami?

 

różnica w cenie mała? 100% przebicia to mało? 


  • 0

#8 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:34, 05.11.2016

Szczerze ja bym nie ryzykował i wymieniał drugi. Podobno potrafi nawet nie zaskrzypieć i się urwać. Według mnie lepiej już robić dwa jak mamy samochód u mechanika. Ja osobiście brałem CTR, bo 555 nie było nigdzie, a już miałem nóż na gardle, bo skrzypiał jak powalony. Na razie zrobiłem 20tys i jest okej.
  • 0

#9 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:59, 05.11.2016

Po co wymieniać dwa, jedz do mechanika sprawdzi czy masz luzy. Jak nie ma luzów to ja nie ruszałbym zwłaszcza że to OEM (samemu też możesz sprawdzić - samochód do góry, pod koło wsadź coś długiego. Podnoś koło do góry, tak można wyłapać luzy). Na CTR zrobiłem ponad 100k km, miesiąc temu profilaktycznie byłem u mechanika sprawdzić je i zero luzów.


  • 0

5,6,7


#10 bi4ly92

bi4ly92
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:LKS
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES VTi
  • KM:195 KM / 217 Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:20, 05.11.2016

zasłyszane od szwagra, czy sprawdzone jakimiś wiarygodnymi testami?

 

różnica w cenie mała? 100% przebicia to mało? 

Niecały rok temu sworzeń 555 kosztował mnie w Haparts 71,9 zł (pewnie da się jeszcze taniej) a CTR na aukcjach internetowych znajdziesz spokojnie za ok. 50zł. 100% przebicia to chyba trochę przesada...


  • 0

BxuFTmD.jpg

             Srebrne CG9 by bi4ly92


#11 Guest_damian_acc_*

Guest_damian_acc_*
  • Guests

Napisano 17:02, 05.11.2016

Heh, ile ludzi tyle opinii... Chyba wymienie oba na te 555 ale jeszcze zastanowie się. Jak ktoś chce coś jeszcze dodać to proszę bardzo.


Użytkownik damian_acc edytował ten post 17:04, 05.11.2016

  • 0

#12 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 17:45, 05.11.2016

zazwyczaj w kość dostaje prawy sworzeń, jeżeli pozostałe sa ok, to nie widzę powodu żeby je wymieniać parami


  • 0

#13 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 17:58, 05.11.2016

Niecały rok temu sworzeń 555 kosztował mnie w Haparts 71,9 zł (pewnie da się jeszcze taniej) a CTR na aukcjach internetowych znajdziesz spokojnie za ok. 50zł. 100% przebicia to chyba trochę przesada...

 

osobiście bez żadnych rabatów kupowałem CTR w Krakowie za 37zł szt. a 555 w Krakowie kosztuje 100zł (71+koszty wysyłki = 85zł) więc nie widzę tu żadnej przesady. 

 

każdy wierzy w co chce wierzyć. niektórzy się lepiej czują jak wydadzą dwa razy tyle pieniędzy za ten sam efekt (dłuuuuuga bezawaryjna jazda). 


  • 0

#14 bi4ly92

bi4ly92
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:LKS
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES VTi
  • KM:195 KM / 217 Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:59, 05.11.2016

Heh, ile ludzi tyle opinii... Chyba wymienie oba na te 555 ale jeszcze zastanowie się. Jak ktoś chce coś jeszcze dodać to proszę bardzo.

Też chyba bym tak zrobił choć uważam, że CTR są jak najbardziej w porządku i nie bałbym się ich montować.

osobiście bez żadnych rabatów kupowałem CTR w Krakowie za 37zł szt. a 555 w Krakowie kosztuje 100zł (71+koszty wysyłki = 85zł) więc nie widzę tu żadnej przesady.

każdy wierzy w co chce wierzyć. niektórzy się lepiej czują jak wydadzą dwa razy tyle pieniędzy za ten sam efekt (dłuuuuuga bezawaryjna jazda).

Bardzo dobra cena. Gdybym miał CTR za 37zł/szt. to montowałbym bez zastanowienia :D Ciekawe za ile udałoby się znaleźć najtańsze 555?

Ja nie nastawiam się na długą bezawaryjną jazdę na zamiennikach. Zawsze można wydać około 250zł za 2 OEMy i mieć spokój na dłużej. Jak na razie testuję CTR i 555. Od tego ile wytrzymają będzie zależeć mój kolejny wybór.

Tutaj jest temat sworzni dolnych w VI

http://www.accordklu...-sworzeń-kupić/

Użytkownik bi4ly92 edytował ten post 19:24, 05.11.2016

  • 0

BxuFTmD.jpg

             Srebrne CG9 by bi4ly92


#15 TomekRaku

TomekRaku
  • Młodszy Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Czestochowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:26, 05.11.2016

Ja przy 215kkm wymieniłem tylko lewy bo byl luz przy przegladzie w aso honda powiedzieli prawy ok wiec nie ruszalem. Wybor padl na CTR i jest ok.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, sworzeń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq