Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wybity sworzeń

VI

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wesoły

Wesoły
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:35, 18.12.2023

Witam, dziś odebrałem auto z diagnozy i mam wybity sworzeń i 3 wycieki (spod czujnika zmiennych faz, pokrywy zaworów i aparatu zapłonowego) plus do wymiany łożyska z przodu za wszystko chce odemnie 3500 zł, ale chodzi mi tu głównie o ten sworzeń czy to pojeździ jeszcze kilka dni i jakie ryzyko, że może wypaść.

Nie boję się ubrudzić rączek, powiedzcie mi, jakie są realne koszty naprawy samemu, na co muszę się przygotować?

Jeśli już było to dajcie linka do tematu


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:36, 18.12.2023

1. Sworzeń dolny czy górny?
2. Wyciek spod pokrywy zaworów. Kupujesz uszczelkę i wymieniasz plus silikon na naroża. Dokrecasz do pierwszego wyczuwalnego oporu a nie na moment.
3. Wyciek na zewnątrz czy do środka aparatu
4. Łożyska - wymienił bym oba plus sworznie dolne jeśli wyjdzie minimalny luz. Zawsze to spokój na 80-100 tys jak weźmiesz ctr.

Jak dla mnie w tysiącu powinno się zamknąć ale nie znam cen warsztatów.
  • 0

#3 Kubek

Kubek
  • Klubowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:18, 19.12.2023

Wycieki to zapewne wystarczy wymiana uszczelek, chwila szukania w "googlach" i masz ceny, do dostania bez problemu. Wymiana raczej mało skomplikowana. Sworzeń zapewne dolny, bo górny to cały wahacz.

Z wymiana łożysk trochę trudniej, bez prasy raczej nie da rady, ale jak sam ściągniesz zwrotnice i pewnie jakiś warsztat ci wyciśnie i wciśnie nowe.

Tak jak napisał przemkowal max 1000zł.

Czy da się pojeździć? Jak nie ma wielkiego luzu i gwint jakoś trzyma to pewnie się da, tylko trochę wolniej (ewentualnie "położy ci się koło" -nie fajnie)

A mechanik co powiedział?


  • 0

#4 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:21, 19.12.2023

Kto powiedział, że górny wahavz cały trzeba
  • 0
                       

#5 Kubek

Kubek
  • Klubowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:10, 19.12.2023

Kto powiedział, że górny wahavz cały trzeba

 

 jaki sens wybijać sworzeń, tuleje, skoro można cały kupić bez problemu?

a jeśli chodzi o twój wpis to chyba nie koniecznie na temat napisałeś


Użytkownik Kubek edytował ten post 19:13, 19.12.2023

  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 19:11, 19.12.2023

Bo sworzeń kosztuje 50zl a wahacz ze 250?
  • 0

#7 Kubek

Kubek
  • Klubowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:26, 19.12.2023

Bo sworzeń kosztuje 50zl a wahacz ze 250?

dobrej jakosci tak pewnie wyjdzie, dobry sworzen pewnie ze 150, ale mniejsza z tym.

sam napisales ze jak lozysko to wymienic dwa czyli idziemy w koszta a zaoszczedzic chcesz na wahaczu ;)


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:24, 19.12.2023

dobrej jakosci tak pewnie wyjdzie, dobry sworzen pewnie ze 150, ale mniejsza z tym.
sam napisales ze jak lozysko to wymienic dwa czyli idziemy w koszta a zaoszczedzic chcesz na wahaczu ;)

Dolny

https://jarusnet.pl/sb-6182
Górny
https://jarusnet.pl/cbho-14

Piszemy tu o górnym sworzniu aktualnie i wymianie wahacza zamiast samego sworznia. Autor posta nie ustosunkował się do tego o który sworzeń chodzi.

Poza tym tematy były poruszane już wiele razy więc po co tworzyć następny.


Sworznie górne można wymienić same. Ale nie mając zaplecza w postaci prasy taniej może wyjść kupić wahacz ctra.
Łożyska czy dolne sworznie też najlepiej mieć prasę czy to do sworzni czy łożysk. Można też wymontować zwrotnice i zawieźć na warsztat a tam wprasują.
Uszczelka pokrywy czy vtec do wymiany bez problemów.
Co do szczegółów to zapraszam do wyszukiwarki.

I chyba zamykam temat
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq