Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Zużyty katalizator - co w jego miejsce?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
241 odpowiedzi w tym temacie

#91 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:19, 15.09.2018

We Wrocławiu na przeglądach spaliny badają - wszelka rzeżba przy kacie mało wskazana ...


  • 0

#92 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:39, 15.09.2018

Witam,

Mi kiedyś oderwał się jeden wkład ( katalizator w środku jest podzielony na dwa). W obudowie wyciąłem kwadrat 5 na 5 cm pomiędzy obudową a wkładem wcisnąłem kawałek blachy i zaspawałem. Pomogło tylko na jakieś 50 tyś km, potem powtórka zabiegu.


Użytkownik TomekVI edytował ten post 19:39, 15.09.2018

  • 0

5,6,7


#93 S38UN10

S38UN10
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:V-tec
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:35, 16.09.2018

1. tak

2. nie

3. jeśli masz 2 sondy to zostaje kat uniwersalny lub tłumik w obudowie kata i emulator. Tylko nie daj się zrobić z ceną kata bo te z VI gen podobno do 1500zł chodzą 

 

Nie wiem właśnie ile mam sond zapominałem sprawdzić ale jest to model Hondy Accord z 2000r. Widziałem na necie jest dużo tych "tłumików uniwersalnych" jaki i

'tłumików dedykowanych" do konkretnego modelu. Miał ktoś doświadczenie z tymi częściami jak się Wam sprawują?

 

Witam,

Mi kiedyś oderwał się jeden wkład ( katalizator w środku jest podzielony na dwa). W obudowie wyciąłem kwadrat 5 na 5 cm pomiędzy obudową a wkładem wcisnąłem kawałek blachy i zaspawałem. Pomogło tylko na jakieś 50 tyś km, potem powtórka zabiegu.

 

Nie ukrywam, że takie rozwiązanie podoba mi się najbardziej, bo jeśli te 2 wkłady <==> są w dobrym stanie to poco je wystukiwać. Nawet jeśli miałoby mi to pomóc na jakieś 40-50 tyś. to z moją jazdą starczyło by mi to na jakieś 4-5 lat. Jak myślisz poza tą blachą co może jeszcze się sprawdzić żeby to "zaklinować"


  • 0

#94 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:27, 18.09.2018

Nie wiem ja wybrałem opcje z kawałkiem blachy i efekty opisałem powyżej. Możesz spróbować dodatkowo jakiś klej odporny na wysokie temperatury, nie zaszkodzi.


  • 0

5,6,7


#95 elitenr

elitenr
  • Młodszy Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:08, 03.10.2018

Właśnie wstawiłem auto na wymianę tłumika środkowego i końcowego, poprosiłem o przyjżenie się dla kata i ewentualne usunięcie i zastąpienie emulatorem, ale warsztat kategorycznie mi tego odradził bo podobno podchodzą do badań czystości spalin dość rygorystycznie, jak podbijałem badania w marcu tego roku facet zakładał mi jakieś dziwne rury na wydech, ale nic nie powiedział więc pewnie było ok. Najgorsze że katalizatory są cholernie drogie w razie awarii.


  • 0

#96 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:30, 03.10.2018

Zamiennik 400 pln, nie majątek, a norma EURO3 jest.


  • 0

#97 Hank

Hank
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:42, 03.10.2018

Zamiennik 400 pln, nie majątek, a norma EURO3 jest.

Kasa w błoto... Przerabiałem temat zamiennika katalizatora (za 500 zł) i po roku wywalało checka odnośnie sprawności kata. Na przeglądzie spaliny nie mieściły się w normie, więc równie dobrze mogłoby go nie być. Stary się złamał, ale checka nie wywalało ;)


  • 0

#98 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:20, 03.10.2018

A mi nic nie wywaliło po roku, spaliny mieszczą się w normie i śpię spokojnie.

Jak kogoś stać na bosala za 2.5k to niech kupuje, mi nic do tego.


  • 0

#99 elitenr

elitenr
  • Młodszy Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:26, 03.10.2018

Strasznie mieszane opinie są na temat zamienników, ale koniec końców każdemu kończyły się szybko tj. 1-2 lata. Jestem ciekaw tylko firmy AWG POLONEZ która produkuje katalizatory uniwersalne i cieszy się najlepszą opinią wśród zamienników.


  • 0

#100 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 09:22, 05.10.2018

jeżeli nie masz problemów z oryginałem to go nie ruszaj, to najlepszy kat pod względem trwałości jaki możesz mieć, zmienniki to tak jak piszesz - 1 - 2  lata i do wymiany, a co do badań to ci ludzie z warsztatu mieli rację, teraz badanie składu spalin jest jednym z punktów badania samochodu i nieodpowiedni ich skład jest podstawą do "niepodbicia dowodu"


Użytkownik rafisz edytował ten post 09:24, 05.10.2018

  • 0

#101 cygankamarie

cygankamarie
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Wasilków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:20, 21.10.2018

Posypał nam się kat i zastanawiamy się co w jego miejsce. Ponoć strumiennice dają metaliczny podźwięk, a co z takim tłumikiem przelotowym?

https://mtuning.pl/T...XTEiGG9K-D6qd3Q

nie będzie to brzmiało gorzej niż na oryginalnym katalizatorze?

 

Jaka jest najlepsza,w  miarę tania opcja?


  • 0

#102 Radek0684

Radek0684
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:17, 24.10.2018

Siema, jak już Ci się katalizator posypał to wybij środek i zostaw samą puchę. Chyba, że chcesz sprzedać w całości to wstaw tłumik przelotowy w to miejsce. Ja mam wstawiony tłumik przelotowy i nie widzę różnicy w dźwięku.


  • 0

#103 yazid

yazid
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:04, 25.10.2018

Siema, jak już Ci się katalizator posypał to wybij środek i zostaw samą puchę. Chyba, że chcesz sprzedać w całości to wstaw tłumik przelotowy w to miejsce. Ja mam wstawiony tłumik przelotowy i nie widzę różnicy w dźwięku.

 

dźwięk dźwiękiem a przegląd w kwestii spalin Ci przechodzi samochód?


  • 0

#104 Radek0684

Radek0684
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:30, 25.10.2018

Yazid  wiadomo, że nie przejdzie bez kata u mnie, nie ma się co oszukiwać. Przegląd miałem w lipcu i nie badali spalin. Swoją drogą nie spotkałem się jeszcze żeby badali spaliny, a robiłem przeglądy na różnych stacjach i różnymi samochodami. Nawet jak chciałem żeby zbadali spaliny w rodzinnej Skodzie to gość powiedział, że maszyna zepsuta  ;)   Kolega wyżej pytał o "najlepszą, w miarę tanią opcję" Pozdro


  • 0

#105 yazid

yazid
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:47, 29.10.2018

Yazid  wiadomo, że nie przejdzie bez kata u mnie, nie ma się co oszukiwać. Przegląd miałem w lipcu i nie badali spalin. Swoją drogą nie spotkałem się jeszcze żeby badali spaliny, a robiłem przeglądy na różnych stacjach i różnymi samochodami. Nawet jak chciałem żeby zbadali spaliny w rodzinnej Skodzie to gość powiedział, że maszyna zepsuta   ;)   Kolega wyżej pytał o "najlepszą, w miarę tanią opcję" Pozdro

 

Ja rozumiem, mam akurat podobny problem i szukam po prostu tańszej alternatywy. Jednakże u mnie przegląd musi przejść. Zawsze, kiedy jeżdżę na przegląd chcę żeby mi sprawdzili spaliny. Mieszkam w Krakowie, więc wiem co to syfiarskie powietrze i wolę się do jego pogarszania nie przyczyniać. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq