Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

VII gen - auto pływa

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#61 krys hania 92

krys hania 92
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:33, 26.12.2017

dopisze się do tego tematu ponieważ mam ten sam problem po wymianie jednej końcówki ustawieniu zbieżności wreszcie wylądowałem w servisie Hondy na Dzwigowej  w Warszawie po wywaleniu błędu kontroli trakcji VSA ,autko było na stacji Diagnostycznej i nic nie wykazało. Szukam przyczyny takiego zachowania pojazdu.


  • 0

#62 kmkos222

kmkos222
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Bruchsal
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:37, 29.12.2017

Witam u mnie był ten sam problem, amortyzatory były za to odpowiedzialne


  • 0

#63 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 17:04, 30.12.2017

Po pierwsze, badanie na szarpakach nie mierzy zużycia amortyzatorów w stosunku do nowych, lecz określa procentowo siłę przylegania koła do podłoża, mierzy efektywność tłumienia - CAŁEGO - zawieszenia.

Po drugie, uzyskany wynik powyżej 80%, to bardzo dobra wartość tłumienia.
Co więcej - wynik od 60% jest już uznawany za bardzo dobry, zaś wartości powyżej 80% uznawane są za rewelacyjne.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#64 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:06, 30.12.2017

Nie jestem tego pewnien ale 50-55 % to już końcówka amora ....
Wogóle te maszyny to można tylko tak z przymrużeniem oka ....upuść lekko.powietrza wymontuj amor i zmierz ...:-)
Było to już dawno rozkładane tu na czynniki pierwsze
Gdybym miał 60% to na szybko szukałbym nowych amorów

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:09, 30.12.2017

  • 0
                       

#65 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 23:22, 30.12.2017

5PYSqnv.jpg

Podsumowując,
"Urządzenie pomiarowe podaje wyliczoną już wartość wskaźnika Eusama w [%]. I tak gdy wynosi on:
0 - 20% - mamy niedostateczną skuteczność tłumienia. Amortyzator do wymiany.
21 - 40% - mamy średnią skuteczność tłumienia
41 - 60% - mamy dobrą skuteczność tłumienia
powyżej 60% - mamy bardzo dobrą skuteczność tłumienia.
Wartość wskaźnika nigdy nie osiąga wartości zbliżonych do 100% gdyż oznaczało by to zamocowanie w pojeździe elementu sztywnego zamiast amortyzatora. W praktyce wartości zbliżone do 80% oznaczają amortyzatory nowe."
http://www.mototechn...ortyzatory.html

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#66 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 02:19, 31.12.2017

,,,tak pisałem było dyskutowane .....i praktyka dała takie wytyczne potwierdzone przypadkami użytkowników

50-60% można z czystym sumieniem wymieniać ....bo z tłumieniem to to ma już mało wspólnego


  • 0
                       

#67 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:19, 31.12.2017

Włodar...ale weź też pod uwagę czy zawias jest seryjny, czy nie. Na różnych sprężynach te wartości maja się inaczej niż do serii, mi na gwincie teraz pokazało po 78-80% na badaniu.

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka
  • 0

#68 Antau

Antau
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:59, 06.02.2020

Witam. Ostatnim czasem pokonuję dłuższe dystanse i zaobserwowałem pewien defekt. Konkretnie... 

Na drodze ekspresowej (prędkość około 100) oraz 4 dorosłe osoby na pokładzie, powstaje efekt bujania na lewo i prawo (z tendencją do ściągania w prawo). Teren otwarty bez ekranów dzwiękochłonnych, czyli podmuchy występują. Zaobserwowałem, że podczas "pchania" auta w prawą stronę, kierownicę kontruję w lewo (ok 5 stopni) i przez chwilę auto jedzie prosto. Efekt taki nasila się wraz z wzrastaniem obciążenia samochodu. Od razu napiszę, że opony są nowe (zimowe Matador 225/50/17).

Czytałem "podobne" tematy na różnych forach i najczęściej typowane są albo tylne amortyzatory albo tuleje górnego wahacza. Geometria i zbieżność przodu zrobiona.

Co Wy sądzicie na ten temat? 


  • 0

#69 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:45, 06.02.2020

Witam. Na pewno trzeba zrobić zbieżność z tyłu,zapewne śruby mimośrodowe są zapieczone, chodź masz "świeże" auto to problemu może nie będzie...   do tego wraz ze wzrostem ciężaru poprzez pasażerów robi się z tyłu jeszcze większy negatyw, przez co zbieżność jest jeszcze bardziej "nieprawidłowa" i auto "pływa"

Sprężyny są seryjne czy auto obniżone?  Przełożył bym też przednie koła na tył i zobaczył jak wtedy będzie.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#70 Antau

Antau
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:49, 06.02.2020

Opony mają może przejechane 5000 km. Auto full seria.
  • 0

#71 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:06, 06.02.2020

To że są nowe to o niczym nie świadczy, także przełożenie nie zaszkodzi i kontrola ciśnienia w oponach.

Przede wszystkim zbieżność tyłu do zrobienia i przegląd tulei metalowych gumowych. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#72 Antau

Antau
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 06.02.2020

Dzięki za wskazania. 14.02 mija termin przeglądu także zlecę sprawdzenie. Tak nawiasem na stacji diagnostycznej w Rzeszowie pracuje gość, ktory jeździ wyglaskanym VII Type-S także pewnie będzie się znał na rzeczy 😁😁😁
  • 0

#73 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:52, 06.02.2020

Przy bocznych podmuchach to świety boże nie pomoże. W styczniu też doświadczyłem tego i 120 to był maks. Tylko karawany to jak mały TIR. Zawieszenie mam całe nówka sztuka.

Tobie poprostu zaczyna ściągać, czyli coś w zawieszeniu. Przed geometrią sprawdzali ci czy wstp. luzy w zawieszeniu?
  • 0

#74 Antau

Antau
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:38, 06.02.2020

Tuleje zmieniałem (niestety zamienniki) na przodzie. Może faktycznie coś z tyłem jest nie halo.
  • 0

#75 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:52, 06.02.2020

Niestety, zamienniki tulei /całych wahaczy to fatalny pomysł. Nie co że zużyją się bardzo szybko to guma jest bardzo miękka.

Niestety wiem to na własnym przykładzie, na geometrii pierwsze co powiedział mechanik to ok, wszystko nowe, ale gumy w zawieszeniu są bardzo miękkie.

Teraz są OEM tuleje i inna jazda. Dziwi mnie też to że geometria zawieszenia została zrobiona tylko przodu... gdy według sztuki zaczyna się od tyłu i kończy na przodzie.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq