ten drugi wentyl można spokojnie podłączyć pod przycisk klimy, nawet jak nie ma kompresora, tak jak by od zawsze tam była (nawet po zapłonie powinny się oba załączyć przyciskiem, no chyba, że ktoś wiązkę też wyciął, wtedy trzeba przeciągnąć nową ). a co do chłodnicy, to ja bym jej nie wyciągał, bo w praktyce blokuje, może z 10-15% powietrza zasysanego, a chroni ją przed kamieniami i innymi pociskami wpadającymi w czasie jazdy przez kratkę zderzaka a tym bardziej, jeśli jeszcze siedzi OEM chłodnica z roku produkcji auta podstawa, to zmieniać płyn chłodniczy, żeby chłodnica się nie zamuliła. jak się zamuli, to nie będzie na tyle wydajna, żeby odprowadzić ciepło na zewnątrz. jazda bez termostatu ... ehh ... nie polecam silnik jest wtedy niedogrzany, mieszanka paliwa nieodpowiednia i silnik dostaje wtedy mocno w do tego spada moc, ciśnienie na cylindrach, zwiększa się zużycie wewnątrz silnika ... bla, bla, bla. termostat w PL, OEM dostępny od ręki za 128+przesyłka (19301-PAA-306), a z Japonii wychodzi jakieś 112 z przesyłką to nie VAG, że padający termostat to normalne zjawisko jak wentyle sprawne, chłodnice również, płyn świeży, termostat się otwiera, a dalej się przegrzewa, to dla świętego spokoju lepiej sprawdzić, czy uszczelka pod głowicą nie poleciała. cena testera 20 zeta