Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem ze skrzynią automatyczną

VII automatyczna skrzynia biegów asb automatyczna skrzynia biegów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
80 odpowiedzi w tym temacie

#31 spectra5

spectra5
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:06, 29.01.2019

Na 11 lutego umówiony jestem z mechanikiem na wymianę.
Gdzie kupuje się oryginalny olej? W każdym sklepie motoryzacyjnym?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#32 Dacc

Dacc
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:POLSKA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:224
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:11, 29.01.2019

Jarusnet albo haparts - oni chyba nawet mają tańszy. Za 3l wychodzi 200zł. Filtr też możesz kupić ja ostatnio wymieniłem profilaktycznie 120zł. 


  • 0

#33 spectra5

spectra5
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:12, 29.01.2019

Jarusnet albo haparts - oni chyba nawet mają tańszy. Za 3l wychodzi 200zł. Filtr też możesz kupić ja ostatnio wymieniłem profilaktycznie 120zł.



Dzięki. Tak zrobię.
Napisze tu po wymianie czy czuć zmiany.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#34 Krzysiek19937

Krzysiek19937
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:32, 29.01.2019

To już chyba 3ci taki accord niedawno kupiony w tym temacie. Przepraszam, że tak spytam, ale co wy za auta kupujecie i od kogo? Nie dało się tego zauważyć przy zakupie?

Niestety u mnie obaw jest tylko jak zapnie np 5 bieg ok 1600obrotow ok 70km/h z delikatnym naciskiem na Pedal gazu a przy zakupie jeździłem głównie w zabudowanym oraz górzysty teren wiec obroty trzymał ponad 2tys
Dodam iż auto miało potwierdzona historie i kontrole w ASO

Użytkownik Krzysiek19937 edytował ten post 16:33, 29.01.2019

  • 0

#35 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 17:40, 29.01.2019

Jarusnet albo haparts - oni chyba nawet mają tańszy. Za 3l wychodzi 200zł. Filtr też możesz kupić ja ostatnio wymieniłem profilaktycznie 120zł.

Trzeba tylko dodać, że to nie jest ten sam olej co u nas w ASO. Jest tańszy ale z tego co pamiętam jak się kiedyś orientowałem to europejski jest chyba syntetyczny a ten z USiA nie. Dodaje to tylko informacyjnie nie mam pojęcia czy ma jakiś wpływ na skrzynię.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Sebaj edytował ten post 17:41, 29.01.2019

  • 0

#36 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:49, 29.01.2019

Robiłem wymianę oleju dynamiczną w swoich dwóch VI . Przebieg +/- 300 tysięcy. NIc się po tym nie rozleciało, zmiany były tylko na plus, chodź uszkodzona skrzynia była i tak mechanicznie przez spalone tarczki sprzęgła.

U znajomego robiłem w VII dynamiczną wymianę także i zdecydowana poprawa.

Wszystko można w dwie osoby ogarnąć samemu bez potrzeby płacenia po 1000PLN za taką usługę, kwestia zlokalizowania przewodów od układu AT, wejście/wyjście, odpięcie przewodów, jedna osoba wlewa świeży olej, a przewód "wyjście" do pustego naczynia. Odpalamy silnik i obserwujemy olej aż będzie leciał jednolity czysty olej. Potem złożenie wszystkiego w całość, kontrola stanu oleju i gotowe. Średnio wystarcza ok 7 litrów na przepłukanie dokładnie skrzyni.

 

Opinie są różne, równie dobrze można na spokojniej zmienić oliwę w skrzyni np 3 litry z miski co 3/4 tysiące kilometrów i po trzech wymianach też olej będzie w całości wymieniony. Dwie szkoły, bynajmniej u mnie w trzech przypadkach nic złego się nie stało.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#37 spectra5

spectra5
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:00, 30.01.2019

Robiłem wymianę oleju dynamiczną w swoich dwóch VI . Przebieg +/- 300 tysięcy. NIc się po tym nie rozleciało, zmiany były tylko na plus, chodź uszkodzona skrzynia była i tak mechanicznie przez spalone tarczki sprzęgła.
U znajomego robiłem w VII dynamiczną wymianę także i zdecydowana poprawa.
Wszystko można w dwie osoby ogarnąć samemu bez potrzeby płacenia po 1000PLN za taką usługę, kwestia zlokalizowania przewodów od układu AT, wejście/wyjście, odpięcie przewodów, jedna osoba wlewa świeży olej, a przewód "wyjście" do pustego naczynia. Odpalamy silnik i obserwujemy olej aż będzie leciał jednolity czysty olej. Potem złożenie wszystkiego w całość, kontrola stanu oleju i gotowe. Średnio wystarcza ok 7 litrów na przepłukanie dokładnie skrzyni.

Opinie są różne, równie dobrze można na spokojniej zmienić oliwę w skrzyni np 3 litry z miski co 3/4 tysiące kilometrów i po trzech wymianach też olej będzie w całości wymieniony. Dwie szkoły, bynajmniej u mnie w trzech przypadkach nic złego się nie stało.


Dzięki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#38 Marcin1792

Marcin1792
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Pyrzyce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:192
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:29, 30.01.2019

Wymieniłem u siebie olej i filtr, statycznie i całkowicie wyeliminowałem tylko jeden problem - drganie budy podczas stałej prędkości. Szarpanie pomiędzy 1 a 2 zostało. Obstawiam przytkane sitka elektrozaworów, a że między 1 a 2 najczęściej dochodzi do zmiany to za pewne ten elektrozawór się zapchał. Tak wyglądał mój olej, stary vs nowy

 

7eb8e007b2345d70gen.jpg

 

wygląda na to, że nikt go chyba od nowości nie wymieniał.

 

Wiecie jak dostać się do sitek elektrozaworów i jak je wyczyścić?

 

Ja świadomie kupiłem auto z uszkodzoną skrzynią, udało mi się obniżyć przez to znacznie cenę. I mam swój podnośnik i garaż więc jestem w stanie zmienić skrzynię/konwerter sam, przez co odchodzi mi znaczna część kosztów. Na razie chcę ją ratować.


Użytkownik Marcin1792 edytował ten post 20:35, 30.01.2019

  • 0

#39 Dacc

Dacc
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:POLSKA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:224
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:05, 30.01.2019

Z tym olejem niekoniecznie. Przy niskim przebiegu u mnie też tak wyglądał i to nie była pierwsza wymiana. Dobrze, że wymiana oleju coś pomogła zawsze bliżej jak dalej bez większych kosztów.


Mocno Ci szarpie? Niezależnie od obrotów czy tylko na wysokich?


Użytkownik Dacc edytował ten post 21:06, 30.01.2019

  • 0

#40 spectra5

spectra5
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:20, 30.01.2019

Mnie nie szarpie a drga, wibruje gdy jadę w granicach 70-80Km/h jednostajnie na np 5 biegu i obrotomierz pokazuje około 1800obrotow. Na tyle mocno wibruje ze czyje jakbym wjechał na tarkę. Wystarczy odjąć nogę z gazu lub dodać gazu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dzięki Marcin1792 za opis, mam nadzieje ze mój mechanik to ogarnie, bo niestety z tym różnie bywa


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#41 Marcin1792

Marcin1792
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Pyrzyce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:192
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:30, 30.01.2019

Z tym olejem niekoniecznie. Przy niskim przebiegu u mnie też tak wyglądał i to nie była pierwsza wymiana. Dobrze, że wymiana oleju coś pomogła zawsze bliżej jak dalej bez większych kosztów.

Mocno Ci szarpie? Niezależnie od obrotów czy tylko na wysokich?


Podczas zmiany z 1 na 2 przeciąga zmianę i jakby strzela ze sprzęgła co przenosi się na koła oraz załącza się kontrola trakcji. Obroty tylko niskie ok 2800. Jeśli podczas zmiany biegu odpuszczę trochę gazu to bieg zmienia z opóźnieniem ale bez szarpania. A koledze Spectra5 polecam zmianę oleju bo miałem identyczne objawy i pomogła zmiana oleju.
  • 0

#42 spectra5

spectra5
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:42, 30.01.2019

Dziekiii


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#43 Marcin1792

Marcin1792
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Pyrzyce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:192
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:49, 30.01.2019

Dziekiii


Wysłane z iPhone za pomocą

Tapatalk


Sam dasz radę ogarnąć. Nic trudnego.
  • 0

#44 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:14, 30.01.2019

Wymieniłem u siebie olej i filtr, statycznie i całkowicie wyeliminowałem tylko jeden problem - drganie budy podczas stałej prędkości. Szarpanie pomiędzy 1 a 2 zostało. Obstawiam przytkane sitka elektrozaworów, a że między 1 a 2 najczęściej dochodzi do zmiany to za pewne ten elektrozawór się zapchał. Tak wyglądał mój olej, stary vs nowy

 

7eb8e007b2345d70gen.jpg

 

wygląda na to, że nikt go chyba od nowości nie wymieniał.

 

Wiecie jak dostać się do sitek elektrozaworów i jak je wyczyścić?

 

Ja świadomie kupiłem auto z uszkodzoną skrzynią, udało mi się obniżyć przez to znacznie cenę. I mam swój podnośnik i garaż więc jestem w stanie zmienić skrzynię/konwerter sam, przez co odchodzi mi znaczna część kosztów. Na razie chcę ją ratować.

 

 

http://www.accordklu...-83-1/?p=951614

 

Tutaj znajdziesz co CIę interesuję. 

 

Wszystko wyczyścić, do tego pomierzenie oporności samych elektrozaworów i czy wtyczki do nich idące są w porządku.

Powoli małymi krokami. I tak jak pisałem w temacie co wkleiłem polecam fora amerykańskie co do AT Acura TSX.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#45 Dacc

Dacc
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:POLSKA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:224
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:25, 30.01.2019

Mnie nie szarpie a drga, wibruje gdy jadę w granicach 70-80Km/h jednostajnie na np 5 biegu i obrotomierz pokazuje około 1800obrotow. Na tyle mocno wibruje ze czyje jakbym wjechał na tarkę. Wystarczy odjąć nogę z gazu lub dodać gazu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dzięki Marcin1792 za opis, mam nadzieje ze mój mechanik to ogarnie, bo niestety z tym różnie bywa


Wysłane z iPhone za pomocą Tap

Wymiana oleju.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, automatyczna, skrzynia, biegów, asb, automatyczna skrzynia biegów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq