Wystarczy spiąć wentylator na krótko pod napięcie żeby sprawdzić czy nie wyzionął ducha. A po tym co piszesz lepiej zrobisz jak odprowadzisz auto do mechanika, i radzę to z uwagi na zbyt małą wiedzę na podstawie tego co napisałeś:
1. Rezystor dmuchawy uszkodzony w 99% przypadków pozostawia poprawnie działający 4 bieg z uwagi iż daje po prostu pełne przejście bez żadnego opornika. Więc wymiana była tylko i wyłącznie strzałem w ciemno z resztą jak sam zauważyłeś bezsensownym.
2. Tykanie się układów elektrycznych bez fundamentalnej wiedzy najczęściej prowadzi do nieszczęść.
ok ale żeby nie było to tak naprawdę powinieneś sprawdzić:
1. Rezystancję wewnętrzną uzwojeń wentylatora żeby sobie w następnym punkcie jakiegoś niepotrzebnego zwarcia nie zrobić bo pewnie zasilacza z zabezpieczeniem prądowym nie masz.
2. Wentylator na krótko
Jeśli tu jest wszystko ok to:
3. przejście od wejścia w rezystor dmuchawy do kostki wpinanej w dmuchawę.
4. Idziesz później w drugą stronę sprawdzając na załączonym, obojętnie którym biegu nadmuchu napięcie idąc plusem po stałej masie np. z karoserii jak jest ok to lecisz to samo ale po stałym plusie. A jeśli przez myśl przechodzi ci gdzie to mierzyć to cóż: po sznurku do kłębka sprawdza się instalacje.
Masz wersje bez klimatronika więc tam przejechanie całej instalacji nawiewu np. mi osobiście zajmuje 15 minut.
A i jak już to zrobisz to polecam zaglądać częściej do filtra kabinowego i czyścić podszybie.
Użytkownik slawex9 edytował ten post 00:57, 02.12.2022