Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

bicie przy hamowaniu, krzywe piasty

VI

Najlepsza odpowiedź DaRoN , 22:06, 07.02.2018

robię odkop, bo... znalazłem zamienniki piast moi mili ;) długo to trwało i długo się odgrażałem, ale mam!
OEM podany w katalogu to 44600-S1A-E00.
OEM zamienny (dziś mierzone, aczkolwiek nie montowane jeszcze to: 44600-S84-A00

i teraz najlepsze - wszędzie, gdzie sobie poszukacie (amazon, ebay) piasty są :) takżę ja już zamawiam tarcze, drugą piastę i łożyska (tą mam OEM, niestety juz się druga na eBay sprzedała).
mnie zabawa kosztowała 350PLN BEZ łożyska. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
180 odpowiedzi w tym temacie

#16 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:32, 18.02.2015

Niestety potwierdzę powyższą wypowiedź. Moja nierówna walka z wymianą tarcz, czyszczeniem i regeneracją zacisków, toczeniem na samochodzie czy na tokarce zakończyła się tak....że wymieniłem całe zwrotnice z używanego Accorda o znacznie mniejszym przebiegu i dopiero to pozwoliło mi się znów cieszyć z jazdy bez nawalania kierownicą przy hamowaniu.


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#17 tomekacc

tomekacc
  • Młodszy Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:08, 18.02.2015

Właśnie wracam od tokarza, wrzucił na tokarke tarcze i nie wierzył że taka krzywa, kilkukrotnie przekładał w mocowaniu w tokarce i taka sama krzywizna... Zastanawiam się jak tu bardzo dokładnie pomierzyć bicie piasty? bieg wrzucić i mierzyć? bo każde dotknięcie palcem nawet piasty to czujnik zegarowy wychyla się o ok 3, 4 setki.


  • 0

HONDA - THE POWER OF DREAM


#18 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 13:17, 18.02.2015

Każdy przypadek jest inny. Ja zajeździłem ze cztery komplety tarcz i też miałem cyrk z biciem. Po przetaczaniu problem znikał. Ostatnie tarcze dotarłem zgodnie z wytycznymi i ze 20 tys. jazda bez problemów.
Zakładaj tarcze i zdaj relację z odczuć.
  • 0

#19 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:12, 18.02.2015

Zakładaj tarcze i zdaj relację z odczuć.

Wiadomo, że będzie malina tylko jak długo?

pozdr


  • 0

#20 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:37, 18.02.2015

I tutaj jest ta niewiadoma bo przy krzywej piaście bicie nie powinno ustąpić.
  • 0

#21 kolargol

kolargol
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:39, 18.02.2015

no właśnie w tym problem że po toczeniu przez chwilę jest spokój, tak samo na nowych tarczach


  • 0

#22 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 16:32, 18.02.2015

Wszystko zależy czy toczone na aucie czy po zdjęciu. TEORETYCZNIE na aucie powinno wyrównać na tyle dobrze, że bicie nie wróci, ale w praktyce różnie bywa
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#23 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:36, 18.02.2015

Wszystko zależy czy toczone na aucie czy po zdjęciu. TEORETYCZNIE na aucie powinno wyrównać na tyle dobrze, że bicie nie wróci, ale w praktyce różnie bywa

Jeżeli toczy się na tradycyjnej tokarce to i tak za jednym razem przetacza się powierzchnie "hamujące" i wewnetrzna powierzchnia styku z piastą więc bez różnicy czy na aucie czy nie poza ceną bo toczenie na aucie jest 5-cio krotnie droższe.

pozdr


  • 0

#24 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 16:38, 18.02.2015

Nie do końca, bo tradycyjnie tarcza na tokarce jest idealnie wycentrowana i nie ma na nią wpływu piasta a toczenie na aucie teoretycznie powinno wyeliminować bicie piasty
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#25 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:58, 18.02.2015

Panowie, czytaliscie co pisalem? Toczylem i tak i tak. Na zwyklej tokarce wogole nic nie dawalo i bicie jak bylo tak pozostalo. Na aucie- pomagalo na jakies 1500 km i znow byl mlot udarowy zamiast kierownicy przy hamowaniu :-)
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#26 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:59, 18.02.2015

Jeżeli czujnik zegarowy wychyla się o 0,03mm może świadczyć o luzie na łożysku. Spróbuj dokręcić odpowiednim momentem nakrętkę na piaście - powinno pomóc, jezeli nie to pewnie wymiana łożyska (oczywiście czujnik mocowany do amortyzatora a nie stojący na ziemi)


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#27 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:50, 18.02.2015

Pegal ale u Ciebie po toczeniu na tokarce dalej biło a
u innych przestawało więc też nie można tego porównywać. Wiemy że bicie to nie tylko krzywe piasty czy tarcze ale np. niedokładny montaż.
  • 0

#28 tomekacc

tomekacc
  • Młodszy Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:42, 18.02.2015

Wiecie co, przyprowadziłem dziś do swojego garazu znajomego który ogarnia temat w toczeniu, pomiarach i tym podobne. Zmierzyliśmy precyzyjnie bicie pias i co się okazało? krzywe! jedna 0,1 druga 0,07, nie ma sensu żebym zakładał tarcze bo pojeżdze i znów bedę miał bicie bo piasta mi się nie ułozy do tarczy, tylko tarcza do piasty, wyciągam zwrotnice i albo nowa piasta i łozysko albo nowe łozysko i toczenie piasty. I mimo to toczenie na tokarce jest precyzyjniejsze niż na samochodzie, tak sądze.


Jeszcze jedno, co sądzicie o smarze ceramicznym pomiędzy piaste a tarcze? Słyszałem że stosuje się to aby nie korodowało a co za tym idzie nie powodowało bicia.


  • 0

HONDA - THE POWER OF DREAM


#29 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:07, 18.02.2015

Pomiedzy piaste a tarcze nie moze byc NIC smarowane ! = ZERO smaru!

 

Toczenie piasty moim zdaniem nie wchodzi w rachube = nie  wolno nic ztaczac z  piasty !

Ztoczenie piasty oslabia piaste.

 

Jest metoda dopasowywania tarcz, zeby nie bily, ale tylko jak sa zamontowane.

Honda miala do tego specjalne urzadzenia = narzedzia. (widzialem do kupienia na eBay)

 

Bicie to nie tylko tarcze ale i inne luzy zawieszenia, np. zla fuknkcja hamulcy...itd.

Jak hamulce krzywo zaciskaja powstaje bicie tarcz.

 

Mialem starego accorda z roku 1987 z + - 280tkm na liczniku i mi tarcze bily, poprawilem ze mozna bylo wytrzymac. ;-)

....Mam starego accorda z roku 1987 z + - 70tkm na liczniku i mi nic nie bije, to przychodzi z kilometrami.

 

Trzeba dbac o zawieszenie, hamulce itp. wtedy moze byc = bedzie lepiej. :-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:37, 18.02.2015

  • 1

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#30 Cezz

Cezz
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:IES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:00, 18.02.2015

Z tarczami są trzy problemy i każdy powoduje bicie:

1. kiepskie tarcze, szczególnie ATE (z własnego doświadczenia). wykonane z niejednorodnej mieszanki czy coś takiego, objawia się tym, że tarcza będzie biła mniej lub bardziej zależnie od temperatury. Toczenie oczywiście w tej sytuacji nic nie da gdy tarcza wraz z każdą zmianą temperatury ma inne bicie. Niezależnie czy na tokarce czy na samochodzie.

2. tarcza się skrzywi w wyniku wjechania w głęboką wodę, miejscowego przegrzania itp. można przetoczyć na tokarce i powinna być ok.

3. tarcza zacznie rdzewieć na połączeniu z piastą, nie bardzo można na to coś poradzić, ja myję tarczę już po zamontowaniu i na tarczy w miejscu kontaktu z piastą zostaje film z fabrycznego tawotu, dawanie smarów jest zabronione i teoretycznie powinno być czysto, ale wtedy po dwóch dniach już będzie rudo na połączeniu i moim zdaniem teoretycznie może się coś zacząć dziać po kilku latach, coś co zacznie powodować bicie.

4. zamontowane na brudną piastę, przekrzywienie się piasty, łożyska itp. najłatwiej przetoczyć na samochodzie i będzie gra gitara.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq