Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

Problem z otwarciem klapy bagażnika

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
312 odpowiedzi w tym temacie

#91 JHS

JHS
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 13.01.2015

To razcej nie są szczotki, bo zamek zacina się tylko w pozycji  opuszczonej klapy. Jak jest podniesiona to zamek zawsze dociąga popchnięty przez srubokręt.

 

Prędzej podejrzewałbym wiązkę, ale jak nie złapie zamek wycofuje kapę o 5 cm i znowy zaczepiam o ucho na belce i za którymś razem łapie. Myślę że przełamany kabel nie łapałby styku po odciągnieciu klapy zaledwie na 5 cm od zderzaka. Diagnostyka chyba raczej tez nic nie da bo klapa nie łapie błedu. Chyba ze podczas otwierania. Dzisiaj trochę nad tym mysłałem i klapa zachowuje sie tak jakby próbować ją zamknąć ręcznie z naciśniętą klamką bagażnika (klamka nad rejestracją). Wtedy zamek nie uruchamia silnika. Ale klamka musiałaby być w konfiguracji

NC i rozwierać masę przy naciśnięciu aby to było prawdopodobne. Nie miałem jeszcze czasu żeby się tym pobawić. Na razie zbieram informację i mobilizuję się na przyszły weekend.

 

A może ktoś mi wytłumaczy jak działają czujniki dotykowe? Jak dla mnie to 2 kawałki blachy. Chyba że pod słupkiem i światłem są np magnesy. I za co odpowiadaja owe cz. dotykowe?

 

Jakby ktoś miał jakiekolwiek pomysły i sugestie to chętnie wysłucham.

 

I jeszcze jedno. Gdy się zatnie klapa przed dociąganiem podczas zamykania, to jak uderzę ręką w dach w okolicy lewego zawiasu, to załącza się dociąganie i klapa sie domyka, więc szczotki odpadają, faktycznie może być wiązka, ale czy tam nie ma jeszcze jakiegoś czunika całkowitego podniesienia i opuszczenia klapy?

 

Pytam, bo jeszcze nie miałem czasu rozebrać a chciałbym tez wcześniej zebrać jak najwięcej informacji.


A czy Tobie udało się to napawić? Bo u mnie usterka jest bardzo podobna.

Naprawione, okazało się, że w silniczku była kupa syfu ze startych szczotek albo jakieś inne badziewie. Dodatkowo zasmarowane miałem te białe czujniki domknięcia zamka. Demontaż tapicerki, zamka, czyszczenie trwało w sumie może ze 3 godziny i znowu jestem szcześliwym człowiekiem. Jeśli ktoś ma podobne objawy radziłbym sprawdzić. W moim wypadku jeżeli przy otwieraniu lub domykaniu klapa sie zacinała, wystarczyło uderzyć w okolicy tabliucy rejestracyjnej ręką i się odblokowywała. Oczywiście uderzyć trzeba jeszcze zanim komputer zablokuje klapę (komunikat power tail gate).


  • 0

#92 Guest_KoRnIS_*

Guest_KoRnIS_*
  • Guests

Napisano 15:32, 14.01.2015

U mnie klapa również nie działa, za poleceniem jednego z kolegów podjechałem w jedno miejsce w Warszawie. Okazała się przetarta wiązka + jeden z czujników dotykowych padnięty (co by się zgadzało, ponieważ klapa tam była uderzona i lekko wgięta). Klient chyba zna się na robocie, ponieważ sam naprawił ten czujnik. Dodatkowo w gratisie dostałem wyprostowaną klapę.

 

Jakby ktoś był zainteresowany namiarem na człowieka co to ogarnął -> PW.


  • 0

#93 s-t-k

s-t-k
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Southampton
  • Silnik:2.0
  • Wersja:estate
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:c
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:25, 20.01.2015

ok porozkrecam to znow jak znajde chwile moze jutro dzieki za pomoc

Problem rozwiazany, rozwinalem izolacje z wiazki z lewej strony przy zawiasie az glebiej pod podsufitka i tam gleboko byl kabelek urwany teraz nie ma problemu klapa sie otwiera z klamki i zamyka po nacisnieciu guzika ;-))

 

Dzieki i pozdrawiam


  • 0

#94 tatanka13

tatanka13
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:10, 23.03.2015

Witam. Liczę na wsparcie i to nie tylko duchowe ale i jakowąś poradę bo problem z klapą z jakim mam teraz doczynienia  zaczął się jakiś czas temu tym, że od czasu do czasu średnio raz na tydzień, raz na dwa tygodnie klapa blokowała się w pozycji zamkniętej (PTG System Pruffen na desce) ale można sobie było poradzić wyjmując bezpiecznik 40A w głównej skrzynce pod maską i po resecie spokój na jakiś czas, z upływem czasu nasilała się częstotliwość zacięć nawet 2 razy dziennie szczególnie odniosłem wrażenie  że w zimie. Zamek był smarowany, przewody bez uszkodzeń a mimo tego doszło do tego że już samym bezpiecznikiem nie można zresetować tylko po otwarciu ręcznym od środka + bezpiecznikiem i zamknięciu ręcznym (bo elektryka po takiej operacji nie daje znaku życia w klapie) - elektryka działa dopiero po zamknięciu ręcznym klapy. Po podłączeniu do kompa wyskoczył błąd 61-1 usterka napięcia akumulatora. Po usunięciu tego błędu dopiero pojawił się błąd B1390 błąd działania silnika mechanizmu zamykania elektrycznie otwieranego bagażnika. Błąd został usunięty a klapa działała ok 2 tygodni idealnie. Od tego czasu nastąpił może z raz problem ale po operacji otwarcie od środka + bezpiecznik klapa działa znów 2 tygodnie. Pojawiają się też problemy z dociągnięciem klapy ale przy ponownym zamknięciu już jest ok. Czy ktoś z szanownego grona miała taki problem i jak się najlepiej do tego zabrać bo pomału robi się to irytujące. Czy akumulator ma tutaj jakieś znaczenie?


Użytkownik tatanka13 edytował ten post 14:12, 23.03.2015

  • 0

#95 ZlewiK

ZlewiK
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Looblin
  • Silnik:N22
  • Wersja:Type S
  • KM:215 KM 417 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:22, 12.05.2015

A czy ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć czy ten moduł sterowania drzwi bagażnika (jak na schemacie)

występujący w modelu po facelifcie (2006-2008) mający oznaczenie 74970-SED-G04 może być zastąpiony

modułem z modelu przed liftingiem (2003-2005) o oznaczeniu 74970-SED-G03 ? Ktoś to praktykował ?

 

1.jpg

 

1.jpg


  • 0

#96 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2,946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:03, 15.05.2015

G04 oznacza rok produkcji 2005 a G03 - rok 2004 .. nie ma to znaczenia - A co jest przyczyną wymiany ??


  • 0

#97 ZlewiK

ZlewiK
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Looblin
  • Silnik:N22
  • Wersja:Type S
  • KM:215 KM 417 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:29, 15.05.2015

Dzięki. Klapa nie śmiga ani z pilota ani z przycisków.

Po przeprowadzonej diagnostyce wyszło że moduł jest uszkodzony i należy go wymienić. Resety nic nie dają.


  • 0

#98 ZlewiK

ZlewiK
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Looblin
  • Silnik:N22
  • Wersja:Type S
  • KM:215 KM 417 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:11, 29.05.2015

Naprawione. Śmiga aż miło :)

U mnie okazało się że nie sam sterownik jednak był uszkodzony a zamek - dokładnie to w zamku brakowało stycznika (tego co na poniższym schemacie).

Obstawiam że został on uszkodzony po stłuczce centralnie w tylną klapę jaką miał poprzedni właściciel. Zamek i silniczek był mechanicznie sprawny, tylko nie podawał

sygnału. Wymiana zamka pomogła. Sterownik zostaje w zapasie.

 

1.jpg


  • 0

#99 matysia51

matysia51
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:kombi
  • KM:138
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:VII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:56, 08.07.2015

witam wszsytkich,
niestety pewien problem zmusza mnie do zalogowania sie I szukania rozwiazania.
moj problem to klapa ACCORD VII 2008 face lift kombi.

otoz:

objaw jest taki ze alarm sie wlaczyl po czym wylaczylem z kluczyka I na zamkniecie z klucza juz nie reaguje, jak zamykam recznie drzwi kierocy kluczem to alarm sie nie uzbraja . powod juz wiem jaki jest: przed samym zaplonem tak na polzaplonie wyswietla otwara klape tylna a jak odpale to znika, podejrzewam ze jakis sygnal idzie z klapy ze jest otwarta I dlatego nie chce zamknac z pilota (otweiranie dziala z pilota) a jak zamkne recznie to nie uzbraja alarmu bo odbiera signal ze jeszcze klapa otwarta, co mnie dziwi to zadnych bledow na desce nie ma, przewody przy klapie wygladaja na nieprzerwane. kiedys tak mialem ale po dwoch dniach zniknelo.

po odlaczeniu akumulatora zamknalem z pilota ale alarm sie wlaczyl I znowu to samo.

dodam ze klapa sie normalnie otweira I zamyka z pilota

czy mozna jakos odlaczyc klape zeby sygnalu nie wysylala nawet moze sie nie otweirac z pilota tylko recznie, chce zamykanie centralnego zamka z pilota uruchomic.

czy ktos mias cos podobnego? jakies pomysly?

z gory dzieki

 

sory za brak pl znakow ale nie mam w systemie


Użytkownik matysia51 edytował ten post 09:33, 08.07.2015

  • 0

#100 Lechutek

Lechutek
  • Klubowicz
  • 342 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2,0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:34, 08.07.2015

matysia51 może poszukaj winowajcy w przednim zamku siłowniku w drzwiach kierowcy co wysyła sygnały do reszty zamków oraz klapy, nie wiem czy to pomoże ale ja też długo szukałem u siebie i wymiana siłownika pomogło bo nie wysyłał sygnału na klapę, może to nie to ale można sprawdzic
  • 0

#101 matysia51

matysia51
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:kombi
  • KM:138
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:VII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:08, 09.07.2015

szukalem troche jeszce wczoraj I znalazlem ze jest centralka w klapie a ponoc po kilku latach jak auto jest starsze to uszczelki przy swiatlach nie sa juz tak szczelne I moze zaciekac, dzisiaj jest piekna pogoda I chyba wyschlo bo dziala normalnie w zasadzie od wczorajszego wieczora zaczelo dzialac, a przestalo po ulewie wiec to chyba ma cos wspolego z woda, kolo zapasowe suche.

 

mialem kiedys 2003 w benzynie I byl po wypadkowy troche tak ze u kierowcy w drzwiach byla ruszona folia po prostu odklejana I nie doklejona dobrze , drzwi sa zle wyprofilowane bo bez tej folii I ze zuzyta uszczelka przy szybie od zewnatrz zaczelo sie lac do srodka , zamiast po folii lecialo z podszybia zewnetrznego na tapicerke, a w tym modelu tapicerka jest po wewnetrznej stronie progu I lalo do srodka (w nastepnej generacji juz jest po zewnetrznej stronie). z tego problemu ktory mialem wolalbym nie grzebac przy drzwiach skoro nic sie nie leje.

 

wracajac to problemu to zamek kierowny laczy signal miedzy klapa a ECU ze moze dawac sygnal?
sprobuje odkrecic tapicerke na klapie w wolnej chwili I polac woda czy po swiatlach nie zacieka na Ecu ktory jest w klapie z tego c oczytalem.

moze takie info tez komus pomoze

pozdrawiam


  • 0

#102 Lechutek

Lechutek
  • Klubowicz
  • 342 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2,0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:06, 09.07.2015

u mnie zamek otwierał i zamykał auto ale nie wysyłał info do klapy i ecu klapy nie wiedziało że jest otwarte i dlatego u mnie nie działało, nie było zadnych błędów ani w kompie ani w tym z klapy


  • 0

#103 matysia51

matysia51
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:kombi
  • KM:138
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:VII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 10.07.2015

dzieki za odzew I wskazowke


  • 0

#104 matysia51

matysia51
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:kombi
  • KM:138
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:VII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:44, 28.07.2015

sytuacja jest nastepujaca:
po zdjeciu boczka na drzwiach kierowcy (wersja angielska), sprawdzilem lejac na szybe czy nie cieknie przy uszczelce I oczywiscie kapalo do srodka na kostke centralnego zamka. prawdopodobnie dlatego sie wlaczyl alarm myslac ze klapa otwarta a pozniej nie chcial zamknac z pilota

 

podjete kroki:
profilaktyczne uszczelnienie folii na drzwiach od spodu (oryginalne uszczelnienie nie trzymalo za dobrze),

zabezpieczenie centralki zamka w drzwiach poprzez zakrycie folia calej kostki wraz z kablami

zabezpieczenie tylnego zamka (w klapie ) folia przed ewentualnym zamoczeniem (ale w klapie bylo sucho, przez uszczelki swiatel nic sie nie dostawalo)
 

licze ze problem z alarmem ktory sam sie wlaczy juz nie wroci.

pozdrawiam klubowiczow
 


  • 0

#105 MiDDeN

MiDDeN
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Beverwijk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:no idea
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:12, 04.08.2015

Witam Was! Stalem sie szczesliwym posiadaczem Hondy Accord i pomimo malych problemow jestem mega zachwycony. 2003 tourer 2.4 

Problem polega na tym, ze kupilem z uszkodzonym zamkiem bagaznika - tail gate oczywiscie sie swieci. Nie idzie ani z pilota ani od zewnatrz jedyna opcja jest reczne od wewnatrz co jak wiecie jest mega uciazliwe. Szczerze nie jestem pewien czy ten silniczek nie jest tam wymontowany bo nie widze tam zadnych kabli, aczkolwiek nie demontowalem drzwi bo nie wiem jakie kroki musze poczynic na poczatku.. Bylem u mechanika, ale z odczytu z komputera nic nie odczytali mi niestety.

Zrobilem zdjecia abyscie mogli mi lepiej pomoc i jeszcze mala prosba, tlumaczcie jak chlop krowie na rowie bo jestem totalnym laikiem i  z gory dziekuje ^^

http://www.fotosik.p...b91d4a1aad.html

Nie moge dodac niestety na forum grafiki, ale wystarczy kliknac...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq