Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Żarówki H7, zamienniki led - czy warto?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lewiathan

Lewiathan
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Trawniki
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:01, 11.03.2015

Witam. Moim jak do tej pory niespełnionym marzeniem są xenony w mojej Hani. Jednak cenniki zamienników ledowych wydają się być korzystniejszą perspektywą do tego przedsięwzięcia. Mam zatem pytania. Czy ktoś z Was próbował montować zamienniki ledowe? Czy efekt daje radę no i w miarę możliwości odnośniki do konkretnych żarówek. Pytanie numer dwa. Wiadomo, że ledy ciągną mniej prądu. Normalne żarówki H7 są bodaj na 55W. Czy bez obaw, że coś sfajczę mogę sobie takie żarówki zainstalować, bez żadnego dodatkowego "osprzętu"?


Użytkownik Lewiathan edytował ten post 00:01, 11.03.2015

  • 0

#2 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Skąd:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:31, 11.03.2015

Z tego co wiem to żaden LED stosowany jako zamiennik H7/H1 itp. nie jest dostosowany do normalnego użytku z powodu braku homologacji. Tej chyba nigdy nie otrzyma, bo światło ledowe łatwiej może oślepiać kierowców.

 

Ja tam się cieszę, że nie mam xenonów, bo koszty utrzymania takich świateł są zdecydowanie droższe, a i samodzielna naprawa trudniejsza.


  • 0

#3 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 07:19, 11.03.2015

Z tego co wiem to żaden LED stosowany jako zamiennik H7/H1 itp. nie jest dostosowany do normalnego użytku z powodu braku homologacji. Tej chyba nigdy nie otrzyma, bo światło ledowe łatwiej może oślepiać kierowców.

 

Ja tam się cieszę, że nie mam xenonów, bo koszty utrzymania takich świateł są zdecydowanie droższe, a i samodzielna naprawa trudniejsza.

Co do ledów zgadza się jak najbardziej . Żarówki led możesz stosować tylko i wyłącznie jako żarówki do jazdy dziennej .

Co do xenonów to np. ceny żarników zaczynają się od 12 zł , przetwornic od ok. 30 zł . Więc nie przesadzałbym w tej kwestii. 

Raczej nikt samodzielnie nie naprawia , jeżeli zestaw jest dobrze podłączony to na pewno dość długo będzie działał .


  • 1

#4 Lewiathan

Lewiathan
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Trawniki
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:20, 11.03.2015

Bardzo wyczerpujący odzew. Dzięki ;) Czyli pozostaje mi albo kupowanie żarówek zbliżonych do efektu xenon, tak jak teraz ( Philips WhiteVision Set +2 x W5W ) albo przeróbka/ wymiana lamp na takie, które będą zdatne do ruchu drogowego. Na szczęście choć jeden z warunków mam spełniony, a mianowicie spryskiwacze reflektorów ;)


  • 0

#5 Gozdi

Gozdi
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:40, 11.03.2015

Nie wiem jaki jest efekt led-ów jako żarówki mijania, ale tanie to nie jest, trzeba cały układ kupować tak jak przy przerabianiu na xenony

http://interlook.pl/...REE-H4-52W.html

 

a po drugie widziałem nawet na opakowaniu żarówek led do pozycji " nie do stosowania na drogach publicznych"


Użytkownik Gozdi edytował ten post 15:42, 11.03.2015

  • 0

#6 jaca

jaca
  • Forumowicz
  • 976 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:01, 11.03.2015

na każdej żarówce/LEDzie bez homologacji będziesz to miał.

Nawet OSRAM - marka, która cieszy się sporą renomą w dziedzinie oświetlenia, na swoich żarówkach hyper cool blue H7 umieszcza informację, że żarówki nie są do użytku na drogach publicznych:

 

ce16b5651468e6ac135a848303f5749011456.jp


  • 0

#7 jaca

jaca
  • Forumowicz
  • 976 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:34, 11.03.2015

Często przedstawiana opinia jest taka, że ksenony i LEDy jeszcze wystarczająco technologicznie się nie zestarzały (czyt. nie zarobiły wystarczająco dużo), żeby księgowym opłacało się prezentować lasery :)


  • 0

#8 krypton

krypton
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2
  • Wersja:LS
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedanik
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:45, 19.04.2015

na każdej żarówce/LEDzie bez homologacji będziesz to miał.

Nawet OSRAM - marka, która cieszy się sporą renomą w dziedzinie oświetlenia, na swoich żarówkach hyper cool blue H7 umieszcza informację, że żarówki nie są do użytku na drogach publicznych:

 

ce16b5651468e6ac135a848303f5749011456.jp

 

bo dają efekt tuningowy a'la xenon. Jak chcesz dobre to lepsze będą Nightbreaker tej samej firmy.


  • 0

#9 Ryuk

Ryuk
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Lubsko - Zielona Góra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:10, 01.06.2015

Koledzy, odgrzeję lekko kotleta.

 

Sytuacja wygląda tak, że dziś grzebiąc w domowym schowku trafiłem na żarówki H4 ( Philips Blue Vision Xenon Effect ) i zastanawiam się co by się stało, gdybym włożył je do swojej budy. Ogólnie sytuacja prezentuje się o tyle dziwnie, że mam obecnie zamontowane H7 - które, jak mówi instrukcja obsługi, powinny być stosowane wyłącznie w ATR'ach, a w cywilach H1. Co jest grane? Czy jednowłóknowe można zastąpić dwuwłóknowymi? Kusi mnie, aby włożyć te H4 zamiast tych moich obecnych tungsgramów, ale nie chcę czegoś skaczanić.

 

Pozdro

 

Ps. W ogóle jest taka możliwość, aby zamienić H7 na H4? Budowa żarówek znacząco się różni...

 

Pytam jak laik, bo laikiem w tej sprawie jestem. Wiecie, prosiłbym łopatologicznie mi to wytłumaczyć.


Użytkownik Ryuk edytował ten post 14:17, 01.06.2015

  • 0

#10 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:26, 01.06.2015

Nie wiem o czym mówisz ? W atr masz Xenon a nie H7. W accordzie VI masz na mijania światła H7 a drogowe czyli długie h1. Nie możesz sobie wsadzić tam h4 bo:

Po 1. Nie wejdzie tam ta żarówka bo jest za duża
po 2. To nie jest zamiennik h1 czy H7
po 3. żarówka ma inne zapięcie
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#11 Ryuk

Ryuk
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Lubsko - Zielona Góra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:12, 01.06.2015

O i o taką odpowiedź mi chodziło. Wiem, że wyszedłem na głupka, ale cóż :D Sam się o to poprosiłem, chociaż nie żyję w niewiedzy :D

 

Widzę właśnie, że te H4 są z większym trzonkiem. Ogólnie, pogubiłem się w tym czy mogę zamienić H7 na H4. Ogółem widzę, że H1 są na długich, a H7 na mijania. A H4 mają jedne i drugie razem. 

 

Patrząc na tą instrukcję od któregoś z chłopaków, śmigło mi przed oczami, że H7 wyłącznie w type-r. Ale później doczytałem, że to jakieś gazówki, które potrzebują większego napięcia,

Posiadam niemiecka instrukcję, a mój niemiecki leży, stąd się mocno pogubiłem. Tym bardziej, że trzonki 1/4/7 są przecież inne.

Dobra, koniec mieszania. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq