Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

Problem z otwarciem klapy bagażnika

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
312 odpowiedzi w tym temacie

#61 Winniczek

Winniczek
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+Reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:07, 18.08.2014

Mam to samo też planuję się jakoś dobrać do środka. Też smarem psikałem, z prawej strony przestało a z lewej dalej skrzypi.
Lumia 920
  • 0

#62 Mynthon

Mynthon
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:34, 14.09.2014

U mnie klapa zacięta na amen, tylko z środka można było otworzyć. Komputer dawał błąd 36. Sprawdziłem zamek według wytycznych serwisowych i nie zachowywał się jak należy, sam silnik jednak jeździł jak na leży jak dostał 12v. Następnie wyjąłem komputer, tez wyglądał i zachowywał się dobrze. Zacząłem sprawdzać kable i znalazłem brak przejścia z komputera do sterowania silnikiem w zamku. Wina przeciętny kabel przy wejściu z klapy do samochodu. Kabel naprawiony problem zażegnany.
Zastanawia mnie tylko czemu nie zgadzały mi się pomiaru zamka w stosunku do serwisówki, a w rzeczywistości zamek działa, czyżby jakiś błąd w tłumaczeniu?
  • 0

Mynthon


#63 norwek

norwek
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:wrexham
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:05, 19.11.2014

witam. rowniez mam problem z klapa. nagle przestala dzialas. odpialem baterie i jest ok. po kilku otwarciach znow to samo. komputer diagnostyczny pokazal blad 'b1381 tailgate closer unit release switch circut malfunction' i co z tym teraz zrobic??? caly zamek do wymiany?? dziwne bo raz dziala a raz sie blokuje w pozycji zamknietej i na desce rozdzielczej wywala napis ptg. please help!!!


  • 0

#64 dario83

dario83
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:UK Scotland
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:23, 24.11.2014

Prawdopodobnie moduł zamka zaczyna sie psuć. Zanim go wymienisz odepnij złaczke 12 stykowa od modulu zamka. sprawdz w zlaczce od zamka ciaglosc obwodu miedzy stykiem nr 5 czerwony i 9 czarny (widok od strony przewodow) jezeli jest obwod zamkniety uszkodzony jest zamek i do wymiany.


  • 0

#65 JHS

JHS
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:56, 03.12.2014

Witam

 

U mnie wystąpił problem z dociąganiem klapy. Problem pojawił się około tygodnia temu. Objawia się następująco. Przy zamykaniu klapy, gdy łapie zamek i powinien ją dociągnąć, zatrzymuje się i nie domyka klapy. Bez znaczenia czy zamykam klapę ręcznie czy automatycznie zamek po złapaniu pierwszej pozycji nie uruchamia silnika aby domknąć klapę. Na początku działo się to sporadycznie, teraz coraz częściej. Aby domknąć klapę muszę szarpnąć aby zamek odpuścił i domknąć jeszcze raz i za którymś razem z kolei zamek zostaje dociągnięty. Podejrzewałbym czyjnik czteropozycyjny domknięcia klapy, ale gdy klapę mam w górze i srubokrętem przesuwam skobel zamka łapie za każdym razem i uruchamia się mechanizm dociągania klapy.

 

Wygląda to tak jakby czujnik zamknięcia klapy po złapaniu ucha na belce podawał sygnał całkowitego zamknięcia klapy i nie uruchamia silnika. Klapa jest wtedy luźna, jako że jest nie dociągnięta. Jak się pociągnie klapę do siebie to czasami ją dociąga.

 

Czy są w klapie jesczcze jakieś czujniki, które blokują zamek? Z tego co widziałem na schemacie elektrycznym to nie.

 

Zdarza się też, że klapa nie chce się otworzyć zarówno z pilota jak i z klamki bagażnika. Strzelają przekaźniki przy sterowniku w podsufite, tak jakby chciały puścić zasilanie na silnik otwierania klapy, ale zaczep zamka nie zostaje wczesniej uruchomiony i klapa przechodzi w stan awaryjny.

 

Proszę o podpowiedź jeśli ktoś wgłębiał się w temat czujników klapy. Chetnie też przeczytam opis które czujniki za co są odpowiedzialne, co blokują, uruchamiają i w jakim momencie.


  • 0

#66 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:18, 03.12.2014

jhs , przełamana wiązka na lewym zawiasie, lub zablokowała się szczotka w silniku zamka klapy ....


  • 0

#67 JHS

JHS
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:52, 04.12.2014

jhs , przełamana wiązka na lewym zawiasie, lub zablokowała się szczotka w silniku zamka klapy ....

To razcej nie są szczotki, bo zamek zacina się tylko w pozycji  opuszczonej klapy. Jak jest podniesiona to zamek zawsze dociąga popchnięty przez srubokręt.

 

Prędzej podejrzewałbym wiązkę, ale jak nie złapie zamek wycofuje kapę o 5 cm i znowy zaczepiam o ucho na belce i za którymś razem łapie. Myślę że przełamany kabel nie łapałby styku po odciągnieciu klapy zaledwie na 5 cm od zderzaka. Diagnostyka chyba raczej tez nic nie da bo klapa nie łapie błedu. Chyba ze podczas otwierania. Dzisiaj trochę nad tym mysłałem i klapa zachowuje sie tak jakby próbować ją zamknąć ręcznie z naciśniętą klamką bagażnika (klamka nad rejestracją). Wtedy zamek nie uruchamia silnika. Ale klamka musiałaby być w konfiguracji

NC i rozwierać masę przy naciśnięciu aby to było prawdopodobne. Nie miałem jeszcze czasu żeby się tym pobawić. Na razie zbieram informację i mobilizuję się na przyszły weekend.

 

A może ktoś mi wytłumaczy jak działają czujniki dotykowe? Jak dla mnie to 2 kawałki blachy. Chyba że pod słupkiem i światłem są np magnesy. I za co odpowiadaja owe cz. dotykowe?

 

Jakby ktoś miał jakiekolwiek pomysły i sugestie to chętnie wysłucham.

 

I jeszcze jedno. Gdy się zatnie klapa przed dociąganiem podczas zamykania, to jak uderzę ręką w dach w okolicy lewego zawiasu, to załącza się dociąganie i klapa sie domyka, więc szczotki odpadają, faktycznie może być wiązka, ale czy tam nie ma jeszcze jakiegoś czunika całkowitego podniesienia i opuszczenia klapy?

 

Pytam, bo jeszcze nie miałem czasu rozebrać a chciałbym tez wcześniej zebrać jak najwięcej informacji.


witam. rowniez mam problem z klapa. nagle przestala dzialas. odpialem baterie i jest ok. po kilku otwarciach znow to samo. komputer diagnostyczny pokazal blad 'b1381 tailgate closer unit release switch circut malfunction' i co z tym teraz zrobic? ?? caly zamek do wymiany?? dziwne bo raz dziala a raz sie blokuje w pozycji zamknietej i na desce rozdzielczej wywala napis ptg. please help!!!

A czy Tobie udało się to napawić? Bo u mnie usterka jest bardzo podobna.


Użytkownik JHS edytował ten post 01:54, 06.12.2014

  • 0

#68 tomf74

tomf74
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:15, 08.12.2014

Witam

Jak widzę nie tylko ja mam problem z klapą bagażnika . Dzisiaj chciałem otworzyć bagażnik przy pomocy przycisku na kluczyku ale ku mojemu zdziwieniu światła dwa razy błysnęły i dwa razy za pikało  a klapa się nie otworzyła , spr.drugi raz ale była już cisza ani świateł ani żadnego sygnału , spróbowałem wiec przyciskiem wewnątrz auta ale też nic następna próba klamką nad tablicą rejestracyjną ale też nic i bagażnik zablokowany na amen. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na wyświetlaczu przy zegarach pokazał się komunikat PTG który to pali się ciągle nawet podczas jazdy. Centralny zamek działa prawidłowo , a poza tym nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów z centralnym zamkiem ani też z otwieraniem i zamykaniem bagażnika a robiłem to na różne sposoby ( od środka , z pilota i klamką ) , hanię mam już od 3 lat i żadnych problemów aż do dzisiaj. Jutro spróbuję odłączyć aku i zobaczymy czy pomoże. A czy jak otworzę bagażnik awaryjnym od środka to będę mógł bez problemu ją zamknąć ??? to dla mnie ważne bo auto stoi na ulicy .


  • 0

#69 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:59, 08.12.2014

 

 A czy jak otworzę bagażnik awaryjnym od środka to będę mógł bez problemu ją zamknąć ??

Tak.


  • 0

#70 tomf74

tomf74
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:28, 09.12.2014

Niestety odłączenie aku na 2 min nie pomogło :( bagażnik działał tylko przez 2 godziny i znów zapalił się PTG . Może to bezpiecznik , albo coś nie łączy na kostkach ?


  • 0

#71 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 14:37, 09.12.2014

Niestety odłączenie aku na 2 min nie pomogło :( bagażnik działał tylko przez 2 godziny i znów zapalił się PTG . Może to bezpiecznik , albo coś nie łączy na kostkach ?

 A może...

przełamana wiązka na lewym zawiasie, lub zablokowała się szczotka w silniku zamka klapy ....


  • 0

#72 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:36, 12.12.2014

Uzupełnię troszkę opis kolegi Muzyczka (btw dzięki kolego za pomoc)

na początku proponuje nie odpinać bezpiecznika lecz odłączyć klemę (-) na ponad 60 sek, (może przy okazji skasuje się jakiś inny błąd o którym nie wiedzieliśmy)

jeśli to nie zadziała to robimy diagnostykę

kostka do samo-diagnozy znajduje się w lewej części podsufitki od strony bagażnika oczywiście,
najpierw należy zdjąć maskownice lewego tylnego słupka (delikatnie żeby nie połamać), po zdjęciu osłony możemy delikatnie odchylić podsufitkę i szukamy sterownika automatycznego otwierania klapy, do sterownika dochodzą 2 wtyczki brązowa i szara
hondasterownik.jpg
od szarej wtyczki odchodzi kabelek z białą wtyczką (jest owinięty czarną taśmą)
wtyczkabiaa.jpg
wtyczkabiaa1.jpg
wpinamy kawałek drutu, np. spinacz w białą wtyczkę (uwaga aby drut nie stykał się z niczym metalowym)

diagnoza w moim przypadku wyglądała następująco
1) klapa zamknięta
2) włączamy zapłon
3) wpinamy (będąc w bagażniku:) :) drut we wtyczkę białą (w obie dziurki jednocześnie)
4) zczytujemy błędy
wyłączamy zapłon i odpinamy drut

kody błędów podane są w poście Muzyczki (kilka wyżej)

a teraz trochę o kodzie błędu 12 tj. "Uszkodzony lewy czujnik dotykowy drzwi bagażnika"
u mnie klapa otwiera się z pilota, lecz już nie zamyka elektrycznie, a kontrolka "TAIL GATE" świeci się cały czas

czujnik dotykowy składa się z 2 czujników - górnego i dolnego
CZUJNIK DOLNY
czjnikzblieniowydolny.jpg
czyjnikdolny.jpg
numer proszę sprawdzić u siebie indywidualnie
CZUJNIK GÓRNY
czujnikzblieniowygrny.jpg
czyjnikgrny.jpg
numer proszę sprawdzić u siebie indywidualnie

czujniki w EPC NR od 21 do 24
czujniki KLIK

czujniki te wyglądają jak uszczelka ale z nich wychodzą 2 kabelki
wizka-czujnik.jpg
które to kończą się 2 zielonymi wtyczkami
wtyczkiczujnikazblienia.jpg

do zdjęcia samego czujnika nie trzeba zdejmować osłony klapy, wystarczy zdjąć klapkę rewizyjną
bezrozbierania.jpg

po sprawdzeniu miernikiem oporności tychże czujników każdy z nich ma po 0.9 kiloOhm'a

I TERAZ PYTANIE DO WAS CZY DA SIĘ NAPRAWIĆ TAKI CZUJNIK ??? ??
JAK ZDIAGNOZOWAĆ CZY USZKODZONY JEST GÓRNY CZY DOLNY
I WOGÓLE Z CZYM TO SIĘ JE TE CHOLERNE CZUJNIKI? ??? ????


PS dodam że wcześniej byłem w ASO w celu diagnozy i tam po podpięciu do kompa stwierdzono uszkodzenie całego modułu - jego wymianę za tylko 2488,80zł bez robocizny (po wymianie modułu dalej klapa by się nie zamykała:)

 

Czy możesz zaznaczyć np czerwonym kółkiem w którym miejscu dokładnie znajdują się te czujniki. Dziękuję.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 06:59, 12.12.2014

  • 0

#73 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 07:27, 12.12.2014

Hej :-)
Paweł, sprawdź sobie w EPC (japancars.ru -> Catalogs -> Honda...)

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z mojego fona przy użyciu Tapatalka
  • 0

#74 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:38, 12.12.2014

Sprawdziłem i wygląda jakby całe te cztery listwy metalowe były sensorami hmm ciekawe na jakiej zasadzie to działa. Ja ostatnio tę dolną część czyściłem, malowałem i zakonserwowałem bo była podrdzewiała i po tym trochę jakby się pogorszyło jeśli chodzi o otwieranie bo ostatnio  częściej muszę resetować komputer aby otworzyć klapę.


  • 0

#75 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 10:01, 12.12.2014

Paweł, jeśli to działa na zasadzie zbliżeniowej (pole magnetyczne w takiej lub innej formie) to każda dodatkowa przeszkoda pomiędzy sensorami (czyli np. dodatkowa warstwa lakieru/podkładu/zabezpieczenia) może wpływać na pogorszenie 'komunikacji', czyli ich działania...

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq