M2B4 to nie jest czasem wiskoza? Honda raczej nie stosowała płytkowych szper ( w cywilach) = zbyt drogie rozwiązanie jeżeli chodzi o serwis. U2Q7 to szpera typu torsen.
Użytkownik spurek edytował ten post 17:43, 09.09.2016
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Napisano 18:06, 01.09.2016
M2B4 to nie jest czasem wiskoza? Honda raczej nie stosowała płytkowych szper ( w cywilach) = zbyt drogie rozwiązanie jeżeli chodzi o serwis. U2Q7 to szpera typu torsen.
Użytkownik spurek edytował ten post 17:43, 09.09.2016
Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006 + dożywotnio wymarzone NA1 1992
ATR by spurek : http://www.accordklu...yper-by-spurek/
Napisano 19:45, 01.09.2016
Napisano 22:35, 01.09.2016
też uważam, że to płytkowa swego czasu to właśnie ustaliłem
www.mkmlawyers.pl
Napisano 09:00, 09.09.2016
Tak, M2B4 jest na 100% płytkowa dlatego trzeba dokładnie sprawdzić jest stan przed zakupem.
Podobnie jak M2A4, M2B4 była oferowana na rynku japońskim a w europie jakieś badziewne M2F5 / M2V5 bez szpery i z przełożeniem głównym 4.062 itp.
Happy Owner Never Drives Anything else.
Napisano 16:27, 09.09.2016
Szpera płytkową w najprostszy sposób można odrożnić od klasycznej LSD visco po satelitach.
Zasada działania obu szper jest bardzo podobna... obie mają płytki "cierne".
Szpera visco , czy też poprawnie pisząc sprzęgło lepkościowe ma w swojej budowie tylko płytki, które topią się w oleju. Tutaj jest to bardzo ładnie opisane:
Szpera płytkowa ma dwie róznice względem klasycznej LSD visco :
1. ma krzyżak i satelity.
2. ma regulowane spięcie - tzw preload
tutaj pokazane jest jak wygląda szpera płytkowa:
http://traxracing.ho...a295b80978c.jpg
http://quaife.co.uk/...LSD-978x500.jpg
a tutaj w realu.
http://rennlist.com/...sd-rebuild.html
Widać odrazu różnicę, że szpera M2B4 nie może być płytkowa.
Druga sprawa...żeby rozwiać resztę wątpliwości szpera płytkowa pracuje na dużo bardziej gęstym oleju niż MTF!. MTF hondowski ma bodajże 75w90, a olej do płytek 70W140!
Jakbyś nie jeździł autem...nie zrobisz na szperze płytkowej więcej niż 100kkm.... dlatego nie są stosowane cywilnie.
Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006 + dożywotnio wymarzone NA1 1992
ATR by spurek : http://www.accordklu...yper-by-spurek/
Napisano 18:39, 09.09.2016
W każdym razie układ w M2B4 zużywa się szybciej od torsena w U2Q7 i trzeba uważać przy zakupie a MTF to jest syntetyk 75W80 i może rzeczywiście nie nadaje się do szper płytkowych.
Happy Owner Never Drives Anything else.
Napisano 00:57, 10.09.2016
Napisano 09:49, 10.09.2016
Genralnie nie wiem jak to racjonalnie wytłumaczyć, ale LSD skrzyń spiętych z B serią wg mnie słabiej "spina" niż torsen z U2Q7. Bardzo dużo jeździłem na obu szperach i od razu to czuć.
Ciekawostką jest też cena..... szpera z ATRa jest ponda dwa razy droższa niż z szpera z ITRa
ITR:
https://www.lingshon...64&block_05=hcr
ATR:
https://www.lingshon...7&block_05=hcr
Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006 + dożywotnio wymarzone NA1 1992
ATR by spurek : http://www.accordklu...yper-by-spurek/
Napisano 18:13, 10.09.2016
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Nierówna praca silnikaNapisany przez fajnyziomekpl , 24 kwi 2024 VI, #honda |
|
|
|
VI
Mechanik →
UkÅ‚ad elektryczny →
Jak odczytać numer VIN z ecu Accord VI.Napisany przez m_sea , 24 kwi 2024 VI |
|
|
||
VI
Mechanik →
Silniki →
H22A Kręci, nie odpala .Napisany przez piteroo , 21 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
WnÄ™trze →
Problem z drzwiamiNapisany przez tru3dnn , 11 kwi 2024 VI |
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Sam zwiększa obroty na rozgrzanym silnikuNapisany przez Kaylish , 10 kwi 2024 VI |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych