To razcej nie są szczotki, bo zamek zacina się tylko w pozycji opuszczonej klapy. Jak jest podniesiona to zamek zawsze dociąga popchnięty przez srubokręt.
Prędzej podejrzewałbym wiązkę, ale jak nie złapie zamek wycofuje kapę o 5 cm i znowy zaczepiam o ucho na belce i za którymś razem łapie. Myślę że przełamany kabel nie łapałby styku po odciągnieciu klapy zaledwie na 5 cm od zderzaka. Diagnostyka chyba raczej tez nic nie da bo klapa nie łapie błedu. Chyba ze podczas otwierania. Dzisiaj trochę nad tym mysłałem i klapa zachowuje sie tak jakby próbować ją zamknąć ręcznie z naciśniętą klamką bagażnika (klamka nad rejestracją). Wtedy zamek nie uruchamia silnika. Ale klamka musiałaby być w konfiguracji
NC i rozwierać masę przy naciśnięciu aby to było prawdopodobne. Nie miałem jeszcze czasu żeby się tym pobawić. Na razie zbieram informację i mobilizuję się na przyszły weekend.
A może ktoś mi wytłumaczy jak działają czujniki dotykowe? Jak dla mnie to 2 kawałki blachy. Chyba że pod słupkiem i światłem są np magnesy. I za co odpowiadaja owe cz. dotykowe?
Jakby ktoś miał jakiekolwiek pomysły i sugestie to chętnie wysłucham.
I jeszcze jedno. Gdy się zatnie klapa przed dociąganiem podczas zamykania, to jak uderzę ręką w dach w okolicy lewego zawiasu, to załącza się dociąganie i klapa sie domyka, więc szczotki odpadają, faktycznie może być wiązka, ale czy tam nie ma jeszcze jakiegoś czunika całkowitego podniesienia i opuszczenia klapy?
Pytam, bo jeszcze nie miałem czasu rozebrać a chciałbym tez wcześniej zebrać jak najwięcej informacji.
A czy Tobie udało się to napawić? Bo u mnie usterka jest bardzo podobna.
Naprawione, okazało się, że w silniczku była kupa syfu ze startych szczotek albo jakieś inne badziewie. Dodatkowo zasmarowane miałem te białe czujniki domknięcia zamka. Demontaż tapicerki, zamka, czyszczenie trwało w sumie może ze 3 godziny i znowu jestem szcześliwym człowiekiem. Jeśli ktoś ma podobne objawy radziłbym sprawdzić. W moim wypadku jeżeli przy otwieraniu lub domykaniu klapa sie zacinała, wystarczyło uderzyć w okolicy tabliucy rejestracyjnej ręką i się odblokowywała. Oczywiście uderzyć trzeba jeszcze zanim komputer zablokuje klapę (komunikat power tail gate).