Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1538 odpowiedzi w tym temacie

#1246 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:05, 02.07.2019

Z drugiej strony lepiej używać tanizne z Lidla czy stonki niż nic.
  • 0

#1247 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6030 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:10, 02.07.2019

Wiadomo, dlatego mam dwa prostowniki :)
Jeden z Lidla, drugi absaar co daję do 16.3V.

Wysokim napięciem ładuje przed i po zimie.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1248 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:59, 02.07.2019

Ta tylko takim cudem to osiągnie maksymalnie 14,8V, a to nigdy nie ruszy gęstości elektrolitu... A potem zdziwienie że akumulator wytrzymuje dwa/trzy lata.

żeby z akumulatorem coś się stało to musi być zbyt małe lub zbyt wysokie napięcie, to jestem ciekaw jaki jest argument za tym że akumulator zniszczy się od niepełnej gęstości elektrolitu skoro podczas eksploatacji miał prawidłowe napięcia, podejrzewam że nikt tego jeszcze nie udowodnił, że to są tylko gdybania ludzi którym się tylko coś wydaje.


Użytkownik Maxell edytował ten post 20:09, 02.07.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1249 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:08, 02.07.2019

Maxell poczytaj popytaj bo kompletnie nie masz o tym pojęcia a się wypowiadasz.
I nie pisz więcej głupot bo to ludzie czytają i pomyślą że możesz mieć rację.
co się dzieje z Aku jak ma kiepska. Gęstość elektrolitu i zobacz jakim prądem go altek ładuje

Użytkownik slasz129 edytował ten post 20:13, 02.07.2019

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1250 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:44, 02.07.2019

W ciężarówce testuje dwa akumulatory yuasa ca/ca które nigdy nie widziały napięcia 15V tylko to co jest w instalacji czyli 14,4V i średnio auto przejeżdża 300km dziennie i po roku czasu akumulatory mają 100% sprawności i prąd rozruchowy fabrycznie jest 1050 Amper a akumulatory po roku czasu mają 1302 Ampery, więc jakich jeszcze dowodów chcecie że nie potrzebne jest akumulatorom napięcie 15V żeby prawidłowo działały, wystarczy tylko pilnować aby nie zostawić ich rozładowanych, niestety w osobówkach mam stare akumulatory i nie przypilnowałem tego aby je należycie ładować, dlatego nie mogę dać przykładu z osobówek, może za parę lat jak będę zmieniał w osobówkach o też postaram sie potestować, na forum widzę sam teoretycy z super wiedzą książkową siedzą a ich akumulatory nie mogą przetrwać dłużej niż 5 lat, nikt się nawet nie wysili na jakiekolwiek eksperymenty.  


Użytkownik Maxell edytował ten post 20:45, 02.07.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1251 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:51, 02.07.2019

No i ok są w super stanie a dlaczego ?
A dlatego że nigdy nie zostały rozładowane i pewnie gęstość elektrolitu mają ok.
Tak się składa że ma swoim Aku robiłem testy i go specjalnie rozladowalem do napięcia 10v gęstość już wtedy była daleko na czerwonym nie pamiętam dokładnie. Po ładowaniu w granicach 14v gęstość się prawie nie ruszyła a test chińskim testerem pokazał sprawność chyba z 30%
Dopiero po chyba kilkunastu godzinach ładowania napięciem 16.2 v gęstość poszła na 1.28-1.30 z tego co pamiętam i mam sprawność 92%
Testowałem to wiem że gęstość to chyba najważniejszy parametr dobrego Aku i nie gadaj mi głupot że nie ma znaczenia. Bo ma własnym Aku robiłem test.
Aku to 55 ah jenox roczny i po rozładowaniu do 10 v potrZebowal ponad 20 ileś tam godzin ładowania i napięcia 16.2 aby gestosc była ok i jego sprawność również
Ładowałem go 5A

Za jakiś czas będę znowu ładował Aku bo kiedyś słuchałem radia i się trochę rozładował to ci zrobię test ładowania 14v i zobaczysz jaka będzie gęstość i jakim prądem alternator traktuje taki akumulator to zrozumiesz jakie znaczenie ma elektrolit.

Użytkownik slasz129 edytował ten post 20:54, 02.07.2019

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1252 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:00, 02.07.2019

jak go rozładowałeś do 10V to teraz główkuj jak go przywrócić do fabrycznej sprawności, ja nie po to pisałem żeby zaraz po zakupie naładować prostownikiem akumulator, żeby go ktoś później rozładował do 10V, ja tylko opisuję przypadek w którym akumulator jest w pełni naładowany i nigdy napięcie spoczynkowe nie spadło poniżej 12.4 V , a jak ktos tego nie dopilnuje to później niech kupuje odpowiedni prostownik i próbuje ratować akumulator, ja tylko dawałem rady gościowi co ma swój garaż i może się bawić w podładowywanie akumulatora, a wiadomo że jak ktoś nie ma garażu to musi co jakis czas kombinować z reanimacja mocno osłabionego akumulatora, ja na szczęście mam garaż i jak tylko kupię nowy akumulator do osobówki to swoim sposobem spróbuję ustanowić jakis rekord w długowieczności akumulatora.

ps na weekendzie zmierzę jaka jest gęstość elektrolitu w tych rocznych akumulatorach co wcześniej pisałem że nigdy nie były ładowane 15V i wrzucę filmik


Użytkownik Maxell edytował ten post 21:07, 02.07.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1253 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 21:03, 02.07.2019

Panowie z kanału mrAkumulator niedawno zrobili test ładowania alternatorem w dwóch swoich autach. Zrobiło się im po tym bardzo głupio, bo totalnie rozładowane akumulatory odzyskały prawidłową gęstość ładowane wyłącznie z altków. 

Tym samym ich teoria, że do uzyskania prawidłowej gęstości trzeba aż 16,2 V bo niżej nie da rady i aku się zasiarczy upadła. Choć oczywiście ładowanie wyższym napięciem przebiegnie szybciej.


  • 0

#1254 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:07, 02.07.2019

Rozladowalem go celowo na testy właśnie aby się coś dowiedzieć.
Dobrze wiem że mu zaszkodziłem ale Aku za 180zl to się na nim ucze obsługi .
I ma moim przykładzie widać jak wazna jest gęstość elektrolitu.
Jak będę miał więcej czasu aby auto postawić to zrobię wam kolejne testy z gęstościa elektrolitu

A czy alternator w Hondzie mi zrobi gęstość też mogę sprawdzić łatwo bo mam Aku na korki i aerometr też.

Użytkownik slasz129 edytował ten post 21:08, 02.07.2019

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1255 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:11, 02.07.2019

tylko trzeba pamiętać że jedno odpalenie auta, to aby akumulator wrócił do stanu przed odpaleniem to alternator musi go ładować 20min , przynajmniej tak mówili na tym kanale na yt. Więc kazdy sobie może policzyć czy ma niedoładowany akumulator.


Użytkownik Maxell edytował ten post 21:12, 02.07.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1256 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:13, 02.07.2019

No u ciebie w ciężarówce jak raz zapalisz to potem jedziesz i jedziesz.
A u mnie żona w ciągu pół godziny pali pod domem pod przedszkolem pod sklepem i czasem u teściowej .

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1257 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 21:17, 02.07.2019

Ooo to tak jak moja. Jej yuasa ma 4 lata i ma się dobrze. A pracuje z dieslem.

Nie wiem skąd teoria o 20 minutach. Proste obliczenia wskazują raczej na rząd max kilku minut, nie kilkudziesięciu.
  • 0

#1258 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:22, 02.07.2019

Gęstość elektrolitu jet najważniejsza. I to ten parametr nam mówi czy akumulator jest w pełni naładowany, a nie napięcie. 


  • 0

#1259 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 21:24, 02.07.2019

A kto mówi że napięcie jest najważniejsze?
  • 0

#1260 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:32, 02.07.2019

A u mnie żona w ciągu pół godziny pali pod domem pod przedszkolem pod sklepem i czasem u teściowej.

dlatego w takim przypadku trzeba aku w domu doładowywać albo zmieniać akumulator co dwa lata.

 

Nie wiem skąd teoria o 20 minutach. Proste obliczenia wskazują raczej na rząd max kilku minut, nie kilkudziesięciu.

to jest teoria z tego kanalu mr. akumulator, ale nie jest takie proste że kilka minut wystarczy, w ciężarówce mam amperomierz i po odpaleniu troche to zawsze trwa aż pobór prądu przez akumulator ustawi się na zero, tym bardziej jak właczy się światła, klime itp.

 

Gęstość elektrolitu jet najważniejsza. I to ten parametr nam mówi czy akumulator jest w pełni naładowany, a nie napięcie. 

tylko że w nowoczesnych akumulatorach nie jesteśmy w stanie sprawdzić gęstości, a ja opisałem sposób jak bez mierzenia gestości utrzymać sprawny akumulator posługując się tylko napięciem, pisałem też że na weekendzie nakręce filmik i zobaczymy jaka jest gęstość tych moich rocznych aku.


Użytkownik Maxell edytował ten post 21:41, 02.07.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq