Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

Problem z otwarciem klapy bagażnika

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
312 odpowiedzi w tym temacie

#226 hondamen

hondamen
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:57, 17.02.2020

Otwórz klapę, odchyl tapicerkę przy suficie z lewej strony. Tam jest mechanizm od podnoszenia i opuszczania klapy...Tam jest trochę wtyczek. Rozbierz wiazke z lewej strony i poszukaj czy jakiś przewód nie jest pęknięty...ja jeszcze ściągnąłem tapicerkę klapy i w zlaczkach (zielony kolor) miałem korozję...To są złączki od pozycji klapy czy jakoś tak...po obu stronach klapy są.. u mnie jedna dawała błąd to w wpielen na krótko do drugiej i tak do tej pory działa....

w tych zielonych tez mialem korozje troche to wyczyscilem ale nie pomoglo, co do mechanizmu to tam woda sie nie dostala wszytsko jest czyste. NIe ma jeszcze gdzies miejsca najlepiej po prawej stronie co mozna obadac pod tym kontem gdzie jest jakas puszka od alarmu?

 

tam sa zielone wtyczki 2 po lewej 2 po prawej jak wepne jena w inna to co mam zrobic z ta ktora zostanie?


Użytkownik hondamen edytował ten post 16:59, 17.02.2020

  • 0

#227 hondamen

hondamen
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:28, 17.02.2020

ok naprawione winna wtyczka ktora jest na lewym dolnym slupku przy podlodze caly zalany byl


  • 0

#228 Alik07

Alik07
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Bielsk Podlaski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:k
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:20, 13.03.2020

Kupiłeś dokładnie te z aukcji? Lejsjoforsy ?

 

Pytam bo mam juz drugie siłowniki i powolutku tracę cierpliwość do nich.

Problem mam  nie z siłownikami a przegubami kulistymi na ich końcach.

Przeguby są wykonane chyba z gównolitu i się zacierają ( oczywiscie mimo smarowania wymyślnymi smarami.. )

Zatarte przeguby objawiają sie skrzypieniem klapy jak drzwi od starej szopy. No i problem z automatycznym zamykaniem i otwieraniem. Klapa ma "ciężko" bo łoże przegubu i kulka zatarte.

Kupiłem juz inne przeguby ( mozna je odkrecic od nieoryginalnego siłownika )  To samo. Zatarte.

 

Mam juz 3 komplety sprawnych siłowników z zatartymi przegubami. 

Szlag mnie z tym trafia.

 

Czy te zamienniki z tej aukcji NA PEWNO SĄ OK? Przeguby sie nie zacierają? Ktoś ich używa dłuzej niz kilka miesięcy?

 

Może ktoś wie jak zdemontowac oryginalne przeguby z oem siłownika?  Nie są one z tego co widziałem nakręcane na tłok. Wyglądają na "zaklepane" w jakiś sposób. Może ktoś demontował?

nie kupiłem tych z aukcji, tylko poleciłem zakup mechanikowi przy okazji innych prac. Nic Ci więc na temat tych z aukcji nie powiem.


  • 0

#229 piotrbdg

piotrbdg
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Black Hawk
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:24, 17.04.2020

Panowie, a co może być przyczyną, że zamek w klapie nie otwiera i nie zamyka klapy? Auto bez elektrycznie podnoszonej klapy. Czy te zamki często się psują? Czy szukać bardziej jakiegoś uszkodzenia kabelka lub pinów we wtyczce? Bo mocno się zdziwiłem wczoraj, że zamykam auto pilotem i tak dla pewności pociągąłem za otwieranie klapy, a bagażnik się otworzył..


  • 0

#230 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:42, 17.04.2020

Najszybciej szukaj winy we wiązce kabli idącej do klapy w tych gumowych osłonach, bardzo często się kable łamią/przecierają od podnoszenia/zamykania klapy,  wtedy właśnie zamek się nie rygluję. Taka sama przyczyna jest także w sedanie gdy zamek się nie rygluję, lub jest brak podświetlenia tablicy.

 

Na początek proponuję miernik do ręki, odkręcić zamek i na przewodach zobaczyć czy dochodzi prąd, jak będzie 0 to wiadomo że gdzieś kabel uszkodzony. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#231 Dagobert

Dagobert
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:BELFAST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:17, 02.05.2020

Panowie ( i Panie) od trzech tygodni walczę z elektryczna klapą bagażnika w moim kombiaku, niestety póki co przegrywam, zaczynam się poddawać powoli dlatego piszę może ktoś pomoże. Dużo czytałem i sprawdzałem niestety nic póki co. OK po kolei, pewnego dnia zamknąłem klapę chyba ręką (nie pierwszy raz) i już nie mogłem jej otworzyć. Nie mogę otworzyć jej ręcznie ani z pilota tylko awaryjnie ze środka bagażnika. Na wyświetlaczu kontrolka TAIL GATE. Reset nie pomaga, ciągle to samo. Po resecie jak ręcznie otwieram to nic się nie dzieje i wyskakuje kontrolka TAIL GATE, z kolei  po resecie jak próbuje otworzyć z pilota to słychać dźwięk otwierania/zamykania klapy ale nic się nie dzieje i wyskakuje TAIL GATE.

Sprawdziłem bezpiecznik klapy jest OK, sprawdziłem kable wizualnie i przewodność od ECU podsufitką do kostki do zamka zamykania wygląda OK, zamek klapy sprawdzałem (kable, przełączniki, silnik na krótko) wyglądało OK ale nie byłem na 100% pewien co do niego więc zamówiłem używany (nigdy nie wiadomo może też uszkodzony) - nie pomogło. Robiłem samodiagnoze jak kolega Muzyczka nauczał i wyszło:

34 Uszkodzony wyłącznik otwarcia modułu zamykania

35 Uszkodzony wyłącznik zamknięcia modułu zamykania

36 Uszkodzony obwód silnika zamykania drzwi bagażnika

Planuje kupić moduł ECU od tej klapy ale nie jestem pewien czy on są kompatybilne miedzy sobą bo są chyba trzy rodzaje tzn. trzy różne nr części (benzyna,diesel) czy on wymagają jakiegoś programowania czy podpinam i powinno być???

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić albo ma jakieś schematy elektryczne byłbym wdzięczny, nie chce jechać do Hondy bo skasują mnie więcej niż auto warte poza tym i tak są zamknięci (COVID19).

Jakby ktoś wiedział na których przewodach w kostkach powinno być napięcie może to bym posprawdzał.

 

Będę wdzięczny za każdą próbę pomocy, póki co accord rozłożył mnie na łopatki a to już 9 lat z nim, zawsze dawałem radę tym razem jestem zmuszony szukać pomocy...


  • 0

#232 pablo042

pablo042
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 06:59, 03.05.2020

Moim zdaniem to ewidentnie problem z zamkiem... spróbuj wyciągnąć i wyczyścić i przesmarowac....I rozebrać te białe kopulki czy jak to nazwać...wyczyścić ścieżki podoginac delikatnie takie wąsy....
W moim przypadku było podobnie. Właśnie błędy związane z zamkiem...
  • 0

#233 kazik2_h9w3

kazik2_h9w3
  • Klubowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:42, 03.05.2020

Tez miałem taki przypadek ale reset pomógł na tyle ze udalo sie otworzyć klapę a nastepnie nieco wyczyscilem i nasmarowalem zamek z rewizji na klapie

Pomoglo na tyle ze jak na razie(  odpukać ) nic sie nie dzieje


  • 0

#234 Dagobert

Dagobert
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:BELFAST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:05, 03.05.2020

Moim zdaniem to ewidentnie problem z zamkiem... spróbuj wyciągnąć i wyczyścić i przesmarowac....I rozebrać te białe kopulki czy jak to nazwać...wyczyścić ścieżki podoginac delikatnie takie wąsy....
W moim przypadku było podobnie. Właśnie błędy związane z zamkiem...

 

oczywiście zanim napisałem na forum to poczytałem trochę i tak jak piszesz zamek wyciąłem i czyściłem sprawdzałem doginałem co się dało, nie pomogło, kupiłem używany zamek (ciężko powiedzieć czy sprawny) i było to samo. Czy na zamek dochodzi nieustanie jakieś napięcie czy tylko w momencie jak zostanie podane przez moduł? 


  • 0

#235 pablo042

pablo042
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:06, 03.05.2020

Można sprawdzić wtyczki w klapie czy nie są zasniedziale...ja miałem zasniedziale Ale to był błąd od czujników położenia klapy... sprawdzilbym jeszcze raz cała wiazke pod lewym zawiasem.... mi pomogło też wyciagniecie wszystkich wtyczek od komputera w podsufitce...
Ja walczyłem z klapa ponad pół roku... Ale udało się.. 👍
  • 1

#236 Dagobert

Dagobert
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:BELFAST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:56, 21.05.2020

Można sprawdzić wtyczki w klapie czy nie są zasniedziale...ja miałem zasniedziale Ale to był błąd od czujników położenia klapy... sprawdzilbym jeszcze raz cała wiazke pod lewym zawiasem.... mi pomogło też wyciagniecie wszystkich wtyczek od komputera w podsufitce...
Ja walczyłem z klapa ponad pół roku... Ale udało się

udało się... przyczyna to ale po kolei...

kupiłem używane ECU od klapy i ... nic, to samo, już brakło mi pomysłów ale założyłem, że zamek dociągający jest dobry oraz ecu też, również silniczek od elektr. zamykania/otwierania klapy wyjąłem sprawdziłem, wyczyściłem i nasmarowałem czyli wszystko wskazuje, że to wina przewodów ale jak tego szukać jak ich jest tam mnóstwo. Postanowiłem sprawdzić przewody tylko od silniczka domykającego klapę bagażnika (zresztą błąd jaki zczytałem przy pomocy spinacza na niego wskazywał) od silniczka do kostki potem dalej do ecu rozbierałem wszystko żeby zobaczyć jak on leci, jak sprawdzałem na zawiasie lewym w klapie pociagłem ten kabelek (chyba czerwono-czarny) i był przerwany... eureka. Połączyłem, poskładałem do kupy wszystko i śmiga jak nowe. 

Jak sprawdzałem kable to zauważyłem, że już było tam kiedyś grzebane, te kable lubią pęknąć, lata robią swoje, zamykanie i otwieranie powoduje ich uszkodzenie.

Mam nadzieje, że komuś to pomoże. Walczyłem dwa miesiące z tym, przeczytałem wszystkie możliwe wątki już prawie traciłem nadzieje, że sam to ogarnę. 

Podstawa przy problemie z klapą to zczytać błędy tak jak kolega Muzyczka opisał i potem działać, kable sprawdzać bardzo dokładnie bo to one chyba są najczęstszym winowajcą.


  • 0

#237 djmapet

djmapet
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Siemianowice Śl.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:G5 sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 03.06.2020

Witam!

Próbował ktoś przerobić to elektryczne otwieranie klapy bagażnika na typowo mechaniczne, ale z blokadą zamka po zamknięciu auta i odblokowaniu po otwarciu?

 

U mnie to już trzecia awaria i teraz już nic nie działa w tym zamku,  więc muszę otwierać od wewnątrz a wnet przyjdzie okres, że przy pełnym bagażniku będę musiał go otwierać i kilkanaście razy dziennie a nie uśmiecha mi się wypakowywanie za każdym razem bagażnika przez tylne drzwi. :-(

 

Pozdrawiam.


  • 0

#238 pablo042

pablo042
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:05, 04.06.2020

Jak miałem dosyć już naprawiania klapy, to pociagnelem sobie sznurek od mechanizmu zamka. Ale odpukac po trzeciej mojej naprawie klapa działa.
  • 1

#239 djmapet

djmapet
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Siemianowice Śl.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:G5 sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:19, 04.06.2020

Dziękuję za odpowiedź.

Kolego pablo042, możesz napisać o tym coś więcej?

Do czego i jak przyczepiłeś ten sznurek - do tej dźwigni otwierania awaryjnego? Jak go poprowadziłeś i w którym miejscu go wypuściłeś? Na zewnątrz auta/klapy, czy gdzieś wewnątrz kabiny?

 

Mnie po teście, kontrolka TAIL GATE wymrugała kod 36, czyli wg. tabeli kol. muzyczka: "Uszkodzony obwód silnika zamykania drzwi bagażnika". Tyle, że u mnie nie działa kompletnie nic - ani otwieranie, ani zamykanie. Bezpiecznik jest ok.

Wymontuję jeszcze ten silnik i go sprawdzę. Co jeszcze (oprócz uszkodzenia silnika) może być wykładnikiem tego kodu? Czy przerwa w wiązce na zawiasie też?

Na razie - po pobieżnym jej sprawdzeniu, wszystko wygląda ok.

 

Pozdrawiam.


  • 0

#240 pablo042

pablo042
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:11, 04.06.2020

Też miałem taki błąd....a ponad 2 miesiące wcześniej rozbieralem, smarowalem caly zamek, nawet silniczek rozebralem itp... Tylko że klapa zamykala się z oporem. Myślałem że to winna nowych siłowników( używki od wolka)... I błąd dałem wtedy sobie spokój na jakiś czas...i wtedy zawiazalem sznurek od awaryjnego otwierania klapy, tak że miałem końcówkę za kanapa... I butelkę 1,5l do połowy z wodą...haha ciagnelem za sznurek klapę z ręki do góry i butelkę żeby się nie zamknęła...
Ale wkoncu przyszedł czas i jeszcze raz wzielem się za zamek i wiazke pod lewym zawiasem.... chyba wiazka była przerwana i zamek jeszcze raz wyczyscilem.... na dzień dzisiejszy klapa chodzi idealnie 😁 nie poddawaj się....satysfakcja gwarantowana 😁
  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq