Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

nawiercane i nacinane tarcze co myslicie?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
221 odpowiedzi w tym temacie

#136 Lorf

Lorf
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:ja go znam
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exec +-+-+
  • KM:chcialbym wiecej
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:BRA-tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:52, 18.05.2011

z tego co pamietam ta Paroova miał kiedys Zimmerman Sport i Greeny i mówił ze mu tarcza spękała, ale wiadomo ze u niego tez sa wieksze przeciażenia z racji możliwosci auto




NIE rozumie piszemy tu o hamowaniu ?? jakie on ma wieksze przeciazenia? przy hamowaniu??
  • 0

wahaczoszuracz accord CW 3

 


#137 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 01:02, 18.05.2011

chodzi o idee i o możliwości acco - seryjny type S nie dysponuje takim nadmiarem mocy by każdy posiadacz musiał załić sie na skuteczność ukladu hamulcowego, nie zaliczyłem do tej grupy tylko posiadaczy euro R badz mocno dłubniętych K24 - po prostu cały ten temat z nakręcaniem sie na wymianie hebli stał sie juz nudny - ciagle wszyscy wałkują to samo i nie ma zadnych konkluzji i mimo łacznie 65stron tematu o klockach/tarczach nadal te same pytania

rozumiem ze profi części sa fajne i jak ktos dysponuje nadmiarem gotówki to można sobie takie częsci sprawic ale całe to gadanie że tylko EBC TG i Redy a reszta to badziew to jedna wielka przesada - ponad wszystko nalezy zachować zdrowy rozsądek
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#138 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:09, 18.05.2011

Zigi, zigi nikt nie mowi ze cala reszta to badziew. jendak prare osob tutaj mialo rozne hamulce, testowalo i jakby nie bylo Paroova nie kupilby drugi raz TG + redy gdyby bylo zle. podobnie Balcer (u niego akurat yellow) czy wielu innych. Przeciez nie wierze ze kupuja tylko po to aby miec skoro to zle hamuje. ja tez zalozylem i widze ogromna roznice wiec jednak cos w tym jest skoro stare klocki nie byly w polowie, tarcze tez trzymaly swoja grubosc itp.

a mowienie ze po co kupowac lepsze hamulce w acco ktory ma te 150km uwazam ze jest troche dziwnym podejsciem z calym szacunkiem do Ciebie. Jaka jest roznica miedzy autem ktore ma 150km a tym ktore ma 250? oba sie rozpedza do 200 a zarzymac kloca co wazy 1500kg z tej predkosci to naprawde jest niemale wyzwanie.
  • 0

#139 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:57, 18.05.2011

tak jak Zigi pisał, w moim odczuciu klocki Zimmermann są po prostu za słabe na mój styl jazdy, co nie oznacza, że są złe. Na początku, kiedy jeździłem inaczej - bo najpierw miałem silnik 1.8 i jechałem na tym zestawie do Bułgarii - Zimmermann Sport + klocki Zimmermanna spisywały się rewelacyjnie. Pomimo ciągłej niemal jazdy przez ponad 20h w różnych warunkach, w tym po Rumuńskich serpentynach, gdzie hamowało się co chwilę i znowu przyspieszało żeby za chwilę dohamowywać - hamulce naprawdę świetnie sobie radziły. Nie czuć było ani razu oznak zmęczenia czy przegrzania. Nie mniej jednak - po zmianie na H22 i zmienieniu nieco stylu jazdy na trochę bardziej agresywny - hamulce te szybciej się zużywają i wyraźnie czuję spadek ich skuteczności. Dlatego nie uważam, aby zestaw taki był zły - hamulce po prostu trzeba dobierać do stylu jazdy i swoich potrzeb.

Ja aktualnie zaczynam zbierać na klocki BlackDiamond lub EBC Redstuff - i zobaczymy jak się zachowają wespół z tarczami Zimmermann Sport + BluePrint z tyłu. Jak będzie lipa - wtedy pomyślę o zmianach konfiguracji. I tyle...
  • 0

#140 otis

otis
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ATR
  • KM:223
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Ładne
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:05, 18.05.2011

Jak już co niektórzy wiedzą Bladowy ATR cieszy teraz moje serce. Na przedniej osi figuruje setup Zimmerman Sport + EBC Red. Zestaw ten działa bez zarzutu od nie całego roku. Na tarczach nie ma ani widocznych pęknięć ani żadnego rantu. Klocki grube jak diabli. A co do hamowania, to niektórzy pasażerowie widząc zbliżające się skrzyżowanie zaciskali zwieracze, tymczasem Typek wyhamował płynnie bez interwencji ABSu. Nie mówię, że mi szczęka wypada przy hamowaniu ale skuteczność jest na tyle duża, że daje poczucie bezpieczeństwa i spokoju.

Dyskutujemy, tu burzliwie nad wyższością jednych zestawów nad innymi, najefektywniej wydanych pieniędzy na hamulce, etc. Wydaje mi się, ze mocno pomijalną kwestią jest tu poprawność montażu całego zestawu. Jeżdżąc Preludą raz pokusiłem się o przetestowanie tanizny z JC. Cały zestaw na przód (260mm), klocki tył + montaż kosztował jakieś 600 PLN. Koleś od razu zapowiedział, że nie będzie to zrobione w godzinę, bo wszystko rozbierze, dokładnie poczyści, nasmaruje i co najważniejsze pomierzy bicia piast i tarcz oraz optymalnie to spasuje. Powiem wam tyle, że zdarzyło mi się kilka razy hamować mocno z okolic 200km/h i nic się nie pokrzywiło, nic nie biło, nie piszczało. Było tip top. Oczywistym jest, że hamowanie można by uczynić skuteczniejsze używając markowych dwu krotnie droższych zestawów. Ale wierzcie mi, że nawet poprawnie zamontowana tanizna potrafi zaskoczyć i spełniać swoją rolę należycie.

blackfly pytasz jaka to różnica... A po co montuje się potężne hamulce do aut really crossowych, czy choćby nawet N grupowych które to w gruncie rzeczy na OS, czy tym bardziej na torze bardzo rzadko przekraczają wspomniane przez Ciebie 200km/h, które osiągają również Acco. Wiem, ze to przejaskrawiona analogia ale chodzi o to, że skoro auto jest MOCNE, to choćby nie wiadomo jakie ograniczenia były i owe 200km/h było rozwijane tylko raz do roku, auta, o których mowa najzwyczajniej w świecie kuszą aby przycisnąć gaz, aby wyprzedzić, aby usłyszeć ryk... Po czym niestety w większości przypadków trzeba szybko hamować. I to równie intensywnie jak przyśpieszać. Heble się grzeją i tracą swoją skuteczność 100-30, 80-0, 120-30... Wydaje mi się, że to jest powód dla którego trzeba dostosowywać możliwości hamulców do możliwości motorowni choćby nigdzie nie wolno było przekraczać nawet stówki.

Pozdrawiam.
  • 0

#141 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:08, 18.05.2011

otis, :db
  • 0

#142 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:52, 18.05.2011

Też się zgadzam, że hamulce trzeba po prostu dopasować do stylu jazdy i możliwości samochodu.

Ale z drugiej strony kupno hamulców EBC TG czy Black Diamond Combi (które dostały mi się po poprzednim właścicielu bo ja bym w życiu tego nie kupił ;-) to jest "lans" i "tuning", tak więc jak kogoś na to stać to kupuje.

W praktyce do normalnej codziennej jazdy spokojnie dają radę _markowe klocki_ (np.Ferodo Premier, ATE) plus jakiekolwiek uczciwe gładkie tarcze i zadbanie o zaciski ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#143 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:16, 18.05.2011

A czy ktoś słyszał bądź czytał czyjeś inne opinie że połączenie tarcz zimmerman sport + green/red stuff powoduje uszkodzenie tarcz?
Swoją drogą to chyba ostatnio MAK pisał że zmęczył przednie hamulce a ma TG+green stuff.
  • 0

#144 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:23, 18.05.2011

A czy ktoś słyszał bądź czytał czyjeś inne opinie że połączenie tarcz zimmerman sport + green/red stuff powoduje uszkodzenie tarcz?
Swoją drogą to chyba ostatnio MAK pisał że zmęczył przednie hamulce a ma TG+green stuff.

Tak, Tarcze Zimmerman Sport źle współpracują z Red stuff, natomiast dają rade na greenach ;)
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#145 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:33, 18.05.2011

A czy ktoś słyszał bądź czytał czyjeś inne opinie że połączenie tarcz zimmerman sport + green/red stuff powoduje uszkodzenie tarcz?


Przecież otis napisał 2 posty wyżej, że takie ujeżdża...a wcześniej ujeżdżał je Blade i też nie miał problemów. Panuje wiele mitów, bo "komuś pękły" :roll:
  • 0

#146 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:48, 18.05.2011

tarjei86 toć dlatego się pytam o jakiś inne wiadomości. Na forum raptem dwie opinie znalazłem że zimmerman za słaby a jest pełno o tych że tylko ebc czy coś w tym stylu. Myślałem po prostu że na innym forum ktoś czytał o takich przypadkach też i może to np. podlinkować.
  • 0

#147 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:58, 18.05.2011

mlun, ja owszem - słyszałem o kilku przypadkach, ale również takie przypadki słyszałem odnośnie Mikody, EBC czy nawet Brembo. Ale najczęściej wina leży po stronie samego użytkownika niestety. Choć i producent może przecież "zaliczyć" wadliwą serię. Mnie za bardzo nie stać obecnie na EBC TG i nie uważam, żebym ich aż tak potrzebował. Z tarcz Zimmermann Sport jestem zadowolony. Muszę tylko dopasować do nich klocki i tyle.


BTW - niedawno dwóch kumpli jechało sobie Civicami DTŚką.....jednemu nagle zaczęło dymić się z koła, po czym nieoczekiwanie pękła tarcza hamulcowa z lewej strony i zaliczył dzwona z barierką....tarcze były właśnie EBC TG + klocki Green......tak więc każda tarcza może pęknąć, i nikt mi nie wmówi że EBC to mistrzostwo świata....
  • 0

#148 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:10, 18.05.2011

Doczytałem się jeszcze, że podobno krążą podróbki. Może tu leży pies pogrzebany? Ciekawy jestem gdzie ludzie, którym popękały je kupowali.
  • 0

#149 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:12, 18.05.2011

Ja kupowałem o dealera Zimmermann w Krakowie i odbierałem osobiście. Nie wiem jak inni.
  • 0

#150 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:28, 18.05.2011

Green'y rozlatują się na dwa kawałki i wspominała już o tym nie jedna osoba, nie wiem jaka jest różnica w cenie ale może warto dopłacić do Red'ów jak już musi być EBC albo po prostu Ferodo Premier ;-)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq