I w Esm i w katalogu są 2 gumki - - i na dole i na górze ...
Trzeba posmarować
Funkcja uszczelniacza - co by syf do środka się nie dostawał. Zacisk pływa na tych prowadnicach - poczytaj o tematach że hamulec nie odbija
https://japancars.ru...&nplblk=B__2201
I tutaj też skoryguję trochę wypowiedź.
Od cofnięcia tłoczka jest gumka wewnętrzna w zacisku w rowku trapezowym (lub trapezowa gumka zależnie od zacisku). Ona powoduje cofnięcie się tłoczka. Jeśli jest wypracowana to tłoczek nie będzie się odpowiednio cofał, ale są też dalsze czynniki czyli korozja i syf między tą gumką a osłoną pyłową tłoczka która to też ograniczy mu możliwość cofania się.
Kolejnym uszkodzeniem powodującym nie "brak odbijania" a koszenie się zacisku i klocków co prowadzi do nierównego wycierania klocków, klinowania się klocka w jarzmie , zużycia 1 klocka, zacieranie się prowadnic (zazwyczaj 1 prowadnicy) oraz usterkę prowadnicy i gniazda w jarzmie jest właśnie nieodpowiedni serwis prowadnic. A w tym temacie znów jest kilka baaardzo często popełnianych błędów np.
Brak wyczyszczenia odpowiednio jarzma oraz blaszek prowadzących (jeśli występują) - szczotka druciana zazwyczaj nie wystarcza szczególnie na starą narośniętą rdzę.
Nieodpowiedni środek do smarowania nie wiem dlaczego ale już regenerowałem sporo zacisków z wciśniętym smarem miedziowym....
Brak dokładnego wyczyszczenia starego środka
Zbyt duża ilość (nawet odpowiedniego środka).
Uszkodzone osłony prowadnic (zarówno mechaniczne uszkodzenia jak i termiczne + czasem chemiczne ale to rzadko).
No i nawet błędne założenie prowadnicy i nie mówię tutaj o tym czy ktoś zamienił górną z dolną, założenie prowadnicy nie polega tylko jak jej wciśnięciu ale też odpowiednim ustawieniu - wkładając prowadnicę sprawdzamy w jakim zakresie pracuje, w którym miejscu ma punkt spoczynku bo od tego zależy czy będzie trzeba dołożyć pasty czy też trochę jej odjąć.
Użytkownik slawex9 edytował ten post 13:57, 04.01.2021