Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

VII gen - auto pływa

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#16 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:09, 23.06.2014

Od jakiegoś czasu mam problem z miotającym się tyłem;] Na suchej nawierzchni jest ok, ale gdy tylko popada, tył auta lata mi na boki.

Najbardziej odczuwalne jest to w momencie gdy np. wjeżdżam na powierzchnie typu pasy dla pieszych, albo najeżdżam kołem na łączenie asfaltu (tan gumowaty pasek na środku).

Objawy występowały na seryjnym amorku i niższej sprężynie. Po wymianie na gwint, nowych łącznikach i gumach stabilizatora nic się nie zmieniło.

Dodam, że mam spory negatyw ok. -3.  Czy problemu szukać właśnie tutaj ?

 


  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCA5</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCN1</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCW3</strong></a></p>
<p> </p>

#17 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:46, 23.06.2014

a opony jakie? rozmiar itp ? bo to też ma znaczenie 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#18 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:11, 23.06.2014

225/40/18


  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCA5</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCN1</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCW3</strong></a></p>
<p> </p>

#19 pecos

pecos
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Ożarów Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:48, 23.06.2014

W negatywie jest wina. Miałem tak samo kupiłem cambery na tył negatyw zlikwidowałem wszystko wróciło do normy.
  • 0

#20 wrona

wrona
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:2004
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:41, 23.06.2014

Kiedy masz ten objaw, podczas pokonywania zakrętów czy jazdy prosto? 
Nie szukałbym winy tylko w negatywie,  a w jezcze czymś innym, moze jakis element z tylu masz do wymiany? Jak wiesz sam mam takie samo zawieszenie (ISC) i nic takiego nie zauważylem. Choć przyznam, że u mnie negatyw wyszedł mniejszy niż u ciebie, "prawie" jak w normie. 

 

Proponuje też spróbować z innymi oponami i sprawdzić jak wtedy się będzie zachowywał. Niestety Acco jest bardzo czuły na opony. Zauważyłem, ze mój pojazd zdecydowanie gorzej prowadzi się na asymetrycznych oponach niż na kierunkowych. Na tych pierwszych jest ciągła walka na koleinach, gdzie na kierunkowych (na tych samych odcinkach) prowadzi się perfekcyjnie ... 


Użytkownik wrona edytował ten post 18:41, 23.06.2014

  • 0

#21 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:45, 24.06.2014

Podczas jazdy prosto. Dzisiaj zauważyłem, że nawet na suchej drodze, nierównej, z wieloma łatami, tył też lata ;/

Na zimowych oponach, oraz na letnich 16' na seryjnym zawiasie wydaje mi się, że lekko też bujało, ale nie było to aż tak wyczuwalne.

Z tego co wnioskuje, to najbardziej objaw ten ujawnił się w momencie, gdy auto poszło w dół na sprężynach, a później na gwincie + koła 18'

Dwa m-ce temu byłem na stacji diagnostycznej i wszystko z tyłu było ok. Górnego wahacza nikt nie oglądał, bo od dołu jest słabo widoczny.


  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCA5</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCN1</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCW3</strong></a></p>
<p> </p>

#22 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:14, 25.06.2014

a nie masz już wyjechanych tulei w wahaczach? Bo przy gwincie to jest moment jak tuleje dostają po dupie. Dlatego najlepiej uzbroić się w poliuretany.


  • 0

#23 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:11, 25.06.2014

Mowa o górnym czy dolnym wahaczu ?

Wysłane z mojego Galaxy S5 za pomocą Tapatalka
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCA5</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCN1</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCW3</strong></a></p>
<p> </p>

#24 wrona

wrona
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:2004
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:32, 25.06.2014

Stacje diagnostyczne są do bani, co najwyżej mogą żarówki sprawdzić :). Z tego co opisujesz to oni oglądali zawieszenia. Czasami trzeba porządnie łyżką i kołem pomachać, aby wyczuć luzy. No oko tego się nie da zrobić. Ja miałem taką sytuację, że na szarpakach nie wykryli mi luzów na gumach amortyzatora. Dopiero jak podniosłem auto i chwyciłem za łyżkę wyszło, że gumy są za miękkie. Objaw był taki, że przód pływał przy hamowaniu.  

 

Podjedź do jakiegoś mechaniora.


  • 0

#25 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:54, 25.06.2014

 

 

Niestety Acco jest bardzo czuły na opony. Zauważyłem, ze mój pojazd zdecydowanie gorzej prowadzi się na asymetrycznych oponach niż na kierunkowych. Na tych pierwszych jest ciągła walka na koleinach, gdzie na kierunkowych (na tych samych odcinkach) prowadzi się perfekcyjnie ... 

 

No takich bzdur jeszcze nie czytałem. Weź edytuj ten post bo zaraz w auto świecie czy innym tego typu szmatławcu napiszą sensacyjnego njusa o oponach w Accordach. Miałem w Accordzie opony kierunkowe i zmieniłem je asymetryczne aby co jakiś czas móc je sobie przełożyć stronami aby w miarę równo się zużywały. Dodatkowo te kierunkowe strasznie huczały.

 

a nie masz już wyjechanych tulei w wahaczach? Bo przy gwincie to jest moment jak tuleje dostają po dupie. Dlatego najlepiej uzbroić się w poliuretany.

 

Też obstawiałbym tuleje wahaczy. 


  • 0

 


#26 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:08, 26.06.2014

ja bym powiedział też odwrotnie, że na kierunkowych gorzej


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#27 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:29, 26.06.2014

Dobra Panowie ;] Na tuleje górnego, czy dolnego wahacza zwrócić uwagę ?


  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCA5</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCN1</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCW3</strong></a></p>
<p> </p>

#28 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 06:01, 27.06.2014

Wszystkie
  • 0

#29 jez985

jez985
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:13, 17.07.2014

I jak kolego z tym tyłem? Znalazłeś przyczynę? Mam podobnie w acco VI, z tym że niektóre tuleje wymieniłem przez co poprawiła się geometria i sztywność samochodu ale ten tył przeskakuje jakby, szczególnie na poprzecznych nierównościach + deszcz, wiatr. Podejrzewam amortyzatory, sprawność z tyłu około 60% (chociaż na temat tych badań i wyników można książkę napisać po przeczytaniu forum ;) )


  • 0

#30 JARORM

JARORM
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rawa Mazowiecka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:38, 18.07.2014

u mnie tak samo tył ucieka. najbardziej czuc jak wiezdzam na rondo i jak jade szybciej trasa, czuje ze samochod sie niepewnie prowadzi i na zakretach ucieka na boki. moim zdaniem to wina amortyzatorow. a moje akurat czekaja na wymiane. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq