Koledzy czy ktoś z Was jest w stanie podać mi nr katalogowe łożysk skrzyni biegów U2L4 z Accord VI 1.8? Wiem, że OEM Hondy są dostępne, ale za worek pieniędzy. A poza tym sklepy nie chcą udostępnić indeksów.
Pomoże ktoś?
wszystkich łożysk w skrzyni jest bodajże 12 i fakt, wyjdzie z tego niezły worek pieniędzy, ale bez otwarcia skrzyni nie wiesz które są sprawne, a które uszkodzone. wymiana wszystkich na zaś jest kiepskim pomysłem (szczególnie w VI gen'ie, który jak wszyscy wiedzą samoistnie się dezintegruje ). jak masz możliwość, to podjedź do jakiegoś warsztatu, który tym się zajmuje, niech zwalą skrzynię, przejrzą i najlepiej od razu zrobią. jeśli sam chcesz się podjąć naprawy, to poniżej wrzucę Ci numery OEM. poza łożyskami musisz pamiętać także o uszczelniaczach, oleju MTF i specjalnym smarze na niektórych elementach w okolicach skrzyni. radzę podejść do tematu z chłodną głową i pewnym kompromisem, bo nie zawsze jest sens naprawiać coś, co w niektórych przypadkach może kosztować połowę wartości rynkowej całego auta jeśli faktycznie jest tragedia z tą skrzynią, nie da rady nią operować, bądź hałasuje jak 'typowy sąsiad z wiertarką', to zainteresuj się używką, kup do niej uszczelniacze półosi i będzie w miarę rozsądnie, bo gorzej chyba nie można trafić ogólnie używki to ostateczność i z własnych doświadczeń wiem, że jest to rozwiązanie na krótką metę, ale te skrzynie poza szelesto-terkoto-świstem w ekstremalnych przypadkach, poza drażniącym dźwiękiem działają lepiej niż nowe skrzynie w niektórych autach (przemyśl - skrzynia pochodzi, rok, dwa, czy ile tam planujesz jeździć tym autem i te minimum 1500 zł już będziesz miał odłożone na kolejne nowsze auto bądź druga wersja: zrobisz skrzynię teraz, później przyjdzie rozrząd, później magiel, sprzęgło, zawias, później wylezie ruda na wierzch, zacznie wcinać hektolitry oleju i okaże się, że dalej jeździsz starym VI gen'em, a już byś miał na podwórku max 10-letnie świeżutkie autko, a VI gen'a nie sprzedaż drożej jak te 1500 zł ). żeby ubić tą skrzynię w VI gen'ie trzeba się porządnie postarać, a jeśli jest ona na tyle wymęczona, że należy się jej regeneracja, to obstawiam, że całe auto jest w podobnej kondycji i zostawił bym to w *pip*. jedynym wyjątkiem jest tu Type R, choć i tutaj bym się zastanowił 10 razy, bo buda to praktycznie ten sam czort
91104P21008
91108P16008
91004PX5008
91002PG1018
91105P21003
91102PG2008
91003PG2008
91107PDG008
91005PG2004
91006PX5008
z drugiej strony sorki za taki długi post mało merytoryczny, ale mam nadzieję, że skłaniający do pewnych przemyśleń jeśli ktoś ma faktycznie VI gen'a bez typowych jego bolączek (bo poprzedni właściciele o to zadbali), to jestem jak najbardziej za tym, żeby tą skrzynię regenerować ... najlepiej na OEM towarze (bądź podobnej jakości zamiennikach), bez półśrodków, bo tylko wtedy ma to jakikolwiek sens, bo kto wie, może za kilka lat ktoś te wszystkie naprawione graty posiądzie i zbuduje VI gen'a takiego, który przeżyje do 2030, bądź dłużej