Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

naprawa silnika / swap Accord VI Coupe

VI F20B5 - F23Z5

Najlepsza odpowiedź ukasz , 18:58, 04.10.2022

EVAP również: Pin z A6(PCS) do C22

 

Zmontowałem również instalacje 2 sondy, niestety sonda nie zatrybiła ale zrozumiałem gdzie popełniłem błędy.

Może ktoś nakierować czy teraz dobrze to rozkminiam? 

Według tego schematu: https://zapodaj.net/...b20080.jpg.html  oraz tego: https://zapodaj.net/...8d4262.png.html

 

Przewód SO2SHTC bezpośrednio pod ECU (PIN A8)

Przewody sg2 i lg1 z instalacji od drugiej sondy połączyć z instalacja 1 sondy odpowiadające tym przewodom.

I wnioskuje że pho2s pinC16 oraz sho2s pinA23 powinienem zmostkować ze sobą przed ECU?

 

 

P.S Dla osób szukających pinout F23Z5, jego odpowiednikiem jest pinout F18B2 czyli: https://zapodaj.net/...36f08d.png.html

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#31 arrek

arrek
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:w-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:sed
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:10, 23.08.2022

jest tylko problem ze schematem do f20b5 :(

p.s doczytałem że gdy sonda nie działa evap nie jest aktywny. Może tu leży problem ponieważ sonda jest na 100% do wymiany

Cześć ogółowi, nie wiem czy dojdziesz do ładu miałem podobnie z tym że był to acco 5 euro i chciałem zaadoptować kompa z wersji usa i zonk wszystkie piny kostki oba były non v-tec teoretycznie to samo ale po przedzwonieniu wsztkich kabli evap bruździł i się poddałem. Różnica elektryczny wersji euro i usa w tamtej generacji to nieporozumienie. Może spróbój dobrać kompa od acco vi usa był tam podobny silnik f23a4 bodaj oraz odyssey jakiś pochodny. Jęśli się myle to sory


  • 0

#32 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:43, 23.08.2022

Cześć ogółowi, nie wiem czy dojdziesz do ładu miałem podobnie z tym że był to acco 5 euro i chciałem zaadoptować kompa z wersji usa i zonk wszystkie piny kostki oba były non v-tec teoretycznie to samo ale po przedzwonieniu wsztkich kabli evap bruździł i się poddałem. Różnica elektryczny wersji euro i usa w tamtej generacji to nieporozumienie. Może spróbój dobrać kompa od acco vi usa był tam podobny silnik f23a4 bodaj oraz odyssey jakiś pochodny. Jęśli się myle to sory

w teorii wiem gdzie powinienem się wpiąć w nowy sterownik z EVAP natomiast nie wiem który to pin w obecnej instalacji i tylko to mnie ogranicza. Nigdzie nie mogę znaleźć pinout do f20b5


  • 0

#33 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:37, 23.08.2022

To weź miernik w rękę, kostkę od Evap i kość od kompa i sprawdź przejście. Wtedy się dowiesz który to pin. Proste
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#34 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:52, 24.08.2022

To weź miernik w rękę, kostkę od Evap i kość od kompa i sprawdź przejście. Wtedy się dowiesz który to pin. Proste

to jest ten winowajca? https://zapodaj.net/...4e4f7f.jpg.html

w momencie gdy odłączam kostke od tego czujnika na starym sterowniku check nie wyskakuje i totalnie nic się nie dzieje.


  • 0

#35 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 23:33, 24.08.2022

tak, to jest zawór spustowy oparów paliwa ;) (Valve Assembly, Purge Control Solenoid - 36160-P5G-901)

numerek 33 na schemacie

VACUUM-TANK-TUBING-18L-20L-Honda-ACCORD-

rurką 11 idzie do zbiornika podobnego do tego poniżej oznaczonego jedynką

CANISTER-Honda-ACCORD-1999-18IS-5-speed-

u Ciebie rurki mogą wyglądać w ten sposób jak tutaj

PURGE-CONTROL-SOLENOID-VALVE-L4-Honda-AC

rurka 6 idzie do zbiornika na poprzednim schemacie, a 7 do ssaka. zawór jest identyczny w obydwu modelach, więc jeśli podciśnienia są odpowiednio podpięte, to winna jest elektryka.

accordy mają na pinie 12, 13 i 25 imo we wtyku (A) schemat poniżej

461428d1501528094-98-99-cl-98-02-accord-

461431d1501528094-98-99-cl-98-02-accord-

VSV masz na schemacie poniżej numerek 8 (tylko to jest wersja USA 2.0 coupe), więc u Ciebie pewnie tego zaworu nie będzie

ca20a338fe308e223b15439375150dc9.png

oczywiście wszystko to wróżenie z fusów, bo fizycznie nie wiadomo co tam u Ciebie siedzi :zoltek: sprawdź, czy ten pin 6 (wtyk A) dochodzi do zaworu ... jak dochodzi, to albo zawór nie bangla, albo coś w sterowniku nie łączy. na sterowniku od f20 mówisz, że działa? jak silnik chodzi to czuć pod palcem na nim 'klikanie'? jak klika, to zawór działa i sterownik od f23 do sprawdzenia w środku, czy pin siedzi jak należy, czy nic się nie przepaliło (chyba, że to sterownik od amerykańca to nawet nie chcę mi się myśleć ile Cię roboty i kombinacji przy tym czeka :zoltek: ).


Użytkownik gons edytował ten post 00:09, 25.08.2022

  • 1

#36 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:05, 25.08.2022

tak, to jest zawór spustowy oparów paliwa ;) (Valve Assembly, Purge Control Solenoid - 36160-P5G-901)

numerek 33 na schemacie

 

rurką 11 idzie do zbiornika podobnego do tego poniżej oznaczonego jedynką

 

u Ciebie rurki mogą wyglądać w ten sposób jak tutaj

 

rurka 6 idzie do zbiornika na poprzednim schemacie, a 7 do ssaka. zawór jest identyczny w obydwu modelach, więc jeśli podciśnienia są odpowiednio podpięte, to winna jest elektryka.

accordy mają na pinie 12, 13 i 25 imo we wtyku (A) schemat poniżej

 

 

VSV masz na schemacie poniżej numerek 8 (tylko to jest wersja USA 2.0 coupe), więc u Ciebie pewnie tego zaworu nie będzie

 

oczywiście wszystko to wróżenie z fusów, bo fizycznie nie wiadomo co tam u Ciebie siedzi :zoltek: sprawdź, czy ten pin 6 (wtyk A) dochodzi do zaworu ... jak dochodzi, to albo zawór nie bangla, albo coś w sterowniku nie łączy. na sterowniku od f20 mówisz, że działa? jak silnik chodzi to czuć pod palcem na nim 'klikanie'? jak klika, to zawór działa i sterownik od f23 do sprawdzenia w środku, czy pin siedzi jak należy, czy nic się nie przepaliło (chyba, że to sterownik od amerykańca to nawet nie chcę mi się myśleć ile Cię roboty i kombinacji przy tym czeka :zoltek: ).

 

dzięeki za konkretną odpowiedź  :) a więc tak:

na chwilę obecną jeżdżę na starym sterowniku, zawór z tego co piszesz raczej nie działa bo nic nie czuć żeby "tykał" czy coś - checka nie ma ani błędu na samodiagnostycze nie wykazuje.

Po południu sprawdzę czy na kostce od niego dochodzi jakiś prąd.

Mój accord to właśnie USA 2.0 Coupe i zaworek wygląda dokładnie tak jak napisałeś że powinien wyglądać.

Sterownik od f23 mam z wersji UK. 

Będe badać te prądy ponieważ wygląda na to że jest podłączony dobrze.

 

EDIT:  w kostce jest prąd przy chodzącym silniku 14V 

Podmieniłem zaworek na drugi - taki sam, niestety sytuacja ta sama - nic nie czuć aby coś w nim chodziło.

Może faktycznie źle ciśnienia podłączone? foto do podglądu https://zapodaj.net/...7a2683.jpg.html   dolny wąż idzie do kolektora ssącego a górny do tej puszki

 

EDIT2: gdy podłączam kostkę jest jedno kliknięcie zaworku, jak popuszczam kostkę i ponownie wkładam to klika pojedynczo.

Podłączyłem na krótko do zewnętrznego aku i też jest jedno pojedyncze kliknięcie na  jednym i drugim zaworku.

Pytanie czy prąd w kostce powinien być stały czy sygnał powinien przerywać ?


Użytkownik ukasz edytował ten post 13:40, 25.08.2022

  • 0

#37 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 15:20, 25.08.2022

zdejmij ten dolny wąż z tego zaworu jak silnik będzie chodził i sprawdź, czy tym dolnym króćcem zasysa powietrze (nie powinien). jak zasysa, to coś w EVAP'ie nie działa prawidłowo (niekoniecznie ten zawór). kolejny na tapetę wchodzi korek od wlewu paliwa (przy odkręcaniu powinien zasysać powietrze, ale bez przesadyzmu). spróbuj go przeczyścić jakimś zmywaczem do hamulców, ewentualnie wodą i wlew paliwa też wyczyść ;) jak to nie pomoże, to możesz mieć gdzieś uszkodzone przewody, albo ten zbiornik jest już zmęczony. dodatkowe zawory w systemie EVAP (na schemacie z Coupe USA numery 8 i 14) raczej odpadają, bo wiązki nie wymieniałeś. prawidłowy schemat do f23 poniżej.

FUEL-PIPE-2-Honda-ACCORD-2001-23-4-speed

elektrykę i podciśnienia możesz już wykluczyć, bo zawór dostaje prąd, a podciśnienia dobrze masz podpięte. jak masz dostęp do tanich filtrów paliwa, to możesz spróbować wpiąć taki pomiędzy ten zbiornik, a zawór i na jakiś czas powinno obyć się bez check'a (no chyba, że gdzieś jest dziurawy przewód z powyższego wykresu :zoltek: ). ale to nie jest rozwiązanie problemu, tylko jego obejście  :diabelgrin:


Użytkownik gons edytował ten post 15:57, 25.08.2022

  • 0

#38 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 18:41, 25.08.2022

A jak tutaj jest sterowany EGR? Ma podciśnienia? Ja w aero, co prawda to 5gen ale miałem coś podobnego po wymianie silnika i źle były wężyki podłączone przy zaworkach na kielichu.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka
  • 0

#39 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 25.08.2022

A jak tutaj jest sterowany EGR? Ma podciśnienia? Ja w aero, co prawda to 5gen ale miałem coś podobnego po wymianie silnika i źle były wężyki podłączone przy zaworkach na kielichu.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

do EGR nie chodzą żadne podciśnienia, tylko kostka elektryczna 

 

zdejmij ten dolny wąż z tego zaworu jak silnik będzie chodził i sprawdź, czy tym dolnym króćcem zasysa powietrze (nie powinien). jak zasysa, to coś w EVAP'ie nie działa prawidłowo (niekoniecznie ten zawór). kolejny na tapetę wchodzi korek od wlewu paliwa (przy odkręcaniu powinien zasysać powietrze, ale bez przesadyzmu). spróbuj go przeczyścić jakimś zmywaczem do hamulców, ewentualnie wodą i wlew paliwa też wyczyść ;) jak to nie pomoże, to możesz mieć gdzieś uszkodzone przewody, albo ten zbiornik jest już zmęczony. dodatkowe zawory w systemie EVAP (na schemacie z Coupe USA numery 8 i 14) raczej odpadają, bo wiązki nie wymieniałeś. prawidłowy schemat do f23 poniżej.

 

elektrykę i podciśnienia możesz już wykluczyć, bo zawór dostaje prąd, a podciśnienia dobrze masz podpięte. jak masz dostęp do tanich filtrów paliwa, to możesz spróbować wpiąć taki pomiędzy ten zbiornik, a zawór i na jakiś czas powinno obyć się bez check'a (no chyba, że gdzieś jest dziurawy przewód z powyższego wykresu :zoltek: ). ale to nie jest rozwiązanie problemu, tylko jego obejście  :diabelgrin:

po odłączeniu dolnego podciśnienia, króciec od zaworka nie zasysa powietrza. tylko mam wrażenie że jakby zanikł prąd w kostce, niestety zrobiło się dość późno i nie mam miernika pod ręką.

Gdy odłączyłem dolny wężyk jest odczuwalna dość wyraźna zmiana pracy silnika no ale to raczej zrozumiałe bo zasysał powietrze tym wężykiem.

Po odkręcaniu korka wlewu, szczególnie gdy długo nie jest odkręcany po ostatnim tankowaniu zbiornik zasysa powietrze i to mam wrażenie że dosyć mocno. Jutro sobie go porządnie obejrzę i wyczyszczę.

 

Jutro też podpinam ECU od f23 oraz nową sondę pod ten motor i będę działać już na tym sterowniku. Dziwi mnie też że ECU f20 wcześniej pokazywał błąd sondy a nagle już nie pokazuje. Oczywiście ECU było kilkukrotnie resetowane ale ten fakt jest dość dziwny tak samo jak fakt że teoretycznie EVAP niby nie działa a samodiagnostyka nic nie wykazuje że jest jakiś problem, a ECU jest całkowicie wolne od błędów.

Gdzieś wyczytałem na zagranicznym forum jak i również temat przewinął się gdzieś tutaj, że sonda również może odpowiadać za poprawne działanie i sterowanie systemu EVAP. 

 

Tak więc jutro kolejny dzień walki, a w poniedziałek auto jedzie na  cały tydzień do elektromechanika który ma zrobić instalację pod drugą sondę lambda :) a ja na tygodniowe wakacje w końcu odpocząć trochę od samochodu, bo od 2 tygodni nie ma 10 minut w których nie obmyślam planu z tym wozidłem :D NIE SĄDZIŁEM ŻE NIE BĘDĘ MÓGŁ SIĘ DOCZEKAĆ AŻ ZACZNĘ ROBIĆ BLACHARKĘ ! :D (ale pierwszy etap to motor) 


Użytkownik ukasz edytował ten post 21:48, 25.08.2022

  • 0

#40 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:28, 24.09.2022

Zaczyna się piąty tydzień u elektryka i auto nie ruszone, czas chyba je zabrać.... Główny problem sonda podstawowa kod 41, czy jestem w stanie sam znaleźć przyczynę niedziałającej sondy na nowym ECU czy poczekać jeszcze może kolejne 4 tygodnie? Jest to w tej chwili priorytet ponieważ auto kulawo chodzi na wolnych obrotach, spada do nawet 200obrotów.

 

EDIT: Elektryk nic nie zdziałał i się poddał, stwierdził że nie ma schematów i nic nie zrobi.

 

Chyba będę musiał zestroić na P28, pytanie czy ktoś ma speca z okolic poznania który by to zrobił lub ogarnął te sondy na tym co jest?

 

EDIT2: kody błędów P0135, P0155, dodatkowo błędy 2giej sondy- nieistotne, oraz EVAP P0443


Użytkownik ukasz edytował ten post 17:23, 27.09.2022

  • 0

#41 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:36, 01.10.2022

problem pierwszej sondy rozwiązany :)

Dla potomnych: Pin C1 przekładamy na A20, C16 zostaje na swoim miejscu.


Użytkownik ukasz edytował ten post 18:57, 04.10.2022

  • 0

#42 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:58, 04.10.2022   Najlepsza odpowiedź

EVAP również: Pin z A6(PCS) do C22

 

Zmontowałem również instalacje 2 sondy, niestety sonda nie zatrybiła ale zrozumiałem gdzie popełniłem błędy.

Może ktoś nakierować czy teraz dobrze to rozkminiam? 

Według tego schematu: https://zapodaj.net/...b20080.jpg.html  oraz tego: https://zapodaj.net/...8d4262.png.html

 

Przewód SO2SHTC bezpośrednio pod ECU (PIN A8)

Przewody sg2 i lg1 z instalacji od drugiej sondy połączyć z instalacja 1 sondy odpowiadające tym przewodom.

I wnioskuje że pho2s pinC16 oraz sho2s pinA23 powinienem zmostkować ze sobą przed ECU?

 

 

P.S Dla osób szukających pinout F23Z5, jego odpowiednikiem jest pinout F18B2 czyli: https://zapodaj.net/...36f08d.png.html


Użytkownik ukasz edytował ten post 19:27, 05.10.2022

  • 0

#43 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 17:33, 05.10.2022

 

Przewód SO2SHTC bezpośrednio pod ECU (PIN A8)

Przewody sg2 i lg1 z instalacji od drugiej sondy połączyć z instalacja 1 sondy odpowiadające tym przewodom.

I wnioskuje że pho2s pinC16 oraz sho2s pinA23 powinienem zmostkować ze sobą przed ECU?

sg2 (zielono/czarny) to masa sygnału z sond, a ig1 (czarno/żółty) to masa grzałek. z tego co się orientuję, to ig1 wisi sobie z tyłu silnika (taka kostka do której wchodzą wszystkie przewody masy czarno/żółte) (nie wiem jak podpiąłeś pierwszą sondę, ale masa sygnałowa powinna być właśnie z tej kostki).

za to sg2 nie wiem gdzie się znajduje, ale po zielono/czarnych przewodach szybko by go namierzył ;)

jak dołączysz masy drugiej sondy tam gdzie podłączyłeś masy pierwszej sondy to powinno to 'jako-tako' działać.

 

za to pinów od sond nie mostkuj :zoltek: , bo to nie zadziała (a jak zadziała to komp nie będzie wiedział co ma z tym zrobić) i nie wiadomo co przy okazji może się wykrzaczyć :zoltek:

piny sygnałowe: pierwsza sonda idzie do C16, a druga sonda do A23.

piny grzałek: pierwsza sonda do A20, a druga do A8


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, F20B5 - F23Z5

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq