Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Łomotanie/drgania na przedniej osi

VI

Najlepsza odpowiedź Qadrat , 16:13, 20.09.2015

A stan przedniego zawieszenia? U mnie był podobny problem, czasami kierownica wpadała w wibracje przy ~100 km/h. Głowiłem się nad tym, co to może być bo działo się to zarówno na kołach letnich jak i zimowych (lato alufelgi, zima stalowe, na wyważarce wychodziły idealnie). Wczoraj wymieniłem górne wahacze oraz wszystkie tuleje w dolnych, razem ze sworzniami. Po wymianie profilaktycznie pojechałem na ustawienie geometrii bo od zakupu jeszcze nie była robiona. Jazda testowa i zupełnie inne auto, jedzie jak po sznurku, całkiem inaczej się prowadzi.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:26, 20.09.2015

Czesc, mam nietypowy problem z autem. Czasami przy prędkościach zwykle 80+ wyczuwalne jest takie lomotanie, jakby guz na oponie albo coś co powinno obracać się po okręgu a obraca się po elipsie. Nie zawsze się to pojawia, raz przy 80 kmh, czasami przy wyższych, nie ma zasady, pomaga wytracenie prędkości i potem znowu jest ok. Opony są nowe więc raczej guza nie maja. Ciśnienie też ok.
  • 0

#2 Qadrat

Qadrat
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Ozorków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:13, 20.09.2015   Najlepsza odpowiedź

A stan przedniego zawieszenia? U mnie był podobny problem, czasami kierownica wpadała w wibracje przy ~100 km/h. Głowiłem się nad tym, co to może być bo działo się to zarówno na kołach letnich jak i zimowych (lato alufelgi, zima stalowe, na wyważarce wychodziły idealnie). Wczoraj wymieniłem górne wahacze oraz wszystkie tuleje w dolnych, razem ze sworzniami. Po wymianie profilaktycznie pojechałem na ustawienie geometrii bo od zakupu jeszcze nie była robiona. Jazda testowa i zupełnie inne auto, jedzie jak po sznurku, całkiem inaczej się prowadzi.


  • 0

#3 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 16:25, 20.09.2015

A felgi sprawdzałeś , może ostatnio wpadłeś w jakąś dziurę i mogły się delikatnie podgiąć . Podczas hamowania nic się nie dzieje tzn. nie ma bicia na kierownicy ?


  • 0

#4 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:42, 20.09.2015

 

A stan przedniego zawieszenia? U mnie był podobny problem, czasami kierownica wpadała w wibracje przy ~100 km/h. Głowiłem się nad tym, co to może być bo działo się to zarówno na kołach letnich jak i zimowych (lato alufelgi, zima stalowe, na wyważarce wychodziły idealnie). Wczoraj wymieniłem górne wahacze oraz wszystkie tuleje w dolnych, razem ze sworzniami. Po wymianie profilaktycznie pojechałem na ustawienie geometrii bo od zakupu jeszcze nie była robiona. Jazda testowa i zupełnie inne auto, jedzie jak po sznurku, całkiem inaczej się prowadzi.

Sworznie już mam, czekają tylko na wymianę. Na dniach powinno być zrobione więc zobaczymy czy to coś pomoże. Oby.
 

A felgi sprawdzałeś , może ostatnio wpadłeś w jakąś dziurę i mogły się delikatnie podgiąć . Podczas hamowania nic się nie dzieje tzn. nie ma bicia na kierownicy ?

 

​Cholera, felg nie sprawdzałem, ale z drugiej strony ostatnio jeżdżę tylko w trasie gdzie asfalt płaski jak decha więc też dziwne, żeby coś nie tak z felgami.
Bicie jest zarówno w trakcie jak i przy hamowaniu, ale to się dzieje rzadko. Dzisiaj jechałem 90 km/h, w pewnym momencie asfalt z gładkiego zmienił się na bardziej chropowaty i nagle czuję bicie na kierownicy, zaczynam przyhamowywać - bicie. Przyhamowałem do 70 km/h i potem znowu spoko, gładko jedzie. 


  • 0

#5 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:00, 20.09.2015

To jeszcze jedno pytanie , być może oczywista sprawa ale warto też sprawdzić . Pierścienie centrujące są na felgach ?


  • 0

#6 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:20, 22.09.2015

Zauważyłem jeszcze, że piszczy coś w prawym kole, piszczenie cichnie przy hamowaniu. Może mieć to jakiś związek z biciem na kierze? 


  • 0

#7 M4jster

M4jster
  • Forumowicz
  • 333 postów
  • Skąd:Andrychów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ATR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:34, 22.09.2015

Robiłeś zbieżność?

Może podjedź do jakiegoś zakłądu powinni Ci sprawdzić czy wszystko gra za darmochę, czy za przysłowiową flaszkę 

Tylko do jakiegoś konkretnego a nie Janusza  ;-)


  • 0

#8 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:55, 23.09.2015

Jadę pojutrze na wymianę sworzni, więc od razu pójdzie zbieżność, a jako, że do znajomego to i poproszę o sprawdzenie reszty.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq