Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1538 odpowiedzi w tym temacie

#1261 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:06, 02.07.2019

żeby z akumulatorem coś się stało to musi być zbyt małe lub zbyt wysokie napięcie, to jestem ciekaw jaki jest argument za tym że akumulator zniszczy się od niepełnej gęstości elektrolitu skoro podczas eksploatacji miał prawidłowe napięcia, podejrzewam że nikt tego jeszcze nie udowodnił, że to są tylko gdybania ludzi którym się tylko coś wydaje.


Nigdzie nie napisałem że się zniszczy itp, więc nie wiem po co sobie dopowiadasz swoje teorie... Dla kogoś kto robi krótkie trasy takie ładowanie na pewno nie zaszkodzi, robię po 60/80 tysięcy i mimo tego podłącze sobie ten prostownik z napięciem 16V. Zawsze samochód odpaliłem, nawet w duże mrozy, akumulator będzie miał zaraz 4 lata i dalej działa bez problemu. A dwa razy padł przez ten czas alternator, nagłośnienie w aucie też zmienione na mocniejsze i inne historie które nie ułatwiają życia akumulatorowi.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1262 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 05:41, 03.07.2019

Może zostawmy ciężarówki w spokoju, to nie forum dla tirów.
  • 0

#1263 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 05:43, 03.07.2019

ślepak, przydało by sie jeszcze zmierzyć jaka jest sprawność Twojego akumulatora po tych 4 latach jakimś urządzonkiem, a jak nie masz gdzie tego sprawdzić to chociaż sprawdził byś jaki jest maksymalny spadek napięcia przy rozruchu silnika, to już by coś powiedziało o kondycji Twojego akumulatora. Bo jak spadek napięcia przy rozruchu jest poniżej 8V to akumulator jest praktycznie do wymiany, jak spadek napięcia jest poniżej 10V to akumulator jest już słaby.

 

Może zostawmy ciężarówki w spokoju, to nie forum dla tirów.

To róbcie jakies testy i eksperymenty, bo sama teoria nie zawsze się sprawdza.


Użytkownik Maxell edytował ten post 05:46, 03.07.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1264 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 06:25, 03.07.2019

Accord 7 w benzynie potrzebuje 120A do rozruchu (tyle pobiera rozrusznik), a rozruch trwa ok. 0,8 sekundy (tyle średnio mi mierzy BT-360). No to policzmy ładunek elektryczny:

 

120 A x 0,8 s = 96 As (amperosekundy) = 0,0266 Ah

 

Niestety po rozruchu prąd ładowania najpierw gwałtownie skacze (u mnie jakieś 20A) potem szybko spada więc ciężko to uśrednić. Ale jakoś trzeba. Po około minucie pracy prąd ładowania wynosi u mnie 4A. Załóżmy więc (na moją niekorzyść), że aku jest stale ładowany prądem 4A i że nie było tego skoku zaraz po odpaleniu. Ile czasu trzeba żeby uzupełnić w akumulatorze utracony ładunek 96 As?

 

96 As / 4 A = 24 s

 

Oczywiście uwzględnić należy sprawność aku (zawsze więcej weźmie niż odda), pobór prądu przez pozostałą instalację w czasie rozruchu (np. pompa paliwa przez 2 s) itd. Najwięcej prądu pożre rozrusznik, to jasne. Ale i tak - pobór prądu przy rozruchu to nie jest start promu kosmicznego jak by się mogło niektórym wydawać ;)

 

Dwadzieścia cztery sekundy to nie jest 20 minut! Ktoś się pomylił o całe rzędy wartości. W sprawnym samochodzie odzyskanie ładunku elektrycznego zużytego na rozruch trwa kilkadziesiąt sekund, maksymalnie kilka minut przy szczególnie trudnych warunkach. 

 

Na potwierdzenie mam w rodzinie dieselka 1.4D który od lat jest użytkowany na trasach poniżej 10 minut, codziennie, z wielokrotnymi odpaleniami, zawsze na światłach (nie ma dziennych), w lecie zawsze klima. Ładowany był prostownikiem przez zimy może 2 razy profilaktycznie. Poza tym NIGDY nie był doładowywany i zawsze jest prąd. Aku Yuasa 55Ah ma w tym momencie 4 lata i 79% sprawności.


Użytkownik calzone edytował ten post 07:03, 03.07.2019

  • 0

#1265 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 08:23, 03.07.2019

panowie chyba wychodzi na to ze trzeba ladowac aku 16v
na moim przykladzie gdzies chyba w zimie trestowalem swoje aku rozladowalem potem ladowalem go z 20 iles godzin, gestosc byla idealna a sprawnosc 92 chyba procent prad pokazywalo mi cos ponad 520a czyli tyle co nowy
niedawno troszke sie rozladowal aku radiem, ale skoro twierdzicie ze alternator naladuje aku nie ladowalem go i dzis poszedlem zoabczyc elektrolit. auto codziennie urzytkowane i ostatnio ja nim jezdze do pracy czyli jeden rozruch z 10 min jazdy czasem dwa rozruchy na 15 min jazdy.
dodaje zdjecia aby zobaczyc ze takie urzytkowanie nie naladuje aku i jego sprawnosc spada i aku pada po 2 latach, a alternator chyba faktycznie nie da rady naladowac akumulatora.

napiecie idealne ale gestosc i sprawnosc aku slaba, prad rozruchu po moim ladowaniu byl ponad 520a a teraz 100a mniej, czyli d... blada z ladowania aku alternatorem
bfe296a677686290db7709b062576ffa.jpgddf95c1691618ac8b5084f0eda67bf06.jpg


Użytkownik slasz129 edytował ten post 08:28, 03.07.2019

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1266 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 08:46, 03.07.2019

 

Szacunek dla panów, że opublikowali rezultaty których się nie spodziewali. 

 

Jeżeli w jednym aucie nie można uzyskać prawidłowej gęstości elektrolitu podczas ładowania alternatorem, a w innym się da, to nie można stawiać ogólnej tezy, że "się nie da". Widocznie to zależy od innych czynników, a w pierwszym rzędzie od sprawności układu ładowania.


  • 0

#1267 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 09:37, 03.07.2019

No ale ja nie jadę 40km na jeden rozruch, nie mam nowego aku i nie mam inteligentnego ladowania.

wychodzi na to ze jesli ktos jezdzi jak maxell codziennie 300km to aku mu pozyje dlugo. ale jesli ktos ma jak ja ze pali i jedzie max 15km i z 15 min to aku nigdy nie bedzie mial gestosci, i zawsze alternator bedzie go ladowal najpierw strasznie duzym pradem czego efekt to wymiany aku co kilka lat.

Jedyna opcja to ratowanie sie duzym akumulatorem bo duzy przyjmnie wiecej amper i z duzego polowa ubedzie to i tak bedzie dobrze.


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1268 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 10:00, 03.07.2019

15 minut wg moich obliczeń (zapraszam do sprawdzenia i kwestionowania) to absolutnie wystarczająco do uzupełnienia strat po rozruchu. Jak się to weźmie na papier to się okaże, że te kilka setnych amperogodziny to jest znacznie mniej niż można byłoby się spodziewać. Ogólnie wydaje mi się, że jazda na krótkich odcinkach jest "przedemonizowana" ;) i nikt kto twierdzi że akumulator się wówczas nie naładuje do pełna nie przedstawił ŻADNYCH dowodów, wyników, obliczeń - nic.

 

Mnie to nauczyło tego, że znacznie groźniejsze dla akumulatora jest używanie go nie jako rozruchowego (taka jest jego konstrukcja i przeznaczenie) ale do ciągłego zasilania (jak aku głębokiego rozładowania) urządzeń typu car audio itp. bez włączonego silnika. Takie sytuacje znacznie bardziej go obciążą, a uzupełnienie utraconego ładunku może trwać przy normalnym użytkowaniu w jeździe zbyt długo i zbyt dużym prądem. 


  • 0

#1269 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 11:15, 03.07.2019

Jak pewnie wiecie bezobsługowe Yuasy mają magiczne oko, które można wyjąć i jest dostęp do jednej celi. Foty mówią wszystko, aku powoli się kończy, ale gęstość jak najbardziej jest - ostatnie ładowanie prostownikiem było w zimie. Altek spokojnie daje radę.

 

7215f560ce38201dmed.jpg

 

f38997b2fc38931amed.jpg

 

0faf7ad613669a95med.jpg


  • 0

#1270 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 11:55, 03.07.2019

hmm to pytanie czego u mnie jej nie ma?

przez to ze kiedyś go rozładowałem radiem i jak sie mocno rozładuje aku to potem altek nie nadrobi ???


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1271 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 12:09, 03.07.2019

Nie wiem. Operujemy na jednostkowych przypadkach, różnych warunkach i ciężko cokolwiek uogólnić do reguły obowiązującej zawsze i wszystkich. 

 

Szczerze powiedziawszy też wydawało mi się że panowie z kanału mrAkumulator zrobią rewolucję swoimi 16-toma voltami i to będzie rozwiązanie tajemnicy szybkich zgonów współczesnych aku Ca/Ca. Że niby 14,4 V nie wystarczy do odbudowy gęstości i aku siarczeje. Okazało się jednak, że "testów poranka" dotyczących prostowników nie da się tak prosto przenieść na ładowanie alternatorem, który napięciem niższym, ale w dłuższym okresie czasu też potrafi gęstość uzyskać. 

 

IMHO jesteśmy w punkcie wyjścia ;) a jedyna sensowna lekcja to taka, że od czasu do czasu warto akumulator porządnie przeładować. Zwłaszcza w zimie.


  • 0

#1272 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:13, 03.07.2019

ślepak, przydało by sie jeszcze zmierzyć jaka jest sprawność Twojego akumulatora po tych 4 latach jakimś urządzonkiem, a jak nie masz gdzie tego sprawdzić to chociaż sprawdził byś jaki jest maksymalny spadek napięcia przy rozruchu silnika, to już by coś powiedziało o kondycji Twojego akumulatora. Bo jak spadek napięcia przy rozruchu jest poniżej 8V to akumulator jest praktycznie do wymiany, jak spadek napięcia jest poniżej 10V to akumulator jest już słaby.

To róbcie jakies testy i eksperymenty, bo sama teoria nie zawsze się sprawdza.


Już odpowiadam :) zimny silnik diesla i wyżej wspomniany akumulator, po 24hh postoju, spada z napięciem do 11.4V. Co istotne jeszcze luty i temperatura 8 stopni.

Przed przyszła zimą z racji wieku akumulatora zrobię otwór żeby zmierzyć gęstość elektrolitu. To dopiero będzie najbardziej wiarygodne wskazanie do kondycji akumulatora.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1273 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 13:23, 03.07.2019

Czy jest na tym forum jeszcze ktoś, kto nie odkrył i nie oznajmił wszem i wobec szokującego faktu, że najważniejsza jest gęstość elektrolitu?

Czekamy z utęsknieniem ;)


  • 0

#1274 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 13:32, 03.07.2019

przecież u Ciebie jest gęstość a akumulator dogorywa, więc wychodzi na to że sama gęstość też o niczym nie świadczy, trzeba robić testy i samemu do wszystkiego dojść


Użytkownik Maxell edytował ten post 13:33, 03.07.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1275 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:39, 03.07.2019

11,4V nazywasz dogorywaniem??
Proszę Cię... Diesel, 24h postoju i 8 stopni :))

Czy jest na tym forum jeszcze ktoś, kto nie odkrył i nie oznajmił wszem i wobec szokującego faktu, że najważniejsza jest gęstość elektrolitu?
Czekamy z utęsknieniem ;)


Doczekales się he he. Źle zrozumiałem twój post wcześniej, dlatego poszła edycja.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    Google (1)
IPB Skin By Virteq