Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Co jeszcze moge zrobic H22A7+

VI H22A7

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
103 odpowiedzi w tym temacie

#31 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:38, 09.10.2015

Stage 1 moim zdaniem nie warto sobie zawracać głowy i tak często wymagane są do nich twardsze sprężynki i talerzyki a wynik na hamowni będzie podobny jak po założeniu kolektora Tri-Y za 400$ (oczywiście przebieg wykresu będzie inny ale u mnie w A7 na Stage 1 Pro i seryjnych kolektorach było po strojeniu ok.220KM/220NM).

 

Fajne w Stage 1 Pro jest to, że już podstawowa krzywka jest większa od serii i od niskich obrotów jeździ się  jakby na "małym VTEC'u", no i dźwięk silnika jest super jak rajdówka.

 

Tylko koszt zabawy jest spory bo wałki + sprężynki/talerzyki Skunk2 to ponad 1000$, do tego obowiązkowo regulowane kółka np. Skunk2 to ponad 200 $ (ostre wałki mają wartości startowe w stopniach na których wogóle daje się odpalić silnik), do tego koszty zrzucenia i przy okazji wyremontowania głowicy itd. to jak już zawracać sobie głowę to od razu Stage 2 Pro i walczyć o 230KM+ w kombinacji z modami wydechu ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#32 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:57, 09.10.2015

Pejot, nie może jakiegoś filmu po swoim atrze? :-) poza tym miałbym do ciebie kilka pytań na pw odnośnie remontu jeśli się zgodzisz? :-)
  • 0

#33 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:06, 09.10.2015

Kamerkę dostałem w prezencie od żonki jak już sprzedałem auto ;)

 

Jest kilka wątków na forum o remontach H22, mocno polecam bo później ludzie są zawiedzeni, że po jakichś modach są kiepskie wyniki a przez zużyte pierścienie tłoki latają w tulejach jak żyd po pustym sklepie :-P


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#34 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:07, 09.10.2015

Szkoda bo jestem ciekaw tego co napisałeś :-) ale koszta są spore a rezultat śmieszny bo pal licho te 8 km i 6/7 Nm aczkolwiek tak jak wspomniałeś wykres juz może fajnie wyglądać
  • 0

#35 stosek

stosek
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:3.0
  • Wersja:TARGA
  • KM:460KM/610Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:42, 09.10.2015

Opłaca się stroić po wydechu i dolocie dla tych 12 koni? (Zakładam, żę silnik zdrowy i serię trzyma) Nie lepiej pomyśleć przed strojeniem jeszcze o jakichś wałeczkach stage 1? Takich, żeby nie trzeba było od razu sprężynek i tależyków wymieniać?

 

Jesli nie bedziesz stroil zadnego efektu nie uzyskasz. A to ze ryczy nie znaczy ze jedzie szybciej.

 

Mozna zapodac lepsze walki. Aczkolwiek ATR juz ma solidne. Stage1 a nawet 2 w zasadzie potrafi uzywac seyrjych sprezynek i talezykow. 


Użytkownik stosek edytował ten post 15:43, 09.10.2015

  • 0

Talib


#36 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:07, 09.10.2015

Stage1 a nawet 2 w zasadzie potrafi uzywac seyrjych sprezynek i talezykow. 

 

Ej Stosek na Pro Series Stage1 czy 2 sprężynki mają co robić i to od niskich obrotów (Stage 1 serii Tuner nie ma sensu zakładać do ATR'a), nikt nie złoży takiego silnika z gwarancją, że zawory nie spotkają się z tłokami ;)

 

"Required: Pro Series Valve Springs, Spring Base Kit, Titanium Retainers"

 

http://eustore.skunk...shafts-125.html

 

http://builtengine.c...nk2_305-05-5200


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#37 WOY

WOY
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:III gen Prelude
  • KM:235 jak na razie :)
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:52, 09.10.2015

Rozumiem w H22A wymienic kolektory walki i np tloki jak to tez bylo zrobione w mojej poprzedniej padace Iv gen (poza walkami bo oczywiscie jak trzeba bylo to nie bylo ale nowy wlasciciel ma to ogarnac ;) ) zeby uzyskac ok 230KM i troche wiecej Nm , ale w H22A7 poza wkladaniem jakichs chorych pieniedzy juz chyba wiecej niz ok 240-245KM na zdrowym silniku sie nie uzyska ??
Ja jak dobrne do 240 to i tak bede mega happy :)
Co do uzyskiwania wiekszych przyrostow mocy i Nm to chyba nie ma sensu wywalac kilku tys na walki i inne pier..ły skoro zmieniajac tloki na h22a5 mozna juz cos tam gejowato dmuchnac i miec wyniki znacznie lepsze ;)
Chyba juz niejedno marne sryjne H22A5 lata na doladowaniu i maja wyniki pod 300KM i ponad 300Nm a to w zupelnosci wystarczy dla zwyklego smiertelnika ;)

O innych ostrzejszych walkach slyszalem malo pochlebne opinie , zwlaszcza jesli chodzi o ich trwalosc ...
Do tego inne wtryski bo ATRa pozniej (pow 240KM) juz niedomagaja i kto wie jakie jeszcze kombinacje jak to bywa , czyli sporo wiecej kasy niz to warte ;)

Popawcie mnie jesli sie myle bo ja tam amator jeszcze jestem w te klocki :)

Użytkownik WOY edytował ten post 19:53, 09.10.2015

  • 0

#38 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:29, 10.10.2015

Rozumiem w H22A wymienic kolektory walki i np tloki jak to tez bylo zrobione w mojej poprzedniej padace Iv gen (poza walkami bo oczywiscie jak trzeba bylo to nie bylo ale nowy wlasciciel ma to ogarnac ;) ) zeby uzyskac ok 230KM i troche wiecej Nm , ale w H22A7 poza wkladaniem jakichs chorych pieniedzy juz chyba wiecej niz ok 240-245KM na zdrowym silniku sie nie uzyska ??
Ja jak dobrne do 240 to i tak bede mega happy :)

 

Dokładnie, powyżej 240KM koszt każdego KM robi się choro wysoki ;)

 

Na PTP możesz zobaczyć w galerii Skwaro jaki majątek włożył w H22 żeby mieć ok.260KM a potem i tak silnik zrobił kabum to już lepiej podziękować H-serii i założyć F22B JDM po remoncie i dmuchnąć 1 bara jak Xsix na np. 340KM.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#39 WOY

WOY
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:III gen Prelude
  • KM:235 jak na razie :)
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:32, 10.10.2015

F22B JDM po remoncie i dmuchnąć 1 bara jak Xsix na np. 340KM.


Dokladnie taki mam plan ;)

Ps. a Skwaro przypadkiem nie robil H23 ??
  • 0

#40 stosek

stosek
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:3.0
  • Wersja:TARGA
  • KM:460KM/610Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:32, 10.10.2015

skoro zmieniajac tloki na h22a5 mozna juz cos tam gejowato dmuchnac i miec wyniki znacznie lepsze  ;)
Chyba juz niejedno marne sryjne H22A5 lata na doladowaniu i maja wyniki pod 300KM i ponad 300Nm a to w zupelnosci wystarczy dla zwyklego smiertelnika ;)

Do tego inne wtryski bo ATRa pozniej (pow 240KM) juz niedomagaja i kto wie jakie jeszcze kombinacje jak to bywa , czyli sporo wiecej kasy niz to warte  ;)

A5 to optymalna opcja do dmuchania. Ale warto go odprezyc Cometicsem dodatkowo. Te wartosci o ktorych piszesz sa jak najbardziej do uzyskania.

 

Wtryski do wymiany. To nawet nie ma co gadac. Seryjne nie dadza rady na doladowanym motorku. Ja mialem JRSC w H22A4 i uzyskujac 270KM wtryski wymagaly zmiany.


Użytkownik stosek edytował ten post 14:33, 10.10.2015

  • 0

Talib


#41 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:54, 10.10.2015

Ps. a Skwaro przypadkiem nie robil H23 ??

 

Później dopiero zrobił H23VTEC ale wcześniej miał H22 z wałkami Stage 2 Pro, doprężającymi tłokami Mahle Gold, wydech chyba też z kolektorem Tri-Y itd.itp. lista była długa i kosztowna ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#42 WOY

WOY
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:III gen Prelude
  • KM:235 jak na razie :)
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:00, 10.10.2015

Później dopiero zrobił H23VTEC ale wcześniej miał H22 z wałkami Stage 2 Pro, doprężającymi tłokami Mahle Gold, wydech chyba też z kolektorem Tri-Y itd.itp. lista była długa i kosztowna ;)


A to nie wiedzialem :) Musze kiedys przekopac te kilkadziesiat stron w jego temacie albo na zywo wypytac ale to i on i ja raczej szybko czasu na to nie znajdziemy :D

Tak czy inaczej zdziwilo mnie troche ze sporo posiadaczy takich silnikow nie wie tak naprawde ze da sie to jeszcze troche ulepszyc i to wcale nie kosztem zywotnosci czy spalania ale jak to sie mawia czlowiek uczy sie przez cale zycie a i ja amator jeszcze jestem i to jaki :D
  • 0

#43 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:57, 10.10.2015

Cóż, są posiadacze którzy o tym wiedzą lub też nie. Według mnie w głównej mierze chodzi o kasę a zaraz po pieniądzach o chęci i pytanie czy więcej niż seria komuś jest potrzebna. Niby mocy nigdy dość tak ale na codzień używany Nm. Ja wolałbym mieć zdrową serię którą mógłbym się cieszyć niż np 250 koni w tym dwa dwa motorze i co chwilę zastanawiać się czy aby akurat z silnikiem wszystko ok albo ile jeszcze zniesie. Nie potępiam chęci modyfikowania silnika, bardzo fajnie jest móc przeczytać, zobaczyć czy juz przejechać się takim mocnym H22 :-)
  • 0

#44 WOY

WOY
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:III gen Prelude
  • KM:235 jak na razie :)
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:40, 10.10.2015

Cóż, są posiadacze którzy o tym wiedzą lub też nie. Według mnie w głównej mierze chodzi o kasę a zaraz po pieniądzach o chęci i pytanie czy więcej niż seria komuś jest potrzebna. Niby mocy nigdy dość tak ale na codzień używany Nm. Ja wolałbym mieć zdrową serię którą mógłbym się cieszyć niż np 250 koni w tym dwa dwa motorze i co chwilę zastanawiać się czy aby akurat z silnikiem wszystko ok albo ile jeszcze zniesie. Nie potępiam chęci modyfikowania silnika, bardzo fajnie jest móc przeczytać, zobaczyć czy juz przejechać się takim mocnym H22 :-)



Widzisz , ja wychodze z zalozenia ze warto cos tam sie dowiedziec jak juz sie ma taka czy inna "padake" i jesli sie da cos ogarnac lepiej to warto sprobowac ;)
A kilka Nm i KM wiecej w niczym nie przeszkadza a nawet pomaga :)
I jesli sie ma to odbyc kosztem zmiejszenia spalania , oczywiscie przy takiej samej jezdzie to czemu nie ;)
To tak "jabys zalozyl sobie gaz" , bla bla bla :)
Sa plusy i minusy ;)
  • 0

#45 stosek

stosek
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:3.0
  • Wersja:TARGA
  • KM:460KM/610Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:39, 11.10.2015

I jesli sie ma to odbyc kosztem zmiejszenia spalania , oczywiscie przy takiej samej jezdzie to czemu nie  ;)

 

Nooooooo jak zadlubiesz, wystroisz to przy A7 tylko 98 albo lepiej. A spalenie raczej tylko w gore.


  • 0

Talib






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, H22A7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq