Skocz do zawartości


RODO w HAKP

turbo??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
115 odpowiedzi w tym temacie

#31 kowal86

kowal86
  • Forumowicz
  • 319 postów
  • Skąd:WWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:26, 28.07.2010

2k za graty + robota mechanika - jak najbardziej realne. jeśli robić porządniej, z więcej niż tylko jednym zegarem od ciśnienia doładowania + afr to 3k + robota. mechanik, o którym myślę i którego znam potrafi sam wyspawać kolektor pod turbo i wszystkie rury. pozostaje kwestia strojenia - skoro ja się nauczyłem, to każdy inny też zapewne potrafi. musiałem odpowiedzieć na kolejne odpowiedzi w temacie "turbo", że się nie da, albo że to 10-20-30 tyś kosztuje. teraz się zamykam. powodzenia dla wytrwałych.
  • 0

#32 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:48, 28.07.2010

Czyli podajesz koszt ok 4k zł.
Ale to dalej soft, bez kucia. I skoro sam stroisz, to wątpię w to, że masz własną hamownię. A strojenie bez hamowni, na ulicy, też nie jest bezpieczne.

Tak czy siak, sprowadza się to do tego, czy kogoś znasz, co temat ogarnia czy nie. Z resztą, w temacie zrobiła się licytacja, kto za ile co taniej zrobi...

Dla mnie turbo bez kucia silnika, to 50/50 że silnik się w jakimś sensie wysra.
  • 0

#33 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:56, 28.07.2010

Hitman, to zalezy ile chcesz dodac mocy jezeli do swoich 160km dodasz 30km to nic sie nie stanie rownie dobrze mozesz to osiagnac zmieniajac dolot wydech i lekko przerabiajac silnik np zmiana walka. pytanie po co turbo? bo da Ci ta sama moc co w przypadku poprzednich modow ale bedize ona w szerszym zakresie. do tego wyjdzie taniej bo dobry wydech czesto kosztuje tyle co uzywana turbina z osprzetem. dolot np do VIIgen zeby byl firmowy gdzie mozna zamontowac czujniki itp to wydatek rzedu 1300zl nie mowiac o walku. a takie turbo to mozesz wziac nawet z pandy 1.3 multijet i spokojnie wystarczy zeby dmuchnac te 30km wiecej.
  • 0

#34 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:22, 28.07.2010

blackfly, ja nie mam problemu z brakiem pomysłów w stylu "co zrobić w moim aucie" ;-) Zajrzyj do linka w podpisie, to będziesz wiedział o co mi chodzi. Nie szukam też odpowiedzi w tym temacie na temat "turbo w Accordzie", tylko wyrażam w nim swoją opinię.

A Twojego zdania na temat wytrzymałości pewnych podzespołów i innych kwestii modzenia silnika czy przyrostów, nie podzielam - bez obrazy ;-)
  • 0

#35 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:32, 28.07.2010

2tyś na graty pod turbo ludzie to mają fantazję :r ile to pojeździ? tydzień? dobra turbina to najmarniej 1500pln wcale nie pierwszej młodości ale dobra bez luzów itp za 2000 to lepiej sobie LPG założyć a nie turbo :r no to w sumie też turbo :mrgreen: ludzie nie piszcie bzdur :!:
  • 0
F1

#36 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:38, 28.07.2010

a kompressor :idea: , wałkował ktoś taki temat?
Tak sobie bujam w obłokach że acco to od 3,5tyś jakoś idzie wiec po co turbo, lepszy był by kompressor który ciągnoł by od dołu, dodał pare koników i troche momentu.

realne :?:
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#37 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:42, 28.07.2010

a kompressor :idea: , wałkował ktoś taki temat?
Tak sobie bujam w obłokach że acco to od 3,5tyś jakoś idzie wiec po co turbo, lepszy był by kompressor który ciągnoł by od dołu, dodał pare koników i troche momentu.

realne :?:


tak realne... ten co do civica turbo założył za 2000pln to kompresor pewnie za 2500pln ogarnie :r to jakiś dobry druciarz musi być...
  • 0
F1

#38 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:47, 28.07.2010

cena na pewno nie bedzie niska, ale chyba nie trzeba zmieniać osprzętu całego silnika, zresztą nie wiem nie znam sie, tylko pytam i tak nigdzy nie zamontuje. :mrgreen:
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#39 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:14, 28.07.2010

malin_f1, Ty sie tak nie nasmiewaj:D pytanie bylo czy idzie a wiec idzie i nie trzeba ladowac dziesiatek kpln zeby zrobic turbo:) ale nie bedize to zadne cudo:)
  • 0

#40 alu

alu
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:WK
  • Silnik:3.0
  • Wersja:zwykła ;)
  • KM:218
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:21, 28.07.2010

cena na pewno nie bedzie niska, ale chyba nie trzeba zmieniać osprzętu całego silnika, zresztą nie wiem nie znam sie, tylko pytam i tak nigdzy nie zamontuje. :mrgreen:

Kompresor w Acco i cena:

http://www.accordklu...p=140796#140796
Aha, i to działa. Nie kosztowało 2k :k
  • 0

#41 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:47, 28.07.2010

ja wygram w lotka to wkładam kompresor z kamaza :mrgreen:
sory za OT
ten tuning to sztuka dla sztuki... lepiej kupić 335i albo 3.0tdi :mrgreen:
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#42 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:00, 28.07.2010

tak realne... ten co do civica turbo założył za 2000pln to kompresor pewnie za 2500pln ogarnie

Dobre. Bardzo dobre.

Mozna zrobić turbo za 2000pln będąc mechanikiem wykwalifikowanym w uturbianiu i mającym dostęp do szeregu narzedzi i zaplecza. Dodatkowo każdy element takiej instalacji będzie używany. Całośc będzie badziewnym pająkiem, który lada moment się rozypie.
Czyli konkluzja jest taka: Nie można zrobić turbo za 2000zł choćbys dmuchał 1 psi. Kropka i nie fantazjujcie już, proszę.
Dobra instalacja w jakimkolwiek accordzie, instalacja na której można polegać i która jest tak awaryjna jak cały samochód (a nie bardziej) to niestety pare ładnych tysięcy i nie da się tego obejść, chyba, że ktoś spełnia warunki przedstawione poniżej i jednocześnie chce mieć pod maskę wciśniety bajzel a swój samochód traktuje jak poligon doświadczalny.

I nie trzeba być kozakiem w tym temacie... wystarczy odrobiene się na tym znać i wiedzieć co to znaczy uturbic auto, które do uturbienia nie zostało przystosowane przez producenta.
  • 0

#43 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:59, 29.07.2010

przecież ja to napisałem w jednym zdaniu... :mrgreen:
Przykład z innego forum uturbiany samochód Nissan Primera 2,0 (samochód w gruncie rzeczy podobny do Accorda VIgen) takie przykłady można mnożyć, przerabiałem to już nie raz, chociaż nigdy na przykładzie Hondy ale to raczej bez znaczenia.

1. Turbina.
Cena za używkę w przyzwoitym stanie to ok. 1.500 zł

2. Intercooler
Koszt to ok. 400 zł

3. Kolektor pod turbo
Gotowy z Nissana GTi-R'a koszt ok. 600 - 700 zł lub zamówic zupełny custom, dzieki któremu zrobimy jak chcemy, a nie jak będzie pasować. Koszt 1.200 zł

4. Orurowanie pod turbo i intercooler
Z kwasa kosztowało 1.300 zł

5. Wydajniejsze wtryski

Koszt w granicach 200 - 300 zł

6. Wydajniejsza pompa paliwa

WALLBRO GSS342 z wydajnością do 255l/h. Cena 350 zł

7. Strojenie

Do wyboru mamy Ecumaster lub SMT6. Do nissanów polecne jest to pierwsze ze względu na dokładniejsze wystrojenie. Obecnie na rynku DET 3 - koszt 500 zł. Dodatkowo za strojenie i hamownie z 500 zł

8. Instalacja wodna i olejowa do turbosprężarki

To kolejne ok 390 zł wraz z montażem i czwórnikiem pod czujnik ciśnienia oleju + ew. dodatkowy czujnik temperatury oleju (można nieco taniej jak się zrezygnuje z przewodów teflonowych w stalowym oplocie na poczet gumowych które z czasem mogą poddać się od wysokiej temperatury panującej przy turbinie...)

To na tyle części obowiązkowej. Koszt: 5.740 - 6.190 zł

NIEOBOWIĄZKOWO (ale bez sensu nie mieć)

1. BOV (Blow OFF VAlve)

Koszt: 200 - zł

2. Wskaźniki

Przede wszystkim doładowanie i temperatura oleju. Poza tym całkowita dowolnośc. Wskaźnik doładowania najlepiej elektroniczny z map sensorem, żeby mozna było ecumastera podpiąć. Mnie kosztowały 350 zł

3. MBC (manual boost controler)

Koszt 60 zł

4. Kontroler ciśnienia paliwa

Jak wtryski i pompa to za mało do zadanego doładowania to podkecamy i troche wiecej benzynki mamy. Koszt. 250 zł

5. Wydech 2,5"

Skoro silnik więcej powietrza dostaje to i więcej spalin musi wypluć, a im większy wydech tym łatwiej u się oddycha. Koszt za kwasiaka 1.700 zł

6. Inne

Tu wchodzą materiały dodatkowe takie jak: olej, świece, silikony i kolanka do połączeń, stożek, bandaż do kolektora itd. Nie pomylę się dużo pisząc, że to koszt. 1.310 zł

7. Sprzęgło

Okazuje się, że seria nie daje rady. Koszt z montażem ok. 1.400 Zł

Całość części nieobowiązkowej: 5.270 zł

Razem TURBO: 11.460 zł + ROBOCIZNA

WYNIK seria 150HP 190Nm po uturbieniu 0,5bara 227HP i 291Nm
  • 0
F1

#44 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:09, 29.07.2010

To jest turbo (kompresor) :-)
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Co ciekawe, na moim silniku... więc jest nadzieja. O koszty nie pytam :-D
  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#45 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:18, 29.07.2010

ale locha :mrgreen: na oko jakieś 3000pln ze wszystkim na gotowo bo kompresor trochę wystaje i maskę trzeba by podciąć :r
  • 0
F1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq