Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#586 krys hania 92

krys hania 92
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:40, 14.01.2018

prześledziłem cały temat i aż odechciewa się kupna samochodu :) wiadomo że nie ma co uogólniać i nie mamy wpływu na to jak poprzedni właściciele dbali. Sam kiedyś wsadziłem się na mine kupując Prelude H22A od klubowicza, wydawać by się mogło że gdzie jak gdzie ale na forum marki nie zrobi Cie nikt w balona. 

Założyłeś nowy silnik czy stary remontowałeś? 

włożony drugi słupek ,jeszcze parę rzeczy po naprawiać i poprawić,z ogledzin Wołka wiele się dowiedziałem o stanie zakupionego pojazdu


  • 0

#587 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:12, 15.01.2018

prześledziłem cały temat i aż odechciewa się kupna samochodu :) wiadomo że nie ma co uogólniać i nie mamy wpływu na to jak poprzedni właściciele dbali. Sam kiedyś wsadziłem się na mine kupując Prelude H22A od klubowicza, wydawać by się mogło że gdzie jak gdzie ale na forum marki nie zrobi Cie nikt w balona.

Założyłeś nowy silnik czy stary remontowałeś?

Czasem niefart moze byc... Sam mialem prelude IV usdm na pelnym wypasie czarna,budę zrobiona naprawde igle, silnik po remoncie, porobione,strojone, przejechane po tym z 20tys km, sprzedałem.... A w drodze do domu sprzedającemu po kilkuset km prawie rozleciał się pasek rozrządu... Na szczęście prawie,to dopiero pech :)

A wracają do tematu to zostaje teraz dbać o nowe serce,dobrze ze te silniki nie sa juz takie drogie jak kilka lat temu i jest ich troche. Bezawaryjności prawdziwej zostaje życzyć:)

Użytkownik lukasrz edytował ten post 07:13, 15.01.2018

  • 0

#588 Gwiazda

Gwiazda
  • Klubowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Złotoryja
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:26, 20.01.2018

Spokojnie ja mam k24a3 z przebiegiem 455tys. I od pukać panewek nie słychać. Może zależy gdzie wyprodukowane Japonia czy Indie
  • 0

#589 Michel

Michel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:59, 22.01.2018

Witam. Pech i mnie dopadł usłyszałem dziwne stuki w silniku K24A3, stuki zaczynały się powyżej 2000 tys.obrotow, śledząc ten post pomyślałem że tak samo poszła u mnie panewka, weryfikacja u 3 mechaników 2 twierdzilio że panewka i u 3 zwolnilo się miejsce i i powiedział że zagładnie do Hani. Ja natomiast musiałem wyjechać za granicę do pracy a auto zostało, po ściągnięciu miski okazało się że na 4 korbowodzie przekręcilo panewke silnik właśnie został wyciągnięty, mój mechanik ma sprawdzić co i jak dokładnie jak to wszystko wygląda, mówił że trzeba będzie regenerowac i czy się da.
I odrazu chce zrobić wszystko jak trzeba:
-Pierścienie
-Panewki
-Uszczelniacze zawrowe
-Uszczelki
-Pompa wspomagania regeneracja
Tylko się zastanawiam czy zrobić taki remont czy kupić słupek, pewności też nie ma jak się kupi czy będzie git.
Pomóżcie podpowiedzieć co zrobić w takiej sytuacji
1.kapitalny remont
2.Jakie części dobre zamawiać ewentualnie
3.nowy słupek

Dodam że prawdopodobnie to wina oleju bo jak wymieniłem to po zrobieniu 1,5 tys. km. Olej czarny, tylko znów nie umiem powiedzieć jak długo to było of kiedy tak się stało, przed wymiana czy po
Nowy rok i już takie problemy.



Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#590 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 23:30, 22.01.2018

Wszystko zależy w jakim stanie jest wał. Do wymiany panewki i pewnie korbowód. Jeśli trzeba będzie zdjąć głowicę to koszty rosną (uszczelki i robocizna). 

Jeśli korbowody są ok, to ja bym wymienił tylko panewki, bez rozbierania i wyjmowania silnika, bo po co.


  • 0

#591 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 00:48, 23.01.2018

Nie mogę zrozumieć jednej rzeczy.Co wymieniać bez weryfikacji i bez pomiaru czopa?.No chyba że wizualnie jest tak wyj..... że nie ma co mierzyć.Gdzie znalezienie przyczyny tej usterki? Jak chcecie dokonać pomiaru otworu korbowodu bez rozbiórki silnika :bojesie: .Wyjąć korbowód dać do szlifierza niech dokładnie pomierzy.Zmierzyć czop  na wale jeśli jest ok :/ .Jeśli ok dobrać panewki użyć paska do pomiaru dla pewności.


  • 0

#592 krys hania 92

krys hania 92
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:25, 23.01.2018

Witam. Pech i mnie dopadł usłyszałem dziwne stuki w silniku K24A3, stuki zaczynały się powyżej 2000 tys.obrotow, śledząc ten post pomyślałem że tak samo poszła u mnie panewka, weryfikacja u 3 mechaników 2 twierdzilio że panewka i u 3 zwolnilo się miejsce i i powiedział że zagładnie do Hani. Ja natomiast musiałem wyjechać za granicę do pracy a auto zostało, po ściągnięciu miski okazało się że na 4 korbowodzie przekręcilo panewke silnik właśnie został wyciągnięty, mój mechanik ma sprawdzić co i jak dokładnie jak to wszystko wygląda, mówił że trzeba będzie regenerowac i czy się da.
I odrazu chce zrobić wszystko jak trzeba:
-Pierścienie
-Panewki
-Uszczelniacze zawrowe
-Uszczelki
-Pompa wspomagania regeneracja
Tylko się zastanawiam czy zrobić taki remont czy kupić słupek, pewności też nie ma jak się kupi czy będzie git.
Pomóżcie podpowiedzieć co zrobić w takiej sytuacji
1.kapitalny remont
2.Jakie części dobre zamawiać ewentualnie
3.nowy słupek

Dodam że prawdopodobnie to wina oleju bo jak wymieniłem to po zrobieniu 1,5 tys. km. Olej czarny, tylko znów nie umiem powiedzieć jak długo to było of kiedy tak się stało, przed wymiana czy po
Nowy rok i już takie problemy.



Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Kolego ja byłem w tej samej sytuacji tylko z winy sprzedającego ponieważ wymienił panewki na najtańsze i tak kupiłem autko po około 1000 km miałem już panewki stukające ,ja wymieniłem słupek remont silnika astronomiczna suma 4,5 do 6,0 tysi zł takie ceny u mnie w Wawie,a jeszcze zależy na jakich gratach ci złożą motor i czy będzie dobrze więc zapadła decyzją wymiany słupka 


  • 0

#593 Michel

Michel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:43, 25.01.2018

Dzisiaj już części poszły do specjalistów a mianowicie głowica do sprawdzenia, wal do szlifowania ale jest dobrze, powiedzieli ze nie jest źle z wałem że delikatnie co tylko zarysowanie ale znów muszę 2 korbowody wymienić, no okazało się że kiedyś na 4 wale panewke obróciło, założył ktoś Panewki nowe i teraz znów na 3 wale obróciło czemu moja wina,zły olej, byle jakiego nie lalem, możliwe że już coś nie tak było a ja nie zauważyłem po rozbiurce okazało się że tak samo wszystkie 4 pierścienie były zapieczone - tak myślałem że Hania za dużo oleju bierz na 10 tys.km prawie 3,5 litra, czytając na forum niektórzy mówili że tak ma być jak daje się po gazie.
Więc będzie kapitalny remoncik:
- Pompa oleju (wysłałem zapytanie do Aso i ile tak samo za korbowody)
-Wymiana uszczelniaczy na zaworach
-Sprawdzenie prowadnic
- Gniazda zaworowe
-Planowanie głowicy i sprawdzenie
- Pierścienie tlokowe
-Wszystkie uszczelniacze i uszczelki
-Regeneracja wspomagania
-Sprawdzenie alternatora

Łańcuszek był wymieniany razem z napinaczem jakieś 30 tys km. ( wina napinacza ale wolałem dmuchać na zimno)
Mam do was pytanie jakie części użyć i gdzie je dostać, chodzi mi o korbowody i pierścienie, uszczelniacze zaworowe, jakiego producenta polecacie i o linki proszę wszystkie potrzebne rzeczy mają konsultowac zemna, więc chciałbym wiedzieć jakie części już będą i co im mogę powiedzieć żeby wzięli zamówili jak się nie zgodzę na ich części,
Pozdrawiam forumowiczów

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#594 opalaszek

opalaszek
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Accord CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:54, 25.01.2018

Taki remont to studnia bez dna...
Juz mozesz szukac pierscieni ktore praktycznie sa niedostepne ;)

Zdecydowanie lepszym rozwiazaniem jest znalezienie slupka z jakiegos angola w automacie
Sporo czesci powinni miec w haparts.pl
  • 0

#595 Michel

Michel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:03, 25.01.2018

Czemu studnia bez dna? Czemu angola w automacie szukać?
Jak wszystko będzie złożone dobrze i dobre części to będę wiedział że się nic już nie wydarzy, szukać silnika i też nie wiadomo jak będzie chodził, a ceny też swoją drogą a za zdrowe K24 trzeba trochę dać a jaka pewność hmm...

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#596 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:17, 25.01.2018

Studnia to mało powiedziane. Blok też trzeba sprawdzić - stan cylindrów tj gładzie i pomierzyć jaka jest owalizacja. Skoro dwie korby do wymiany to hmmm może być krucho. Przed jakimikolwiek zakupami, niech wpierw blok zostanie pomierzony.

Jak będzie trzeba robić szlif cylindrów to potrzebujesz tłoków.  Szlif wału to panewki w nadwymiar.

 

Coby nie było - koszt słupka z angola wraz z podmianką to jakaś połowa wydatków na remont. Sztuka dla sztuki - takie moje zdanie :/

Jak masz nowy rozrządz to go przy okazji przełożą do innego słupka i jeździsz dalej.


  • 0

#597 Michel

Michel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:24, 25.01.2018

Dla tego panowie zajmujący się tym mają mi pomierzyc i powiedzieć wszystko co i jak i myślę że bez szlifowania cylindrów się obejdzie, bo nie było widać że coś jest nie tak, takiego już czarnego scenariusza nie przyjmuje, jak zadzwonia i powiedzą co i jak to wtedy będę myślał co dalej ale mam nadzieję że będzie dobrze ☺jestem dobrej myśli,

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#598 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:42, 26.01.2018

Niech mierzą. Spytaj potem co pomierzyli - tak na wszelki wypadek :)

Skoro dwie korby do wymiany to z tymi dwoma cylindrami może być już nie wesoło.


  • 0

#599 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 08:23, 26.01.2018

skoro motor był wcześniej naprawiany i ponowie zatarła się panewka to robienie tego po raz kolejny to szukanie sobie problemów na siłę, moim skromnym zdaniem minimum co tu trzeba zrobić to kupno nowego (używanego) wału i podmiana. Ale najlepszym rozwiązaniem będzie jak piszą wyżej , czyli kupić cały dół.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#600 opalaszek

opalaszek
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Accord CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:43, 26.01.2018

Wal na 100% ma jakies mikropekniecia
Panewki do k24a3 sa nie do kupienia a sa inne niz do k20
Pompa w uzywce to taka sama loteria jak twoja wiec zostaje aso 900pln
Uszczelniacze oem to ok 250
Panewki ok 300
Jak nie chcesz uzywanego slupka to rob juz franka z glowica od ep3 ew z fn2

A z angola w automacie poniewaz takie silniki sa mniej zmeczkne zyciem bo w automacie nie sa tak pilowane

Wymiana slupka to koszt max 4000zl na gotowo (z wyjeciem starego)
Remont 6000zl a i tak zawsze bedzie cos
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq