Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Olej skrzyni biegów

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#31 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:02, 20.12.2014

Ps. Potrzeba ~2,7l.
ZDR!

Do VII gen . , tak  ;-) ??


  • 0

#32 GuardianAngel

GuardianAngel
  • Forumowicz
  • 119 postów
  • Skąd:Piaseczno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:12, 20.12.2014

Tak :)
  • 0

Czarna VII CL9 2.4 EXE by GuardianAngel

http://www.accordklu...-guardianangel/


#33 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:15, 20.12.2014

Co do punktu drugiego . Jeżdżę ponad rok na oleju do skrzyni z Hapartsa i nie zauważyłem ,żeby coś było nie tak z pracą skrzyni biegów .

..a czemu miałoby być coś nie tak? Przecież kupiłeś mtf honda


Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:17, 20.12.2014

  • 0
                       

#34 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:22, 20.12.2014

..a czemu miałoby być coś nie tak? Przecież kupiłeś mtf honda

Czytałem już kilka opinii na temat oleju z Hapartsa , żeby nie kupować ( tylko z ASO ) , moja wypowiedź w odniesieniu do posta bogdann na którą odpowiedziałeś właściwie powinna dotyczyć punktu 2 i 3 tej wypowiedzi ( mam na myśli post nr. 27 )


  • 0

#35 GuardianAngel

GuardianAngel
  • Forumowicz
  • 119 postów
  • Skąd:Piaseczno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:23, 20.12.2014

Co słyszałeś o Haparts? Dlaczego nie kupować?
  • 0

Czarna VII CL9 2.4 EXE by GuardianAngel

http://www.accordklu...-guardianangel/


#36 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:29, 20.12.2014

x2 ?


Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:29, 20.12.2014

  • 0
                       

#37 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:30, 20.12.2014

Co słyszałeś o Haparts? Dlaczego nie kupować?

Nie Haparts jako sprzedawca tylko o oleju jakie sprzedaje. 

Znalazłem jeden z tematów :

 

 

http://www.accordklu...skrzyni-biegów/

 

Muszę jeszcze poszperać może mi się udać znaleźć wypowiedzi na temat oleju z Hapartsa . 


  • 0

#38 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:43, 20.12.2014

taka wypowiedź jest dla mnie na granicy z pomówieniami (w przywołanym temacie). Bardziej bym się skłaniał że problem wyniknął z różnic w produktach na dany rynek (na Europę może być inny skład/producent). Jarusnet też importuje tak więc nie doszukiwałbym się spisku. Może akurat komuś skrzynia padła po zmianie, jakby nie zmienił też by padła...


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 20:45, 20.12.2014

  • 0

#39 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:09, 20.12.2014

taka wypowiedź jest dla mnie na granicy z pomówieniami (w przywołanym temacie). Bardziej bym się skłaniał że problem wyniknął z różnic w produktach na dany rynek (na Europę może być inny skład/producent). Jarusnet też importuje tak więc nie doszukiwałbym się spisku. Może akurat komuś skrzynia padła po zmianie, jakby nie zmienił też by padła...

Ok : ku sprostowaniu . Może troszkę przesadziłem z moją interpretacją wypowiedzi tzn. żeby nie kupować . Były tylko wątpliwości co do składu oleju zza oceanu a tym z ASO . Więc jeszcze raz powtórzę i powtarzać już się nie będę : 

Olej w skrzyni można wymienić zarówno na ten od Hapartsa jak i z ASO , wybór należy od każdego z nas  ;-) . I tyle ode mnie w temacie 


  • 0

#40 GuardianAngel

GuardianAngel
  • Forumowicz
  • 119 postów
  • Skąd:Piaseczno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:25, 20.12.2014

Hmm... Ciekawe czy tak jest... W poniedziałek zadzwonię do Haparts i zapytam o ich stanowisko ;) ATF, który kupiłem był w nieco innym opakowaniu niż ten podany w linku Damiana. O taki: http://haparts.pl/ca...ia-automatyczna
Tyle, że tamten post jest ze stycznia więc flaszka mogła się zmienić. No nic, nie ma co debatować. Najważniejsze, że skrzynia pięknie hula i niech tak zostanie ;)
  • 0

Czarna VII CL9 2.4 EXE by GuardianAngel

http://www.accordklu...-guardianangel/


#41 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:48, 21.12.2014

Ja wlałem z naszego ASO (żeby nie było) - zawołali 70 zł za litr 


  • 0

#42 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:01, 21.12.2014

 ATF, który kupiłem był w nieco innym opakowaniu niż ten podany w linku Damiana. O taki: http://haparts.pl/ca...ia-automatyczna
Tyle, że tamten post jest ze stycznia więc flaszka mogła się zmienić.

 

Opakowanie jest inne na rynek USA i ma mniejszą pojemność.

ATF-DW1 - 0,946 litra
  • 0

#43 Haparts

Haparts
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 01:00, 22.12.2014

Szanowni forumowicze - mimo, że nie wypada mi się wtrącać do rozmowy (ze względu na to, że jestem właścicielem "Hapartsu" to bardzo często jestem oskarżany o działanie stricte zarobkowe mimo, że to zupełna bzdura. Niestety tok rozumowania w Polsce jest taki: sprzedawca -> oszuka -> wciśnie -> zarobi - Pan się męcz dalej), to chciałbym dodać kilka słów, ponieważ niestety bardzo dużo o olejach tematów, a większość opiera się na plotkach lub nieprawdziwych domysłach.

 

Sprawa pierwsza: Odnosząc się do tematu do którego odnośnik podał damian83. - jest tam napisane o olejach do skrzyń automatycznych sporo, głównie to, że oferowany przez Honda of America na rynek USA olej Honda ATF-DW1 nie jest syntetyczny, a kanadyjski i oferowany przez Honda Motor Europe (czyli także u dealerów w Polsce) jest syntetyczny.

 

1) Nie ma żadnej oficjalnej wiedzy na temat tego, który olej jest syntetyczny, a który nie. Wynika to z trzech rzeczy:
       a) Oddziały Hondy na całym świecie zapytane o ta sprawę zasłaniają się tajemnicą - "nie ujawniamy składów oraz właściwości naszych płynów, to tajemnica",

       b) napis na kanadyjskiej butelce oleju "Full Synthetic" głównie wywołał zamieszanie, że to ON jest syntetyczny, a ten w USA to już nie. Tego nie wiem, ale należy wziąć pod uwagę dwie rzeczy: po pierwsze samą naukową definicję "olej syntetyczny" (w jaki sposób jest otrzymywany, jakie spełnia parametry itp.) porównać należy z definicją marketingową. Tak jak telewizory HD Ready nie są "HD", a "bez cukru" nie znaczy "niesłodzony", tak samo oleje z dumnym napisem "Full Synthetic" nie musza być wcale syntetykami zgodnie z deifnicją  - mogą bazować na syntetykach, mieć syntetyczne właściwości lub - tutaj pojawia się sprawa druga - jeden o ten sam olej może być nazywany olejem syntetycznym w USA a w Kanadzie już nie, ponieważ precyzują to dokładnie lokalne przepisy (każdy kraj ma swoje) - które mówią ile takiej a takiej bazy musi posiadać dany olej, żeby legalnym było umieszczenie na jego etykiecie w danym kraju napisu "syntetyczny". I nie piszę tu wcale tego, żeby obalić teorię, że kanadyjski jest syntetyczny, a amerykański to badziewie tylko ja go sprzedaje - po prostu nie oceniajcie płynu po pudełku i cenie - bo pudełko to tylko pudełko, a cena w takiej korporacji jak Honda niewiele ma wspólnego z jego zawartością. Tak, wiem, to może być trudne i niezrozumiałe, ale cena produktu rzadko kiedy ma cokolwiek wspólnego z kosztami jesgo wytworzenia & dystrybucji.

 

2) Pojawiła się w tamtym temacie informacja, że olej Honda ATF-DW1 oferowany przez polskich dealerów Hondy posiada na etykiecie informację, że jest syntetyczny - chciałbym zdementować, to nieprawda. Taki napis nie istnieje.

 

Sprawa druga na którą chciałem zwrócić uwagę - może wydać się wam mało istotna lub mało realna - ze wszystkich trzech istotnych rynków, na których działa Honda - czyli Azja, Europa oraz Ameryka Północna - w Europie realizuje około 5% swojej całej sprzedaży samochodów oraz części. To jest dla nich bardzo biedny rynek, na którym jest kiepska sprzedaż bardzo często części gorszej jakości, ponieważ na siłę szukają podwykonawców, żeby ciąć koszty i nie angażować w Europę Ameryki i Japonii. Nie mówię tutaj, że jest jakaś masakra, ani że mamy gorsze oleje (może mamy lepsze??), ale na pewno to nie na nasz rynek idzie kasa na jakość. My jesteśmy przy okazji.

 

Sprawa trzecia - co mogę napisać ja jako właściciel Haparts i pasjonat Hond: Wybrane autoryzowane salony Honda kupują wszystkie oleje od nas (więc kto wie, czy nie jedziecie do ASO płacąc 123PLN brutto detal litr za DW1 i serwis nie wlewa Wam do skrzyni ATF-DW1, który kupuje u nas?), w tym momencie sami sprzedajemy prawdopodobnie więcej ATF-DW1 niż sprzedaje go Honda w oficjalnej sieci dystrybucji w kraju. My wprowadziliśmy ATF-DW1 na rynek dwa lata temu (w zastępstwie za Z1), Honda Poland zrobiła to dopiero latem tego roku, jeżdżą na nich Ridgeline'y, Odyseye, Accordy, Civici, Legendy, kilkanaście ton rozeszło się po rynku bez żadnych złych wieści... Chyba można być spokojnym o olej, skoro pochodzi z rynku, na którym sprzedaje się 20 razy więcej Hond, i używany jest tam przy przeglądach, wiedząc, że jak coś złego stanie się tam, to będzie kosztowało bardzo, bardzo dużo? :)

 

Mam nadzieję, że chociaż trochę rozjaśniłem - jeżeli macie jakieś pytania to śmiało, postaram się powiedzieć coś więcej na tyle, na może wiedzieć człowiek, którego od noszenia oryginalnych Hondowskich płynów bolą plecy ;)


  • 2

#44 Prywo

Prywo
  • Klubowicz
  • 921 postów
  • Skąd:Wawa / WK / WPR
  • Silnik:1.8
  • Wersja:F3
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cruiser
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 01:07, 22.12.2014

jak zwykle ktoś przesadza z tym MTF, olej z Hapartsu wymieniałem w CB7, CG2, CH1 i nic mi nie padło, skrzynia w CB7 działa bez zarzutów do tej pory, a lata na tym oleju z 12 lat, w ATR też wymieniałem na ten z Haparts i chodzi bardzo dobrze więc uważam że zamiast kupować w ASO MTF za 90-95 zł =1 litr to lepiej kupić w Haparts 0,946l za 59 zł, a za różnicę w cenie na całą wymianę dokupić sobie też u nich OEM filtr oleju za 39 zł i na przesyłkę też zostanie

 

troszkę sprostuję okres 12 lat - wcześniej sam kupowałem MTF z ebay.com i tak wychodził taniej z przesyłką niż ten w ASO Auto WEST lub później Honda Plaza (bo miałem bliżej, no pod nosem mam :cwaniak:  )

 

Ja osobiście polecam Haparts i kupowałem oliwę u nich jak jeszcze siedzibę mieli w mieszkaniu na mokotowie :cwaniak:


Użytkownik Prywo edytował ten post 01:17, 22.12.2014

  • 0

było CB7 2.2i 90r.->.CG2 3.0 V6 00r.->CH1 Type-R 2.2 99r.-> CL9 Type-S 2.4 03r.-> Legend KB1 3.5 V6 07r.

744e0f85839a8ce1.jpg

 

 


#45 Nexus

Nexus
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:44, 06.07.2017

Panowie, bo planuje kupic MTF w hepartsie za jakis niedlugi czas i potrzebuje konkretbej informacji : do f18b2 do skrzyni potrzebuje 2 czy 3 butelki tego MTF?? Bo szukalem to informacji i znalazlem ale troche sprzeczne, raz ktos pisal ze niecale 2 litry, pozniej ktos ze prawie 3. To jak to jest w rzeczywistosci??
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq