Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Miska olejowa wyciek

VI miska olejowa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pawel1978

Pawel1978
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:16, 29.11.2014

Witam,

 

Mam mały wyciek spod miski olejowej tzn. dokładnie nie jestem pewien bo sączy się zaraz koło rozrządu i miski ale wydaję mi się że to miska. Czy warto wymienić ten silikon samemu  ? Podobno śruby należy dokręcać kluczem dynamometrycznym ? Robił to ktoś  z Was ? Czy lepiej auto oddać do mechanika ? Może wiecie gdzie w Lublinie zrobią mi to porządnie i zerkną czy to na pewno sączy się z miski olejowej ? Dziękuję ! 


  • 0

#2 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:29, 29.11.2014

na pewno należy kupić nowa uszczelkę :) i poprawić lekko silikonem


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#3 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:00, 29.11.2014

Wymiana uszczelki miski olejowej to skomplikowana sprawa.
Dużo trzeba rozebrać + nowa uszczelka, itp...

śruby należy dokręcać kluczem dynamometrycznym i w odpowiedniej kolejnosci z tego co pamietam.

 

Dlatego lepiej dokładnie sprawdź gdzie masz wyciek.
Nie że bez potrzeby wybulisz pieniądze.
 

Może wystarczy dokręcić lekko śruby tam gdzie masz wyciek.

 

Nowa uszczelkę dokręca się w 2 albo 3 krokach.

 

 

kolejnosc.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 18:13, 29.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#4 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:10, 29.11.2014

 

Dlatego lepiej dokładnie sprawdź gdzie masz wyciek.
Nie że bez potrzeby wybulisz pieniądze.
 

Dokładnie i tu muszę Ci przyznać rację  ;-)

Należy sprawdzić dokładnie miejsce wycieku ( z własnej autopsji ) . 

Jeżeli sączy się w okolicach rozrządu to być może uszczelniacz niedomaga .


  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:21, 29.11.2014

Przede wszystkim w 6.genie (czyli "OBD2") nie ma uszczelki miski a miskę kładzie się na silikonie wysokotemperaturowym VHT ;)

 

Również polecam przetrzeć wyciek i dokładnie popatrzyć skąd cieknąć bo może to być któryś simmering rozrządu albo uszczelka pokrywy zaworów ...


  • 1

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 Pawel1978

Pawel1978
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:06, 29.11.2014

Dziękuję za cenne wskazówki, przetrę to miejsce i się przyjrzę.

Jeżeli to miska to chyba lepiej to komuś zlecić... Znacie jakiś warsztat w Lublinie który mógłby to porządnie zrobić ?

Pozdrawiam


  • 0

#7 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:03, 29.11.2014

Przede wszystkim w 6.genie (czyli "OBD2") nie ma uszczelki miski a miskę kładzie się na silikonie wysokotemperaturowym VHT ;)


O to to.
  • 0

#8 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:08, 29.11.2014

A to to mnie też zdziwiło. :-)

 

Bo to czywiście dla mnie nowość. c025.gif

 

Z tego co wygląda to  trzeba zastosować uszczelkę w płynie (tubka), nr 08C70-K0334M albo 08C70-X0331S, do powierzchniowego krycia bloku silnika, a następnie należy zainstalować miskę olejową.
 UWAGA:
 - stosować płynów uszczelkę szerokości 4 mm.
 - Zastosuj płynnej uszczelki podwójnie do punktu łączącego płynnej uszczelki.

 

Ale kolejność dokręcania na moim obrazku przed się zgadza.

 

klej.jpg?lgfp=3000

 

 

ps.: Ale tubka z "uszczelką" w płynie kosztuje pewnie tyle co cała/sama uszczelka.    d025.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:18, 29.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#9 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 20:56, 29.11.2014

"- stosować płynów uszczelkę szerokości 4 mm.
 - Zastosuj płynnej uszczelki podwójnie do punktu łączącego płynnej uszczelki."

 

Tak nie do końca rozumiem to tłumaczenie - można bardziej zrozumiale ?


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#10 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:25, 29.11.2014

ja kupiłem auto z pordzewiałą miską z lekkim wyciekiem, więc kupiłem nową miskę i zabrałem się za wymianę powiem że najtrudniejsze było zerwać starą miskę od bloku, sporo się namęczyłem, dużo lepiej schodzą te na gumowej uszczelce, ale w końcu się udało nową miskę przesmarowałem silikonem wys temp potem podokręcałem dynamometrem noi elegancko trzyma.  Trzeba mieć do tego jakiś kanał i też trzeba ściągnąć kolektor wydechowy.


  • 0

#11 Pawel1978

Pawel1978
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:35, 29.11.2014

Bez klucza dynamometrycznego chyba nie ma co ryzykować...dobrze rozumiem ? Chociaż nie ma pewności że w warsztacie też go użyją przy dokręcaniu, nie sądzę ale powinni dać gwarancję że nie będzie cieknąć...


  • 0

#12 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:53, 29.11.2014

wiesz kilka razy zakładałem w civikach miski na wyczucie dokrecając do lekkiego oporu małą grzechotką i nigdy problemu nie miałem, ale kupiłem klucz dynamometryczny bo potrzebowałem do głowic więc skoro mam to używam, przy misce nie jest to tak wymagane jak przy skracaniu np głowicy


  • 0

#13 zbrodni

zbrodni
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Wrocław/Bełchatów
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:207
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:20, 30.11.2014

Sprawdź czy to nie przekładnia pompy olejowej bo u mnie taki psikus wystąpił... Koszta bagatela jakieś 2k :P


  • 0

To nie nadmierna prędkość zabija... tylko gwałtowna jej utrata...


#14 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 07:32, 30.11.2014

ja kupiłem auto z pordzewiałą miską z lekkim wyciekiem, więc kupiłem nową miskę i zabrałem się za wymianę powiem że najtrudniejsze było zerwać starą miskę od bloku, sporo się namęczyłem, dużo lepiej schodzą te na gumowej uszczelce, ale w końcu się udało nową miskę przesmarowałem silikonem wys temp potem podokręcałem dynamometrem noi elegancko trzyma.  Trzeba mieć do tego jakiś kanał i też trzeba ściągnąć kolektor wydechowy.

Z mojego doświadczenia silikonu na wysokie temperatury nie polecam do uszczelnienia miski olejowej . Mój poprzedni mechanik tak zrobił - silikon wytrzymał trzy miesiące . Ponoć stosuję się pastę Bosala ( pewniejsza) 


  • 0

#15 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:04, 30.11.2014

Jak się zastosuje odpowiedniej jakości silikon RTV czyli Honda OEM albo markowy np. Loctite, Proseal itd. i nałoży go w odpowiedni sposób to będzie OK.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, miska olejowa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq