Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

VII gen - auto pływa

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#31 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:12, 18.07.2014

I jak kolego z tym tyłem? Znalazłeś przyczynę? Mam podobnie w acco VI, z tym że niektóre tuleje wymieniłem przez co poprawiła się geometria i sztywność samochodu ale ten tył przeskakuje jakby, szczególnie na poprzecznych nierównościach + deszcz, wiatr. Podejrzewam amortyzatory, sprawność z tyłu około 60% (chociaż na temat tych badań i wyników można książkę napisać po przeczytaniu forum ;) )

Ja mam amory tylne w acco IV gen.91r. jeszcze fabryczne 280 tyś/km. i mają 74%.
Coś tam trzymają ...nie buja itd. Takie badania to są orientacyjne i 60% sprawności to już koniec ich żywota.Na uwalonym amorze upuścisz lekko powietrza i pokaże z 40-50%.Tak więc wiesz co u ciebie jest przyczyną.
  • 0
                       

#32 Oficer_171

Oficer_171
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Międzyrzec Podl.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:11, 26.03.2015

Że tak odkopie trochę kotleta...

 

 

Proponuje też spróbować z innymi oponami i sprawdzić jak wtedy się będzie zachowywał. Niestety Acco jest bardzo czuły na opony. Zauważyłem, ze mój pojazd zdecydowanie gorzej prowadzi się na asymetrycznych oponach niż na kierunkowych. Na tych pierwszych jest ciągła walka na koleinach, gdzie na kierunkowych (na tych samych odcinkach) prowadzi się perfekcyjnie ... 

 

Akurat to jest prawda, bo u mnie jest tak samo. Na nowych asymetrycznych Hankook Kinergy Eco K425, które słyną z bardzo dobrej przyczepności na suchym i mokrym, przy mocniejszych skrętach wynosi tył na zewnątrz, zaś na zużytych już zimowych, kierunkowych Goodyear Ultra Grip 4 jest elegancko...


  • 0

#33 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:11, 29.03.2015

A mnie nosiło lekko na boki przy jeździe na wprost  , natomiast przestawiało tył na zakrętach jeśli natrafiałem na nierówności czy dziury. Powodem były wywalone tuleje w tylnych górnych wahaczach.


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#34 BARTIOM

BARTIOM
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:POZNAŃ
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S-TYPE
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:17, 29.07.2015

Jestem ciekaw jak się skończył temat? U mnie jest dokładnie ten sam objaw mokre pasy lub nierówności ale to nie wina amorów. Tydzień temu wymieniłem na nowe i problem nie zniknął! 


  • 0

#35 Perzan

Perzan
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:09, 10.08.2015

[...] 
Na nowych asymetrycznych Hankook Kinergy Eco K425, które słyną z bardzo dobrej przyczepności na suchym i mokrym, przy mocniejszych skrętach wynosi tył na zewnątrz, zaś na zużytych już zimowych, kierunkowych Goodyear Ultra Grip 4 jest elegancko...

Nie żartuj sobie. Porównujesz dwie diametralnie różne opony - zimówkę i letnią. Przede wszystkim różne twardości mieszanki gumowej i cała masa innych czynników.

Jeszcze ktoś to przeczyta i uwierzy, że to kwestia rodzaju bieżnika...

Pozdro.


  • 0

#36 mystery

mystery
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:02, 02.06.2016

Witam,

Mam dość niecodzienny problem raczej, żaden mechanik nie był w stanie udzielić odpowiedzi, może ktoś miał/ma podobny problem. Mianowicie auto czy to na prostej drodze (prędkości powyżej 120km/h) czy po wybojach lub prograch zwalniających pływa. Objawia się to tym, że pomimo, że auto jedzie na wprost to buda chodzi w każdym kierunku, jakby się jechało po piasku. Bardzo mocno też można to odczuć podczas jazdy na 1 biegu i gwałtownym kręceniu kierownicy w prawo i w lewo. Auto sprawdzałem już u 3 różnych diagnostów i w zawieszeniu nie ma żadnego luzu. Mi na myśl jedynie przychodzi górne mocowanie amortyzatorów, ale nie chce mi się wierzyć, że uszkodzone są i z przodu i z tyłu. Auto zachowuje się jakby było na sprężynce. Uprzedzając jeszcze pytania - auto nie jest po żadnej szkodzie całkowitej czy jakimś poważniejszym wypadku.
  • 0

#37 mr_simon

mr_simon
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Dębno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive ACC
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:23, 02.06.2016

A w jakim stanie masz opony? Miałem identyczną sytuację z tym, że w Mercedesie, powyżej 90km/h nie dało się normalnie jechać, bo autem nosiło po całej drodze. Musiałem mocno trzymać kierownicę i jechać wolniej, aby nie wypaść z drogi. W zawieszeniu było wszystko OK, diagnozowałem geometrię i tu również OK. Akurat w tym czasie zaczynała się zima i zmieniłem koła i od tego momentu jak ręką odjął. Więc może podobnie będzie u Ciebie, sprawdź opony u wulkanizatora.


  • 0

#38 mystery

mystery
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:37, 02.06.2016

Opony Continentala 11/2013, zrobione może 30tyś na nich. Jak zakładałem po zimie to nikt niczego nie stwierdził, na zimówkach było podobnie. Próbowałem też dobijać na wyższe ciśnienie, ale większej różnicy nie było.
  • 0

#39 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:04, 02.06.2016

Może spróbuj tego, podobno ewentualny luz jest trudny do wykrycia.

 

http://www.accordklu...nych-w-hondzie/

 

Sam czasem wyczuwam delikatny "brak kontroli" na autem, więc muszę zbadać te sworznie.


  • 0

#40 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:09, 03.06.2016

a może jednak wina amortyzatorów, bo jak sugerujesz  auto zachowuje się jak na sprężynce. gdy amortyzatory są w kiepskim stanie to auto się buja jak łódka na wodzie. A te testy amortyzatorów na stacjach to są takie orientacyjne i nie można im wierzyć   do końca


  • 0

#41 mystery

mystery
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:28, 06.06.2016

Zawsze mi się wydawało, że jak amorki nie trzymają to buja tylko w osi pionowej, a przy przejeździe przez garb przy prędkości 10-15km/h autem buja po wszytkich osiach.
  • 0

#42 koron4

koron4
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:giżycko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:19, 12.07.2016

Panowie, sprawdzajcie bardzo dokładnie i często dolny sworzeń zwrotnicy (na szarpakach nie wychodzi-trzeba łomem zapierać) przy lekko wybitych sworzniach, autko przy przyspieszaniu zachowuje się dość dziwnie, nie naturalnie, przy jeździe nie wprost, przy mocno wybitych sworzniach, wydaje się jakby nam się koła rozjeżdżały, efektem jest urwanie koła ze zwrotnicą i półosią, Honda nie przemyślała tego efektu, bo może dojść do niebezpiecznych wypadków. Przy uszkodzonych sworzniach, nie słyszymy "bicia" ponieważ sprężyna i amortyzator dociska na dolny wahacz... Takie rozwiązanie było również w Mercedesie W124 co często kończyło się urwanymi kołami, ze względu na dość dużą masę przodu auta. Pozdrawiam.


  • 0

#43 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 13:11, 12.07.2016

ale to już wszyscy wiedzą

Co do pływania, polecam sprawdzić gumy stabilizatora. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#44 Marcelian

Marcelian
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:08, 31.07.2016

Mam problem z prowadzeniem samochodu przy wysokich prędkościach. Jest duża niepewność prowadzenia przy prędkościach powyżej 120 km/h na autostradzie.
Jest wyczuwalne jakby takie pływanie. Jakby auto nie trzymało się drogi.
  • 0

#45 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:24, 31.07.2016

Na poczatek cale zawieszenie do przegladu w poszukiwaniu luzow. Opony tez do sprawdzenia. Jesli nie ma luzow to sprawdz zbieznosc, jesli rozjechana do czesto powoduje takie niepewne, nerwowe prowadzenie.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq