Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#211 Krystian Monika

Krystian Monika
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Pełczyce- Katowice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:48, 29.04.2016

jestem po rozmowach z kolega który zajmuje sie szlifami walow itd i powiedział ze podejmie sie naprawy tych trefnych walkow rozrządu, mam oba z starego silnika i chętnie na próbę bym mu je podrzucil żeby zobaczyc co z tego wyjdzie, teraz pytanie czy ktoś juz to robil ? A dwa czy Najdzie sie chętny aby wrzucic to do swojego silnika i zobaczymy jak to będzie dzialac ??


  • 0

#212 Biedrona

Biedrona
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Galicja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:custom
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:38, 05.05.2016

Chwile to trwało ale jestem już po pierwszych oględzinach, głowica i to co w niej jest ok, po odłączeniu drugiej cewki metaliczny dźwięk zanika, na drugim cylindrze była okopcona świeca, przy tym samym cylindrze uszkodzona jest panewka; więc tutaj jest problem, myślę że nie ma sensu bawić się w naprawę. Na wale nie ma rys. Prawdopodobnie w tym tygodniu ogarnę nowy k20a6. 

 

Zastanawia mnie jedna rzeczy czy to mogło stać się przez jazdę na wysokich obrotach na lpg?

PS 

Nadal planuje jeździć na lpg i nie twierdzę że to zło - to tak na wszelki "W"  


Użytkownik Biedrona edytował ten post 16:43, 05.05.2016

  • 0

#213 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:41, 05.05.2016

Zadałeś tendencyjne pytanie. Teraz wszyscy którzy odczuwają ból d*py na hasło LPG potwierdzą, że tak, to przez LPG. I pewnie masz szczęście, że silnik nie wybuchł.

A czytałem na tych forum nie raz ile to te silniki przelatały na gazie. "Jedynie" wystroić gaz trzeba dobrze i o regulację zaworów dbać.

Jeżeli to jest zapewnione, to dlaczego gaz miałby szkodzić, czy wręcz uszkadzać panewki?

Tak tylko w sumie pyta, bo odpowiedź znam ;)


  • 0

#214 Biedrona

Biedrona
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Galicja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:custom
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:55, 05.05.2016

Drizzit wiem że to temat mocno sporny. 

Pytanie zadałem z czystej ciekawości chciałem wiedzieć co napiszą koledzy którzy wypowiadali się w tym temacie (K20a6 klepietylko co??). 

Zastanawia mnie fakt co jest powodem uszkodzenia silnika;  mało wydajna pompa czy np wyższa temp spalania lub jeszcze coś innego.

Moja instalacja lpg była zakładana w jednym z lepszych zakładów na podkarpaciu (Multiserwis) z instalacją nie miałem problemów, honda dość dobrze "przyjmuje gaz" więc co dzieje się z naszymi silnikami podczas "ostrej jazdy" ?


  • 0

#215 Krystian Monika

Krystian Monika
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Pełczyce- Katowice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:25, 05.05.2016

Zadałeś tendencyjne pytanie. Teraz wszyscy którzy odczuwają ból d*py na hasło LPG potwierdzą, że tak, to przez LPG. I pewnie masz szczęście, że silnik nie wybuchł.

A czytałem na tych forum nie raz ile to te silniki przelatały na gazie. "Jedynie" wystroić gaz trzeba dobrze i o regulację zaworów dbać.

Jeżeli to jest zapewnione, to dlaczego gaz miałby szkodzić, czy wręcz uszkadzać panewki?

Tak tylko w sumie pyta, bo odpowiedź znam ;)

gdzie  jest LUBIE TOOOOO ??   cala prawda


  • 0

#216 Robjunior

Robjunior
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:11, 05.05.2016

Mój silnik przed "śmiercią" klepał na wyższych obrotach, nie udało się zlokalizować usterki więc tak jezdziłem, aż pewnego słonecznego dnia zgasł na raz.... ;)


  • 0

#217 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:24, 05.05.2016

biedrona poczytaj jeszcze i poszukaj bo czytalem temat że slupek 2.4 można wsadzić w osprzecie z 2.0 i calkiem nieżle to funkcjonuje...


  • 0

#218 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:40, 05.05.2016

Warto dla informacji i szacunku do faktów zebrac informacje od wszystkich którzy mieli problemy z silnikami w takiej skali

- jaki przebieg
- czy pewna historia
- jaki styl jazdy
- jakie paliwo
- jaki olej i czy z pewnego oficjalnego zrodla czy z promocji
Te męczące dyskusje o lpg i lepkości oleju moze udaloby się jakos zweryfikować przy odrobinie szczerości i dobrej woli poszkodowanych.

Na początek moze udaloby się ustalić kilka faktów. Bo


ten przykład jest smutny. Panewka w k20 ? Po jeździe na autostradzie?

Ja swoim F18b2 kilka razy smigalem do stolicy z prędkościami podobnymi do kolegi i silnik jeszcze zyje. Tez mam lpg i 260 tys przebiegu. silnik nie stuka póki co.
  • 0

#219 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 06:56, 06.05.2016

Pitou bo slyszales o F18B2 ktoremu panewka stuka? Albo ktoremu tlok albo swozen na tloku stuka? Ja nie slyszalem a jestem tu 8 lat i rozne rzeczy czytalem i widzialem o F18. Owszem robia ludzie uszczelniacze zaworowy i pierscienie- ale to sa zapewne zakatowane silniki z niewiadomym realnym przebiegiem gdzie o oleju nikt nie pamietal a regulacji zaworow nikt nie znal. Moj tez ma 280 tys w tym ponad 100 na lpg. Co i tak pikus bo sa tacy co maja po 400 tys w tym ponad 200 na lpg. Wiem ze ktos przy 450 tys zmienial silnik bo mu pierscienie padly i pil olej.
Jest temat o stukaniu F18 tylko co to stuka i jak? Wielokrotni slyszalem w kilkudziesieciu takie stuki i to jest takie glucha poklepywanie jak sie wsluchasz i widac one tak pracuja i nie wplywa to na ich trwalosc i parametry.
Teraz dopiero widzac ze z tymi K20 jest jakas lipa bo teraz to jakis wysyp tlukacych k20 do remontu. LPG nie ma na to wplywu. LPG wypala gniazda zaworowe a nie powoduje uszkodzenie panewek i tlokow. I to wtedy jak mamy zla mieszanke i zaworow nikt nie dotyka. Toyota w vvti ma ten problem wypalajacych sie gniazd w glowicy ale jak sie reguluje to nic sie nie dzieje.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#220 yotomeczek86

yotomeczek86
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:CM7
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:35, 06.05.2016

Prędzej tłok popłynie na lpg aieżeli panewka się obróci ;) Ja obstawiam problem z magistralą olejową, lub mało wydajną pompą oleju. Niema szans aby LPG zajechało silnik w takim stopniu


  • 0

#221 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:44, 06.05.2016

No tak ja wiem ze wy obstawiacie ale skoro każdy wie ze cos dziwnego dzieje sie z tymi silnikami to ja proponuje podejść do tego z pewna metodologia. Moze utworzyć watek dla posiadaczy którzy sie podziela informacjami. dodalbym jeszcze info czy samochód jest sprowadzany bo wiemy wszyscy ze od kilku lat wszystkie sprowadzone samochody maja 179000 km przebiegu . Każdy widzi ile kosztuje dobry samochód w ue. Wiadomo jak łatwo zalegalizowac obecnie skręcony licznik przeglądem technicznym. Widziałem VII wyglądające na 100 tys z realnym przebiegiem grubo ponad 300 tys. Tak wiec może po prostu zużycie? Zamiast gdybać lepiej zebrac info i sie wspólnie zastanowić czy cos laczy te przypadki. Taki pomysl tylko
  • 0

#222 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:44, 06.05.2016

zgadzam się z tobą kolego że można utworzyć temat by pozbierać wszystkich którzy mają to już za sobą i może poszukac przyczyny takiego stanu rzeczy. Ale nie uwierze w to że to np wina gazu oleju czy zwykłego zużycia po dużym przebiegu...wg mnie to jakaś wada tego silnika i tyle.


  • 0

#223 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:50, 06.05.2016

Mówiłem o tym kilka stron temu
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#224 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:03, 06.05.2016

Najgorsze jest to że jak mi się zdażyła ta awaria i mówiłem o tym to mi się dostało tu na forum że napewno nie przypilnowałem oleju,zły olej zalałem, żle ustawiłem gaz, dałem za duży wycisk silnikowi itp...


  • 0

#225 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:04, 06.05.2016

Ja obstawiam wade materialowa tlokow z poczatku produkcji, badz obrobke cieplna, tloki poprostu "puchna" w zwiekszonej temperaturze, np szybka jazda autobanem. Byc moze mieli innego dostawce tlokow do tego silnika. Mam dwie hondziawy w tym jedna z k20a6 i w niej tez delikatnie poklepuje pomimo mniejszego przebiegu. W k24 zupelna cisza, a przelot wiekszy. No ale to tylko teoria, chociaz cos musi byc na rzeczy.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq